[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:18

nee dat is waar Tine, rust en pijnstilling, sterkte !
En ik wil niet heel vervelend zijn maar als het zo pijnlijk is, is dat zondag natuurlijk niet over meid.... :(:)

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:27

ik denk gelijk aan BB.....Boevige Bente..hahahha

goedgekeurde caps in lagere prijsklasse klinkt goed...

stomme vraag he, maar verkopen ze uberhaubt nog caps die dat goedkeuring niet hebben?
of moet ik toch wel ergens goed op letten dan?
uhm..lang verhaal voor, hoe weet ik of een cap is goedgekeurd of niet... :+

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:58

Jemig dames, wat een geklets! Ik heb alles ff bijgelezen. Heb ff een kopje cup a soup naar binnen gewerkt en nu gauw naar stal. Ik moet vanavond nog naar les met Det :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:09

Ik heb zondag ook nog eens best wel weinig tijd tussen de 2 paarden in, dus misschien doe ik nog wel een beroep op je Bettepet. Maar goed, eerst maar zien dat we zondag heen kunnen. Morgen beslis ik. Moet morgen tuig poetsen en paarden wassen en vlechten. Vooral het vlechten zal een probleem worden, bij Rembrand dan. Dan moet ik steeds kruk op en af, die beweging kan ik niet maken. Bij Amerigo sta ik gewoon op de grond, dat is geen probleem. Ik wil proberen ze morgen even te longeren, als dat lukt, dan zien we wel weer verder. Ik moet het stuk natuurlijk ook veilig kunnen autorijden tenslotte.

En heb dus vanaf woensdag ook niet meer getraind. Oke, weet ik dat ze het wel kunnen, maar toch, het gevoel he?! HAd met pony nog de nieuwe proef willen oefenen, nog nooit gedaan, maar goed, heb ik prima excuus als het voor geen meter gaat haha.
Neem wel een stoot pijnstillers mee, kan nooit kwaad. Zondag zal het nog niet over zijn, als het maar te doen is. Kan nu echt nog geen sok aan mijn eigen voet krijgen. Gelukkig weet manlief inmiddels wel hoe hij op moet tuigen en in moet spannen. Ik moet alleen zien dat ik op die bok terecht kom en daar blijf zitten (of hangen). :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 18:13

@ tine ja HS wil wel komen maar weet nog niet met welke paarden want we hebben nog een jong paard dat nog in opleiding is staat vanavond voor de 3de x in het 2 span en hij wil nog wat rijden met het 4 span maar ook daar is de vraag met welke paarden H dat wil doen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:23

lanouska schreef:
@ tine ja HS wil wel komen maar weet nog niet met welke paarden want we hebben nog een jong paard dat nog in opleiding is staat vanavond voor de 3de x in het 2 span en hij wil nog wat rijden met het 4 span maar ook daar is de vraag met welke paarden H dat wil doen

Dan is het goed :D
Gaat hij ook nog met 2-spannen meedoen? En even een vraagje over de vaardigheid indoor (doen we pas in januari hoor). Mag hij indoor in 20x60 vaardigheid rijden? Ivm vraagprogramma (wil ik binnenkort opstellen). Officieel volgens de reglementen niet, maar ja, daar staat ook dat hij met 4-span niet mag dressuren in 20x60.

Nou, ben eindelijk toch nog beetje nuttig bezig vandaag. Ben het eten aan het koken, en dat gaat gelukkig redelijk.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 18:42

voor het 4 span dressuur hebben we dispensatie en binnen met het 4 span vaardigheid rijden doen we eigenlijk niet want daar is niet genoeg ruimte voor maar met het 2 span kan dat wel

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:54

Oke, dan hoef ik daar geen "moeite" voor te doen.

Even vraagje over pijnstillers. Manlief heeft bij apotheek diclofenac meegenomen. Iemand ervaring mee? Werkt dat beter dan asprobruis of ibuprofen?

Nou, het hooi (3e snee) wordt nu geraapt en hopelijk ook zo nog ingepakt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:28

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:28

Diclofenac zou beter moeten helpen, al heb ik er een olifantendosis van nodig, voor alles, hoor, moet je wel niet mixen, dat heb ik eens gedaan :o , ook voor een menles, was een beetje tipsy :')

@Tine: wat leuk, ik zie dat jullie al snel weer een bixie hebben, volgens mij is het hier tm februari sowieso niet :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:32

Hier bij de vereniging en manege komende tijd geloof ik iedere maand wel een onderlinge bixie. Kan hij mooi oefenen en dan in april voor het echie.

Ik heb ook eens de nacht voor wedstrijd stevige slaappil genomen. Zat echt als een zombie op de bok. Zo van he, daar zat de F, ik moest dan van hand veranderen. O, dan moet ik nu toch wel heel snel van die hoefslag af. Was niet zo'n succes. Maar ja, als je nachten niet hebt geslapen moet je wat he? Maar als ik zelf moet rijden, neem ik zowieso geen slaappil de nacht tevoren. En dat moet ik deze keer wel, zelf rijden, want heb er 2 opgegeven.

Ben heel benieuwd naar Alwyn in levende lijve :j

En Dennis, super dat ze weer goed loopt. De rest ook weer hersteld?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:40

Roos en Caya gaan super. Whit 99% en Dennis 98%. Roos doet dus weer wat licht werk, Whit wat bezigheids therapie en Dennis word vooral verwend (maar dat word hij altijd, hij blijft het lievertje van de baas :o).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:56

Tine ik heb ervaring met diclofenac. is een zware pijnstiller en ontstekingsremmer. Niet met anderen innemen en als je snel last van je maag hebt moet je er een maagbeschermer bij nemen.

Wij zijn er zondag ook mijn vader, moeder, ik en zus dus als je hulp nodig hebt geef je maar een gil

Komt wel goed met l proef, jij kan tenslotte al met 1 hand mennen, pony komt goed :-)

Ik heb er ongeveer 2 uur tussen zitten, dus vaders kan heen en weer rijden. VAndaag geoefend, met 1 hand gaat nog niet goed, alwyn was braaf, maar zit zo dicht in vacht dat hij bezweet was. Ik ga met hem ook niet te lang inrijden. Heb oorpijn dus moeders moet achterop. Geoefend met aan de kant staan, maar dat versta ik niet

Super dennis

ga afsluiten. schoonzus is jarig, maar 'viert' het bij ons, zodat daan gewoon op bed kan. "Ze neemt zelf gebak mee :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:59

Citaat:
Manlief heeft bij apotheek diclofenac meegenomen. Iemand ervaring mee? Werkt dat beter dan asprobruis of ibuprofen?

Ik ga er ongelovelijk van aan de race-je-weet-wel :x en ibuprofen plus aspirine door elkaar, daar ga ik dus echt ongelovelijk van over mijn nek :r per ongeluk een keer gedaan :o? Ik zou zelf niet zo beurs op de wagen gaan zitten, ben altijd bang dat er dan nog iets gebeurt waardoor het helemaal mis gaat (omdat je toch minder snel kunt reageren).

Dennis wat een heerlijke filmpjes van Roos! Loopt ze op haar schoentjes?
Da's wel zo handig Tallechie, dat je lekker thuis kunt blijven. Pony zal het inderdaad wel knap warm hebben, maar zo leuk dat je gaat starten!

Ik moet mijn mail van school echt nog bijwerken, loop paar dagen achter en dan heb ik steeds het gevoel.... dat ik achter loop dus }:0 . Dus ik kruip zo nadat zoonlief is voorgelezen achter de mail :O

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:08

Roos heeft drama voeten, zodra we de weg op gaan (zeker als ze al in de paddock die half bestraat is staat) moet ze bescherming hebben. Haar herstellende voetjes gaan prima zo dus wil ik liever niet beslaan op dit moment (daarbij herstelt haar ene voet nog van dat ze een ijzer zo afgetrapt had dat ze haar halve wand mee genomen had).
Dus we huppelen vrolijk op schoenen rond :), gaat prima zo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:20

Ik heb sterke maag, en veel medicijnen werken bij mij maar half. Als manlief een halve slaappil neemt is hij totaal van de wereld. Ik word bij een hele pil gewoon snachts wakker als ik een geluid hoor. Ben ik niet onder verdoving te krijgen bij de tandarts. Erg handig, maar niet heus. Heb nooit iets gemerkt als ik ibuprofen, paracetamol en asprobruis op een dag nam.

Maar ik ga gewoon kijken hoe het morgen gaat. Wat ik zei, ik moet wel verantwoord achter het stuur kunnen zitten. (mennen vind ik dan weer wat minder belangrijk, is in een afgesloten bak, heb niet met verkeer te maken)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:26

ik ben van diclofenac minimaal 2 dagen zwaar stoned (lichte versie, 1 pilletje..)

dennis goed bezig geweest!!

gauw bijgelezen. Ben nog altijd ziek, voel me echt niet goed.. Heb ook nog altijd niks gegeten, behalve 2 beschuitjes en 1 boterham... :\
Zitten nu kei actief met lego te spelen :):)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:46

Ik heb hier ook nog wel een paar bakken voor je staan Naaltje!
Jeetje Tine, dat je daar geen last van hebt. En wat lastig als je zo slecht verdoofd raakt.
Ik 'zweer' zelf bij de gewone paracetamol en dan bij voorkeur die smelttabletten.
Fijn dat Roos zo goed op de schoenen loopt!

Bente staat sinds woensdag zonder ijzers, ze dendert gewoon overal over- en doorheen dus geen last van gevoelige voeten gelukkig. Is wel fijn, kan ze dus echt gewoon van de winter zonder ijzers staan, scheelt hoop geglij en ook prettig voor de portemonnee :$
Volgens de hoefsmid had ze hele goede hoeven :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-09-11 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:48

Afbeelding
zijn deze aan 't bouwen :j

ondertussen ben ik aan het proberen een appeltje te eten...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:49

Diclofenac is goed spul :P.

Na 3 pilletjes zweeft alles!!! Hahaha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:50

Volgende vakantie met campertje op stap?
Wat een leuk model trouwens, is die gewoon verkrijgbaar?
Wij hebben een paar jaar een campertje gehad, dat wil zeggen een Renault bus met een bed erin en kooktoestel :7 zo handig op vakantie!

Ik heb hier nog Tramadol liggen en Movicox, als ik die neem, ben ik echt compleet van de wereld :# 8)7

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:55

deze is te klein om in te slapen :))
wij hebben de moderne camper he :D

Dit bouwpakket komt officieel morgen uit. Is wel limitted edition :) (en duur := )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:00

Oja, jullie hebben een bus, super handig he.
Ooit, als ik blond ben & rijk (.... ) koop ik een VW bus met trekhaak en een trailer met koetsenframe. Kunnen we de hele wereld rondreizen hahaha.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:01

blond? :')

die bus met trekhaak is er..

:+

ik ga verder helpen met lego-spelen. Ik ben lekker veel beter in stukjes vinden :')
Afbeelding
(zien jullie die foto ook? :P )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:11

o komt het omdat ik blond ben dat ik al een bus heb (en een trailer met koetsframe)

Leuk naaltje met lego spelen !!!

Balen tine dat pijnstilling zo slecht werkt. Bij mij helpt paracetamol al goed genoeg.