[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:10

Amerigo met pensioen dan is het ook goed natuurlijk om nog regelmatig wat met ze te doen ook al is het maar het idee dat ze nog meetellen :) wat lijkt me dan best nog wel een puzzel. Het is toch ook zo'n eigenwijs pony'tje dat hij dat wandelen dan weer niet leuk vindt :+

Bij mijn huidige pensionstal komt alles van het land of dat van de buurman :7 dus volop goed voordroog en volop goed stro. Wordt ook nooit moeilijk gedaan over wat je in je box doet en hoeveel. Wel als je het nog helemaal schoon op de mesthoop gooit (stalhouder: dat is een mest hoop, geen strohoop :+ ). Erg blij mee maar je paardje moet er wel tegenkunnen uiteraard.

Echt zo super zoonlief heeft helemaal geen last meer van zijn knie/been, hoop zo dat het zo blijft *\o/*
Nu ook nog annulering binnen voor vandaag dus voelt een beetje als extra vakantie eigenlijk := kan ik vandaag nog lekker relaxed doen :P
Dus zo ff uitgebreid tuttelen bij stal :D
:evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:51

VHU: wat een goed nieuws over je zoon!!! En extra dagje vrij. Tja, regelmatig wat doen met pony die er geen lol aan beleeft vind ik persoonlijk best moeilijk ;-). Maar goed, ik moet het even vol zien te houden tot november, dan is de SR periode voorbij en gaat het met meeste ppid-ers weer wat beter. Zoonlief heeft nu eenmaal geen tijd om dagelijks met Amerigo aan de slag te gaan. Het is niet anders.

Net de honden weer opgehaald bij de trimsalon, ze zijn in totaal 5 uur bezig geweest. Honden zijn dus ook best moe nu, maar ze zien er prachtig uit. Nu hopen dat ze morgen een beetje meewerken met de camera.
Afbeelding

Afbeelding
Baas, mag ik weer liggen?

Afbeelding
Krul er helemaal uit, echt moe hihi

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:52

Ze zien er prachtig uit! Wat ook ontzettend mooi dat ze zo opgeknapt is na de operatie zeg, helemaal top.
Citaat:
Tja, regelmatig wat doen met pony die er geen lol aan beleeft vind ik persoonlijk best moeilijk ;-)
nou daar kan ik me alles bij voorstellen hoor, niks an.

Zo weer flinke stap gemaakt met Cathey. Samen met ander paard naar de weg gewandeld en weer terug. Toen gaf ze een flinke bok naar het andere paard ... **oeps** gelukkig alleen schaafwond maar goed, oppassen dus volgende keer was ook stom van stalgenootje paard kwam erg dichtbij en stom van mij ik had er geen erg in dat ze er zo bovenop liep ... maar goed ze mag niet bokken natuurlijk maar goed, toen maar alleen op en neer gaan wandelen en ze liep zo mee langs van alles (is boeren erf dus veel te zien, van kliko's t/m plastic zeil, tractor, hout/steenstapels etc). En ook nog stuk weg meegepakt en paar auto's tegengekomen. De buurman was aan het grasmaaien was ook totaal niet boeiend en natgespoten veematten liep ze ook zo overheen. :D het is zo'n zaligheid een paard te hebben wat 'normaal' reageert. Tenminste tot nu toe dan (ben nog steeds wel voorzichtig hoor met van alles... en let erg goed op als ik met haar bezig ben...).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:53

Rustig hier :D
Voelt als prive blog zo :P
Hoe dan ook, heerlijk gereden. Paar keer heel mooi weggedraafd. Wat zit dat paard zalig. Weer schriktraining want twee aanspanningen gingen op stap. En stalhouder was de schapen aan het verweiden. Met de grote tractor en de schapenkar erachter paar keer hobbelend over het terrein, langs de bak waar ik aan het rijden was. Maar ze reageert nergens op, ja ze kijkt maar verder niets 8-) Na het rijden nog even stukje op de weg gelopen wat auto's en fietsers langs laten gaan en naar de zwanen gekeken in de vaart. Die waren interessant maar niet levensgevaarlijk :+

Het is echt een verademing a la Ollie dat normale gedrag. Lastigste vind ik nog het opstijgen. Ben wat onhandig maar zal wel goedkomen along the way. Besefte me vandaag dat ik eigenlijk al jaren niet normaal gedressuurd/gereden heb. Met Ollie was beetje aanmodderen omdat ik te lang was voor de pony, dat zit gewoon niet fijn (met simpel buitenrijden heb je daar minder/geen last van) en ze vond er ook niets aan in de bak. Bente was altijd opletten want die was altijd zo enorm sensibel was altijd wel een moment waarop ze wegsprong of totaal van de kaart was. Dus laatste paard waarmee ik dat heb gedaan was Rizanta, dat was (juni) 2011.

En er is net een werkelijk prachtige wollen deken gearriveerd van Happytime, super bedankt! Grappig dat er Showtime op staat :-) en fijne badstof deken ook nog erbij _/-\o_
Fijne zaterdag allemaal :wave:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-09-16 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 11:15

Lekker vhu, weer een stap verder. Super.

Missie kachelpijp doorvoer in goed gelukt !!
Erge opluchting. .foto's op fb.

Fijne dag allemaal.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:44

Tine, wat zijn je honden mooi! Als ik dan hier kijk naar mijn bouvier denk ik, oei jij moet ook weer :D
VHU super leuk dat je zo bezig bent met Cathey!
Ik zag t op FB biancacoo spannend hoor!

Hier druk aan het werk etc. Drainage in het land aan het leggen. Ben echt heel erg benieuwd. Niet dat we hiermee de paarden 365 dagen op het land kunnen houden. Al lukt het maar 1 maand langer en 1 maand eerder dan ben ik al blij.
Woensdag een craniosacraal therapeut bij de dames gehad. Alleen zo aan het rommelen met Det, die blijft maar plekken houden van de singel. Dus na de les van Paul helemaal niet meer gereden. Catey mag morgen weer lopen na de behandeling. Kijken hoe het gaat. Of ik verschil merk.
En mijn schoonmaakster was gister ziek, dus nu op mijn vrije mooie weer middag moet ik boenen, zo niet mijn hobby!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 15:11

vhu: showtime was de dochter van happytime(en dat gouden sterretje op de i is omdat showtime stermerrie werd op de keuring) :j veel plezier ermee.
en als er nog liefhebbers zijn , heb nog 2 wollendekens liggen maat 195,mooi rood
zag dat de kachelpijp gelukt was door de tent heen.
ips hoop dat de therapie helpt en dat det weer heerlijk gaat lopen zonder plekken bij de singel
hier braaf gewerkt,en wat is het het warm geworden buiten {:} straks 2 verjaardagen incl eten,morgen maar weer een ponydag,fijn weekend allemaal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:42

Hoop idd dat beide werkt, Ips.

Er blijft niet zoveel hangen, sorry, maar fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je zoon, Vhu. Hoeveel bestralingen moet hij in totaal?
Wat fijn dat je weer van het rijden kunt genieten!

Prachtig je honden, Tine; ik ben benieuwd naar de shoot.

Fijne dag HT; mmmm lekker eten en taart.

Hoop dat ik niemand vergeten ben.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:33

Wat wil je ervoor hebben ht? Je kan nooit genoeg zweetdekens hebben natuurlijk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:44

Vhu, bijna privé blog hier..haar.
Ips, ik hoop dat Catey en Det baat hebben bij de therapie.
En drainage in het land.fijn als het werkt, vervelend als je eet nodig hebt. .
Wat stoer de showtime stermerrie in geworden.
En nog wollen dekens..
Tine. Hoe ging de fotoreportage.

Hier geslapen in de tent ..slaapzakken zijn super. Kacheltje ook

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:30

Werkt het goed het kachteltje Biancacoo? Is het een houtkachel trouwens? Lijkt me zo super gezellig :)
Hoop ook dat het helpt Ips. Heb je nooit zoveel gehoord over lichamelijke ongemakken bij Det enig idee hoe dit zo gekomen is?
En HT heb je je ponydag gehad?
Superassie hoe is het met je voet/been?
Belker hoe waren de kijkers?
En Dingetje nog lekker gereden met je Spanjaard?
Heb je nog een hot tub dag gehad Ava?
Janouk zag ik naar buiten geweest met twee tiroler types en Tine waren jullie op wedstrijd vandaag of niet? Weet het even niet meer Y;(
En alle anderen die ik vergeten ben ook sorry Y;(

Hier extreme tutdag. Mok bij Ber is bijna onder controle heb zilverzalf en MSM zalf besteld bij de paardendrogist. Vind het altijd erg moeilijk die laatste restjes ook goed weg te krijgen... https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 828?v=True .
Met Piet flink eind gewandeld :7
En Cathey zover gehad dat ze naast haar 'to-be-stal' heeft gestaan en daar lekker heeft gegeten. Geen idee waarom maar ze vond van de week de stallen erg eng. Dacht al oliebol straks heb ik weer zo'n neuroot maar elke dag beetje meer naar haar stal gelokt (heb achterste stal op stukje) nu hopen dat ik haar van de week zover krijg dat ze er gewoon rustig in gaat staan. Kon ook gewoon weglopen en ze stond helemaal relaxed te eten alleen zonder paarden ernaast dus heb goede hoop.

Jullie denken misschien waarom doet ze dat allemaal want dat dier heeft ze toch gewoon gekocht van iemand van stal. Ja dat is zo alleen die persoon stond alleen bij ons voor zomerstalling dus ze had geen stal, werd van de wei gehaald, opgezadeld en in de bak werd gewerkt. Dat werken was best serieus maar alles eromheen werd nooit gedaan (ff wandelen, uitgebreid tutten, van alles bekijken, stukje uitstappen op de weg etc). Vandaar dat ik daar zo mee bezig ben :+

Ook nog mooie bucas winterdeken gescoord voor Cathey dus die staat in ieder geval warm en droog van de winter :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:07

Fijn zo lekker warm in de tent; mooie tripjes in het verschiet!

Leuk getut, Vhu!

Helaas geen tijd voor de Tub. Even allemaal te verl inspanning. Vanmiddag wezen kijken op concours; vreemd, maar gingen voor voltige dochterlief.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:22

Afbeelding

Begin van de kür.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:31

Ava op concours wezen kijken. Hoe ging het met je dochter?
Vhu: vragen waar ik me bij aansluit. En lekkere tutdag gehad.
Bianca heeft tent, slaapzakken en kachel getest. Super dat het zo bevalt.

Erg duf hoofd hier, dus ik sluit me overal bij aan en zal heel kort over weekend hebben.

Gisteren was onze 12 jarige trouwdag, dus 's avonds lekker uit eten geweest en uiteraard weer te veel gegeten. 's Morgens eerst alle paarden getraind/ beweging gegeven, toen voor de fotoshoot naar Nunspeet. Lika deed goed haar best, maar Mowgli had nergens aandacht voor en wilde alleen maar liggen. Tja, lange autorit was natuurlijk ook niet bevorderlijk. Erg jammer, want is erg goede fotograaf, maar ja, als hond niet meewerkt... Ik ben benieuwd wat ze er toch nog van kan maken. Heb zelf 1 foto gemaakt tijdens de opnames.

Afbeelding

Op terugweg langs divoza, want ik had smorgens tot mijn grote schrik gezien dat de gespen aan een kant singel van Sam bijna helemaal door waren. Uiteraard kwamen de heren met meer naar buiten dan alleen een singel.

Vanmorgen weer met Sam op wedstrijd, ging alweer beter dan vorige keer, maar ook nog wat slordigheden. En vanmiddag nog met Sam en Rembrand meegedaan aan trailtraining. Nou, de Hunebedtracktrail over 2 weken gaat nog een uitdaging worden. Sam vond een aantal dingen eng, en die gekke Rembrand ineens ook. Nou ja, we doen mee voor de lol zullen we maar zeggen.

Nu uitgeteld op de bank.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:37

Wat een ontzettend leuke dingen, allemaal, Tine!

Is het grote concours van de Duitse vereniging; de voltigeurs zijn zeer succesvol, maar deze wedstrijden zijn in de regel apart, zij hebben een demonstratie gegeven. Heb rest op video; heel leuk thema; water; met duikbrillen etc en de kleintjes met leuke tule rokjes etc; weer heel mooi en leuk gedaan. Vanaf volgende maand gaat onze jonge dame naar een volgende groep.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:55

Super leuk dat je dochter (wat is ze al groot!) dat doet Ava _/-\o_
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-09-16 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:55

Ava, wat een schitterende foto !! Voltige ziet er heel chique uit !!
Leuk uitstapje voor je ! _/-\o_ maar ook heel zwaar zeker.
Tine. Mooie mowgli en lika foto !
Ik mis veel mensen hier..
Belker Hoe is het gegaan. ....?
Assie idd Hoe is het met je been. .
Ips, hoe gaat je knappe fjordendametje eigenlijk nu...groeit ze goed ? Ga je met haar ook nog een keuring lopen oid ?
Vhu, heerlijk training gedaan, goed bezig.

Het in inderdaad een houtkacheltje in de tent...ik superfijn snachts als ter klam word heerlijk !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:02

12 is ze nu, inderdaad flink gegroeid.
Heel mooie sport; heb helaas geen mooie foto's van oefeningen.

Hier afgelopen week trouwdag vergeten, vorig jaar lag ik in het zh na het ongeluk.

Heerlijk zo'n kacheltje. Wij willen nog een kota plaatsen, maar nu eerst boerderij aanpassen, hahaha. Ook leuk voor logees.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:50

Wat een leuke foto Ava! Ziet er goed uit.
Tine lekker druk zoals gewoonlijk en succes op de trail.
Vhu haar privéblog. Hihi. Leuk bezig met meerdere paarden. Heb je Cathey nu gekocht? Wat ga je voorzichtig met haar om ook. Heeft dat een reden?
Houtkachel in tent klinkt heel interessant, maar ook lekker knus.
Dingetje heeft een fantastische Spanjaard. Genieten zo.

Hier gaat het z'n gangetje. Ik men alweer, werk lekker aan onze angsten (met succes!) en ben ook alweer aan het werk.
Been zit er nog aan zeg maar :+ . Hij loopt alleen zoooo snel vol. Dus ik moet echt heel erg doseren qua wat ik doe en dat is een uitdaging. Het doet geen pijn, en daardoor weet ik niet wanneer ik de grens overga. Dat merk ik pas een uur later als ik met een olifantenpoot zit.
Nouja, het is even omschakelen en ik hoop dat het beter wordt, maar anders leer ik hier ook wel mee leven, al is dat wel ff slikken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:00

Doseren is en blijft idd lastig, hoop dat het beter wordt, Assie!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:00

Zeker lastig... zal uiteindelijk vast goedkomen maar op de momenten dat het zo dik is denk je dat soms niet :(:)

Citaat:
Wat ga je voorzichtig met haar om ook. Heeft dat een reden?

Twee. 1. Vind persoonlijk dat vorige eigenaar haar heel hard heeft aangepakt zeker voor een 5-jarige. Ze was ook heel zenuwachtig en stakerig in omgang / rijden. Ik begin dus bij de basis, voorwaarts, laag, rond. Mijn uitgangspunt als dat goed is, in stap, draf en galop kun je alles met elkaar. En in omgang hetzelfde. Gewoon rust en vertrouwen. 2. ik heb al 5 jaar niet meer serieus 'gedressuurd' dus voor mij is het ook wat wennen :o
Is ook de reden dat ik haar kon kopen, ze 'deed' het niet meer -O- als kopers erop gingen staakte ze alleen maar (steigeren, bokken, niet willen aandraven/galopperen).

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:27

Ah helder verhaal. Leuk om zo met haar aan de slag te gaan. Ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat.

Ik heb vandaag trouwens genoten van mijn schimpie. Ze was mee als mentale steun voor de haf van mijn vriend. Heerlijk in de bak staan kroelen en tutten aan een lang touwtje terwijl haffie aan het werk was. Genieten :+:

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:13

Hihi, fjordje groeit goed. Wordt een mooie dame en gaat volgend jaar wel naar de keuring.
Ik vind t knap van je vhu!
Knap kind van ava aan t voltigeren, netjes hoor.
Ik ga mijn bed in, wordt weer een druk weekje.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 06:09

:wave:

Sluit me echt even aan bij alle samenvattingen Y;(
Hier en daar nog vanalles meegekregen op facebook :D

Hier een druk weekend achter de rug.
Zaterdag heb ik vaardigheid gereden met de pony van een vriendin, tijdje geleden ook al eens gedaan en toen had ik wel wat geoefend, want het is zo mijn slechte onderdeel :+ Ga ik toch naar huis met 2 1e prijzen *\o/*
Daarna hadden we een schuurfeest van iemand van de vereniging, heel gaaf feestje, maar wel een biertje te veel ingenomen, waardoor ik het gisteren niet echt verantwoord vond om op mijn paard te stappen :=

Heb leuke foto's voorbij zien komen trouwens *-:)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:15

:wave: even in de meeleesmodus.

Wilde wel kwijt dat Ava een knappe dochter heeft, VHU verstandig is om het rustig aan te doen en Dingetje gefeliciteerd.

Wij gaan woensdag een paar dagen naar Italie, even alles loslaten. Als we terugkomen mag ik me weer melden voor controle onderzoek :=