[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:40

Leuke tweewieler! Waarom wilde je geen marathonwagen (heb ik vast overheen gelezen :P )?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:46

Wobbe wil het halster van de nieuwe BR collectie :j
en hij wil ook de zweetdeken, kan hij delen met ivy.
en heeeeeelll stiekem... wil Rafiki ook al een eigen zweet/fleece deken.
al is het alleen maar om onder op te drogen als hij nat geregent is whaha.

Jellee, heb jij enig idee of je die Rainbow zweetdekentjes nog ergens kan kopen in maatje 110 (gok ik)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:56

Rainbow dekens? Heb ik wat gemist? Of bedoel je die van de vorige zomercollectie. Die hadden ze een paar maanden geleden hier nog flink op voorraad bij EJ iig. (heemskerk)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:03

Citaat:
Leuke tweewieler! Waarom wilde je geen marathonwagen (heb ik vast overheen gelezen )?

Eerst gekozen voor tweewieler omdat dat
a. ik dat makkelijker vind met inspannen als ik alleen ben
b. makkelijker is met vervoeren (past in pick up VW die ik kan huren, daarachter kan trailer, dus ben ik in een keer klaar en als ik hem in de trailer wil zetten kan ik dat ook alleen doen, het is veel lichter dan een marathonwagen)
c. ik het beter kan draaien etc (zo'n wagen voor Rizanta weegt wel minstens 250 kg en is echt groot, da's geen shetlandwagentje :+ )
d. ik heel graag rij met de tweewieler van de pony's, vind het fijn sturen, heb gevoel dichter bij paard te zitten
e. het makkelijker op/afstappen is met een tweewieler als je het alleen moet doen, omdat als je paard draait, de tweewieler meedraait, je hebt dus niet de kans dat je been ergens tussenkomt / klem raakt. Met de marathonwagen heb je als je opstapt en je staat op de opstap, dat als het draait dat je snel moet zijn, ben niet zo snel en ben nogal panisch vwb mijn benen omdat ze al zo slecht zijn, dus makkelijk op/afstappen is voor mij heel belangrijk.
a en e zijn de hoofdredenen.

Wat niet zegt dat er nooit een marathonwagen komt natuurlijk ;) maar kan me hier voorlopig prima mee redden en mocht ik met een wagen willen rijden kan ik die van instructeur lenen.

Dat op/afstappen is ook de reden waarom we deze hebben genomen en geen Clever. Bij de Clever tweewielers is de opstap anders, waardoor je kans hebt tegen het wiel te komen, niet zo handig :7

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:10

ja die rainbow dekens ja :j
maar heb alleen geen zin om helemaal daarheen te rijden :+
whaha kan ik Rafiki niet opmeten dat jij er eentje voor me haalt? en dat ik geld naar je overmaak hihi.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:15

Duidelijke redenen VHU, klinkt logisch :)

Kim heemskerk is voor mij ook bijna een uur rijden. En ik kom er eigenlijk nooit..
Ze waren hier bij de zadelmaker/ruitersportzaak laatst ook nog te koop voor 20 euro volgens mij. Weet niet welke maten en of ze er nu nog zijn. Maar daar ga ik voorlopig ook niet heen. Ze hebben wel een site maar geen webshop volgens mij.. staat wel een telefoonnummer op, als je ff belt misschien willen ze hem wel verzenden dan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:28

Is ook enorm over nagedacht :+ Ik heb heel erg zitten twijfelen over de wagen van Nouvel die ze te koop heeft, dat lijkt me ook een super fijne wagen. Maar kies nu voorlopig voor het gemak en mijn gevoel voor veiligheid. Als we nog meer aan elkaar gewend zijn komt er vast wel eens, ooit, ergens een 4-wielige wagen :j

Ken die dekens niet die jij bedoelt IT.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:49

Ha, dat is een heel mooie wagen VHU !!
Super, dat je er zo snel een gevonden hebt.
Rizanta ziet er goed uit, die van mij lopen nu ook lekker buiten in hun "blootje"

Verder kletsen jullie hier idd wel lekker veel, haahaha.

IT, doe rustig aan.... ben je al wat afgekoeld, of nog steeds kwaad ???
Waarover eigenlijk ?

Jellee spannend dat je binnenkort een nieuwe wagen krijgt ! ben erg benieuwd naar foto's !

Vanmiddag voor het allereerst in mijn eentje thuis gemend......eng, spannend, en dat voelde Melody meteen, en ze ging dus ook even lekker schrikken....en maakte zich sterk en draafde een stukje weg, maar goed, ik heb me meteen bedacht dat ik er moet zijn voor haar, het is voor haar ook nieuw, nog niet eerder thuis gemend met haar, en dus zet ik haar aan het werk ! buiging, stelling, vragen maar het stappen ging slecht, ze was opgefokt, dus een rustige draf ingezet, en na een poosje van goed opletten dat ik in mijn handen ontspannen bleef, werd ze meer ontspannen, en begon lekker te lopen, maar man......wat vind ik dat nog eng, thuis in je eentje mennen, maar goed ik heb dus weer iets bereikt !!! ben best trots !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:57

Citaat:
maar man......wat vind ik dat nog eng, thuis in je eentje mennen, maar goed ik heb dus weer iets bereikt !!! ben best trots !!

Jij hebt dus ook je vuurdoop gehad wat dat betreft, dat dat zo'n verschil maakt he of je alleen bezig bent of met iemand erbij. Bij mij zat mijn instructeur vanuit zijn huiskamer toe te kijken dus hij was er wel, maar niet 'in functie' zeg maar :+
Ik ga ook niet 'echt' alleen aan de slag hoor, weet niet of dat nog gaat komen maar voorlopig nog niet, als ik bezig ga ook als ik rij, is er altijd iemand aanwezig. Vind dat wel een prettig idee.
Heb jij een bak Biancocoo of een weiland waarin je dan ment?

Rizanta mag wat mij betreft ietsje voller zijn, is soms beetje zoeken bij haar. Het rare is dat als ze twee of drie dagen achter elkaar werkt, ze voller 'oogt' dan wanneer ze een dag niets heeft gedaan. Bij de meeste paarden is het andersom, gek he.

Heb trouwens best lang naar die tweewieler gezocht hoor, zocht (stiekem :o ) al vanaf de dag dat ik haar had gekocht naar een goede wagen / tweewieler :x

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:02

@ IT, Ik had er nu even een utrechtse stang ingedaan, ik dacht misschien geeft deze net iets meer tongvrijheid. Ik moet zeggen hij liep er wel anders op, maar ik weet niet of het op een lekkerdere manier was.

@ Jelle, Turner is echt meer dood in de mond dan netjes stil, Tina is dan toch gewoon fijn, stil maar 'leeft' meer.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:04

Lekkere ontspannen foto van Rizanta, mooie kar! Lijkt me ook heel prettig enkelspan rijden.
Snap wel dat je voor een twee-wieler heb gekozen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:05

Ik heb een zandplaat, waar voorheen de rijbak was, maar de omheining was slecht, dus voor het nette hebben we nu een bak zonder omheining.
Kan me voorstellen dat je al meteen naar een passende wagen gezocht hebt !! dat heeft soms ook tijd nodig ! :j

Ik durf niet meer met een tweewieler te rijden, mijn grootste angst is op hol slaan......
Ik heb een ongeluk gehad met een ander paardje, met een tweewieler, en nu heb ik het domme gevoel dat als ik met mijn 4-wieler men, niet zo simpel meer een ongeluk kan krijgen, ivm als ik al mijn remmen intrap, dat mijn paard dat geen 2 km volhoud.....wat met mijn tweewieler dus wel gebeurd is...moet zeggen dat ik ook wel een zware wagen heb hoor. :o

Helemaal alleen was ik niet hoor,
Mijn man was wel thuis en heeft ook nog even gekeken door het raam, hij vond het er al erg netjes uitzien, dus mijn angst is niet erg zichtbaar geweest, en toegegeven, het ging na een poosje ook best heel goed !
Voor mijn gevoel heb ik een geweldige overgang gereden van draf naar stap !! *\o/* licht in de hand, nageeflijk, en tja, voor het eerst gewoon precies goed ! na een heerlijke stelling en buiging vond ik dat zo'n kadotje, dat ik haar weer naar stal gestapt heb, en uitgespannen....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:17

Verdorie had een heel verhaal getypt. Druk dus op plaatsen, valt internet uit.

Ik zal proberen het zelfde te typen.

Vhu mooie tweewieler. Je hebt er goed over nagedacht. Het zou niks voor mij zijn, waarschijnlijk ook omdat ik alleen marathonwagens, of in ieder geval 4 wielers gewend ben. Verder span ik toch nooit alleen in, omdat dit niet lukt met veale, dus kan ik net zo goed een marathonwagen hebben. Verder rijden wij altijd met 2 auto's naar de wedstrijden. Mijn ouders hebben een trekhaak en als die niet kunnen neemt mijn zus de auto van mijn vriend mee. Straks met de kleine moeten we sowieso met 2 auto's rijden, anders red ik het niet met mijn spullen. 140 is inderdaad lekker breed, zo breed was mijn vorige auto ook. Wel fijn dat Peter je zo goed helpt.

Bianca heeft ook haar angst overwonnen en eveline heeft ook lekker gereden en een ander bitje geprobeerd. Wat jij zegt over de tweewieler is mijn angst ook inerdaad. Veale zal ook doorgaan denk ik en als ik de rem in trap houdt hij het niet lang vol inderdaad. En als die topper van je zo goed loopt waarom start je dan geen wedstrijden ;-) Grapje hoor,... ik weet waarom je geen wedstrijden rijdt.

It heeft wat over dekens gezegd, weet niet meer wat. en is nog steeds op het puntje van haar kookpunt.

We hebben vandaag digitale tv geinstalleerd. Vriendlief had er alleen niet bij gezegd dat hij sport 1 er bij had besteld. Zijn dus de hele middag al voetbal aan het kijken. Ik wilde graag tv ivm babytv :-)

Morgen ga ik naar de wedstrijd in appingedam. Ik zou met mijn ouders voetbal gaan kijken alleen omdat het slecht weer zou worden en er geen leuke wedstrijd in de buurt is stelde mijn ouders dit voor. Mocht er wat gebeuren zijn we zo in groningen en ik kan daar gewoon zitten. We gaan niet de hele dag heen en als ik moe wordt gaan we weer terug.

Verder heb ik vanochtend dat pilletje genomen. Normaal gesproken voel ik de kleine alleen 's ochtends en ' s avonds, maar nu al de hele dag. Zal de kleine dan toch nog gaan draaien??????

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:36

hopenlijk is de kleine bezig met een halve koprol en ligt hij/zij straks in normale ligging.
heb je nog een keer een controle van tevoren?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:54

hey tallechie laten we hopen dattie ophoudt met dwars wezen onder invloed van dat pilletje :D ik duim :D

een héul mooie 2wieler, gaaf hoor VHU! :D
en een vuurdoop in alleen mennen van 2 topicers :)
ik kan me nog herinneren dat ik dat een keer deed, en halverwege lacuna jodelend opbelde :') _O- ik ik ik ik men alleen!! :):) :P

IT is kwaad :(:)

en SL is naar equitana, ik ga woensdag ook schijnt :D

zo! :) vanochtend rondje naar dealer in Oosterhout en daarna naar Halsteren gedaan, 124 kilometer gereden dus :)) Was om kwart voor 12 terug op m'n basis en kon toen aan m'n huurautos beginnen. Had voor kwart voor 10 al 2 autos gedaan, en m'n eigenste. Teller staat rond de 14 of 15 wat ik vandaag nog afgedraaid heb dus :=
en nu ben ik moe :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:10

kan me voorstellen dat je moe bent.

Ik zou eigenlijk vandaag wobbe longeren.
en iets met ivy doen.
maar ik was dus in een flinke kwade bui & had een pesthumeur... dus had maar bedacht om niks 'intensiefs' met de pony's te doen.
aangezien ik dan alleen maar sneller boos op ze word etc.
dus heb ze lekker samen laten rennen in de losgooibak.
Vrouwtje was alleen meer moe dan de pony's :+

ik hoop morgen een buitenritje te maken.
heb ik echt even nodig.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:18

It ik moet nu elke week op controle in het ziekenhuis en krijg nu dus ook elke week een echo. Dus als het goed is weet ik vrijdag als de kleine gedraaid is.

naaltje druk bezig geweest dus.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:22

Naaltje, heeeul druk geweest ! knap hoor, al die auto's weer schoon !!

Tallechie, en een heeul drukke beeb !!! spannend !!! ik duim voor je dat hij/zij goed draaid en helemaal correct gaat liggen !! zou mooi zijn zeg !!

Het was echt lekker weer......
Kippenhok schoon, moestuin netjes, de kas weer schoongemaakt, en de aardbei-plantjes lopen alweer opnieuw uit in de kas ! de zomer is er in mijn kas al weer ! :j

IT : :(:) ik hoop dat je morgen lekker naar buiten kan met Wobbe, dat zou super zijn, en idd dat is het beste medicijn voor een pesthumeur !!!

Wedstrijden ?? zou ik best wel willen, ........maar er zijn nog te veel factoren om het nog uit te stellen, hahahaha. :7

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:43

zo, we hadden witlof pasta met kipfilet en tomatensaus ofzo :+
was wel lekker, maar niet echt flitsend

lekker een biertje, zo de douche in..
en dan op de bank snurken ofzo :')

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:07

Goedenavond,
@VHu mooie tweewieler... heel veel plezier ermee. Ga je de 23e ook met een tweewieler starten of met de vierwieler ?
@Bianco, wat ben jij stoer en actief bezig geweest vandaag. helemaal top +:)+
@Naaltje wat leuk dat jij woensdag naar Equitana gaat, mocht je nog wat vergeten zijn dan kan ik het donderdag proberen mee te nemen ;) . Ik heb er al helemaal zin in en ben benieuwd waar SL mee thuiskomt :D
@Tallechie, is dat het homeopatische pilletje welke je hebt ingenomen ? Laten we hopen dat het werkt en dat beeb goed gaat liggen :):)
@Yvestoeter :(:) , morgen schijnt het zonnetje ook weer voor jou ;)

Vandaag toch nog een een rondje met Simba gedaan daar manlief morgenochtend moet werken en ik 's middags met mensen mee ga om naar een pony te kijken. Nu hoef ik morgenochtend alleen Bruutje maar te doen en longeer ik Simba even....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:15

Ollie baal er wel van dat ik niet naar equitana kan. Vorig jaar kon ik ook al niet. Heb inderdaad dat homeopatische pilletje ingenomen. Kleine is nu weer rustig, misschien weer pilletje innemen ;-)

Ik ben maar weer aan de administratie gegaan. De tv is momenteel ook niet veel aan. En ik wil de jaarrekening klaar hebben als de kleine is geboren

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:23

@Tallechie, niet teveel pilletjes innemen hoor want dadelijk denkt beeb dat je buik een achtbaan is :):) := . Ik ben 2 jaar geleden voor het eerst naar Equitana geweest en vond het écht geweldig. Ik ben toen op een dinsdag geweest en op de laatste dag zondag ben ik samen met een andere vriendin nog een keer teruggegaan en toen hadden we écht allemaal koopjes :o ;) . In jouw toestand is het niet verantwoord om daar heen te gaan want stel je voor......

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:23

Over twee- of vierwielers, kan me voorstellen als je aan de kletter bent geweest met een ongeremde tweewieler dat je je dan veiliger voelt op een geremde vierwieler. Ik moet echt eerlijk zeggen dat ik totaal niet de illusie heb dat ik Rizanta als ze zou willen gaan tegen kan houden met de rem en trouwens bij Snuit en Alwyn heb ik dat ook niet. Weet wel dat als je de rem even indrukt en weer los dat je bijv makkelijker een overgang kunt maken naar stap of ze even kunt laten terugschrikken, maar dan nog als ze echt stapelgek zijn hou je er toch helemaal niets aan, moet je het toch rij/mentechnisch oplossen. Groot voordeel met tweewielers vind ik bij erg schrikken dat ze niet zomaar om kunnen draaien, dat is met een tweewieler echt moeilijk.

Ik ben dus juist onzekerder op de vierwieler, als ik in mijn eentje bezig ben. Heb vorig jaar met een pony die we weer terug hebben gebracht meegemaakt dat hij in een keer omdraaide voor de wagen en zo richting vijver rende. Daarna nog een keer omdraaide en voor de vrachtwagen stond. En die stond gelukkig stil. Dood- en doodeng vond ik dat.

@Ollie wil even kijken hoe het geheel eruit zien (filmpje, foto) en dan beslis ik of ik ermee start de 23e. Is wel handig want dan kan ik alles van mezelf gebruiken. Als ik het niet netjes vind mag ik de wagen van Peter lenen. Die man waar ik de tweewieler van heb gekocht heeft er ook een aantal keer wedstrijd mee gereden en had er verder geen negatieve opmerkingen van jury's van gehad, maar moet zeggen hij had ook een werkelijk ongelovelijk mooi peerd :+

@Tallechie meid het zou toch echt wel heerlijk zijn als jullie beeb zich nog bedenkt en een handstandje gaat maken :j

@Naaltje bier ze ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:04

Ollie qua dat is het niet verstandig, maar ik houd het ook niet vol. Kan amper 500 meter lopen en ben dan buiten adem. Dus dat slenteren gaat hem niet worden. Ook niet ivm mijn bekken.

Ik word gek van mijn laptop. Internet doet het op mijn laptop niet en op die van mijn vriend wel.

Ik snap jouw punt ook wel vhu, is denk ik toch je ervaring wat je zelf mee hebt gemaakt.

Beeb is nu weer rustig, zal dus zo nog maar een slokje nemen. ik hoop dat de kleine nog omdraait, maar heb er een hard hoofd in. Ik moet nu sowieso in het ziekenhuis bevallen dus qua dat maakt het niet uit

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:14

zo pfff, wat gaan jullie hard! :D

ben weer aardig bijgelezen geloof ik... :+

ik sluit me aan bij voorgaande samenvattingen... :=

sterkte voor wie het nodig heeft!
wie naar de equitana gaat, veel plezier!
wij wilden ook gaan, konden vrijkaarten krijgen, maar het is echt een heel eind rijden en we gaan het helaas niet redden...
misschien volgende keer weer...

vhu, gave tweewieler, veel plezier ermee!

Wat een heerlijk weer vandaag, het was echt al een beetje lente! *\o/*

Vanmorgen heerlijk ritje over de weg met Fifi gedaan, gisteren heeft ze met een ander paard in tandem gelopen, ik ben meegeweest, af en toe even wat spanning, maar verder deed ze het best weer heel braaf!

Vanmiddag zijn we in de paddock bezig geweest, roosters in het zand gelegd bij de voerbak, in de hoop dat het dan met regen niet zo'n enorme moddelpoel wordt, afwachten nu dus!

Eind van de middag nog even op Olá gestapt, het was zulk mooi weer!
Vriend ging met de hond wandelen, en wij zijn een stukje mee gewandeld, haar eerste keer buiten de bak, dus best spannend, maar ze deed het super! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding