[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:45

Geen idee eigenlijk. Wist ik ook niet. Hij is idd echt groot voor op een kleine wagen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:29

Ik had op mijn oxer een aluminium gaatjes er in en met tayreps vast.
Weet effe niet hoe je het schrijft maar jullie zullen het vast begrijpen.whaa

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:12

Tie rips. Heb ik ook. Om mijn achter buis van de sulky. Stuk kachelpijp isolAtie om de buis heen tegen beschadiging en rammelen. Maar direkt na de laatste wedstrijd trek ik hem ook meteen er weer af

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:41

Napie, heb jij hem tijdens trainingen ook op de kar of alleen tijdens wedstrijden?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:01

Oh, ja, zo'n ding heb ik niet eens, zou eigenlijk wel moeten als ik weg ben met de sulky. Is verplicht, toch?

Op mijn andere kar zitten twee kleine gevarendriehoekjes gemonteerd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:54

Alleen in het Wedstrijd seizoen. Driehoek staat voor langzame aanhanger.....dat ziet iedereen wel dat ik dat ben. Ik heb ook niet de verplichte reflectoren erop zitten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:44

Helaas heb ik besloten geen mendurance meer te organiseren. De druk is voor de lokatie te groot en ik begon steeds minder lol te beleven aan het endurance gedeelte welke ik gedeeltelijk uit handen had gedaan. Het feit dat degene die met mij de endurance organiseert van alles zonder enig overleg heeft besloten heeft misschien wel de laatste zet gegeven. Ik heb dit niet gedaan zonder na denken. Wel heb ik er geen gras over laten groeien want de stichting is opgeheven en de bankrekening opgezegd. Er is geen weg meer terug.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 08:47

Joh wat jammer Nanda, dat zal een gemis zijn. Ik begrijp het wel goed, het is een hoop werk en als het dan zo verloopt is de lol er uiteindelijk wel vanaf.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:34

Jammer maar begrijpelijk Nanda.
Ik heb begrepen dat je wel actief wilt blijven voor de mendurance, dus wie weet wat de toekomst nog brengt.

Even wat anders, ik ben op zoek naar locaties (bij voorkeur midden van het land) die geschikt zijn voor een mendurance en waar we (liefst gratis natuurlijk, maar anders zo goedkoop mogelijk) een start/finish mogen houden.
Weet je iets, mail me via info@mendurancesport.nl

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:51

Wat zonde, maar begrijpelijk!
Wateren was voor mij (met bijna 2 uur rijden) de dichtst bij zijnde wedstrijd.
Ik had veel zin komend jaar een paar wedstrijden te rijden (afhankelijk hoe ze in mijn verdere wedstrijd schema zouden passen). Maar Ysselsteyn is zeker te ver, Wateren gaat niet door. Dus ben benieuwd of het gaat lukken komend jaar om meer te rijden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:54

Vandaar dat ik ook op zoek ben naar locaties.
Er zijn meerdere plannen waar aan gewerkt wordt maar waar ik nog niks over kan zeggen. Mede omdat ik nog op antwoord van diverse mensen zit te wachten.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:25

Enorm jammer van de mendurance Wateren, maar wel begrijpelijk. Ik heb NdV74 even een e-mail gestuurd met mogelijk mooie natuurgebieden voor een mendurance in midden Nederland. Misschien wel handig om nog even aan te geven waar een locatie aan moet voldoen. Dat kan het zoeken wel makkelijker maken.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:58

Mail ontvangen hoor, thanks.
Kom er binnenkort op terug.
Ik heb wat plannen in mijn hoofd die ik eerst in het mendurance overleg wil bespreken. Misschien ben ik namelijk wel de enige die mijn plannen/ideetjes ziet zitten :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:52

Dag iedereen!

Ik kom even binnen waaien...
Ik ben Carolien, Belgje, sinds enkele jaren aan het mennen en sinds februari een nieuw spannetje Welsh'jes!

Dat loopt eigenlijk best naar wens :+ Nadat ik een tijdlang de bossen bij ons in de buurt onveilig maakte, begon ik van de zomer meer en meer op verplaatsing deel te nemen aan georganiseerde koetsentochten. Heel leuk, maar ik mis toch een beetje competitie.

In het verleden reed ik met mijn Arab een paar endurance-wedstrijden mee, dat vond ik erg leuk en wil ik met mijn Quarab later, als hij groot is (hij is er 3,5) ook gaan doen. Dus, waarom geen mendurance?

Alleen, hier in België bestaat dat dus klaarblijkelijk niet... Nederland dus, maar op de site van de KNHS word ik niet zo heel veel wijzer. Vandaar dat ik bij jullie kom aankloppen met wat vragen!

Here we go:
1. Kan ik überhaupt met mijn Belgische combinatie starten in Nederland? Ik moet vermoed ik een startkaart aanvragen bij KNHS gewoon? Verder nog documenten nodig?
2. Ik rijd momenteel met een recreatiewagen (spoorbreedte 1.38 maar langer als een marathonwagen). Mag dit?
3. In welke klasse start ik? Hoeveel km is dat, welke hartslag houd ik aan?
4. Hoeveel stops zijn er?
5. Kortom, wat kan ik verwachten?

Bedankt alvast!!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:01

Je kan het beste lid worden van de Knhs en met enkel een lidmaatschap van 30 euro per jaar kan je in ieder geval de impulsrubriek starten om te kijken of het wat voor je is.

Er is geen eis aan je wagen. Hij moet alleen veilig zijn en voorzien zijn van een afgeknotte driehoek

Je start dus in de impulsrubriek of klasse 1 met een startkaart. Die is Max 30 km. Hartslag bij voorkeuring, finish en nakeuring is 64.

Er is geen stop. Je doet de voorkeuring en als je Start gerechtigd ben start je op je aangegeven tijd. Je rijd met een snelheid tussen de 8 en 14 km/u. Bij de finish stopt de tijd en stap je 1 km uit. Daarna moet de hartslag 64 zijn. Vervolgens ga je na uitspannen op drie kwartier na finish nakeuren.
Route is geheel uit gezet en om de 5 km zijn de km aangegeven.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:06

Bedankt voor je snelle reactie!

De impulsrubriek lijkt me idd een fijne manier om eens "te proberen". De afstand zal zeker geen probleem zijn voor "de mannen", de snelheid ook niet (ik rijd tussen de 11 - 15 per uur dus kan ik wel 8 à 14 aanhouden, van de week eens oefenen ;-)).

Klinkt als een fijne manier om toch wat competitie in mijn ritjes te brengen!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:11

Ga je met de pony starten of met de quarab want hoe groot is die bij paarden mag je harder rijden namelijk.en er rijd nu ook een belg mee met 2span nrps paadden
Memuska schreef:
Bedankt voor je snelle reactie!

De impulsrubriek lijkt me idd een fijne manier om eens "te proberen". De afstand zal zeker geen probleem zijn voor "de mannen", de snelheid ook niet (ik rijd tussen de 11 - 15 per uur dus kan ik wel 8 à 14 aanhouden, van de week eens oefenen ;-)).

Klinkt als een fijne manier om toch wat competitie in mijn ritjes te brengen!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:14

@ keona: met de pony's in de mendurance, met de Quarab later als hij groot is in de endurance! Die zal daar sowieso bij de paarden horen, hij is bijna 1.60 nu en ik vermoed dat hij nog wat gaat groeien :-)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:18

Er is voor buitenlanders (sorry, klinkt gelijk zo negatief) een mogelijkheid om een gastlicentie aan te vragen bij de knhs. Dan heb je wel de mogelijkheid om klasse 1 te starten als je dat zou willen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:20

Da's een goeie tip NdV74! Bedankt!
Klinkt idd wat raar hé... maar 't klopt wel... een Belg met Duitse pony's in Nederland, moet kunnen, toch?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:33

Lekker internationaal, moet kunnen :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:36

We hebben al een Duitser en bij mij is ook al een paar keer een Engelsman gestart. Gelukkig ben je geen Franstalige Belg

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:37

Ik ben wel leerkracht Frans, telt dat ook ;-)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:41

Haha....toevallig. maar een vertaling van het programmaboekje in het Duits of Engels was ingewikkeld genoeg en ik spreek geen woord frans

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:57

Dus, als ik binnenkort op de mendurance-wedstrijden rondloop kom je mij maar halen bij je vertalingsproblemen hé ;-)