[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:20

Gaaf ips !! Ben heel benieuwd naar hoe ze uitgroeit !!
En een drukke week..succes. .
Dingetje gefeliciteerd met je prijzen !!
En feestje, gezellig .
Assie, fijn met hafje en schimmeltje aan de slag, leuke foto.
Vhu, toch weer beetje project paardje dus... :+
Komt vast goed.
Baud, hoe gaat het bij jullie ?
Ik heb vanmorgen heerlijk gewandeld, voel ik me dan schuldig om...Want manlief heeft beetje rotdag op werk....dat stomme gestress en geleefd worden. ....pffff we proberen dat te voorkomen. .maar ontkomen doe je er soms niet aan..

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:17

Fijne vakantie Belker. Hoop dat jullie lekker kunnen ontspannen.

Ips heeft een knappe fjord als ik het zo lees.
Dingetje heeft lekker gefeest én twee eerste prijzen gehaald. Top.
Bianca heeft lekker gewandeld. Niet schuldig over voelen. Gewoon genieten. Daarmee laad jij jezelf op en kun je er ook weer zijn voor manlief. Hoop dat het bij hem wat rustiger kan worden. Knuf

Wij hebben onze trailer te koop staan en zijn op zoek naar een mentrailer. We waren een tijdje terug bij een hele knappe tweedehands mentrailer wezen kijken. Die willen we eigenlijk heel graag hebben. Maarja... dan moet eerst onze eigen trailer verkocht worden.
Nu werden we gisteren gebeld dat de mensen van de knappe mentrailer graag willen meedenken en ook openstaan voor inruil. Zou echt zó gaaf zijn als dat doorgaat. Dan kunnen we eindelijk met paard EN wagen op pad zonder 3 keer heen en weer te moeten rijden :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:42

dat zou gaaf zijn als het kan..inruilen !! ik duim voor jullie Assie ! +:)+

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:35

Leef nog hoor bianca.
Spannend. Vanavond db voor het eerst weer aanspannen. Al veel langer van plan, maar elke keer was er wat. Omdat gerrit veel Kunst en vliegwerk met hem heeft beleefd van de winter is hij het vertrouwen dat het goed gaat een beetje kwijt. Daarom vanavond naar de binnenbak om daar voor het eerst weer aan te spannen. Na de menlessen is de bak mooi plat gewalst.
Dus dan eindelijk na ruim 9 mnd weer een keer mennen.
Afgelopen zondag met een tuigpaarden clubje wezen mennen. Was gezellig hoor. Maar achterop is toch echt niet zo leuk dan zelf mennen.
Waren in Exloo. Daar is het wel echt mooi rijden hoor.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:44

Fotootje, Ips?

Succes, Assie!

Fijn eerst even weg; ook echt van genieten, Belker!

Hier nu ook weer spannend, soms moeilijk dan toch maar weer positief proberen te blijven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:14

Ik vind dat ook af en toe lastig Biancacoo mijn man heeft een hele zware verantwoordelijke baan, werkt ook erg veel uren en ik draag wel wat bij maar maak het voornamelijk ook zelf op :+
Leuke plannen met Keshia Ips. Singelplekken zijn heel lastig ja... stom is dat he dat ze daar dan 'opeens' zo'n last van kunnen krijgen. Heb het twee jaar terug gehad met Ollie was echt vreselijk niet om aan te zien. Bij haar hielp een touwsingel (zo'n ouderwetse) maar ja die heb je met mennen natuurlijk weer niet...
En Ava ook plannen maar of ze leuk zijn is de vraag :(:)
Hahaha Dingetje leuk feestje :P maar goed dat het naar de vdh was goed gedaan trouwens.
Belker rustig aan in Italie en sterkte met het controle onderzoek...
En Baudyh succes met DB komt vast wel goed jullie zijn zo ervaren met alles. Wat niet wil zeggen dat het niet spannend is natuurlijk :(:)

Citaat:
Vhu, toch weer beetje project paardje dus... :+

Nou zo voelt het niet hoor, maar zit idd wat werk aan :+ dat wel, ze voelt erg goed aan (anders was ik er echt niet aan begonnen) en in principe kan ze al heel veel alleen kwam het er niet meer uit zeg maar :oo Ben zelf zeker een soort project omdat ik zo lang niet echt dressuurmatig gereden heb := is toch heel anders dan door het bos ... vandaag zowaar paar keer heel rondje bak gedraafd, nog niet lang laag maar wel voorwaarts en ontspannen :D dan ben ik helemaal buiten adem :o moet ik haast excuses maken naar Cathey en ze is zo braaf ze doet geen stap verkeerd tot nu toe. Dat is erg goed voor het vertrouwen want er zullen zeker dagen gaan komen, helemaal van de winter, dat ze best wel eens los zal gaan...
Verder druk dagje in zoverre dat er gasten zijn en ik vanavond weer eens les ga geven, het gaat weer beginnen dus ff uit de toch nog wel soort van vakantiestand O:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:29

Baudyh. dat komt vast goed met db, jullie hebben toch ook nu al grondwerk gedaan, veel plezier succes.
Vhu, misschien lekker opwerken ook naar endurance toe met Cathey, lijkt het me ook een superleuk paardje voor...of zie je dat qua afstanden niet meer zitten...?
Ava...altijd proberen het positieve te blijven zien, _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:41

VHU en Bianca: hier hetzelfde gevoel. Zeker nu ik op dit moment geen werk heb. Is ook best slopend, kan iedere dag gebeld worden, dus moet er wel klaar voor staan, maar de kans dat ze (net na de zomervakantie) bellen is nog niet zo groot. Ik kan daar slecht tegen, maar ja, het is niet anders.

Ava: blijft positief. zo knap _/-\o_
Dingetje feestje/in de prijzen
Belker sterkte en hopelijk kun je genieten in Italie
Baudy: gaat weer aan de slag met DB. Leuk!!
VHU: ziet zichzelf als project :+ Valt vast wel mee!
Assie moet nog voorzichtig doen met been.

Vanmorgen even gemend met Rembrand en daarna heel veel klusjes in en om het huis gedaan. Zoonlief gaat me begin van de avond helpen. Dan gaat Sam dan toch eindelijk na heeeeeeel lang weer even voor de wagen. Vanmorgen was beter geweest qua temperatuur, maar omdat het al een tijdje terug is, wil ik het liever niet in mijn uppie doen. Hoop dat het allemaal goed gaat (denk ik wel, anders zou ik het niet op deze manier doen, maar ja, je weet het toch nooit natuurlijk).

Weten jullie misschien hoe je op een foto pijltjes aan kunt brengen. Wij hebben een paar weken geleden een nieuw wedstrijdhoofstel gekocht (of eigenlijk zoonlief) en nu komt er op meerdere plaatsen allemaal lijm uit. Ik wil graag pijltjes op de foto's zetten, zodat ik duidelijk aan kan geven waar het precies om gaat. Maar ik kan nergens iets vinden :o?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:52

Als je uploadt in http://www.mijnalbum.nl kun je de foto bewerken er er pijltjes op zetten. Anders weet ik het ook niet ben niet zo'n held met dat soort dingen.... balen zeg.

Nou ik hoop idd ooit tzt dat ze gewoon wedstijdjes kan dressuren en dan zeker ook af en toe een k1 endurance (k2 is dan weer zo'n eind := en moet je gerichter voor trainen) en wat me ook heel leuk lijkt is dat wat Tine ook paar keer heeft gedaan, ben naam even kwijt met een POR en gehoorzaamheidsproef enzo :D Alleen moet ze zich dan wel gedragen in de trailer, Ollie was een draak op de trailer (mede reden van verkoop, voor endurance moeten ze vaak ver reizen en die stampte zo ontzettend was niet leuk... heb 2x trapbescherming moeten laten vervangen := id trailer) Dressuurwedstrijdjes kan hier op een kwartier/half uurtje afstand bij wel 5 verenigingen dus dan maakt afstand niet zo uit. Maar eerst maar eens stap, draf, galop links- en rechtsom in de bak hahaha. En ja Tine ik ben qua bakrijden echt een project hoor :)) Maar ze valt me alles mee want is best dapper, had dat niet gedacht omdat ze zo kijkerig is, maar ze loopt overal wel zo langs en schrikt ook nergens van (tractoren, vrachtwagen vanochtend bij de weg) aan de hand dan. Van de week ook maar eens wat balkenwerk doen worden ze vaak ook wijzer van.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:00

Ik gebruik altijd paint. ..Kun je cirkeltjes om de plekjes heen trekken...werkt ook goed.
Van, komt vast goed, leuk om plannen te kunnen hebben met haar.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:54

Tine, mijn zoons doen dat ook via paint. Ik niet; daar heb ik hun voor :+ .

VHU is weer lekker aan de rijderitus /3

Ava, wat wordt C idd al groot!!

Db mag vanavond weer in het tuig, hopelijk is hij er weer helemaal klaar voor en kun je weer fijn aan de gang.

Assie kan misschien een mooie inruil doen, heerlijk zo'n mentrailer.

Biancacoo: dat een ander een rotdag heeft, moet niet betekenen dat jij niet mag genieten van een wandeling :(:)

Belker gaat genieten in Italië {:}

Dingetje in de prijzen en een schuurfeest met teveel bier :D . Moet kunnen, je leeft maar één keer :D .

Verder kan ik niet terugscrollen.....

Ik ben sinds vorige week (school is weer begonnen) 's ochtends aan het werk op de zorgboerderij en aan het longeren in de koelere avonduren, peerdie doet goed haar best +:)+ . Verder weinig nieuws, maar dan heb ik iig weer even laten weten dat ik leef :P .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:42

Gem, ik heb daar manlief voor hihi. Bedankt voor de tips
Gem die zorgboerderij is nieuw toch? Jij had eerder toch oppaskindjes? En lekker met paard bezig
VHU: dat heet trec. Nou ja, wij doen dan weer een alternatieve versie maar wel onderdelen ervan.

Heel, heel erg blij. Ik ben smorgens op mijn best, dus als ik wil gaan mennen met Sam doe ik dat het liefst smorgens. Hoe later op de dag, hoe meer vermoeid en dus ook sneller bang. Maar toch vanavond heel even met Sam gemend. Zoonlief heeft erbij gestaan met in- en uitspannen (was totaal niet nodig, ze stond er super relaxed bij) en liep mee in de bak. Ze moest natuurlijk wel weer even wennen qua spierwerk, dus dressuurmatig was het niet veel, maar ze liep waar ik wilde en was superbraaf. En ik was ontspannen! Tien minuten zijn wel heel snel voorbij, ze begon net lekker te lopen. Maar goed, afspraak is afspraak dus na 10 minuten weer uitgespannen. Hopelijk lukt het volgende week weer.
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:57

Leuk weer even een update te lezen, Gem!

Fijn, Tine!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:13

Hier heel blij, na 9 1/2 mnd eindelijk db weer voor de kar gehad. Hij was super braaf. Of hij er vorige week nog voor stond. Beetje stap en beetje draf. Kwartiertje gereden denk ik.
Maar nog heel veel werk. Geef niet het begin is er weer. Hij liep nog erg stijf, totaal geen lengte buiging. Paste nog net tussen de bomen.
Nu sterker maken en dan pas oordelen hoe hij nu loopt. Maar zeker niet ontevreden

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:55

Fijn, Baudyh! Super dat de kop er nu af is en jullie fijn weer kunnen gaan opbouwen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 06:06

Super Baudy!!

Hier alweer 2 weken flinke hoofdpijn, ben er wel klaar mee eigenlijk, maar ja, dat helpt verder niet zo.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:05

Baudyh *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* joepieeeee....(gelukkig dat DB dat niet gisterenavond..) superfijn dat hij zo goed ging !
Gem.. :wave: :wave: wat goed dat je mooie merrie het goed oppakt met longeren !! Hoe is het nu eigenlijk met je zoon..? is de groep al weer terug van Peru ?
Tine...hoofdpijn....dat is toch niet goed.....?? :oo hoop dat je er iets aan doen kunt....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:23

Ik zit nog een beetje op een roze wolk. Zo gemist dat mennen.

Hoofdpijn is £$£%%%£'##$£%ggrrrr
Hier ook vaak last van. Laatste tijd ook weer.
Heel lastig. Sterkte Tine

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:51

Misschien dat het door het weer/pollen erger is, ik weet het niet, maar er is weinig dat helpt om het te verzachten.

Heerlijk die roze wolk. Ik zit er ook nog een beetje. Wat is 10 of in jouw geval 15 minuten dan kort he? Heb je net een beetje het gevoel, moet je alweer stoppen.

Ik ben vanmorgen gebeld voor invalwerk, maar ik kan alleen de ochtend en ze zochten iemand voor de hele dag. Maar het lijkt erop dat het weer gaat beginnen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:26

Gem leeft nog :D Lekker weer bezig met paardje.
Baudyh helemaal roze want DB was lief <3
En tine ondanks de hoofdpijn (wat lijkt me dat vervelend) ook blij met Sam.
VHU die vooral geld opmaakt :P
Biancacoo die lekker gelopen heeft.
Assie op zoek naar een trailer. Er staan er momenteel regelmatig wat te koop tweedehands.
Afbeelding
Crea foto van Keshya :+

Bij Det zit er echt momenteel een bobbel op dat bot, doet haar geen zeer kan er gewoon aankomen. Maar onderhand staat ze al 11 dagen stil en het trekt niet weg :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:27

Misschien heel stom...maar sinds ik magnesium slik en veel water drink....heb ik veel en veel minder hoofdpijn...en zelfs geen migraine meer gehad. .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:34

Kijk ze weten je weer te vinden Tine +:)+
Baudyh ben zo blij voor je dat je er weer achter hebt gezeten, helemaal top. Wat een opluchting. En hoe hij zich uiteindelijk ontwikkelt is kwestie van afwachten idd. Best spannend...
He Gem, uitgefilmd? Volgens mij heb je het hartstikke druk gehad. Lekker bezig met je knappe paard leuk zeg.
Tine ook weer gemend met Sam. Braaf hoor +:)+

Lesgeven gisteravond ging lekker. Leuke groep, en echt 'mijn' onderwerpen dus dat is een feestje waar je ook nog geld mee verdient :#

Sinds mijn burn out heb ik vrijwel geen hoofdpijn meer. Als ik stress heb, en dat zelf dan nog niet eens door heb, merk ik het eerst aan mijn rug en als ik dat stelselmatig negeer mijn hoofd tot migraines dat je niets meer kunt (lijf zegt dan dus ''stop''). Heb dat jarenlang compleet genegeerd (gewoon door blijven lopen met pijn / aspirines / zelfs migraine medicatie erin e.d.).... heb tijdens/ na mijn burn out helemaal opnieuw moeten leren 'voelen' en luisteren naar mijn lijf. Vind dat nog wel lastig af en toe, en soms kan het ook niet anders, maar daar ligt wel de geleidende schaal. Want waarom kan het niet anders....

Vanmiddag afspraak met ziekenhuis over uitslagen van zoonlief dus ben nu op van de zenuwen en ga zo maar naar stal om even te poetsen enzo. Slaap er al nachten erg slecht van.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:47

Heel spannend vhu, heel veel sterkte.
Je hebt gelijk over de stress en burn out....ik herken het ook. ..maar doe nu ook bewust lijf trainen, oefeningen voor ademhalen en hartslag omlaag....dat helpt echt..mijn onderdruk van bloeddruk is nu lager, dus ook veel minder hoofdpijn.
Het blijft moeilijk. ..zeker gezien de stress van jullie Tine. ....sterkte

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:31

VHU: heel erg spannend. Ik duim voor goede berichten
Tja, sommige stressfactoren kan ik helaas niet wegnemen (financiën, huis waarvan de bodem wegzakt), dus die zullen ongetwijfeld niet helpen. Ik probeer echt zoveel mogelijk alle positieve dingen te zien, maar je wordt iedere dag wel weer met je neus op de feiten gedrukt.
Genoeg drinken is ook inderdaad een heel belangrijke, zeker met dit warme weer. Ik probeer er echt op te letten, heb voor mijn gevoel het idee dat ik hele sloten wegdrink, maar vrees dat het tegenvalt.

Nou, ik ga verder met mijn kluslijst ;-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:05

Wat een leuke Keshya foto !!! <3
Jeetje...dat Det zo'n last heeft..hoop dat het snel wegtrekt..... ik had voor Melody een Neopreen singelhoes gebruikt voor om de leren mensingels heen....die heb ik van een westernsingel afgehaald....dat werkte echt perfect...als ze te veel last kreeg..heeft Arthurs westerstore ook echte schapenvast singelhoezen, die werken ook superfijn !!! scheelt echt enorm veel kale drukplekken...ze passen er goed om de binnen en buitensingel heen....
http://westernstore.nl/index.php?dispat ... gory_id=15

Tine...logisch dat je daar zo veel zorgen over hebt...is ook niet niks allemaal....