[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:51

ja het is voor de paarden echt heel warm nu... -O-

we gaan naar Someren...

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:53

nee das te ver om fifi te meeten ^) jammel!!

Het is takkenweer.. Zou 't hem zo gunnen om die deken eraf te halen zodat hij in elk geval lekker in het zand kan rollen enzo tegen zweet.. maar het kan niet.. stikt van de vieze steekdingesen overal..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:56

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:56

helaas...
komt nog wel een keer... :j

ja, waardeloos is het voor paarden die al veel vacht hebben aangemaakt...
merk dat er ook veel paarden eerder geschoren worden dit jaar, omdat ze hun warmte gewoon niet kwijt kunnen...

was hier net nog bijna 20 graden buiten...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:57

Maisie is moe, welterusten, lekker uitrusten !!! :Z

Nouvel bijna vakantie??? Heerlijk vooruitzicht

Naalte gelukkig toch nog bezoek van verzorgster gekregen.

Nou, de DA twijfelt teveel over hoefbevangenheid gezien de stand/houding die Har steeds aanneemt. Ondanks dat z'n hoeven helemaal niet warm zijn, hij er niet op reageert als er op gehamerd wordt of de tang ingezet wordt en hij geen verhoging of versnelde hartslag heeft. We gaan het zekere voor het onzekere nemen en hij gaat geheel van krachtvoer af en op absolute boxrust. Het is moeilijk om een lijn te bepalen blijkt... maar hij gaat op de equipalazone over ipv de metacam en woensdag weer bezoekje van DA.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:58

he prinsje, das rot zeg...
zo weinig duidelijkheid,
maar idd..je moet iets ondernemen, en dan afwachten of het aanslaat...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:00

Nu volgen we dus twee lijnen door elkaar, maar het is te gevaarlijk om de bevangenheid terzijde te stoppen met zo'n ouwe reus, de schade (en misschien zelfs inslapen) die dat zou opleveren ingeval hij toch bevangen is, is veel riskanter dan de schade van de kneuzingen... Hoe dan ook, zo lekker gesedeerd door de pijnstilling is tie nog redelijk in z'n nopjes en dat geeft weer beetje moed :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:01

prinsje, misschien heb ik te snel gelezen, maar heb je foto's van de hoeven laten maken?
dat kan veel duidelijk maken wat betreft HB...

en met HM moeten ze juist wel blijven bewegen, liefst (nat) zand en vrij, zodat ze zelf kunnen bepalen wat ze lopen...
boxrust is niet goed dan, de doorbloeding in de voeten met bevorderd worden en die wordt juist niet bevorderd door boxrust...

Fifi krijgt pijnstillers en bloedverdunners (aspirine) en mocht alleen hooi en op een zachte zandbodem lopen, je merkte toen heel snel verbetering...

Heeft 'ie nu nog ijzers onder of zijn die er af?

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:03

:wave: :wave: 10 pagina terug m'n eerste berichtje geplaatst. Jeetje jullie gaan erg snel

En wat rijden jullie vaak. Hebben jullie ook gewoon een betaalde baan...., een gezin...., een huishouden...... een tuin. Soms zitten er gewoon te weinig uren in een dag.

Tine, even kalm aan doen. Lijkt me best pijnlijk.
Heb je al het filmpje geplaatst van je zoon, ik ben zo benieuwd. Hij rijdt ook al best fanatiek.

VHU, wat een super gave foto

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:04

als knollen toch eens konden praten he,
wat zou het dan op medisch gebied soms een stuk makkelijker worden....pfff

ow, vraagje hier...
omdat we voor het eerst gaan meedoen met die wedstrijd op stal sintels de 9de....
zoek een lieverd die zijn/haar cap een dagje kan missen voor mijn man(groom)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:04

@Ulyse bedankt. Ja ik werk 32 uur per week, heb zoonlief en manlief en tja, die paarden, die zijn gewoon zoooooo belangrijk :+
@PrinsjeH lastig en sneu :(:)
@Nouvel herfstvakantie he, zit er bij ons ook aan te komen :D heerlijk zeg paar daagjes in 't Brabantse land!
@Naaltje gelukkig toch bijrijdster langsgeweest kan me goed voorstellen dat jij en Diddle er helemaal klaar mee zijn maar er zijn inderdaad veel kleine mugjes op het moment
@Bicci leuk initiatief is dat he. Die dag ben ik voor het eerst in mijn leven groom op een SGMW bij het vierspan van mijn instructeur :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-09-11 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:05

ja, over 2 weekjes lekker herfstvakantie!
nu hopen dat het dan ook nog even mooi weer wil zijn! 8-)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:05

kj...we eindigen dus al zoiezo achter jullie VHU, hahahaha

jullie cap vor mijn manlief te leen?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:08

Nee de ijzers blijven er onder vanwege de zwellingen/kneuzingen onder z'n voeten. Het bewegen beperken we tot een minimum omdat het te pijnlijk is, hij gaat dus echt voor 95 % op rust. De bloedsomloop is heel belangrijk, maar helaas moet het wel in het beeld van paardje op dat moment passen. De meningen zijn heel wisselend, heb al flink gezocht op internet, maar ik volg in deze het advies van mijn DA, je moet toch wat... Kwam op veel sites ook tegen dat beweging juist heel erg gevaarlijk is ivm dat doorsteken van het hoefbeen, wat een lastig ziektebeeld is dit he. En zeker als eigenlijk onduidelijk is of het van toepassing is. :?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:09

Nee, dat is op een andere wedstrijd wij gaan naar Strijbeek :+
Anders had je mijn cap wel mogen lenen hoor, maar ik ben dus elders in 't skone Brabantse land :7

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:09

word je in elk geval niet makkelijk gemaakt prinsje

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:10

VanHuisUit schreef:
Nee, dat is op een andere wedstrijd wij gaan naar Strijbeek :+
Anders had je mijn cap wel mogen lenen hoor, maar ik ben dus elders in 't skone Brabantse land :7

oeps,...ben erg blonTT

maar geeft niet,hahah
we stijgen spontaan ene plekkie wij....lol

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:10

Lastig prinsje, ik weet het...
Mijn veearts gaf juist aan, buiten in de zachte zand zodat ze kan bewegen naar eigen behoefte en zo gauw ze op zachte grond pijnvrij was licht laten bewegen...

Heb je de ijzers uit laten smeden zodat ze niet op de zool drukken?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:12

mijn cap wordt niet uitgeleend als ik er niet bij ben...
Is ie me iets te duur voor, en aangezien 't ding wel mijn hoofd moet beschermen ben ik er zuinig op

@ulyse; ja huishouden, vriendje, fulltime studie, peerdje, weekendbaan. Allemaal aanwezig :D
Ik heb deze week ook pas 1x op m'n paard gezeten.. Dus vaak rijden sloeg vast niet op mij :P
Eigen paard gaat overigens voor huishouden. Beest is bij mij belangrijker dan m'n afwas enzo hoor :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:13

Nou ja, de paardenwetenschap is nog niet ver genoeg :D
En er zijn ontzettend veel meningen over van alles wat het ook wat ondoorzichtig maakt. Net mijn hoefsmid gebeld en die had er weer zijn eigen ideeën over. Gelukkig heb ik veel vertrouwen in mijn DA, dat stelt mij in elk geval gerust, hoewel daar ongetwijfeld ook de meningen over verdeeld zullen zijn...

@Ulyse: yep, hier een baan in loondienst voor 24 uur, een eigen onderneming voor zeker 20 uur, een studie deeltijd, ons gezin bestaat uit vriendlief en ik, geen kinderen (schijnt heleboel verschil te maken :D ), een redelijk fanatiek huisdhoudster... en probeer elke dag bij paard te zijn en 'iets' met 'm te doen, maar dat lukt niet altijd hoor, da's de belangrijkste reden dat hij volpension staat :D
Laatst bijgewerkt door Smickey2011 op 29-09-11 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:14

snap m helemaal naald, van cap...
moeten er ook gewoon 1 halen voor roon, maar wat je zegt...
godsgruwelijk duur...
en heb helaas financieel ff iets lastiger om ff epplejack binnen te wandelen nu...
vandaar :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:17

prinsje, ja lastig he, iedereen zegt wat anders...
je gevoel volgen wat jou het beste lijkt is meestal het toch maar het beste...

ben wel benieuwd wat je hoefsmid zei eigenlijk...
wat voor ijzer zit er nu onder?

Mijn hoefsmid heeft Fifi op uitgesmede ijzers gezet met opzet en daar doet ze het gelukkig goed op...
als ze te gevoelig op de harde weg zou blijven zou er evt een zooltje tussen moeten, maar daar wilde hij liever nog even mee wachten...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:17

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:19

hoefsmid gaf aan dat hij niet te kort bekapt heeft en adviseerde siliconen of lederen zool tussen te plaatsen en uit te vijlen zodat er ruimte voor zwellingen is. Klonk op zich prima, maar ga dit morgen eerst weer ff met DA bespreken, ga nu niet allerlei aanpakjes door elkaar proberen en wil even overleggen. Aangezien ik vandaag al uren heb overlegd, heb ik besloten dat tot morgen uit te stellen :o

O, half antwoord :D
Hij heeft nu gewoon klassieke ijzers, warm beslag zegmaar, heb er niet zoveel verstand van :o
De hoefsmid zou morgen gelijk langs kunnen komen om één en ander te bewerken, vind ik wel weer service. Echt fijn dat iedereen zo meedenkt.
Laatst bijgewerkt door Smickey2011 op 29-09-11 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:19