[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:53

klinkt bekend hoor SL!
maar hey, wel genieten van die luxe hoor! :P

Zo.. leuk joh, vakantie.. Heb je zoveel op de 'to do list' staan dat je dus gewoon voor de 2e dag op rij om half 8 uit je nest komt
^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:59

Goedemorgen

SL; kan ik me heel goed voorstellen, dat je dieren om je heen mist.
VHU: zou toch wel heel zonde zijn als je Snuit zou moeten verkopen. Hopelijk krijg je het toch voor elkaar om het zo te redden.
Maisie: vliegenspray die straks verboden wordt??? Wat is er mis met teatree en hertshoornolie???? Hoe moeten we dan nog onze paarden beschermen tegen dat gespuis. Dat wordt dan hele zomer niets doen en ze inpakken in vliegendekens.

Ik ga zo dierenarts even bellen ivm castratie. Even overleggen over staand of liggend, over de hersteltijd. we wachten nog even bericht af van stamboek, krijgen antwoord of sperma in genenbank opgeslagen kan worden. Zo ja, dan willen we wat laten invriezen, je weet maar nooit voor later. Weg is weg tenslotte.

Nu is het weer rustig in de wei, ok, pony staat apart.... maar dan vind ik het toch wel weer erg zonde hoor. Twijfelkont ben ik toch.

Heb de startlijsten voor over 2 weken al klaar.

Nou, ik ga Rembrand electro therapie geven en dan zo nog priveles. Daarna gaat instructrice Thabor rijden en ga ik het laatste stukje er nog op.
Dan komt tandarts voor Thabor om laatste deel van de behandeling te geven.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:03

goeiemorgen!

druk programma tine, sterkte met de besluiten voor thabor!

vhu misschien snuitje verkopen...
sl mist de dieren...

minder vliegensprays die mogen, niet handig...
met teatree is toch niks mis?

frensie winstpunten aan het binnen halen!

en nog veel meer... 8-)

na een prachtige dag hier nu donker, veel regen en ook nog onweer... -O-
jammer, had liever nu nog even een paar daagjes het weer van gisteren gehad!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:05

goedemorgen, het onweert hier flink :o en ik ben daar zo bang voor. dus hier ligt het buiten even stil tot de onweer over is om 10 uur.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:12

Hier is het ook al van dat vreselijke *piep* weer...
Gisteren hartstikke hard verbrand, en vandaag is het weer verzuipen :')

Ponylief mocht gisteren lekker even genieten van gras
Afbeelding
Afbeelding
:9 hij vond het niet erg geloof ik :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:12

@S_L kan me heel goed voorstellen dat je ze enorm mist, het is ook zo'n enorme afstand :(:) het grote voordeel is weer dat je zo blij met ze bent als je weer terug bent *\o/* en weet wat je hier hebt. Ik ben ook van liever hutje op de hei met dieren dan villa zonder dieren hoor :+
Over hutje op de hei, ons huis heeft ook nog fikse reparatie gehad/zijn we nog mee bezig slurpt ook :$

Ik kan Snuit en Bente wel weer richting Rotterdam halen en op eenvoudigere stal neerzetten maar qua kosten scheelt dat niet eens zo veel (stalling hier is razend duur) en dan moet ik zelf weer gaan mesten en meedraaien in voerbeurten. Vooral het mesten kan ik fysiek gewoon niet aan en mennen hier in de omgeving is gewoon prut / bij tijden levensgevaarlijk.

Castreren hier op de kliniek (liggend en met daar een dag of 5 op stal / in nabehandeling=ab spuiten, ze wandelen er dan mee en houden het dier in de gaten) kost rond de 250,- Euro. Bij pony wat minder bij paard misschien paar tientjes meer. Ik vond dat erg makkelijk want je hebt die 1e nazorg niet, pony in dit geval kwam gewoon weer redelijk 'heel' thuis en mocht er iets misgaan staan ze op de plek waar ze horen te staan.

Nou sta ik op op mijn unieke vrije dag .... enorme regenzooi, maar net buienradar gecheckt en het schijnt straks beter te worden. Er ligt precies een band regen ter hoogte van Rotterdam / Breda >;)

Zo grappig Wiske komt met haar voerbak aan als ze dorst of honger heeft (ligt nu voor me, ze heeft dorst, er zit geen water meer in) en met haar riem als ze wil lopen <3

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:17

Goedemorgen, zou ik me hier ook mogen melden? Ben nu een paar maandjes bezig met mennen. En as. donderdag gaat m'n pony (shetxwelsh) naar Geerts in Gilze om beleerd te worden. Dat is ook waar ik momenteel lessen volg. En ik vind 't echt ontzettend leuk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:18

ja ik had ook al op de buienradar zitten kijken, komt hier ook precies over heen... -O-

ik moet ook eens gaan orienteren wat castratie betreft voor Ferro, hopelijk is het voorlopig nog niet nodig, maar ik hoor zoveel verschillende manieren en ervaringen, en waar doe je dan goed aan... :\

ja stalling is duur deze kant op, en als je daar fijn staat vhu, dan zou ik niet verhuizen, eerder inderdaad kijken of je een fijne plek voor snuit kunt vinden...

ik sta nu met fifi en ferro op 2 verschillende doe het zelf stallen, dat wordt dus aanbikkelen... :D
maar het is vlak bij huis en wij hebben geen kids thuis, dus dat scheelt al een stuk...
we gaan er gewoon voor! 8-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:28

Maartje: welkom
VHU: Rembrand is ook op kliniek gecastreerd. Die kon ik geloof ik dag erna al ophalen. Inderdaad, 1e zorg is dan daar. Heb gebeld, volgende week dinsdagmiddag moet ik hem brengen, dan wordt hij woensdag gecastreerd (tenzij er nog sperma moet worden opgevangen, dan moet ik daar eerst iets voor regelen)

Hier is het wel bewolkt en het waait stevig, maar zonnetje doet ook poging door te komen.

Gisteren grootste deel van winterwei opgeruimd. Moet straks laatste stuk nog doen. Ook hebben we al een dressuurring van 30x60 uitgezet, zodat ik weer kan oefenen. Bestaat er nog een ezelsbruggetje om de extra dressuurletters te onthouden?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:40

ik heb geen idee wbt dressuurletters tine :=

:x huisarts aan het proberen te bellen.. Z'n 3 weken verdwijning zijn voorbij natuurlijk he!
Maar denk maar niet dat ik 'm kan bereiken hoor! Volgens mij hebben ze de stekker van de telefoon eruit gesnukt.. >;) *is pissig*

Ik ga maar boodschappen doen :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:43

Plekje waar Snuitje nu staat is fijne plek en we zien wel hoe het loopt. Snuit is typisch zo'n pony waarbij het vreselijk fout kan gaan met verkoop en daarom doen we dat ook niet, hij is dus niet te koop, maar stel dat iemand een gezelschapspony zou kunnen gebruiken zou hij een leuke zijn. Hij is erg lief met andere paarden en trouwens ook in omgang, bijt, slaat niet, vind trutten leuk, ziet er mooi uit met zijn lange manen en mooie koppie .... Bij verkoop zie ik het spookbeeld al helemaal voor me van een Snuitje die toch gebruikt is voor het mennen of rijden, dat gaat dan niet omdat het zo'n felle opdonder is, Snuitje op transport, op de paardenmarkt of ergens zielig mager en verwaarloost of compleet gestresst -O-

Jij krijgt het druk Nouvel!
Ik wil ook echt niet weg bij mijn huidige stal heb nog nooit zo fijn gestaan en kan daar tenminste mennen, dat kan hier in de omgeving eigenlijk nergens fatsoenlijk. Als ik alleen maar 'moet' rijden trek ik dat fysiek dus ook niet, door die afwisseling die ik nu heb gaat het allemaal prima, heb ik spier/botpijn ga ik gewoon mennen en dan is het na paar dagen wel weer weg maar als ik dat niet maar kan afwisselen en dan ook nog meer verzorging moet doen .... nee, dat wordt 'm niet...

Wat lekker Tine een grote ring voor je om in te oefenen! Van die extra letters heb ik ook geen verstand :+
Dus Thabor gaat wel onder het mes :Y) Ik zou even bellen met hengstenhouder bij jullie in de buurt hoe die dat doen, je hebt van die speciale stations waar je ze kunt laten springen. Weet dat er een in Stroe zit maar goed, da's beetje ver bij jullie vandaan. Of anders pb even met DendroFleur hier @bokt zij heeft ook een hengst die ze heeft laten springen.

@Maartje1990 wat leuk, van harte welkom!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:52

Nou, pech blijft hier nog even. Wilde Rembrand gaan inspannen, heeft hij heel zeer hoofd, aan 1 kant helemaal dik. Zie geen verwondingen, ook geen teek (daar reageert hij ook zo op). Maar hij heeft wel pijn, dus kan geen hoofdstel in. Waardeloos. Zou morgen met nieuwe groom buitenrit gaan maken om te oefenen voor de marathon, hoop wel dat dat gewoon door kan gaan.
Straks maar even aan paardentandarts vragen of zij kan zien wat er is.

BAHBAHBAH

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:54

ow balen tine...
arm paard... :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:56

Jullie mennen allemaal al jaren?? (toevallig ook iemand uit de buurt van limburg? :D )

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:57

he tine :oo zit inderdaad niet mee..
hopelijk trekt het gauw weg
@maartje; ik men puur recreatief met een braaf prulletje. Westen van Noord-Brabant :)

nou ik ga echt om boodschappen, baal dat ik de HA niet te pakken krijg ^)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:00

succes akshay!

welkom maartje trouwens!
ik heb jaren geleden mijn koetsiersbewijs gehaald, toen eigenlijk niks mee gedaan...
ben een jaar of 8 geleden weer begonnen met mijn vorige paard...

vhu, je hebt gelijk, als je fijn staat lekker blijven staan met je paardjes!
fijn dat er veel wordt gedaan, dan kun het lichamelijk ook volhouden!

ja hier wordt het druk, we gaan wel kijken hoe we dat gaat redden, moet vast gaan lukken met wat plannen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:04

Richting bergen op zoom??

koetsiersbewijs heb ik niet, ga ik ook niet halen ofzo. Ik vind het belangrijker dat ik echt goed veel les dan dat ik zo'n papiertje heb. Zelfde met ruiterbewijs ik rijd al járen paard, maar dat papiertje heb ik ook niet en ik kan prima veilig de weg op met m'n paard. En zolang ik zorg dat ik het juist doe (dus goede lessen volg etc.) zie ik niet in waarom ik zo'n koetsiersbewijs zou moeten halen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:08

ik vond het een hele mooie basis, de cursus voor het koetsiersbewijs, heb er echt een hoop geleerd en ervaring op gedaan!
geen spijt van!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:21

Ja, maar dat krijg ik nu in principe ook al, alleen ga ik dat papiertje niet halen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:23

Goedemorgen!!
Word alweer druk gekletst hier!

Maartje welkom :wave: ik ben ook nog maar 'net' bezig met mennen. Mijn paardje is afgelopen zomer beleerd.
Tine de knoop is doorgehakt en het zaakje gaat er dus af bij Thabor? Vervelend van Rembrand! Hopelijk trekt het snel weg.
VHU heeft Snuitje op vakantie gestuurd. Wil je stalhouder hem niet overnemen voor het vierspan?

Ben aan het werk maar zit vooral te wachten op manager tot die me aan het werk kan zetten. Lekker nuttig dus... Ach, houdt me van de straat en dat is niet erg met dit weer :x

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:34

:+

@Maartje1990 we mennen vanaf 2010 wat serieuser. Hier ook koetsiersbewijs enkel- en tweespan. Vond het erg nuttig. Mede doordat ik daardoor ook nog poos heb gegroomd bij de stalhouderij waar ik het had gehaald. Mega veel van geleerd. Lessen blijf je trouwens toch of je nu 1 dag of 100 jaar ment, bij wijze van.

Stalhouder heeft al net zo'n type en dus ook een voor rechtsvoor namelijk Rattan :7 en Snuitje heeft voor het wedstrijdspan (het klasse IV span) verkeerde kleur plus dat hij dressuurmatig niet mee kan. Dat geldt voor Rattan net zo. En daar je maximaal 5 pony's mee mag op wedstrijd met een vierspan heeft hij Rattan als opperhoofd in de marathon, de andere 4 zijn wel goed genoeg voor de dressuur of met potentie, dus Snuitje past er dan niet meer tussen. Is voor hem ook geen investeren in de toekomst natuurlijk, pony van 15 jaar en dan ook nog verkeerde kleur (tja, leven is hard soms ook voor een pony).

Nou mensen, het is droog *\o/*

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:40

Goedemorgen!

SL, heb even je blog bekeken :D Logisch dat je je dieren mist, ik ga niet eens op vakantie :P Geniet van de luxe!

Maartje welkom :)

VHU balen van de bezuinigingen, maar gelukkig heb je idd de ruimte om te bezuinigen.

Tine balen van rembrands hoofd, hopelijk weet de tandarts wat het is.

Ik word zo gebeld door mijn afstudeerbegeleider, maar heb afgelopen week niets gedaan :o Had mijn auto theorie examen en heb dus voornamelijk daar voor geleerd :P
Vanmiddag komen er mensen uit België voor mijn rode concourswagentje. Vind het erg jammer dat ik dat wagentje weg moet doen. Was echt mijn droomwagen en zag me zelf al helemaal naar het altaar rijden hahaha.
Maargoed heb nu een beter karretje en dan is deze houden overbodige luxe, daarnaast zijn de wielen ook aan vervanging toe en dat geld heb ik niet.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:56

Goedemorgen.

Tine balen van Rembrand hopelijk is het zo weer weg. Thabor miss onder het mes. Tja ik zou geen hengst willen hebben maar
als hij de pony blijft slopen zou ik het ook wel weten.

S_L mist haar dieren. Dat kan ik heeeeeelll goed begrijpen.

VHU mooie oplossing zo voor snuit toch. Als we meer wei zouden hebben mocht ie hier wel vakantie vieren. Denk
ook wel dat er mensen zijn die wel goed voor hem zijn hoor maar vind die maar eens. Ferro is ook zo'n geval.
Het is ook wel allemaal erg duur nu. Ik kijk ook wel waar ik op wedstrijd ga. Ga wel robijn weer 1x op ijzers zetten voor
de sgmw maar verder doet ie het prima zonder scheelt ook weer geld.

Maartje welkom. Pony van mijn man is vorig jaar beleerd door geerts !!
Ik men zelf een jaar of 6 nu. Ook wedstrijden.

Hier schijnt de zon weer en het is 16 graden niet verkeerd dus. Gaan zo even wat zooi naar stort brengen en dan nog
even genieten van mn laatste dagje vrij morgen moet ik gaan werken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:57

Alle Franse Polder Boeren, Rammelend Met Centen, Hebben Steeds Een Vette Koe Door Leerling X Immer Gemolken (20x60 met middellijn tegen de klok in)

dit is een ezelsbruggetje, maar dan heb je weer een ezelsbrug nodig om dit allemaal te leren. Ik ben ook al druk bezig met het leren van de letters.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:18

Janouk: bedankt, weet niet of ik dat kan onthouden :o
Maisie: knoop is doorgehakt, dinsdag gaat in principe mes erin.
Jenkins: jammer van je karretje, maar ja, soms moet je keuzes maken
Frensie; heeft geen werk te doen.

Nou, heb net stoeterij gebeld ivm opvang sperma en invriezen. Dan zou Thabor 14 dagen daar op stal moeten gaan staan om 4-5 keer te dekken. Per dekking kost het 225 euro, geen idee wat de stalling kost. Manlief moet daar maar even goed over nadenken. Vind het wel erg veel euries.

Tandarts komt er zo aan, maar denk niet dat ze iets aan Rembrand zijn plek kan doen. Arme paard heeft veel pijn.

Ga groom zo ook maar mailen. Bah -O-