[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:39

dan zou ik wel de achterkant nog een beetje aanpassen, ving hem van achter nog wat kort (heb een flink zitvlak om te bedekken :+ )

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:40

Haha, misschien dat je hem dan iet swijder uit kan laten lopen ook? :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:44

dan wordt het meer model 1
avaluna: mijn moeder gaat mij heirbij helpen hoor, zo bedreven ben ik nog niet met de naaimachne :) maar je moet ergens mee beginnen

rechttoe, rechtaan met dekjes en onderleggers heb ik wel weer gehad

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:57

hmm is wel een idee. Vind model 3 erg leuk !! Rij nu gewoon met een jasje van de h&m maar mijn oma is heel goed met de naaimachine.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:59

www.naaipatronen.nl :)

Ben wat breeder gebouwd, laten we het daar op houden, dus veel jasjes uit de winkels krijg ik niet dicht bij mijn voorgevel :+ Dan zelf maar wat in elkaar draaien (met mijn moeder)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:18

Naaltje: spannend hoor

Evelli: ik heb er ook aan zitten denken om het zelf te maken. Uit de winkel zit nooit echt goed. Zal mijn moeder even weer een keer lief aankijken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:25

Tis helemaal niet zoon gek idee :) weet niet of het veel goedkoper uit valt, maar je kan het wel op maat maken als je een beetje handig bent

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:11

Nou ik verzorg Joy nu bijna twee weken, dus het is toch wel tijd voor foto's he?!
Nou meet Joy!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga vd week met dubbele longe longeren, zodat ik haar op rechts wat meer stelling kan laten geven en door d'r lijf kan laten buigen :)
Wil er nog geen touwtjes omheen doen, omdat ik bang ben dat ze struikelt of uit balans raakt :j

Annie voor de kar!
Afbeelding

Jammer dat deze niet helemaal scherp is :(
Afbeelding

Afbeelding

En weer bijna thuis :D
Afbeelding

Ook gelijk maar menfoto's erbij gezet :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:14

zit jouw rugriem niet veels te los? Hij hangt helemaal naar rechts zo te zien

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:22

Hij zou idd een paar gaatjes strakker mogen volgens mij.. Maargoed joh :P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:39

Hij zit gewoon goed hoor, strak wanneer het moet en "losjes" wanneer ja dat ook moet :')
Verder zit ie niet scheef.. Maar de foto's zijn scheef genomen.. (vanaf de tweede rang :Y) ..
Hij blijft ook gewoon op z'n plaats zitten :)
Maar zal er vanavond nog eens extra naar kijken! :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:50

Jasia schreef:
Hij zit gewoon goed hoor, strak wanneer het moet en "losjes" wanneer ja dat ook moet :')

Hij hoort gewoon altijd even strak te zitten :+
Dat betekend dat je je hand ongeveer ter hoogte van het kruis onder de riem moet kunnen doen en dat hij dan niet meer te los zit

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:32

Jasia schreef:
De menles ging super.. :) Hij vond dat ik het goed deed.. Dat het leek alsof ik al jaren mende :=
En daarom vond ie dat ik geen lessen meer nodig had! Mag nu dus gewoon met Anne (en groom) op pad!! :)
Hij vroeg wel of ik de eerste keren wilde bellen naar hem, om te laten weten hoe het ging.. En ik mag altijd bellen om iets te vragen, als ik onderweg iets tegen kom waarvan ik denk, hoe zit dat :?
En verder heb ik zelf gevraagd of ik over een maandje of iets nog een lesje kan krijgen, gewoon als bevesting voor mij, dat ik alles nog goed doe enzo! :)

Jij moet wel het grootste natuurtalent zijn die hier rondloopt. Ik vind het wel wat vreemd. Dit was je tweede les toch? Oke, het kan best zijn dat het sturen goed gaat. Dat kan iedere maloot, bij wijze van spreken. Maar weet je ook hoe je problemen moet oplossen? Wat moet je doen als de combinatie gaat scharen, als je pony achteruit begint te lopen, als de boel er vandoor gaat, als ze ergens van schrikt, het bit vastpakt, scheef gaat lopen, weigert, enz. Dat zijn toch dingen die je niet zo even leert. Vind het niet klinken als een betrouwbare instructeur.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:58

Napie schreef:
Jij moet wel het grootste natuurtalent zijn die hier rondloopt. Ik vind het wel wat vreemd. Dit was je tweede les toch? Oke, het kan best zijn dat het sturen goed gaat. Dat kan iedere maloot, bij wijze van spreken. Maar weet je ook hoe je problemen moet oplossen? Wat moet je doen als de combinatie gaat scharen, als je pony achteruit begint te lopen, als de boel er vandoor gaat, als ze ergens van schrikt, het bit vastpakt, scheef gaat lopen, weigert, enz. Dat zijn toch dingen die je niet zo even leert. Vind het niet klinken als een betrouwbare instructeur.

Ben ik het eigenlijk wel mee eens

wat is jouw ervaring met mennen?
Sturen is niet zo moeilijk, maar je plek in het verkeer en het problemen oplossen is heel wat anders.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:44

ben ik het ook wel mee eens. Heb zelf instructeur (in mijn geval degene die geholpen heeft met beleren) echt wel een keer of 15 meegehad. En ben daarna gelijk op menles gegaan. Heb ook dit jaar mijn koetsiersbewijs gehaald daar leer je ook echt veel van.

En er komen echt situaties voor waar je niet op berekend bent !!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:50

Heb mijn koetsiersbewijs gehaald vorig jaar en de eerste paar keren samen met Dennis@bokt met mijn merrie de weg op geweest.

koetsiersbewijs leer je echt veel van :) ga dan nu ook verder voor mijn 2span :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:56

Ik men nu al twaalf jaar en ben nog steeds niet uitgeleerd. Als ik er weer eens een instructeur bij heb dan komen we altijd weer dingen tegen dat anders moet of kan. Ik kom nog steeds in situaties dat ik ter plekke een oplossing voor moet bedenken. Gelukkig spendeer ik veel tijd op de bok en heb ik ook al heel veel situaties in mijn hoofd uitgedacht.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:57

tuurlijk, net als bij je rijbewijs, je leert pas rijden als je het eenmaal hebt en veel kilometers maakt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:26

Ik men wel al tweespan, maar wil ook nog eens mijn tweespanbewijs gaan halen, wel met mijn eigen spannetje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:27

mijn tweespan moet nog beetje groeien
maar is waarschijnlijk nog te klein voor het examen, maar dat vind ik niet erg

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:41

Ik heb alleen enkelspan koetsiersbewijs gedaan en die heb ik met mijn eigen pony gereden. Tweespan heb ik niet en hoef ik ook niet

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:16

Ik zie het tweespan ook meer als extra lessen voor mijn span, tweespanmennen doen we toch al samen, maar dan kijkt er weer eens iemand anders na met veel ervaring en tevens jurylid ;) .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:22

ik zie de cursus tweespan puur als ervaring voor mij :) gewoon informatie over het optuigen, tips en trics voor het rijden ermee en gewoon weer wat oefening

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:25

Ik ben ook bezig aan een mencursus tweespan. Aangezien ik geen ervaring heb met tweespanmennen (wel met optuigen en een beetje met groomen) en ik het graag goed wil leren, doe ik het zo. Het brevet dat ik aan het einde van die cursus krijg is mooi meegenomen, maar geen doel op zich. Uiteraard wil ik wel slagen voor het examen. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:28

Precies SuseQ en wat kan het voor kwaad dat je het doet? Je kan er alleen maar van leren

zal wel mijn achenbach weer wat omhoog moeten halen :+