[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 07:54

Zooooo goedemorgen allemaal.
Hier al uur wakker want moest echt nog iets doen voor school en gisteravond (toen ik dat nog even wilde doen, moest paar dingen op electronische leeromgeving zetten, fluitje van een cent maar) ben ik gewoon omgevallen van de slaap :z )

Hoop dat paard van de buren erdoor komt Biancocoo..... altijd erg lastig als koliek langer duurt....
En Gem weer pech... denk dat er momenteel doordat het weer zo slecht is geweest een soort inhaalslag plaatsvindt met die handel, voor Blondie opeens ook allemaal mailtjes en mijn wagen ook in een klap weg, mensen krijgen er weer zin in. Zelfs het huis van mijn schoonvader is gisteren verkocht, ongelovelijk, nu al weg voor nette prijs. En ik ben ervan overtuigd dat kwaliteit altijd goed verkoopt, markt op z'n gat of niet.

Iedereen fijne dag!

PS jeetje Rhine wat een rot jaar.... hoop dat dit jaar meer geluk brengt!

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:59

tine je hebt pb, maar stuk je over zadel kan je vergeten.

bij gelezen, maar moet naar stage, dan daan ophalen en direct door naar vergadering.
Erg drukke week met 3 vergaderingen en een musical

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:37

Goedemorgen

Hier dag 4 met knallende koppijn. Is niet leuk meer. Toch ga ik zo proberen met Amerigo te mennen in de nieuwe bak. Door de nachtvorst is hij wel hard, maar niet keihard, dus ik hoop dat ik wat kan doen. Gewoon maar even proberen. Ik had hem gisteren nog weer gesleept, dus achterste stuk (= droogste) zou moeten lukken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:44

succes tine :(:)

koppijn is ruk.. I know.. Hier ook nog steeds..

1 na laatste dagje hier.. Ik moet vandaag mijn verslag af krijgen. En liefst ook geprint.. Dan kan ik morgen de andere werkzaamheden afronden, en misschien zelfs nog op tijd naar huis _O- :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:34

Succes Aks! En ook sterkte met je hoofdpijn. Las gister dat je je bril weer op had. Helpen de lenzen toch niet?

Nou, Amerigo vond het toch wel erg zwaar om de kar door het zand te moeten trekken, dus maar kwartier gereden. Zo nog met Rembrand. Thabor mag vanavond mee naar les. Heb vervanging kunnen regelen, want de vaste instructeur meldde zich net ziek.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:06

tine10 schreef:
Succes Aks! En ook sterkte met je hoofdpijn. Las gister dat je je bril weer op had. Helpen de lenzen toch niet?

Nou, Amerigo vond het toch wel erg zwaar om de kar door het zand te moeten trekken, dus maar kwartier gereden. Zo nog met Rembrand. Thabor mag vanavond mee naar les. Heb vervanging kunnen regelen, want de vaste instructeur meldde zich net ziek.

aggush, amerigo aan 't ploeteren :))

Kun je 'm niet met de paarden slepen? Is win-win toch? :=

Gisteren bril op omdat ik zo'n hoofdpijn had dat ik lenzen niet in durfde te doen.. :=
Nu wel lenzen in. Vind bril helemaal niks meer :))

Morgen nieuwe lenzen halen. Andere sterkte. Deze zijn niet sterk genoeg, dus ik moet zelf nog een stuk bijstellen.

Maar de hoofdpijn komt door einde-stage-stress. De eerste van de 2 documenten is bijna af. En die print ik zo uit. Het bijlagendocument. 91 paginas :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:21

nee he het sneeuwt hooipakjes buiten.

Ook hier dag twee met hoofdpijn.niks aan maar gewoon rustig doorgaan.

Gisteren db voor het eerst met dubbele lijnen gelongeerd.Ik was eigenlijk nog niet verder gekomen dan met dat touw (waar ik de naam niet meer van weet) en met passoa.Ik vond dat hij eerst met passoa goed moest reageren.En dan bedoel ik vooral het touw achter zijn kont.Ik rij hem namelijk ook nog altijd zonder broek.Hij is door een tuigpaarden man beleerd en ja dat is altijd zonder broek.Ik had zo iets van dat komt nog wel.Over een paar weken als ik nieuw tuig heb en dus een passende broek (van mijn huidige tuig is de broek al heel lang stuk en te klein voor db) moet hij er toch aan geloven.Maar goed nu dacht ik hop dubbele lijnen.Hij moet meer werken.Heb de lijnen nog wel hoog gelaten zodat het omkeren nog wat makkelijk gaat en de lijnen nog niet achter zijn kont langs gaan maar daar werken we wel naar.

Vanavond mag hij mee naar ons tuigpaarden trainings clubje.Hij is tenslotte half tuiger.ha ha.
Het is al standaard dat we aan die curses mee doen,we sponsoren dat ook altijd maar ja van dat kijken naar andere paarden wordt je ook wel suf van.Dus db gewoon mee en longeren.

Die hooipakjes blijven liggen en nu is alles al wit..............maar ik zie blauw in de lucht.komt goed.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:07

Gema even een :+: ik ken het ben ook opzoek maar alle pony's zijn het net niet :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:49

gem, dat is balen...waren die mensen bang dat je helemaal niet meer zou komen ??
stom hoor...

Aks..ik heb zulke slechte ervaringen met hans anders...daar ging je toch heen ?
mijn man die heeft 1 lui oog..en de andere heeft wel iets nodig..bij hans anders werd dat helemaal niets..
nu bij greving en greving geweest, en tja....hij krijg dus 1 lens..voor zijn "goede" oog.
veraf kan hij niet goed zien, ik ben benieuwd of hij nu minder last van vermoeidheid e.d. heeft.
hans anders..niet alleen de prijs is anders..ook de sterkte van je bril of lens is anders als je nodig hebt...waardeloos bedrijf...

verder...heb ik wat platen van eerelman te koop, mocht er iemand interesse hebben..
1 lippizaner, 1 oost-pruisisch paard 1 engelsche en fransche pony's en 1 plaat van Woyko, ze zijn wel gelijmd door een of andere sukkel op mdf ofzo..maar erg leuk om op te hangen..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:16

Biancacoo schreef:
Aks..ik heb zulke slechte ervaringen met hans anders...daar ging je toch heen ?
mijn man die heeft 1 lui oog..en de andere heeft wel iets nodig..bij hans anders werd dat helemaal niets..
nu bij greving en greving geweest, en tja....hij krijg dus 1 lens..voor zijn "goede" oog.
veraf kan hij niet goed zien, ik ben benieuwd of hij nu minder last van vermoeidheid e.d. heeft.
hans anders..niet alleen de prijs is anders..ook de sterkte van je bril of lens is anders als je nodig hebt...waardeloos bedrijf...

:j
ik deel die mening :)

Ik heb 1x in heel mijn leven een bril van de Hans Anders gekocht (gekregen, via ex. Hij maakte een kras op mijn 1 jaar oude supergoede bril..). Nog nooit zoveel gezeik gehad met een bril :\
sterkte kan nooit goed geweest zijn, bril stond nooit goed, hulp in de winkel was nooit goed :=
Zit nu met lenzen bij Specsavers. Daar hebben ze mijn eerdere bril aangemeten en dat was wel goed.

Ik heb wel nog heimwee naar de opticien waar ik ben ''opgegroeid'' (tja, was 2 toen ik een bril kreeg :)) ) maar die zit in Zundert, en die man zal wel bijna met pensioen zijn...

*gaat gauw weer verder met stressen :P *

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:34

Ik ging vroeger altijd naar Groeneveld, tegenwoordig Pearl? Hans Anders heeft slechte service en kwaliteit is mijn ervaring.

Gem balen dat je steeds achter het net vist.
Baudy met dubbele longe bezig geweest. Ik vind dat ideale manier van longeren.

Rembrand had het schuim tussen zijn billen met een half uurtje mennen, dierenmishandeling hier. Daarna de bak weer gesleept. Ook het slechtste stuk is nu gelukt, wel diepe sporen, maar eerst kon ik er helemaal niet over (of door hahah) Het gaat echt al ergens op lijken. Hopelijk kan ik morgen weer thuis trainen.

Bak met paarden slepen .... daar is ie nu nog te zwaar voor, dan wordt het echt niet leuk meer voor ze. Voor mij ook niet, want sommige stukken zijn echt nog heel zwaar om in te lopen. Voor het rijden/longeren/mennen gebruik ik alleen maar achterste stuk van de bak (ca 30x20)

Nou, dit hoofdpijn hoofd gaat zo hoop ik paar uurtjes slapen, dan zoon van school halen, naar de bieb, naar judo/boodschappen halen, heel snel eten en boodschappen opruimen en naar les.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:53

Tine, beterschap! 4 dagen achter elkaar is wel heeel erg! Ondanks de hoofdpijn dus nog llekker bezig geweest! Sleep jj de pak met een professionele sleep of een paletje?
Akshay, einde is in zicht dus! En helemaal lenzenfanaat dus!
Baudy, lekker bezig dus! En sneeuw? Hier heeft het niet eens gevroren...
Biancacoo, ik heb zelf fijne ervaring bij Pearl!

Hier een modderbende in de bak. Paard hartstikke druk. Gister 2uur lang een geul in de bak staan graven om water weg te laten lopen, nu rugpijn en ontzettend last van mn knie door de klei denk ik..

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:30

goedemiddag

ik ga met de samenvatting van juangi mee.
@ tine zo wordt het steeds wat beter met de nieuwe bak.

ik heb gister avond voor de verandering met xander in het enkelspan gereden in de les.
hij had al in geen 2 jaar ini het enkelspan gelopen dus de weg in je eentje zoeken en dan ook nog de juiste stelling en buiging aannemen is natuurlijk wel heel moeilijk maar uiteindelijk deed ie toch aanrdig wat ik wou dus wel lekker afgesloten.
vrijdag hebben we in bronneger clubkampioenschappen harry rijdt met het voorspan van het 4 span. daar heeft ie gister ook mee in de les gereden en ze waren het alle 3 nog niet helemaal eens met mekaar dus we zullen wel zien wat het wordt morgen.

vanochten al de pony's even met zijn 2en tegelijk beweging gegeven, lag nog wat ijs op het water maar daar geven ze dus niks om dat liepen ze zo stuk..

heb nu deel 2 van sultans oude tuig in de wasmachine zitten, zo de peesbeschermers erin en dan is me tuig voor assen al vast weer schoon.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:46

Lanouska: arme Xanders zal zijn maatjes wel gemist hebben, als hij nu ineens na 2 jaar alles alleen moest doen }> Bak wordt inderdaad steeds iets beter. Denk dat die lichte vorst nog niet zo verkeerd is nu. Hoop dat binnenkort de hele bak bruikbaar is om in te rijden, want ik wil heel graag mijn kur gaan uitproberen.
Juangi: ik sleep de bak met een weidesleep van 3 mtr breed achter de tractor. Vroeger hadden we ook een manegesleep, maar toen we houtsnippers in de bak kregen, hebben we die verkocht, want dat werkte niet samen. We willen nog wel een ding kopen (weet even de naam niet, kromme tanden met plaatjes erop die ca 40 cm diep gaat) om de bak(ken) af en toe los te kunnen trekken). De manegesleep ging maar 10 cm diep, dit lijkt ons (en de man die de bak heeft aangelegd) beter.

Nou, ik ga aan mijn drukke middag/avondprogramma beginnen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:12

ja heel zielig voor xander hij kon ineens wel gewoon een normaal tempo draven en oh ja stappen dat kon ook ineens wel.. kortom we gingen een stuk langzamer door de bak als dat ie altijd in 2 span doet..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:53

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:22

Over het algemeen zijn de paarden erg braaf en zullen ook niet zomaar op de kletter gaan. Zeg natuurlijk nooit nooit kan natuurlijk altijd ergens om gebeuren..
En hij miste ook wel zijn vriendjes.

Over katten geen verstand

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:14

ik zit nog op stage :x
ik heb geen last van stress :') _O-

*keep believing* :')

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:34

@ aks sterkte :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 01:20

Haha, thanx lanouska!

Uiteindelijk was ik om kwart voor 7 thuis...
Tussendoor mijn laptop nog van tafel laten vallen :x maar hij doet het nog gelukkig!

Gauw gegeten en afgewassen, en door om vriendje eens een knuffel te geven. Arme jongen lijdt onder mijn einde-stage-stress :P.
Nu alweer een uurtje thuis. En dat uurtje nog besteed aan stage :))
En nu eventjes wat drinken. Rustig worden met wat tv-kijken en dan slapen. Morgen laatste dagje, en hopelijk op tijd klaar!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 07:41

goedemorgen... :O
Aks laatste stage dagje..succes !!
juangi dilemma met kat...lastig hoor...

er zijn 3 sneeuwvlokken gevallen hier..
paard van de buren is nog niet buiten geweest....aparte manier om haar van d'r koliek af te helpen...best frustrerend....zelf zou ik dagen met zo'n beest gaan wandelen om zeker te zijn dat die er bovenop komt...
maar ik blijf duimen...ze is nog niet helemaal in orde..

iemand komt als het goed is mijn laatjeskast ophalen... +:)+ ik hoop het maar..zoiets ziet er op de foto altijd anders uit als in het echt...maar hij is wel gaaf, en wie weet willen ze hem wel overnemen..

ik hoop nog met de hondjes te kunnen gaan trainen vandaag...dus leuk vooruitzicht..

Tine...mooi weer voor je bak..geen regen gisteren en vannacht lichte vorst...word steeds beter. +:)+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 07:45

Janouk is gelukkig weer hersteld. Ze kijkt weer brutaal en stout. :D Ik zie haar liever zo dan zo ziek liggend op de grond.
Vandaag weer wat licht werk in het tuig doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:21

supergoed nieuws !! janouk gelukkig weer helemaal beter !! *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:42

Goedemorgen
Janouk: weer helemaal hersteld
Bianca: gaat lekker trainen. En niet fijn van dat paard. Hier geen sneeuw gevallen, tenminste niet in de avond. En vannacht heeft het niet gevroren *\o/* , dus kan vandaag weer thuis aan de slag.
Aks: laatste dag stage *\%/* Oei, flaptop laten vallen, das niet handig.
Juangi: lastig met die kat. Ik heb hier meerdere asielkatten die ook zwerver zijn geweest. Zijn toch buitenkatten hier, ik ben namelijk zwaar allergisch voor katten. Maar ja, ik woon niet bij drukke wegen in de buurt, dus dat vind ik dan toch anders. Toen ik nog in een rijtjeshuis woonde vond ik dat katten niet buiten hoorden, ik had namelijk altijd erg veel last van andermans katten. Onze katten bleven toen dus ook gewoon binnen. Hier zijn ze om de muizen te vangen, dus moeten ze wel naar buiten.

Nou, ik ga dag 5 in met vreselijke hoofdpijn. Zo zoon naar school brengen en brigadieren, dan maar weer naar bed met stapeltje pijnstillers.En dan vanmiddag hopelijk met de paarden trainen.
Menles ging gisteren gelukkig nog wel redelijk. Oke, we waren er soms niet helemaal bij met duffe hoofd, maar Thabor liep best redelijk. Hij heeft in ieder geval weer iets gedaan :D Vandaag mag hij weer zijn favoriete bezigheid doen, springen (met manlief)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:54

Goedemorgen bokkers,

Vandaag lekker vrij na een heftige emotionele week. Zoonlief zijn Cito-toetsen zitten er ook gelukkig op _/-\o_

Met Brutus gaat het steeds wat beter en we zijn hem voorzichtig aan het opbouwen *\o/*

Voor alle hoofdpijnbokkers :(:) hier ook al de gehele ook al erg moe en zware benen met krampen...ik hoop vandaag even bij te kunnen tanken....
@Janouk, gelukkig is RHB weer opgeknapt *\o/*
@Aks, veel succes op je laatste werkdag -:)

Oh ja Fayegale staat met oa Simba in de paard en sport *\o/*