Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jasia schreef:Anne raakte in paniek en draaide naar binnen om.. De berm is daar kl*te, want er is net aan de weg gewerkt!
Dus de achterband klapte om en de kar ook bijna.. M'n pa was er al afgesprongen, Simona zat klem. En ik riep keihard HO! Gelukkig heb ik een súper ponyZe stond gelijk stil! Echt wat was ik trots..
Jasia schreef:Ja maar er was geen tijd om verder na te denken.. En als een paard in paniek raakt, kan je nog zo ervaren zijn, als ie gaat, dan gaat ie..
En ik zag het ook aan komen, hield haar ook recht, tot ze blind werd van de paniek.. Het enige waar ze aan dacht was weg van dat enge "monster"..
Hij had verder ook niks eraan kunnen doen, lijkt me dan..
Ze was verder wel heel braaf gelukkig![]()
Als dit onder het zadel was geweest, was ze wel weggerend
Maar dat is hetzelfde.. Ik heb wel veel ervaring met paarden ohz, maar als ze écht in paniek raakt.. en ze gaat rennen, is het enige wat ik kan doen; rustig blijven zitten...
sammykuh schreef:Jasia schreef:Ja maar er was geen tijd om verder na te denken.. En als een paard in paniek raakt, kan je nog zo ervaren zijn, als ie gaat, dan gaat ie..
En ik zag het ook aan komen, hield haar ook recht, tot ze blind werd van de paniek.. Het enige waar ze aan dacht was weg van dat enge "monster"..
Hij had verder ook niks eraan kunnen doen, lijkt me dan..
Ze was verder wel heel braaf gelukkig![]()
Als dit onder het zadel was geweest, was ze wel weggerend
Maar dat is hetzelfde.. Ik heb wel veel ervaring met paarden ohz, maar als ze écht in paniek raakt.. en ze gaat rennen, is het enige wat ik kan doen; rustig blijven zitten...
tja ervaring leert dat hij het aan had kunnen zien komen en er naarst had kunnen gaan lopen of iets in die trant waardoor ze niet om had kunnen draaien of iets dergelijks
Jasia schreef:Wij hoorde het ook aankomen, maar dachten eerst dat het op de hoofdweg was, het was nog zo ver weg..
maar ineens was het dichtbij.. Anouk/de groom sprong toen ook GELIJK van de kar af en wilde haar pakken.. Maar op het moment dat zij naar Anne greep, was het al te laat..
Maar ook als iemand haar vast had gehad, was ze in paniek geraakt.. En als 500 kilo haflinger dan aan je trekt, tsja.. Wie wint er dan?
sammykuh schreef:tja meng me niet in een discussie maar mijn mening blijft dat een ervarener iemand dit aan had kunnen zien komen en jullie (jij en je groom) dit niet aan hebben zien komen omdat jullie niet weten hoe naar een paard voor de kar te kijken en in te schatten voor jullie leek het normaal ze liep zoals jullie het altijd zien. Maar mijn mening blijft dat een ervarener iemand toch 'iets' anders heeft kunnen zien .
maargoed zoals ik al zei maak er geen discussie van