[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:20

goeikope 2e hands zoeken bicci? 2e hands caps zijn vaak gruwelijk goedkoop
maar of 't dan wel zo veilig is...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:21

Ben pas bij blz. 180 en zit op mobiel dus zal niet snel gaan :-)

Tine10, dat doet pijn! Ik heb mijn bekken op tig plekken gebroken gehad en mijn heiligbeen is afgescheurd geweest en ooit stuitje gebroken dus als ik zoiets lees denk ik "auwwww" Sterkte ermee! En als je de boel gekneusd hebt kan het wel even duren he!

Tallechie zit helaas met een huilend kind.....succes!

PrinsjeH heeft een paard met onbekend probleem, wat vervelend voor jullie samen!

Tass, sterkte met je kat!

Frensie, gefeliciteerd met je nieuwe baan, ik hoop voor je dat het gaat bevallen!

VHU; bedankt voor het compliment, maar gelukkig kwam verzorgster bij Naaltje toch nog :-)

Edit PrinsjeH: balen maar goed om geen risico te nemen!
Laatst bijgewerkt door IngridM op 29-09-11 22:35, in het totaal 3 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:22

Naaltje schreef:
goeikope 2e hands zoeken bicci? 2e hands caps zijn vaak gruwelijk goedkoop
maar of 't dan wel zo veilig is...

zat net te denken....veiligheid...
je weet niet wat er wel of niet mee is gebeurd he...

hoe zou je kunnen zien offie nog goed is?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:23

@Ingrid M: haha, op je telefoon is het een heel gedoe om zoveel blz door te gaan... sluit lekker opnieuw aan, scheelt weer tijd :D

@Bicci: Ik leg de cap wel thuis, zal voorlopig toch niet zelf gebruiken, kun je keertje ophalen als je wilt :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:23

das goei,
gaan ff pb-en :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:31

Wat voor maat cap heeft jouw man Bicci?
Wil de schrijven, wat voor maat heeft jouw man maar was bang voor merkwaardige reacties hahaha.

@PrinsjeH het is altijd lastig een paard met iets wat niet 100% duidelijk is maar HB kun je 100% duidelijk krijgen door foto's te laten maken. Dan zie je direct of en in hoeverre iets gekanteld is. Daarom zetten ze ze ook op zand, mocht er dan iets gekanteld zijn, drukt het minder hard in de hoef dan op harde ondergrond. Maar met een foto weet je het direct en kun je of HB uitsluiten of je maatregelen op HB nemen. Mijn hoefbevangen haflinger heb ik weer goed gekregen door samenwerking met goede hoefsmid (die hoeven goed bijwerkte en lette op bijv dikte van zool e.d.), op zandpaddock, rustig bewegen (rechtuit vooral, stapwerk) en met hoefcompositum van de paardendrogist. Plus als krachtvoer alleen Subli Muesli zonder en gewoon hooi. Met hoeven heb ik persoonlijk meer met een goede ervaren hoefsmid dan met een DA trouwens. Ik kocht mijn haflinger toen hij net door het acute stadium van hoefbevangenheid heen was, dus net een week of twee van de pijnstilling. DA zag er toen totaal geen heil in en vroeg zich af waar ik mee bezig was. Maar daar ik toen zelf ook eigenlijk niet kon lopen en hij me zo enorm aankeek (de haflinger dus) heb ik het toen gedaan.

Maar er zijn wellicht diverse wegen die naar Rome leiden, dit was onze weg.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:33

VanHuisUit schreef:
Wat voor maat cap heeft jouw man Bicci?
Wil de schrijven, wat voor maat heeft jouw man maar was bang voor merkwaardige reacties hahaha.

.

_O- _O- _O- _O-

**denkt verder niet door hoor &&proest&& **

boven ligt een meetlintje,
zal straks opmeten boven.
moet toch weten als we 1 gaan kopen nietwaar?
wellicht kunnen we er toch 1 overnemen van iemand hier,
daar heb dan weer wel enigzins vertrouwen in...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:36

''boven ligt meetlintje''
hierbij zie ik dan weer dingen he >;)

mareh, @bicci; hoe je ziet of ie nog goed is.. lastig.. Ik ben met mijn oude cap onder dids beland. Beest is over m'n hoofd gerold. Cap is dus logischerwijs niet zo veilig meer ivm hevige val
maar je ziet er niks aan.. (heb er ook nog tijdje mee gereden)...
Maar vertrouwde 'm opeens niet meer :')

ik ga naar bed, heb onwijze buikkramp.. eten was niet slim geloof ik ofzo >;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:38

VHU toch, foei! Whaha hij is leuk!

Nee PrinsjeH, het is gelukt op mobiel :-)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:38

Naaltje schreef:
''boven ligt meetlintje''
hierbij zie ik dan weer dingen he >;)
_O- _O- _O- _O- .....jij bent zooowww erg ej,..hahahah

mareh, @bicci; hoe je ziet of ie nog goed is.. lastig.. Ik ben met mijn oude cap onder dids beland. Beest is over m'n hoofd gerold. Cap is dus logischerwijs niet zo veilig meer ivm hevige val
maar je ziet er niks aan.. (heb er ook nog tijdje mee gereden)...
Maar vertrouwde 'm opeens niet meer :')
hmmm.....dan moet je het al van de eerlijkheid van de verkopende mens hebben dus.....ik ga naar bed, heb onwijze buikkramp.. eten was niet slim geloof ik ofzo >;)

beterschap meid!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:40

:')
solly..
VHU begon >;) :+

yep eerlijkheid.. maarja, bij transport enzo zullen caps ook wel wat lijden.. vind 't moeilijk hoor :j

nou ga ik echt.. :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:41

das misschien ook weer zo idd....bij transport..
of in de winkels...bij het passen uit handjes laten vallen...oeps...sorry...
majah..gevallen=gevalen dan toch

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:44

bij superhorse zeggen ze dat ze alles wat er valt ook weggooien
zeggen ze.. :') (vindt die winkel niet zo top :+ )

ik ging slapen :') (maar moest nog even kijken hoelaat ik morgen naar school moet _O- )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:46

**ook geen hoge pet (of cap) op van superhorse**

ze kunnen zoveel zeggen idd
maar als jij aan jou cap niets ziet, kun je dat aan hun caps ook niet die gevallen is in de shop...
per ongeluk of niet....
dus zij kunnen ook niet beoordelen offie gevallen is dan..
word nog lastig verhaal dit , grmbl..

maarrr...komt goed....voor de 9de hebben we vast 1 te leen...en kunnen kiezen ook nog...
hoe luxe kan je het hebben...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:49

@Bicci ik heb anders evt nog wel een cappie zonder kleppie :P maat M van Casco (Casco New Master) maar dat is een.... goud/gele *D ....staat wel grappig bij jouw groene wagen. Mag hij ook wel lenen. Maat M is van 54 t/m 58 geloof ik. Is goede cap hoor, niet gevallen of wat alleen dus geen klepje meer.

Elke keer als ik enthousiast en blij ben over Bente moet ik ook weer heel erg aan Rizanta denken, dat is zo lastig. Want dan word ik er toch weer verdrietig van. Het wordt wel ietsje beter maar het is af en toe nog behoorlijk heftig, dan vliegt die herinnering opeens weer binnen |(
Ben dan gewoon heel bang om Bente ook te verliezen, het was zo'n drama met Rizanta hoop dat echt nooit op een dergelijke manier ooit weer mee te maken. Ik weet dat er veel ergere dingen in de wereld zijn hoor, maar goed, jullie zijn paardenmensen, snappen het vast wel :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-09-11 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:52

Zo, even naar de les geweest en meteen 3 pagina's bijlezen.
Pagina's gingen vooral over caps, hoefbevangenheid, en andere dingen die ik niet meer weet ;)

Morgenochtend lekker weer menles! Vorige week gevraagd of we vaardigheid kunnen doen, dus hopelijk gaan we dat doen!

Weltrusten allemaal.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:55

ooh VHU :(:) ik zag laatst jouw foto's op jouw site en moest ook even slikken hoor!
Ergens vind ik het ook wel mooi dat die herinnering zo heftig doorkomt, hoe verdrietig je er ook van wordt, het is toch prachtig dat ze zo onderdeel is geweest van je leven!!!

Naaltje, jeetje, jouw maagje protesteert te vaak hoor, heb je geen maagbreukje ofzo??? Of ben je gewoon niet goed opgeknapt na 't weekend??? Beterschapjes!

Grapjes over meetlinten... foei, dirty minds!!! >;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:56

prinsje/vhu, ik ben ook ontzettend blij met mijn hoefsmid!
Die is zo serieus met problemen en zo kundig en ervaren, echt ontzettend fijn!
Hij heeft me uitgelegd dat bij gevoelige zolen/bevangenheid een uitgesmeed ijzer het beste is, omdat deze geen druk op de zool geeft, alleen op de hoefwand, zo wordt de gevoelige zool ontlast en heeft de hoef toch bescherming van een ijzer.
Zooltjes en siliconen geven meestal ook alweer teveel druk op de gevoelige zool...

Ik heb het ook maar aan mijn hoefsmid over gelaten, en toen de ijzers er onder zaten van de zomer liep ze gelijk al een stuk beter...
Verder inderdaad op zachte zandgrond en alleen ruwvoer, meer kun je niet doen...
Maar het blijft lastig dat je nog steeds geen zekerheid hebt wat het is...
Om die reden heb ik gelijk foto's laten maken, ik heb een hekel aan onzekerheden en vaag gedoe... :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 23:08

@PrinsjeH ik zie dan weer foto's van Rizanta als ik die foto's van Bente aan het uploaden ben, ach ze was ook zo mooi & geweldig... pffff. Maar goed, ben erg blij met Bente (en Snuit!) anders lag ik nu nog depri op de bank vrees ik ;(

Een goede hoefsmid is goud waard. Bij Bente heb ik een heel fijn persoon, hij vond het ook niet vervelend dat ik vroeg afgelopen woensdag of hij de ijzers er ruim af wilde halen (je hebt ook van die hoefsmeden die dan zo eigenwijs reageren maar dat heeft hij niet) en staat gewoon open voor hoe je het wilt en wat je er zelf van vindt. Rizanta had best lastige voeten maar daar kon hij toch wat goeds van maken. Daarbij vind ik het fijn als ze uit kunnen leggen wat ze doen en waarom, als je paard iets aparts heeft (varierend van hoefzweer, tot moeilijke voet, en HB of wat je ook op je pad tegenkomt). En dat ze durven aangeven als ze ook zoekende zijn, dus dat je dan gezamenlijk op zoek gaan naar oplossing (bijv in endurance als je zoekt naar kunststof beslag of speciale aanpassingen). Bij Snuit heb ik mijn instructeur dus , hij is ook hoefsmid en doet Snuit ook.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 23:13

klopt inderdaad vhu, het is fijn als ze mee denken en jou als eigenaar ook mee laten denken en vragen serieus beantwoorden...
daar heb je tenminste wat aan!

kan me voorstellen dat het nog steeds moeilijk is als je weer foto's van je knappe dame tegenkomt, wat kunnen de dingen dan snel gaan... :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:40

:(:) voor VHU

Ik zie mijn hoefsmid veel te weinig :')

@prinsjeh; ik weet het. Heb al vanaf 't weekend ruzie met alles wat ik eet. Langs beide kanten ^)
Zal wel overgaan toch?... :=

Strakjes die presentatie :+ vreselijk :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:03

Goedemorgen allemaal!

Hier sinds kort een nieuwe hoefsmid, was niet meer helemaal tevreden over de andere.
Vond het enorm moeilijk om te zeggen dat ik een ander ging vragen.

Even ontbijtje naar binnen werken en dan tuig in de auto leggen voor de menles!
Heb er zin in *\o/*

Fijne dag allemaal! Geniet van het lekkere weer!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:04

Okee dan daar zijn ze dan.........

Coco van Stal de Pannenhoef (vosbontje) ongeveer 80 cm. Hengstje, 2 jaar. Vader: Samsom van Stal Zegwaard

Skar van de Weipolder (zwartbontje) ongeveer 80 cm. Hengstje, 2 jaar. Vader: Lucky boy van de Toom

Diddle (zwarte) ongeveer 1 meter. Ruin.

Ze zien elkaar voor het eerst:

Afbeelding

Skar:

Afbeelding

Coco:

Afbeelding

Coco gelijk met Diddle knuffelen:

Afbeelding

Lekker rollen Skar:

Afbeelding

En na een uurtje stonden ze rustig zij aan zij te grazen:

Afbeelding

Zijn ze niet SUPER SUPER SUPER leuk ? :D <3 <3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:07

ze zijn gaaf :j waar komt meneer ''van de pannehoef'' vandaan? :D pannehoef is bos hier in de buurt :D

mareh, meneer Diddle is een beetje dik? :o
Zou 't in de naam zitten?
Pas er wel mee op :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:09

Ja Diddle is te dik ja, heeft normaal graasmasker op maar nu even niet om zich eventueel te kunnen verweren :-)

pannenhoef; geen idee, heb papieren niet want ze zijn van m'n vriendin (helaas hihi)