[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:20

goedemorgen allemaal..
VHU balen van snuitje....hoop dat je een goede plek gevonden hebt voor hem voor de zomer....en dat er een wondertje gebeurd en dat alles weer helemaal opgelost word.
Overal hoor je problemen met bazen, instantie's, bedrijven die het erg slecht hebben....ook hier is het momenteel wat spannend..
ben dan blij dat ik 3 paardjes van andere mensen in de weide heb staan..dat leverd toch nog iets extra op..is niet veel voor enkel weidegang, maar toch alle beetjes helpen ! :j
de rijbaan-letters...geen idee....die van janouk klinkt goed !!
Maartje welkom, ook hier wel koetsiersbewijs om verzekeringtechnische redenen is het ook zeker wel verstandig !
Aks....succes hoop dat de HA snel opneemt...maar die heeft het natuurlijk mega druk..nu na zo'n vakantie.
vhu..haha die wiske die haar bak brengt en haar riem !! superpupsel !! ze groeit zeker als kool ??!
Tine wat balen van rembrand.. :(:)
Thabor die een groot avontuur tegemoet gaat, spannend !!!
SL... :(:) kan me goed voorstellen dat je je dieren mist !!! :(:)
jenkins succes met je afstudeerbegeleider...

Ik heb gisteren mijn schapendoesjes vacht aangepakt, ik borstel haar 2x per week, maar ze is echt zo'n buitenhond en haar haar klikt ontzettend dus knoop doorgehakt en gisteren geschoren en geknipt op naar de zomerlook, de fokker zou me aanklagen als die het wist....hahaha...haar haar is nog 5 cm lang ipv de 15 cm, ze is weer lekker knoopvrij en helemaal blij....het is net een kleine riesenschauzer..of mislukte bouvierpup... := :wow:
maar ze is zelf weer een stuk frisser en schoner en vooral blij !! +:)+
verder ben ik nog steeds erg verkouden..dus...even beetje kalm aan doen, wil niet ziek worden..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:29

VanHuisUit schreef:
Plekje waar Snuitje nu staat is fijne plek en we zien wel hoe het loopt. Snuit is typisch zo'n pony waarbij het vreselijk fout kan gaan met verkoop en daarom doen we dat ook niet, hij is dus niet te koop, maar stel dat iemand een gezelschapspony zou kunnen gebruiken zou hij een leuke zijn. Hij is erg lief met andere paarden en trouwens ook in omgang, bijt, slaat niet, vind trutten leuk, ziet er mooi uit met zijn lange manen en mooie koppie ....

Balen :(:) Het is een lastige tijd om geld te verdienen.

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:29

hihihi :D biancacoo, lekker voor jou en de hond toch! :)
De schnauzen bij ons thuis worden ook vrij kort gehouden (poten/borst) anders nemen ze vele teveel zooi mee, ach het zijn toch geen showhonden :P

@tine; ik zeg misschien iets stoms nu hoor.. Kan Rembrand geen trap hebben gekregen van Thabor tegen zijn hoofd?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:33

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:07

Paar foto's van gisteren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben er wel tevreden mee. Hij mag op een aantal foto's nog iets meer door de kaak komen en
niet te veel gaan hangen. Galop gaat al veel beheerster.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:23

mooie fotos maisie!!
Je kantelt alleen je hoofd :P ( ;) )

Hier echt kwaad... die huisarts van mij is echt een sociaal gestoord varken... :\

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:27

haha ja ik wil graag zien wat er gebeurd. Zal er op letten.

Succes met je HA.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:30

Maisie: Hele mooie foto's! :D Ziet er goed uit

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:49

gave plaatjes maisie!

gelukkig droog geworden hier!
paarden staan weer lekker buiten, stalletjes zijn gedaan, nu even hapje eten!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:08

Maisie: ziet er goed uit. Probeer alleen je handen lager te houden. Als ik naar je armen kijk, heb je wel veel druk in je handen. Of lijkt dat maar zo?

Aks: waarom zou dat iets stom zijn????? Denk dat dat helemaal het geval is hoor, maar zie verder geen verwondingen of zo. Doorgaans wapperen de achterbenen van Rembrand steeds vlak langs hoofd van Thabor. Maar goed, ik kijk het nog even aan. Hij krijgt nu ook arnicadruppels (kan wel aandelen gaan kopen) en heb er ook nog maar sintjanskruidolie op gedaan voor de zekerheid.

Tandarts kon er niets aan zien. Tanden en kiezen zijn gewoon heel gelukkig. Thabor staat nu te suffen op stal. Die had verdoving gekregen ivm de behandeling. Alle oude troep is nu tussen zijn kiezen uit. Man, wat een stank. Het bloedde ook flink. Maar goed, alles is nu weer schoon en zou nu ook beter schoon moeten blijven. Over paar uur zou de boel uitgewerkt moeten zijn en kan hij weer de wei in.

Manlief vond het sperma-opvang en invries gebeuren ook veel te duur (en het feit dat we hem dan 14 dagen kwijt zijn), dus komende dinsdag brengen we hem weg en hebben we woensdag 3 ruinen.

Wonden van Amerigo zien er heel netjes uit. Dat knapt echt heel goed op gelukkig.

Manlief is nu zelf onderweg naar ziekenhuis. Hij heeft vorig jaar een staaroperatie gehad. Hij had volgens vorige arts last van nastaar en is daar in februari aan gelaserd. Zijn zicht werd echter steeds minder, dus nog een paar keer langs. Arts kon er volgens haar zeggen niets meer aan doen. Hij moest er maar mee leren leven. Dus vorige week naar UMCG voor second opion. Had hij een zeer zware oogontsteking. Hij heeft nu heel zware medicijnen en moet vandaag dus weer terugkomen. Maar de vrees is dat we te laat zijn en hij het zicht van dat oog volledig kwijtraakt. GRRRRRRRRRRRRRR

Nu ga ik snel naar bed. Vanmiddag nog allerlei klussen op de planning

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 13:47

@ tine een ring van de marathon is 40x80. Ik gebruik altijd het ezeltjes bruggetje Alle Friezen Paarden BoeRen Met Centen Hebben Soms Een Volle Knol en dan zit op de A C lijn nog de L en de I

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:04

Lanouska: de wei is niet groter (tenminste.... wel groter, maar zitten wat bomen in de weg en een heel schuin stuk), dus kan geen 40x80 maken :D Maar 30x60 is al een hele verbetering tov 17x34 (is bijna 4x zoveel). Kan ik in ieder geval oefenen met al die tussenletters. Die passen er nu tenminste tussen :D
Jouw ezelsbrug is handig!!

Nou, ik ga eens kijken of Thabor al weer helder is, mag hij naar de wei toe. Dan ga ik laatste restjes van winterwei opruimen en dan samen met zoon onze tent opzetten in de wei. Ding is al jaren niet meer gebruikt. Komende zomer gaan we kamperen, maar moet eerst eens zien of tent nog wel goed is en waterdicht.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 15:49

En de klasse 1 proef is niet zo heel moeilijk, zal je misschien nog aan moeten wenen. Grotere ring is ook meer tijd om alles netjes voor te bereiden. Had je al en verklaring van de DA voor rembrandt zijn voorbeen. Als je die hebt kopie maken en mee nemen.
En misschien moet je thuis ook wat oefenen met schakelen en korte wendingen. Wel leuk hoor dat je het gaat proberen.
Ezels bruggetje lijkt veel op de gewone ezelsbrug daardoor goed te onthouden.

Ik heb morgen een dagje vrij maar mag om 1 uur in coevorden zijn om alle spullen voor zatedag en zondag schoon te maken. Dus vrachtwagen uitmesten, living schoonmaken, watertank legen en weer opnieuw vullen. Peesbeschermers in mekaar vouwen en in vrachtwagen, Stallen uitmesten, dressuurwagen schoonmaken en als ik dan nog tijd over heb wil ik eigenlijk ook de trainingswagen nog even schoonmaken die is best smerig en dan heb ik s'avonds ook nog les

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:09

middag, hier druk bezig met dakkapel, net terug van rondje rijden met stalgenoot, dacht vanmorgen dat het er niet in zat. Zaten technisch gezien met drietjes op ilona :')
Op barebackpad, floris ik erachter en tussenin de baby in de buik :')

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:13

@lanous, druk daggie morgen
@tine, succes met tent
gebit goed gereinigd
apart, terug en dan te horen krijgen van ontsteking, zo dan wordt je pissig op die andere
@maisie, ziet er goed uit op de pics
@biancaoo, fotootje van de zomerlook

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:15

Even kort want ben bont en blauw -O-

Vanmiddag halverwege mijn rit heel hard van Bente gevallen. Ik werd gelanceerd want had voeten net uit de beugels om mijn benen wat te ontspannen en zat er dus heel los op. Ze schrok denk ik van de loshangende beugel of een mug geen idee maar ze sprong een enorm gat in de lucht. Ik schoot eraf en ben heel hard op mijn rug neergekomen. Het ging zo snel dat ik mijn val niet kon breken dus het was een hele harde -O-
Ik ben poosje blijven liggen want het was zo hard dat ik me niet durfde te bewegen was te bang dat er iets heel erg fout zou zijn. Thank god bleek alles nog te functioneren. Wandelaars waren ondertussen naar me toe gekomen en die hebben me eerst laten zitten en geholpen met weer overeind komen.... Bente was weggerend maar daarna weer teruggedraafd dus die stond braaf te wachten totdat baasje weer was opgekrabbeld.

Daarna stukje gewandeld met peerd en toen er toch maar weer opgestapt. Wat gedraafd en galopje maar dat ging toch niet echt fijn :n dus teruggestapt en dat was het voor vandaag #)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:22

:(:) :(:) :(:) :(:) pffff schrikken :(:) :(:) :(:) :(:)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 16:32

@ vhu brave bente. Is natuurlijk niet leuk als je er af valt maar toch braaf paard wat weer terug komt lijkt me ook wat waard. En als je nu al auw en bont en blauw bent wat zul je morgen dan poedersuiker voelen. Dus vast voor morgen :(:) :(:) :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:59

@vhu, aantal jr trg was ook gevallen van peerd, alles funtioneerde nog, en toch bleek rugwervel gdcrashd, week ziekenhuis en 3maanden gips, wees voorzichtig dus hoor.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:24

@vhu :(:) warm badje is wel lekker nu. Heb je Arnica in korrel/druppelvorm voor inwendig gebruik; want dat zou een hoop blauwe plekken/beursheid morgen kunnen schelen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:41

ow nee vhu...
sterkte! :(:) :(:) :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:06

Txs....'t was gewoon stomme val als ik mijn voeten id beugels had gehad was er niets gebeurd baal er enorm van.... Bente was inderdaad braaf dat ze terugkwam met terugrijden was er ook niets ad hand.

Arnica en traumeel staan hier naast de bank...
Kan nu zelf ook echt niet naar ha vanavond maar even met manlief overleggen, type dit nu liggend op de bank
ben niet bang voor mijn rug (maar kan altijd natuurlijk) meer voor mijn heup die doet echt heel gemeen zeer... |(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:19

VHU :(:) oei...sterkte, dat is wel heel erg schrikken zeg !!!
Ik duim voor je dat je alleen bont en blauw bent en er niets ergs met je heup aan de hand is.
:(:) :(:) :(:) :(:) wat braaaaaf dat Bente terug draafde en dat ze je terug naar stal gewoon heeft laten rijden..
Ga heel hard duimen voor je.....sterkte..

fototje van de zomerlook.....even zoeken hoor, ze staat er echt beteuterd op...vond er niets aan dat ze getrimt was..hahaha..maar nu ze eraan gewend is is ze wel blij, zelfs met de warmte van vanmiddag..
Hier de schapendoes, met allerlei uitstekende plukjes haar die nog afgeknipt moesten worden..
Afbeelding
en hier de andere 2 superpuppy's
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:30

VHU: ach meid, wat een ellende; maar wat een superbraaf paard <3 . Sintjanskruidolie en arnica!!!
Heel veel sterkte

Tent staat, zoon heeft keurig geholpen met de haringen. Nu een regenbui eroverheen om te zien of hij nog waterdicht is.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:38

Ahh leuke honden! Die 2 onderste zijn stoer zeg!