[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:36

Ik heb niet eens een boekje in een andere taal, te ingewikkeld :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:49

Nou de winter staat voor de deur.en eigenlijk heb ik in 2016 zeer weinig gedaan.hoop dat er verandering in komt in 2017, verder ben ik wel weer druk met mijn hond oogtesten en alles klaar maken voor de dekking in voorjaar 2017. Want we krijgen weer aussie pupjes en dit keer zal ook wat bij ons blijven,ook wachten we af of ook de kennelnaam goed gekeurd word door de fci want bij de raad van beheer is het ggk.vrachtwagen is weer gekeurd dus kan er weer 1 jaar tegen aan.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:14

Vooruitlopend op een aantal antwoorden van de KNHS, wil ik hier alvast eens inventariseren hoe jullie denken over een eventueel op te richten mendurancevereniging. Dat zou dan een landelijke vereniging worden (net als de endurancevereniging) en met die vereniging kunnen we -met behulp van lokale menners- overal in het land wedstrijden organiseren. Er zijn nog wat andere plannen wat we met de vereniging kunnen doen maar daar kan ik pas iets over zeggen als ik bericht terug heb van de KNHS.
Hoe staan jullie tegenover een dergelijke vereniging?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:27

Ik zou er wel voor open staan, maar alleen als dat naast de KNHS bestaat en wedstrijden niet gezien worden als 'wilde wedstrijden' omdat mijn dressuur en vaardigheid toch het belangrijkst is.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:51

Dat klinkt als een positieve ontwikkeling!
Ik ben nog geen lid van een vereniging dus zou overwegen om lid te worden. Zeker als het betekent dat er meer wedstrijden op de kalender zouden kunnen komen. Ik denk dat een verening ook wel een goede manier is om de sport wat meer bekendheid te geven.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:07

Ja dat lijkt me handig!

Wat waren nou ook alweer de snelheden in klasse 1 trouwens?
Ik denk dat we nog iets te sloom zijn namelijk en ik ben de km's natuurlijk ook nog aan het opbouwen. Ons grootste rondje was 12 km, met een gemiddelde snelheid van 7,5 km/h (is inclusief in en uitstappen), gem draf is ongeveer 10 km/h en ons hoogste is echt wel 16 km/h als ik m ff gaan in galop.

Ons eerste dressuurproefje was qua punten echt een ramp en qua feedback al precies wat ik al wist, hij mist in de bak gewoon impuls, wat hij tijdens mijn ritjes wel heeft.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:21

Dennis schreef:
Ik zou er wel voor open staan, maar alleen als dat naast de KNHS bestaat en wedstrijden niet gezien worden als 'wilde wedstrijden' omdat mijn dressuur en vaardigheid toch het belangrijkst is.

Nee hoor, geen wilde wedstrijden.
Als het doorgaat, wordt het een officiele bij de knhs aangesloten vereniging.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:27

Och wild is ook leuk hahaha.knhs moet gewoon het zich zelf niet zo moeilijk maken zouden ook meer mensen lid worden en wedstrijden rijden.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:14

Wat zou het voordeel zijn van een aparte mendurance-vereniging?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 23:09

ene kant ja we moeten wat anders proberen want nu loopt het ook nog niet zoals we willen. Echter een vereniging kost geld en als je van zowel knhs als de vereniging moet betalen weet ik niet of dat wel motiveert om te starten of moet ik dit anders zien?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:05

Maar aan de andere kant: ik wil misschien ooit nog wel weer klasse 2 starten. Als ik een startpas neem dan moet ik ook lid worden van een menvereniging en daar heb ik niks aan. Ik had een startpas via de endurancevereniging want het blad en de clinics had ik ook echt wat aan. Helaas kon dit niet meer na de afsplitsing

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:08

**komt er ff inwaaien** ik denk toch dat die afsplitsing uiteindelijk voor mendurance niet goed is geweest. Ben benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 07:35

Ik vind de afsplitsing ook een domme zet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:48

Nicole had de vraag ook op FB gesteld, maar voor de niet-FB'ers kopieer ik mijn twee antwoorden naar hier.

Ik neem aan dat dat betekent dat er weer een aparte startkaart aangevraagd moet worden wanneer je officieel wil starten.
....
Als het niet meer onder de menvereniging valt, denk ik dat het zomaar 2 x verenigingslidmaatschap en 2 x startkaart aanvragen kost. Net zoals als wanneer je zowel mennen als ohz wil starten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:08

Dat moet iedereen want de mendurance ruiters kunnen ook geen endurance meer starten.ik mag niet eens met mijn koets andere wedstrijden rijden want mendurance heeft geen regels wat betreft de koets alleen dat veilig is.dus het is altijd een gezeik. Snap niet dat je geen startkaart hebt waar je alles mee kunt starten en dat je gewoon bij 1 vereniging moet zitten die aangesloten is en of dat nu mennen of ohz is.of een startkaart die je zelf kunt samen stellen dat zou voor mij dus endurance en mendurance zijn

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:18

We zijn nu voornamelijk aan het peilen hoe menners tegenover een dergelijke vereniging.
Daarnaast willen we zoveel mogelijk mensen tegemoet komen en kijken wat er mogelijk is.
Een aantal dingen moet ik eerst met de knhs overleggen voordat ik van alles roep wat ik niet waar kan maken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:31

Of ik interesse heb in een dergelijke vereniging zal afhangen van de mogelijkheden om te starten. Ik zal geen nieuwe startpas kopen naast die van de SWM en D&V.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:44

*onhoudt zich van antwoord als buitenlander*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:52

Waarom? Jij mag als "buitenlander" ook in NL starten. Rhine_ hier op Bokt is ook van België, maar is lid van een NL vereniging en start in de NL mensport.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:55

Als "buitenlander" kun je of een gastlicentie aanvragen bij de knhs of lid worden van een nederlandse menvereniging.
Dus ook jouw mening wordt zeer gewaardeerd hoor.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:22

Nou Alex vindt in een bak rijden in principe geen probleem. Vandaag even voor het eerst gemend in de bak waar ik jarenlang paardrijles had en hij heeft echt wel 20 minuten gedraafd. Dus het probleem was niet de bak, deze bak is zelfs zwaarder dan die van menles en hij was dan flink bezweet na ons halfuurtje in de bak. Even klein rondje buiten om op adem te komen (daar was de bak echt te zanderig voor), maar heerlijk man.
Ik heb geen enkel rondje gewoon rondje gereden, soms even aangespoord tot een galopje wat dan resulteerde in drie passen galop en dan weer heel snelle draf en vooral heel veel figuren. Lekker mentaal uitdagen en dan blijft hij wel draven. Deze bak is kleiner en heel veel zand, dus ook wel zwaarder voor hem, maar door bijvoorbeeld een linksomkeert of een volte in een gebroken lijn qua bochten ook mentaal heerlijk om in te rijden. Die mentale uitdaging missen wij op vrijdag waardoor Alex op een gegeven moment zo iets heeft van 'nou kan ik net zo goed gaan stappen, want we lopen toch alleen maar rondjes'. Hij viel naderhand bijna in slaap ook tijdens het aftuigen dus ik ben benieuwd wat we er vrijdag van maken. Hij krijgt morgen natuurlijk een dagje rust.
Ik denk dus echt dat het op vrijdag nog ligt aan alles eromheen, meerdere personen in de bak, een instructeur in de bak, drukte om de bak enz. waardoor hij minder gefocussed is op mij en minder een blije pretmuts. Ook is die bak met tapijtsnippers erdoor volgens mij, dus het andere gevoel kan ook een probleem zijn.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:56

Ik heb even de bekende mendurance data in mijn agenda gezet. En de plaatsen in de google maps gegooid.

Teteringen en Etten-Leur zijn voor mij zeker 2,5 uur, ong 180 km.
Someren en Asten zijn zeker 2 uur en 3 kwartier met hun 216 km.
Ysselstyn is ruim 3 uur met 230 km.

Alleen Voorthuizen is voor mij te doen met ong 1,5 uur en 125 km.

Ik ben bang dat van mijn voornemen meer te rijden dit jaar niets gaat worden met deze afstanden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:06

Het zelfde geldt voor mij. Zou graag mendurance rijden maar het moet wel leuk blijven. Voorthuizen is te doen, dus even afhankelijk van de datum lijkt het me leuk om die wel mee te rijden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:18

Dennis schreef:
Ik heb even de bekende mendurance data in mijn agenda gezet. En de plaatsen in de google maps gegooid.

Teteringen en Etten-Leur zijn voor mij zeker 2,5 uur, ong 180 km.
Someren en Asten zijn zeker 2 uur en 3 kwartier met hun 216 km.
Ysselstyn is ruim 3 uur met 230 km.

Alleen Voorthuizen is voor mij te doen met ong 1,5 uur en 125 km.

Ik ben bang dat van mijn voornemen meer te rijden dit jaar niets gaat worden met deze afstanden.

Eén van de redenen dat ik geen aparte startpas zal kopen. Te weinig wedstrijden binnen een redelijke afstand.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:20

Alles is voor mij boven de 200 km, behalve Voorthuizen inderdaad, die is 137 km rijden.