emh... bij tum ging alles goed, en bij rivaldo stopte hij ermee (bot) de volgende dag nog met andere botten messen aardig verder gekomen maar meneer heeft (zoals echte mannen) borst en buikhaar haha
Perongeluk in een kleine vlaag van verstandsverbijstering mijn complete pony geschoren. Zou alleen hals borst en buik doen maar het een streepje meer, en toen nog 1 en nog 1......Was eigenlijk niet de bedoeling. Straks er maar even een deken op doen want volgens mij zakt het onder de 10 graden s nachts
Ik wil misschien Alex zijn borst laten scheren, want hij zweette daar vandaag al terwijl ik echt maar zo'n half uur met de sulky weg ben geweest, wel met veel overgangen want ik ben nog wat zoekende in draf qua evenwicht en daardoor is Alex ook wat zoekende in de overgang draf stap en valt dan algauw weer naar de stap. Hetzelfde geldt voor de overgang draf-galop die we vandaag voor het eerst hebben gedaan. Hij heeft 6,5 pas galop gedaan vandaag. Het voelt zoveel sneller met de sulky dan met de grote kar haha. Hij is in draf zoveel actiever nu.
Iedereen succes morgen!
Napie
Geplaatst: 24-09-16 20:23
NdV74 schreef:
Oeps haha. Dat wordt inderdaad een dekentje op doen.
En toen bedacht ik ineens dat ze s nachts op stal staan tegenwoordig. Daar is het warm zat. Trailer staat klaar. Beetje routine kwijt na de verhuizing dus ik hoop dat ik alles heb
Vandaag is de laatste wedstrijd van het seizoen verreden. Alle deelnemers mochten van start en zijn na het finishen goedgekeurd. De uitslag staat inmiddels online (www.mendurancesport.nl) Over enige tijd zullen de organisatoren weer bij elkaar komen om het afgelopen seizoen te evalueren. Ook de juryleden en de KNHS zijn bij dit overleg aanwezig. Verzoek aan de deelnemers van afgelopen jaar: zijn er dingen waar je als deelnemer tegenaan gelopen bent, dingen die je graag anders zou willen zien of wat echt tegengevallen is, meldt het even via info@mendurancesport.nl Deze punten zullen dan (uiteraard anoniem) meegenomen worden naar het overleg.
Weer schoon en fris op de bank want ik was nogal grijs van het stof. Vlak voor de paarden gestart dus nogal wat stof kunnen happen want die kwamen mij al snel voorbij. Mooie route Incl de steentjes die ze hier in Brabant graag door de zandpaden heen gooien. Zo blij dat ik tegenwoordig ijzers heb. Route was hier en daar wat lastig te volgen. Even verkeerd gereden maar toen was ik gewoon rechts gegaan op een wit lint. jammer was dat de jury weer een eigen invulling gaf aan het reglement. Direkt nakeuring na het staptraject. Dan zitten uiteraard de meeste paarden nog niet perfect.....Ze hebben immers nog niet kunnen eten en drinken. Daarnaast haal je de echt slechte paarden eruit als ze een half uur hebben stilgestaan en dan verstijven of niet willen eten en drinken. Gelukkig deed Nickey alles keurig. Hij was wel lastig bij het keuren maar dat is voor te stellen. al met al 13 km/u en een eerste plaats
Dat moet gewoon goed omschreven worden....staat het ook niet zo in het diagram met het Wedstrijd verloop? Ik heb na een half uur toch de dierenarts nog even gevraagd te tellen want ik wil voor mezelf dat mijn pony dan zeker de waarden weer heeft als bij de voorkeuring. Hij ging heel mooi aan de rechterkant de hartslag tellen....maar even aangegeven dat het hart links zit
Thanks! Alles voor de promotie he Volgend seizoen komt elke wedstrijd op Hoefnet (kalender, nieuwsbericht voor de wedstrijd, verslagje na de wedstrijd met uitslag). Nu nog wat wedstrijden erbij en we zijn helemaal gelukkig Hoeft helemaal niet duur te zijn, lowbudget kan er een hoop. Wij komen wel helpen.
Gem
Geplaatst: 28-09-16 11:28
In Brabant / Limburg wil ik ook best eens komen helpen, maar die wedstrijden vallen vaak samen met de SWM. Dat schiet niet op .
Laat maar komen voor Hoefnet !
Jorex
Geplaatst: 21-10-16 21:38
Ik hoop dat ik hier ff mijn ei kwijt mag...
Ik heb net mijn derde dressuur les gehad en Alex lijkt er echt geen ene reet aan te vinden. Alleen maar saai rondjes draven in de bak en dan gaat het de eerste helft van de les nog best redelijk. Maar zodra hij dan ook maar even heeft gestapt, draaft hij met geen mogelijk meer aan. Dus ik ben er wel achter dat ik hem met dressuur alleen niet blij ga maken. Vandaag stonden er namelijk pionnen in de bak, nou toen ik daar doorheen ging, moest ik hem zelfs inhouden voordat hij ging galopperen. Maar ook die pionnen had ie na drie keer wel gezien en dan is hij zo koppig, kan mijn zweep net zo goed wel op zijn kont kapot slaan maar hij draaft niet. Ik hoop dat er nog verbetering in komt (heb al voor alle lessen betaald en moet er nog 18), het tuig moet in elk geval nog ietsje anders (borst omhoog) en hij moet een ander hoofdstel, want deze zit te krap. Maar ik moest even mijn verhaal en frustraties kwijt want normaal hoef ik maar drrraf te roepen en meneer gaat al.
Je rijd nog niet zo heel lang aangespannen toch met deze pony? Waarschijnlijk vind hij het gewoon nog moeilijk.
Jorex
Geplaatst: 22-10-16 00:24
Ik rijd al 6 jaar buitenritten met hem, dus hij is wel wat sjouwwerk gewend alleen t echte dressuurwerk niet. Ik merk aan hem dat ie het bakwerk niet echt uitdagend vind en dan gaat ie in de rem van liever lui dan moe. En bij de pionnen kon hij ineens wel lopen want dat was nieuw dus kon hij wel harder en draven. Als ik alleen een ritje maakt luistert hij perfect, daarnaast heb ik thuis geen bak dus kan ik alles alleen met buitenritten oefenen naast de les. Maar ach volgens mij ligt t in zijn aard om tegendraads te zijn (shetlander) en ik weet zelf wat ik zelf op zo'n moment moet verbeteren, want frustratie + koppige pony werkt gewoon niet. En dit gebeurt dus alleen in de les. Al rijd ik hem nu tijdens de ritjes al meer voorwaarts en dat gaat probleemloos. En aangezien het pas mijn derde les was, moeten we ook zeker nog wennen maar niet aan elkaar (al moet ik minder soft zijn tegen hem).
En ik moet gewoon mijn verwachtingen bijstellen, ik leer nu al veel meer dan al die jaren hobbelen dus.
Of he moet het bak werk interesanter maken. Lekker bezig houden, dan vervelen ze zich niet. Dat gaat zelfs makkelijker dan buiten omdat je dan lastig figuren kan rijden.