[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:02

Alwyn is niet altijd braaf bleek gisteren. Hij schrok van honden die langs de bak aan het rennen waren, die kom hij niet zien. Naar een enorme bokpartij heeft hij naar achteren geslagen. Heb hem direct uitgespannen en geef hem even rust. Woensdag maar weer proberen.

Daan heeft vandaag nog niet geslapen . Hij is hyper. Net goed gegeten en heeft nu zijn tweede appel hopelijk slaapt hij vanavond wel

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:05

poeltje en ollie van harte gefeliciteerd en maaike feest ze he echt gezellig

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:17

ollie proficiat
janouk, hier stil meegelezen, pfff schrikken zeg, gelukkig weer wat beter.
verder hier met van alles druk. Fotootjes behendigheidswedstrijd verwerkt. Ngtje heeft er verschillende van knappe eigenwijze breezer

nu nieuw programmaatje aan het testen, net stukken zwart wit gemaakt, tjeck
nu ook aan het oefenen met voorwerpen weghalen. :j ivm grote foto even niet mogelijk heel de foto te laten zien :') maar goed het idee
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:23

Mooi Biancailona!

@Tallechie, is ook wel erg rot geluid bij jullie als die honden daar achter lopen (wat niet wil zeggen dat hij dat mag doen natuurlijk) blijkbaar vergissen braafste jongetjes van de klas zich ook wel eens. Vervelend dat het gebeurd is.

Blondie wil regelmatig gewoon niet meelopen. Dat is zo irritant. Eigenlijk moeten ze altijd wel op enig moment als je met ze bezig bent met je meelopen. Ze vertikt het keer op keer en dan echt t/m steigeren en keihard omdraaien of weg willen rennen (lukt haar natuurlijk niet maar goed heb er soms helemaal stijve arm van). Heb echt van alles al geprobeerd van :* tot -:(- en alle mogelijke trucs die je maar kunt verzinnen, weet niet meer wat ik verder moet doen. Alle tips zijn welkom kan ik kijken of ik niets ben overgeslagen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:30

En afwachten VHU? Wedstrijdje geduld?

Ik ga je een pm sturen ;)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:34

thanx vhu, nu volgende uitdaging is blackfoto
ben niet zo goed in tips geven, wel vervelend

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:36

vhu...als Blondie stopt..kijk je haar dan aan ?? misschien stom hoor, maar als je met je eigen voorkant dan naar haartoe gedraaid bent, dat kan haar gedrag versterken, misschien heb je er iets aan.
je rug naar haar toe houden en niet aankijken en doorlopen, dan hoop ik dat ze mee loopt.
verder...als ze stopt, iemand anders haar van achteren even laten helpen ~~}> zonder dat ze dat doorheeft..wil ook wel eens helpen....niet aardig, maar wel effectief. _O-
wat ik deed, is ...stoppen..niet mee willen ?? achterwaarts...heel dominant naar haar toe zijn, dat jij de baas bent met je lichaamstaal a'la pat parelli ??
en dan ....... gewoon grondwerk..wie is de baas, ik denk wat aks ook met didd's doet ??

Tallechie..balen dat Alwyn zo geschrokken is van die honden.
ziet er mooi uit biancailona !
HT..slikmomentje.. :(:) :(:)

verder....moet ik zo de honden nog even voeren....en hopelijk morgen trainen ! +:)+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:41

@biancacoo; wat jij nu zegt. Ik heb met wandelen met dids vaak een zweepje in mijn linkerhand vast( paard rechts)
zweepje is een lange dressuurzweep, die kan ik precies op zijn achterbeen tikken door alleen mijn pols te bewegen. Hij weet dan lekker niet wie dat doet, maar loopt wel weer door :')
O:)

Ik hoop met je mee biancacoo. Sneeuw daar?

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:48

zo nu kan ik foto wel compleet showen
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:52

mooi gedaan biancailona :) Je bent alleen een stukje vergeten ;) Bij de manen (wit) is het nog groen :) En onder de voorpluk ook nog..

Met welk programma zit je te knutselen? :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:54

VHU wij wisten niet wat het eerst was, totdat ik de honden zelf hoorde.
Ik ga staleigenaar vragen of we het kunnen afschermen. Hij was gewoon echt angstig, hij stond te trillen op zijn benen. Hier kon hij niks aan doen, maar was wel schrikken, durfde ook niet door te rijden.

leuke foto

Hier bezig om de vraagprogramma's voor elkaar te krijgen. En moet nog uitzoeken hoe je de puntentelling van een oefenmarathon moet doen. Verder een hele lijst met sponsors opgeschreven, waar ik allemaal binnenkort langs wil. Dus nog genoeg te doen.

Daan vroeg om half 8 als hij naar bed mocht, ben benieuwd.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:55

aks, weet nog niet perfect, maar dit was eerste test en daarvoor vond ik hem best gelukt
in adobe

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:55

tallechie, drukjes en hoop sponsors langs te gaan :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:02

@Aks en Biancocoo dat heb ik allemaal al gedaan.... wat op een gegeven moment goed werkte was mezelf klein maken en haar inderdaad niet aankijken, dus zo'n beetje in hurkzit voor haar aan gaan :+ en als ze dan stil ging staan bleef ik gewoon stilstaan en keek haar dus ook niet aan. Dan hoorde ik weer stapjes achter me en liep door. Je wilt niet weten hoe lang het dan kan duren voordat je zeg maar 100 meter naar een paddock hebt afgelegd.... maar goed, het hielp.

Zweepje, of zweep, touwtje achter, achteruit lopen, freestylen, totaal negeren en wachten, maar ook met bix, wortel, boterham, anderen erachter (dat lukt nog steeds wel, gelukkig maar anders stond ze al weken in haar stal) met of zonder aanmoediging.... heb haar ook een paar keer met lange lijnen uit de box gehaald en over het erf richting paddock / bak.

Totaal zonder druk, met druk, met kijken, zonder kijken, met hulpmiddelen, zonder, lang touw, kort bij haar hoofd....

Ze staat stil en rent achteruit, of draait om of gaat steigeren of wordt een soort boom die niet voor- of achteruit te bewegen is. Ze probeert dan in je hand of arm te bijten, ze stoot met haar hoofd tegen je aan of wil je omver lopen.

Klinkt wel heel erg allemaal zo >;)

@Tallechie dan kun je het hem inderdaad niet kwalijk nemen...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:05

In zo'n gevalletje vhu zero tollerance .....touwhalstertje aan....en aanpakken, aan het werk.
Lastig.

Aks, nog niets geen sneeuw hier

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:06

:(:) voor biancacoo...
hier dik 3 cm..

Trouwens, dames hier! (En heer)
Donkerbruin met felgroen? Da's best hip toch? :)) ik wil mezelf een cadeautje doen, als ik m'n stage heb gehaald :))

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:21

Nog even op de valreep...bedankt voor de felicitaties :D
@ Poeltje van harte gefeliciteerd *\o/* leuk dat we dezelfde dag jarig zijn...alleen jammer dat ik maar een paar jaartjes ouder ben ^)

Verders moet ik nog even bijlezen.... :list: :o

Vanochtend heerlijk mijn kur geoefend in het zonnetje ( een fijner cadeautje kan ik niet wensen) Het
was zulk lekker weer hier...Ook gisteren heb ik toch nog 's middags een rondje polder kunnen doen...Nu ligt hier al mega veel sneeuw dus ik ben bang dat het morgen niets gaat worden....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:50

Zie je Ollie, gaat het je toch weer lukken, wat heerlijk dat je hebt kunnen oefenen!

@Biancocoo dat heb ik ook paar keer geprobeerd maar dan verandert ze in een wilde mustang en ik werd er erg verdrietig van. Ik krijg het idee dat ik haar dan moet breken of zoiets? Dat heb ik nog nooit gedaan bij een paard.... Dan toont ze heel boos en bang en kan ik 2, 3 dagen nauwelijks normaal mijn handen richting haar hoofd/hals doen.

Ik denk nadat ik hier nu dus al een paar dagen over heb lopen piekeren en na wat overleg, dat het echt wat met haar verleden te maken heeft. Ze heeft verwaarloosd op een landje gestaan. Misschien is ze gewoon wel getreiterd of echt verkeerd behandeld terwijl ze aan een touwtje stond, of is ze meegesleurd als veulen of zoiets.

Als ik haar los heb in de bak luistert ze heel goed naar me, loopt ze als een hondje achter me aan en blijft ook keurig op afstand als ik het aangeef. Met poetsen enz staat ze ook keurig stil en is ze heel lief....
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 09-02-13 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:50

Rhine: Rikkieeeeee!! *\o/*

VHU: ik weet niet hoeveel je bereid bent te doen, maar ik zou Elke Wiss eens contacteren http://www.equus-libris.nl/ . Toen ze nog bij ons in de buurt woonde, heb ik een paar lessen NH gehad van haar (tot zij ging verhuizen -O- ), en ze is zooo duidelijk. Niks zweverigs, moet ik niks van hebben, maar duidelijke paardentaal!

BI: mooie foto!

Verder hou ik me ff koest. Ben aan boord en hubby vindt me erg ongezellig met die laptop :o .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:54

Heb zelf allerlei trainingen bij Emiel Voest gedaan, weet best wel het eea van NH en pas het zelf ook toe. Daar reageert ze dus ook heel goed op. Helaas is de wereld niet zo dat ze zonder halster en druk op haar lijf door het leven kan gaan. Zou uitstekende pony zijn voor een Indiaan op de vlakte met alleen een touwtje om haar hals maar ja, dat kan niet in Rotjeknor.

Niet dat ik niets wil aannemen hoor maar wat zij doen en in huis hebben, klinkt misschien vervelend en arrogant, maar dat heb ik zelf ook in huis.

Maar de 'sleutel' ligt wel daar ergens.... denk er ook aan om haar gewoon een paar maanden / jaar in een echte kudde onder te brengen zodat ze de paardentaal goed leert maar dan wel ergens waar ze ook dagelijks wat (positief) in handen is zodat ze vertrouwen krijgt dat ze niet steeds hoeft te vechten maar gewoon onderdeel kan zijn van een groep en daar ook op kan vertrouwen.

PS heb wel hun facebook pagina ge-like-d ... kun je gratis lessen mee winnen, je weet maar nooit hahaha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 08:38

Ollie, wat heerlijk dat je hebt kunnen oefenen, hoe is het met Brutus en zijn mond ? gaan die gaten al wat dicht ??

VHU: Ik denk dat ze de kuddetaal prima beheerst..het is dus meer een soort angst als ze aan een halster/touw vast zit.
daar zul je dan met veel geduld en beloning mee aan de slag moeten, om haar te laten begrijpen dat het echt wel vertrouwd is.
is clickertraining iets voor haar ? ik heb dat met 1 van mijn honden gedaan, en 1 (R)arabier van mij.., die vond dat fantastisch, ik weet dat het bij paarden ook best veel gedaan word.
het is heel positief, en ze hebben iets om over na te denken omdat ze een soort opdrachtjes moeten doen en dan als beloning die clicker hebben, ik stond te kijken over het resultaat....ze doen het met dolfijnen ook...dus ja waarom niet met een paard ??

hier nu een klein beetje sneeuw 2 cm ofzo...mooie witte wereld, straks met de hondjes een rondje doen. :j

veel plezier voor iedereen vandaag !!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:22

Mogge, hier ligt 5 cm sneeuw....het zonnetje schijnt hier nu wel...maar rijden gaat hem niet worden -O-

Gisterenavond de live-uitslagen van de wereldbeker in Bordeaux gevolgd...was zoooooo spannend!!! En zooo gaaf :D Koos de Ronde is kampioen geworden *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:44

Ollie: jammer dat je vandaag niet aan de slag kunt, maar wel super dat Brutus weer aan het werk kan.
VHU: ik ben het met Bianca eens. Denk dat in de kudde je niet gaat helpen, daar is denk ik het probleem niet. Ik dacht ook gelijk aan clickertraining. Moet het wel een pony zijn die je kunt motiveren met iets lekkers. Rembrand interesseert zich zo weinig voor eten, daar lukt het niet bij.
Bianca: lekker met de honden aan de slag. Hier ook 3 cm ofzo met sneeuw. Zoonlief wilde wel gaan sleeen met Amerigo, maar daar ligt toch nog te weinig sneeuw voor. Dus ga zo maar longeren in de oude bak. De nieuwe bak heb ik gisteren nog weer gesleept. Die laat ik nu maar mooi vlak liggen onder de sneeuw, dan blijft hij ontdooid. Dan kan ik hopelijk dinsdag priveles mennen thuis doen. Heb ook bakletters uitgezet gisteren, het gaat echt al ergens op lijken.

Hier dag 7 -O- Het is wel iets minder dan de afgelopen dagen, maar nog lang niet voorbij. Grrrrrrrrrrrrrr

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:46

Ja gaaf he Ollie.
Clickertraining zou wat kunnen zijn......

Hier was alles bij stal ook enorm glad ... dus even gevoerd en wat zout gestrooid ... nu moet ik aan het werk want morgen maar liefst 4 uur hoorcollege en ik heb mijn presentaties nog niet af :x

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:51

Hier ligt echt een dik pak sneeuw. Niks te trainen dus met de paarden.
gisteren voor het eerst meegetraind met het viertal haflingers onder het zadel. Janouk vond het prima. Ze loopt graag één tempo (ze houdt niet van schakelen :O ) dus een prima voorpaard, maar in gelid vond ze ook prima.
De ruin achter haar was erg opdringerig ~~}> }:) één blik van Her Royal Badness en tot verbazing van zijn ruiter, hield de ruin meteen een paardlengte achterstand. Hij durfde niet dichterbij te komen.
Als je maar bang bent......... := _O-