[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:42

Tine, leuk vooruitzicht !
Vhu, goed bezig met Cathey.
Ava, hoefjes komen wel weer in orde...De een heeft dat sneller dan de ander..

Zo..weer kozijnen geschilderd...met groen op crème geknoeid natuurlijk :+
En...nadenken hoe we de kachelpijp doorvoer door de tent kunnen maken...beetje eng..een gat in de tent knippen :x

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:48

Bianca: dat lijkt me ook eng. Eerst heel goed berekenen/nadenken
Ava: dat kan iedereen gebeuren. Zal met de droogte te maken kunnen hebben, maar komt vast wel weer goed hoor.

Net helemaal vergeten te schrijven, werd ook afgeleid door bezorging van de balen, die inmiddels netjes afgedekt staan. Pff, wat een klus helemaal in mijn uppie 2 heel grote zeilen over de balen getrokken.

Afbeelding

Maar goed, wat ik dus wilde vertellen. Gisteren is de paardenbeul hier heel vlakbij actief geweest. Bij een kennis die haar paard bij een andere kennis in pension had. Echt vreselijk. Het was al een tijdje stil, tenminste in de media. Hoe lang zal het nog duren voor al die zieke geesten gepakt zijn.

Nou, ik ga maar eens over het avond eten nadenken. Straks moet zoonlief nog iets met Amerigo, ik moet nog uitmesten, fysio komt voor Sam en bijrijdster komt voor Rembrand (zal wel een van de laatste keren zijn vrees ik)

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:02

O, bah, wat vreselijk, Tine!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:05

Vreselijk tine. ...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:28

:oo |( een van je grootste angsten als paardeneigenaar walgelijk -O-
Moet zeggen dat dat gedoe met die paardenmishandelingen ook een van de redenen is geweest dat ik mijn pony's niet meer in eigen weide wilde hebben. Was geen 24/7 toezicht (alhoewel dat ook geen zekerheid is ...) en lag aan fietspad ... met makkelijk doorsteekje naar de autoweg... en dan merries in de wei... heb regelmatig wakker gelegen als er weer van die berichten waren ...

Wat veel balen Tine :Y)
Komt vast wel weer goed met de hoefjes Ava, dat kan soms heel snel gaan :(:) cornucrescine is super spul trouwens bij scheurende/brokkelige hoefjes
https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... ne/101330/

Ber staat weer in de juiste modus nu goed (be)handelbaar in ieder geval. Piet heeft last van de warmte. Hij heeft al een behoorlijke vacht, als ik nu met hem ga werken/wandelen is gewoon zielig. Dus dat doen we even niet. Hij heeft het prima naar zijn zin in de wei met de andere pony'tjes. Wei is altijd half in de schaduw dus ideaal.

Afbeelding

Foto kreeg ik van de week van stalgenootje :D mij lukt het nooit zulke foto's te maken hij zit altijd zo'n beetje op schoot :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:21

VHU <3 <3 <3 Wat een plaatje is het toch. Zijn midibalen he, dus valt wel mee. Is ook voor de geiten en ik heb graag wat extra. Als het een strenge winter wordt gaat het er snel doorheen.

Vanavond heeft zoonlief heel stoer een minibuitenritje door het veld gemaakt met Amerigo, helemaal alleen. En bijrijdster had een heel mooi afscheidskado. Ik baal er best van dat ze gaat stoppen, ze was zo trouw en fanatiek. Maar ja ze gaat verhuizen en het wordt echt te ver dan.

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:33

Wat een leuk en lief afscheidscadeautje!
Hoe zwaar is zo'n midibaal ongeveer, Tine?

Bedankt voor de tip, Vhu; snap er nog niks van; dit zo nog nooit gezien. Mooie foto; echt knap ventje.

Zouden jullie morgen ajb willen duimen; kan er nog niets over kwijt en verschrikkelijk slecht gevoel, maar misschien mag het toch eens mee vallen.

Fijne avond, allemaal!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:39

Ik sluit weer aan. Wel meegelezen maar niet gereageerd Y;(

Ik duim voor je Ava.

Mooie voorraad Tine.

Hoe gaat het Biancacoo?

Wat een droppie VHU.

HT, succes met het Z.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:40

Gaan we doen Ava :(:)
Wat ontzettend mooi Tine echt heel lief _/-\o_
HEb je al wat reacties waar je wat mee kunt Belker?
Ja onze Piet is een scheetje, duveltje in een doosje :))

Mbt pijp door tent.... mmmm.... zou niet zomaar een gat maken en dan pijp erdoor pijp wordt warm... soort 'kraag' maken van warmtewerend materiaal (weet even niet zo iets maar zal wel iets zijn) en dan daar pijp doorheen?

Heb voor pony's op de wei wel minibaaltjes gehad, werkte prima. Vond het erg fijn opslaan omdat het gewoon niet nat kan worden in dat folie. En idd plastic of net erover tegen de zon / vogels.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:43

Ja zondag komt er iemand langs. Voelt erg dubbel......

Mooi cadeau Tine.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:46

Sterkte, alvast, Belker, idd dubbel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:56

Ik weet niet of je in de gelegenheid bent hem wel te houden en toch naar iets anders te zoeken / met iets anders bezig te zijn? Maar misschien als je de kopers ziet dat je denkt dat zijn hele leuke mensen en het gaat helemaal goed met hen komen dat kan ook?
Alhoewel ik het in mijn leven veel heb gedaan paarden verkopen vind ik het altijd een ramp -O- dus heel veel sterkte met alle beslissingen...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:56

@Avaluna, de +:)+ draaien hier :(:) Ik hoop zo dat het nieuws meevalt
@Belker, lijkt me ook best lastig :(:)
@ Tine, girlpowerrrrrr met je balen kuil! Leuk cadeau van je bijrijdster :j
@Biancacoo, pijp in tent....gat in tent....best spannend :7
@Dingetje, ik vond je inburgeringscursus hilarisch :):) _O- :)F
@VHU, lekker aan de slag met Cathey en krijgt langzaam grip op de mok van Ber...en heeft ook een passend oplossing gevonden voor de wintermaanden +:)+

Hier weinig nieuws....ben al een paar dagen niet fit..blijf hoofdpijn houden, moe , slecht slapen %) . Maar ik wil niet klagen als ik lees wat een aantal van ons op hun bordje hebben ;(
Met de paardjes gaat het goed. Zondag naar het HE en nu lekker weekend _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:02

Maar even beetje rustig aan, Olli, hopelijk kun je dan zondag lekker genieten op He!

Ik vind het ook heel spannend met de tent.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:12

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:43

biancacoo: als wij in otterloo zijn komen we altijd langs een tipi-verhuur,misschien een googlen hoe ze bij die tenten de pijp erdoor heen steken?
ollie1: beterschap enne niet teveel shoppen op HE anders moet je gaan uitbouwen!
ava: hoop dat alles meevalt voor je.
tine weer haar wintervoer binnen
belker: sterkte en hoop dat de juiste baas komt voor je paardje

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 06:12

Ava :(:) we duimen voor je :(:)
Ollie :(:) ff rustig aan en hopelijk snel weer de oude :(:)
VHU <3 Pietje en een hele brave Cathey *\o/* fijn dat je er nu ook al zoveel plezier aan beleefd :D
Biancacoo :oo Pijp in tent, gat in tent, ben benieuwd :j
Belker :(:) veel sterkte en wijsheid en er komt vast een heerlijk plekje voor je paardje waar of je je goed bij voelt alleen is het wel dubbel :(:)
Tine :9 Hooi is binnen en netjes onder een zeiltje gelegd en leuke plannen in het vooruitzicht voor de herfstvakantie. :( getver paardenbeul |( Wat heb je een mooi cadeau gekregen van de bijrijdster <3
Ben ik nog iemand vergeten? Y;(

Gisteren is even niks gedaan, buitenom horren zetten na het werk, zit helemaal onder de bulten......dus een beetje paardloze dingen gedaan, maar dat heb je zo nu en dan eens een keertje.
Gisteravond was trouwens wel een beetje gek, Milla was wat onrustig in de box en wilde helemaal niet van zijn hooi eten, begint hij van zijn vlas te eten, nou dat is voor mij ook een behoorlijke nachtmerrie, want ben op de dood voor koliek :oo hebben we er hertshoornspray op gespoten, neemt hij er gewoon nog een hap van -O-
Ik wordt daar wel een beetje radeloos van, er was een nieuw pak vlas in gegaan, heb het ook helemaal vermengd met het oude vlas, zodat hij zou stoppen met opeten.
Iemand tips???
Ze staan van 6.30 buiten tot 20.00 waarvan 4 uur op de wei, op de paddock hebben ze bijna onbeberkt hooi in slowfeeders. Milla staat nog wel aprt van de tuiger en de Pown, want de tuiger springt er bovenop als ze samen staan en Milla is er bang van.
In de stal hebben ze ook grote slowfeeders, normaal staat hij met zijn kont richting Huzaar te eten, alleen gisteren hebben we Milla zijn zak maar tegen die van Huzaar gehangen en met hangen en wurgen begon hij wat te eten.

Vandaag komt de dierenarts heel even wat aan zijn gebit bijvijlen. In januari komt altijd de paardentandarts en krijgen ze een complete gebitsbehandeling en in overleg met de dierenarts die ook vroeger bij mijn paardentandarts in dienst was hebben we besloten om nu ff wat aan de scherpe kantjes te doen en in januari een complete behandeling. Ben beneiuwd :D

Phoe heel verhaal, sorry O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 06:31

Goedemorgen

Dingetje prachtige samenvatting waar ik me bij aansluit :+
Waardeloos dat Milla niet wilde eten. Zo eng met koliek. Hopelijk gaat het snel beter

Ava: 1 midibaal is vergelijkbaar met 5 hooibaaltjes, dus ergens tussen de 100 en 150 kg schat ik zo.

Ik ga zo wandelen met Amerigo ipv mennen. Hopelijk bevalt dat, anders weet ik het ook even niet meer. Daarna even mennen met Rembrand om dan de honden naar een trimsalon te brengen. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat gaan vinden. Morgen mogen mijn knapperd namelijk naar een fotosessie dus ze moeten er wel spik en span uitzien. :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:07

Samenvatting _/-\o_
Tine, misschien lange lijnen met amerigo? ?.. dan kun je vanaf de grond wat dressuren. Leuke foto's met Lika.
Belker heel dubbel...sterkte.
We hebben voor de tent idd een silicone dakdoorvoer maar dan een schuine van 45° ..maar toch heel benieuwd hoe dat gaat passen allemaal....
Morgen gaan we het zien..
De tentipi heeft ook een mooi en makkelijk systeem..maar dat is bij onze tent niet mogelijk. ..

Ollie1 sterkte. .niet fijn als je je niet goed voelt, hopelijk voel je je snel weer fit !!
Wie ik vergeten ben...sorryyyy

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:56

Super leuk Tine een fotoshoot voor de honden *D
Pffff lastig als Milla niet wil eten en dan toch van dat vlas zit te prutsen ... weet er alles van :\ denk dat hij gewoon genoeg heeft van de slow feeders overdag en mbt vlas eten soort zenuwtrek anders toch andere bedekking nemen evt tijdelijk? Weet niet of dat een optie is?
Heb een keer de DA bij Ollie gehad dacht dat ze koliek had. Ze stond zo stilletjes in de wei, suffig, wilde niet eten, niet lopen .... grote paniek dus (Rizanta stond er destijds ook zo bij). DA er met spoed aan ... was er dus echt niets aan de hand pony was gewoon vol en ze was slaperig. Ben er alsnog bijgebleven en idd na zo'n uur, anderhalf uur stapte ze weer over de wei gezellig eten :+
Ber eet alleen op stal als ik er niet bij ben, als niemand er bij is, hangen we groot net op 's avonds en 's ochtends is het leeg :roll:
Vlas eten is idd niet goed voor de darmen, paar happen niet zo erg maar hele ladingen is niet handig....

Hier zo honden uitlaten, dan even naar vriendin koffie'tje doen en daarna naar paardjes. Niet rijden vandaag alleen zorgen dat de benen van Ber mokvrij zijn/blijven. Het is hier weer heeeeeerlijk weer, wat een cadeautje zo'n najaar.

En die gast die zou komen is niet gekomen denk toch echt dat ik iets gewoon verkeerd heb opgeschreven maar je zit toch de dag ervoor en de dag zelf beetje op de wip van zou er nu iemand wel of niet stom he.

Fijne dag allemaal en Biancacoo succes met het klussen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:54

Geen gasten dus vhu, kan gebeuren. .
Dingetje...wat een gedoe met Mila. ..ik hoop toch dat ze nu helemaal weer fit is! Wij hadden ze altijd op tarwe en gerste stro staan.... Zo natuurlijk mogelijk...nooit problemen met koliek gehad...ik vind het erg jammer dat stro niet altijd meer gebruikt word. .Hoop dat Mila oké is !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:01

Nou, stro is eigenlijk erg onpraktisch. Het ziet er mooi uit natuurlijk, maar het neemt heel slecht vocht op, met uitmesten is het lastig te scheiden, dus je krijgt heel veel stro op de mesthoop dat nog helemaal schoon is. En het zorgt voor heel veel stof. Wij zijn paar jaar geleden op strokorrels overgestapt en het is verbazingwekkend hoe weinig afval je hebt. En je hebt ook veel minder opslagruimte nodig. Met 1 pellet strokorrels doe ik een heel jaar, terwijl ik anders de halve deel vol had liggen met balen.

Maar goed, beter stro dan een paard met koliek omdat ze vlas of iets eten natuurlijk.

Ik heb gewandeld met Amerigo, maar dat was nog geen succes. Rembrand vindt wandelen aan de hand ook vreselijk, blijkbaar hebben ze met elkaar overlegd.... Pfff niet vooruit te branden. Lange lijnen heb ik geen verstand van. Longeren wel, maar dat is erg saai als je dat vaak moet doen. Nou ja, nog maar eens zien. Hopelijk knapt hij na de seasonal rise weer op en anders moet ik het maar accepteren dat hij met pensioen gaat.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:19

Bedankt voor het meeleven :*
Milla is ok, gelukkig......vanmorgen stond hij vrolijk naar buiten te kijken.

Hij heeft in een uur ofzo 5 flinke happen ervan genomen, maar ik krijg hier dan echt de zenuwen van (waarschijnlijk ben ik gewoon zo'n super overbezorgde paardenmoeder :o )

Andere bodembedekker is geen optie, wij mogen het vlas altijd bij iemand brengen die het weer laat verwerken tot een andere bodembedekker voor de koeienstallen, dit wordt gebruikt tegen uieronstekingen, heb ik mij laten vertellen, dus ik kan daar geen stro of iets anders bij doen.

Ga het even goed in de gaten houden, moet zeggen het is de afgelopen dagen en nachten erg onrustig geweest doordat de boeren aan het oogsten waren op het land, misschien dat hij het daar een beetje van op zijn zenuwen kreeg en dit gedrag ging vertonen. Als hij dit vaker gaat doen, dan moeten we wel wat anders gaan overwegen, maar komt tijd komt raad (roep ik nu heel dapper O:) )

Gezeelig om de koffie VHU, lekker ff relaxen is ook goed voor een mens.
Tine ken het dat er niet mee te lopen valt, bij ons kun je ze niet bepantoffelen, ook irritant :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:20

Super dat mila oke is...Ons stro mest ging over de akkers van de boeren om ons heen..was geen probleem.... lekker een dikke laag stro in de boxen..kunnen ze veilig en ongestoord van knabbelen... gewoon basic ... en voordelig...Want we haalden het rechtstreeks van het land..heerlijk 500 pakjes in de schuur..naast de pakjes hooi fantastisch gezicht wat dat altijd.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:25

Vind stro ook altijd wel fijn voor bezigheidstherapie voor de paarden, alleen mijn pony heeft een zware stofallergie, vandaar dat wij op vlas staan en moet zeggen, door alle droogte en het oogsten van de boeren, geven ze allemaal wel eens een hoest en een proest, dus mijn voorkeur ivm de luchtwegen nog niet direct naar stro, maar mocht het niet gaan met Milla, dan zullen we toch wel moeten, maar dat komt wel goed.