[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:26

Citaat:
Bij Det zit er echt momenteel een bobbel op dat bot
welk bot bedoel je? Mooie Kes <3

Nee dat is allemaal behoorlijk heftig Tine en begrijpelijk dat je je zorgen maakt :(:)

Bij stal was flinke tractor met graafmachine bezig de mestkuil uit te scheppen. Dus Cathey er naar laten kijken nou die vond dat dus allemaal erg slaapverwekkend :7 ook toen tractor met aanhanger wegreed en weer aan kwam rijden enz denk dat ik kan concluderen dat als tractor niet te hard rijdt ze het niet eng vindt. En dat ik als ik er (ooit) mee naar buiten ga en er komt iets enorms aan, ik gewoon kan gaan 'schuilen' in een oprijlaantje of zoiets zonder dat ik bang hoef te zijn dat we in een tuin of sloot belanden. Je hebt hier gewoon erg veel smalle weggetjes en regelmatig tractoren dus het is handig als ze daar niet direct van over de zeik gaan zeg maar ..... dus erg blij mee :D
Denk dat ze oorspronkelijk van boerderij komt of zoiets anders zijn ze nooit zo mak.

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:29

VHU: mooie training!
Det: jeetje een bobbel op het bot. Klinkt niet goed :(:)

Nou, toch nog maar een keer een oproep geplaatst voor een bijrijder. Ik vind het voor Rembrand zo sneu als ik straks weer aan het werk ben en geen puf meer heb.

assie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:54

Wat een fijne berichten!
Tine met een brave Sam en weer oproepwerk (wel balen van je hoofdpijn zeg ;( ). Is het al gelukt met je foto-pijltjes? Ik gebruik altijd paint. Of als ik fancy wil doen een Adobe programma.
Baudyh heeft ook alweer gemend. Braaf paard!
VHU heeft een uiterst brave Cathey.
Ips met een rare bobbel op Det en een hele knappe fjord. Enig idee hoe ze die bobbel heeft opgelopen?
Gem leeft ook nog steeds en prutst lekker met haar paard.
Knuffel voor Ava. Ik hoop dat je plannen meevallen.

Zo. ik ga weer voor pampus op de bank liggen. Vanochtend gewerkt (ik begin tegenwoordig heerlijk vroeg om 6 uur), dus vanmiddag lekker luieren :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:02

Lekker Assie {:}

Hier enorm opgelucht want wat in de tumor zat is goedaardig. Over 6 a 8 weken weer foto en dan jaarlijkse controle voorlopig. Kleine kans dat het bot verkeerd 'groeit' dan zal het opnieuw bestraald moeten worden maar voorlopig gaan ze ervan uit dat dit alles is geweest.
Kan je wel vertellen dat dit een pak van ons / mijn hart is.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:35

Ooo, dat is fijn! Tijd voor een feestje!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:35

*\%/* Y)(^) :)F =:) voor Vhu, en zoon !!!! wat een opluchting....
Nu hopelijk hetzelfde voor ieder ander in dit topic..alleen maar goed nieuws...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:48

Wat fijn VHU :*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:22

Dat is echt fijn VHU !
Assie, bobbel komt door gevoelige plekken van de singel. Paar jaar terug heeft ze dit ook gehad, toen een ander tuig gekocht maar ik blijf niet aan de gang haha.
Net ff 7 km gefietst met haar dat vind ze wel leuk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:58

Hier dus ff flesje wijn opengetrokken.

En ook goed voor je eigen conditie Ips =:)

Even een <3 momentje onze katjes :*
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:48

Wat geweldig, Vhu! Super! Leuke poezels.

Fijn dat het fietsen goed gaat. Idd lamswol geen optie? Echte botwoekering vind ik wel heftig van een singel. Hier snel een plekje bij Lotje, dus geen sjieke singels meer (ohz), maar alleen maar anatomische Christ lamsvelsingels en dan gaat het prima.
Laatst bijgewerkt door avaluna op 13-09-16 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:08

Ik heb er geen ervaring mer ips maar je hebt nu ook van die voorgevormde singels. Misschien is dat wat.

Super nieuws VHU.

Heerlijk weertje vandaag. Morgen naar de hoefsmid met db. S'avonds weer ff aanspannen is de bedoeling.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:07

Goedemorgen.
Rustig hier....
Mijn hele huis ruikt naar.... koekjes en appelmoes. ..hahaha. .. ben herstel koekjes voor de honden aan het bakken. ..hahaha. ..maar ze ruiken naar gewone koekjes. .. :+
Appelmoes in heerlijk. ... nu nog stoofperen plukken....

Fijne dag allemaal !

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:21

goedemorgen

ik zal me ook weer is melden, van onder mijn mee lees steen

@ baudyh db voor de kar gehad alsof het gisteren was in plaats van bijna 10 maand.. gaf dit ook wat vertouwen bij gerrit? en alle veulens verkocht

@ ava heeft energie vretende verzekeraars.. is gezellig op concours geweest met dochter. hoe is het met je moeder?

@ vhu heeft mooi nieuwe paard met een mini projectje. ook goed nieuws voor zoonlief, en voor jullie ook natuurlijk. wanneer mogen jullie de nieuwe gezinsleden ophalen?

@ ips hoe is het met nu met det word de bobbel al minder? mooie crea foto van keshya.. hoe is het met de rug van manlief?

@ belker lekker op vakantie naar italie. hoe staat het met de verkoop van bruno?

@ Bianca weer rustig aan het wandelen met de honden zag van de week een mooie foto.. en veel minder hoofdpijn.. hoe gaat het met de kennels bouwen in de schuur?

@ assie werkt lekker vroeg. hoe staat het met de verkoop/inruil van de trailer? vriendlief binnenkort op wedstrijd met eigen pony?

@ tine heeft hoop op een nieuwe bijrijder voor rembrandt, al reacties gehad? en weer gereden met sam, nog meer mennen al weer in de planning staan? misschien is bijhouden hoeveel je drinkt misschien is het toch nog meer als je denkt.

@ gem lekker aan het werk met paardje

sinds 1,5 maand heeft moeders geen pony meer. toen ik op wedstrijd was in nebanice is ze samen met haar groom aan de kletter ( 40 km per uur over straat op een T splitsing aan) geweest met butterfly. dit is op zondags gebeurt, woensdags toch op wedstrijd gegaan naar beesd daar woensdag en donderdag 2 x per dag gereden.. werdt niet beter dus besloten niet te starten, vrijdags nog 2x gereden en zaterdags verkocht en zonder pony naar huis..
dus nu op zoek naar wat anders. moet beleerd en braaf zijn en al een jaar of 6 en een d pony. maar dat is nog niet makkelijk te vinden dus zoeken we rustig verder

met 4 span weer heel wat beleefd, eind jullie zijn we op wedstrijd geweest naar nebanice, Tsjechië.
goed georganiseerde wedstrijd maar helaas voor het parkeerterrein wat te veel regen. helaas was het klei grond. de dressuur ging best aardig alleen had de rechts voor het hoofd ietwat te hoog.. marathon was echt gewoon slecht met 2x vast staan en 1 x afstapen van de grooms. de vaardigheid daar in tegen echt super, binnen de tijd met 1 bal.
nebanice was ook de laatste selectie wedstrijd voor het WK in breda.. helaas waren wij dor onze slechte marathon hiervoor niet geselecteerd
AfbeeldingAfbeelding

een week later hadden we een demo met onze dekhengst Rai'id JW en mocht ik met het 2 span rijden.
AfbeeldingAfbeelding

20 augustus naar de hippiade geweest met de 2 linker paarden van het 4 span.. kampioen in de vaardigheid en reserve kampioen in de dressuur.
Afbeelding

ondertussen hebben we voor het 4 span ook een nieuw paard die de rechtsvoor moet gaan vervangen in de dressuur. hij staat rechtsvoor.. maar gaat waarschijnlijk naar linksvoor
Afbeelding

tja bloed kruipt waar het niet gaan kan.. toch wezen kijken alle dagen in breda. mooie sport gezien en hele moeilijke hindernissen

en dan aankomend weekend de laatste officiële wedstrijd van het jaar in elsegem, België. donderdag vertrekken harry en ik en omdat de rest vrijdag nog gewoon moeten werken komen die vrijdag avond richting belgie

en dan hebben we 8 oktober nog een door ons georganiseerd evenment
Afbeelding

edit: het was nog morgen toen ik aan mijn verhaal begon

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:22

Mmm, lekker Biancao!

Had vanmorgen afspraak; toch wel heftig, maar geen andere keus. Volgende week voorstellen zh.

Zo even paardjes knuffelen <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:26

Heftig, Lanpus, jammer van Butterfly en weet fat fijne d lastig is; succes.

Lief dat je vraagt; helaas niet goed; schrik telkens weer en kan nu zelf zo weinig; zal straks zelf weer tijdje in zh zijn... Allemaal wat veel bij elkaar. Zou wel eens even tijdje willen verdwijnen, maar nog geen gaatje gevonden waar ik in pas ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:04

lanous:wat een schrik zo met pony op hol,tja als dan het vertrouwen echt weg is is de keuze juist, hoop dat er een fijne pony op jullie pad komt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:13

Pppfff vind het zo sneu voor je ava. Weer het Zh in. Sterkte

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:26

Lief van je. Idd alweer; ik neem al zelf ontslag en weiger opnames en beland er telkens weer in; ook een kunst. Als deze keer maar alkes goed gaat en goed blijft!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:26

Lief van je. Idd alweer; ik neem al zelf ontslag en weiger opnames en beland er telkens weer in; ook een kunst. Als deze keer maar alkes goed gaat en goed blijft!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:30

Ava ik hoop duim en bid dat ze jou een goede stap vooruit kunnen helpen in het ziekenhuis.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:32

Lanous wat een fantastisch knappe bijlees samenvatting !!
Balen van butterfly! !
Jullie hebben veel gedaan met het 4 span
Fijn dat de nieuwe raid het zo goed doet.
Ava....pffffff blijft onder strenge controle en behandeling....Hoop met je mee dat alles goed gaat en blijft !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:35

Dank jullie wel. Ik hoop straks schoon te zijn en te blijven, maar nu zo definitief vind ik het toch wel heftig, vooral er allemaal nog bij.
Lief van jullie, allemaal, wil het niet helemaal uitwijden, maar jullie lezen lang genoeg mee om het zo ook te snappen xxx

Straks weer positief bezig met huisaanpassingen en betere rolstoel etc! We proberen ons niet klein te laten krijgen en positief te blijven!

Moet straks toch wel heel veel positiefs op ons pad komen, toch?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:38

Het lijkt me zo moeilijk, Ava. Waar doe je goed aan, wanneer neem je voor jezelf een goede beslissing (en niet alleen uit doktersoogpunt).

Lanous, balen van Butterfly. Mooi "Drents-paarse" flyer :D .

Biancacoo: Zoon heeft een geweldige reis gehad :j . Veel indrukken opgedaan, hard gewerkt onder leiding van Mama Alice, mooie, uiterst primitieve tochten gemaakt en daarbij geleefd zoals de bergbewoners in Peru dat vaak nog steeds doen. Een heel mooie ervaring en de foto's op zijn facebook-pagina (Ids goes Peru) spreken natuurlijk voor zich...

VHU: moederpoes mag er ook wezen <3 ! Hopelijk kunnen je zoon en jullie weer een stuk onbezorgder leven. Kinderen (in het bijzonder) horen zich niet druk te hoeven maken om tumoren :(:)

Tine weer op zoek naar een bijrijder, succes!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:41

Wat bijzonder lijkt me dat, Gem, mooie levenservaringen voor zoonlief.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:54

Ava: allereerst even berichtje voor jou. Wat een keuzes weer die je moet maken. Hopelijk werkt het dit keer allemaal wel zoals het zou moeten en ga je vanaf nu meer positieve dingen/berichten krijgen. Het is je zo gegund!!! Even lekker paardknuffelen zometeen!

Gem: Wat een geweldige en bijzondere ervaring voor je zoon. Prachtig dat hij zoiets mee mocht maken, maar voor jou als moeder lijkt het me ook wel een erg spannende tijd geweest, zover weg.
VHU: wat een prachtige dieren <3 <3 <3
Lanouska: mooie samenvatting en een tijd weggeweest hier. Wat ontzettend balen voor je moeder. Zelf ongedeerd gebleven bij het avontuur?
Bianca maakt ons lekker met koekjes, appelmoes en stoofpeer

Zoektocht naar dressuurzadel valt niet mee, tot nu toe geen geschikte zadels gevonden. Of onbetaalbaar of in slechte staat terwijl bij advertentie dan staat: in zeer goede staat of zgan....

Nog steeds hoofdpijn, maar vandaag iets minder heftig gelukkig.

Vanavond komt iemand kennismaken voor eventuele bijrijder en vrijdag komt er nog een ander. Beiden wonen hier in de buurt. Spannend, haalt weer een zorg weg als dit zou lukken.

Volgende keer mennen met Sam wordt hopelijk komende maandag. Ze heeft een erg volle agenda namelijk (vandaag dressuurles, morgen springles, vrijdag beetje spelen met zoonlief en oefenen met schepnetje voor trec, zaterdag wedstrijd, zondag wsl buitenrit)