[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:57

@VHU; :(:) geef je les op de HAS? :') da's ook zo'n rampschool :+

@IT; ik zou er onderhand toch al een lichtere op doen, het vriest niet meer snachts :)

:wave:
13,5 kilometer bos langs zien schuiven vandaag :D
We zijn heerlijk ontspannen begonnen, en de eerste drafjes waren zelfs stofzuigend!! :oo
en toen gaf ik een galophulp, en was het hek van de dam _O-
We hebben kettingzaag-training gedaan. Stond bij 2 mannen die hout aan het zagen waren, ze waren lief gestopt, dus ik vroeg of ze door wilden gaan ''op eigen risico he, moet ik alvast de camera pakken om je crash te filmen?''
^)
dus die zaag aan, en diddle tilde alleen z'n kop 2 cm op _O-
:)) dus ik ben zwaaiend weggegalopeerd ;)
toen een heel opgefokt stuk gestapt, en ik kwam opeens bij een grote weg aan, omdat hij zo opgefokt was durfde ik niet over te steken (als ik dan. en dan.. *zucht* )
Dus omgedraaid en lekker terug gestapt, een pad in gedraaid, lekker ontspannen om me heen te kijken, draait die mieter opeens op zijn achterbenen om en zet de sokken erin :')
en snuiven...
er lag een vennetje.. en daaruit vloog een reiger op.. scary he! :')
Wat ben ik toch onwijs stapelgek op die ponie :+:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:39

!!!!! WEEKENDDDDDDDD !!!!!

al heel wat luitjes weze hobbelen of mennen lees ik,
mis nog foto's van nieuwe kar?

zelf ook gehobbeld,
omgeving verkennen heet dat dan, knollie staat er net een week, dus moet nog even de weg leren kennen.
globaal ken ik het er wel, maar vanaf paarderug gaat dat toch anders dan met mn gehandicape busje, haha

edit,
tevreden knollie op nieuwe plek,

Afbeelding

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:08

Inderdaad weer weekend :D

Bicci @ Bevalt het je een beetje, je nieuwe stekkie?

Laura @ Mooi hoor van je zus! :D

Pff kar is verkocht, was wel even slikken hoor om hem ingeladen te zien worden |( Nu nog m'n tuig, die is duidelijk minder in trek maar ik kan er nu helemaal niks meer mee dus ik wil hem eigenlijk graag weg hebben, maar niemand lijkt interesse te hebben... Heb een bod van 200 gehad maar dat is echt apekeul :+ Voor de eerste beste die 300 bied is die weg...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:10

:-( kar opgehaald...
doet toch beetje pijn he

op nieuwe stekkie is echt super...
hij is zo relaxed,
eet lekker.
begin april de tandarts, dan kan ook weer gaan mennen, heerlijk.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:14

@Bicci, ik zie een tevreden stippel ;)
@Milanka, ik kan me voorstellen dat het even slikken is dat je kar is opgehaald, Ik weet niet waarom je gestopt bent :(:)
@Naaltje, wat een stoer rondje heb jij gedaan met Dids :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:16

he milanka ben je gestopt met mennen? :oo heb ik dat gemist? :o
staat stippel aan 't spoor nu bic?
@ollie; jaja, ik vond ons ook aardig goed bezig :)) alleen hebben we wel echt een gruwelijk relaxed tempo gehad gemiddeld.. :o moet toch echt wel oefenen op langere stukken draven etc..

Zo, net m'n ventje weggebracht naar een of andere borrel, straks weer ophalen :)
En ik heb honger, dus ik ga zondigen met chipjes zometeen denk ik...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:19

Ik redde het niet meer met Tijger, de dag dat ik van Mastro hoorde was de dag dat ik mijn tuig overkocht van Evelli, heel typisch eigenlijk...

Ben na een tijd 2 weken niet meer geweest omdat ik het gewoon niet meer redde en toen wisten we allemaal wel dat het zo niet verder kon en dat ik nu gewoon full time mijn eigen paard moet doen en voor Tijger iemand anders gezocht moet worden...

Mastro is nu 100 % van mij, door persoonlijke omstandigheden. 1 dag in de week heb ik een bijrijdster erbij en voor de rest doe ik hem gewoon elke dag.

Vandaar dat mijn spullen voor Tijger nu ook weggaan, ik hoop dat Mastro nog heel wat jaartjes mee gaat en het is zonde om die spullen maar te laten liggen, de eigenaresse van Tijger heeft zover ik weet zelf geen ambities om te mennen en ik wil niet dat er zomaar vreemde mensen aan mijn spulletjes komen, dus het gaat helaas de deur uit nu.

Ik hoop wel dat ik van de zomer genoeg van sparen voor een leuk karretje en een ideal tuigje voor Mastro, en dat ik hem van de zomer lekker voor het karretje kan gaan zetten. Ligt me 10 keer meer dan het rijden :Y)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:22

dankjewle ollie :)

@ naald, nee, richting zevenbergen...weet je de weg daar btje?
tussen prinsenbeek en zevenbergen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:23

daar weet ik de weg een beetje ja :j
zanddreef enzo?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:25

klein stukje door....dan aan linkse kant (vanuit prinsenbeek gezien dan)
hoeve heesterbos :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:26

grote stal of niet? :)

@milanka; zonde. maar dat is het risico van een eigen paard he.. die vreten tijd, vreten geld, energie :')
en geven liefde en kriebels <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:30

Citaat:
Klinkt niet echt leuk VHU, maar ja, je moet iets om je geld te verdienen !!
Dat dacht ik ook toen ze me weer vroegen. En nu zit ik met de gebakken peren :+ Maar gelukkig wel heel veel andere opdrachten dus ik maak dit zo netjes mogelijk af en dan is het bye bye. Voel me nu alweer beter hoor :j

@Naaltje, 't is geen HAS maar 't lijkt er dus wel op }>

Ik ben gewoon vanmiddag ongelovelijk aan de poets gegaan, huis is opgeruimd, mijn hoofd ook, en... het aanhangertje waar ik de tweewieler mee op ga halen staat voor de deur dus waar hebben we het over :D

@Milanka kan me alles bij voorstellen hoor, zie je alles zomaar weggaan. Vervelend. Als je het een keer kwijt wilt hier kan altijd he. Ik vond het ook naar de sulky van Simba te zien vertrekken. Tuigje heb ik nog, je weet maar nooit of Freddy ooit iets gaat trekken, dan heb ik dat tenminste. Zonde van je tuigje, maar als je wat geduld hebt raak je het wel kwijt hoor. Het is toch de mini van Ideal?

@Naaltje, wow jij en Diddle zijn bezig geweest zeg 8-)

Ga zoonlief naar bed brengen, voorlezen en dan lekker met mannetje voor de tv zitten }:0

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:30

neehoor....
ben nu nog enigste pensionklant..
komt binnekort 1 bij met 2 peerdjes,
en in de zomer is er plaats voor nog 3 ...
hebben wel binnebakje,
(lees, koeienstal netjes leeg getrokken en zand in gestort)
super buitenbak, kom ik wel nooit, majah, haha
volpnsion en leuke rij-omgeving he..
vlak bij liesbos natuurlijk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:32

ik dacht dat jij niet zo van de bomen en het bos was? ;)

@VHU; goh, als je nou nog eens zo'n stuip hebt mag je hier ook langskomen? :P
ik ga eerst de tafel eens leegruimen, staat allemaal nog eet-rommel :+ hadden eigengemaakte maaltijdsalade

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:32

Lanouska, sorry dan had ik het verkeerd begrepen :+

Moeilijk Millanka. :(:)

Equitana, heb net besloten dat ik ook ga *\o/* Ik (wij) ga(an) de woensdag. Wordt wel een hele lange dag, want tis 3 uur rijden vanaf hier begreep ik van degene die meereist maar ik zou dat in 2,5uur moeten kunnen redden ~~}> en zij kan niet lang autorijden. En dat gaat smorgens natuurlijk prima, maar savonds ben ik dan ook wel een beetje afgedraaid en dan moet ik nog 3 uur terug ook. En de volgende ochtend gewoon om 5.30 mn bedje weer uit om naar college te gaan en ik kan die ook echt niet skippen :+
@Naaltje: zin en tijd om mee te gaan? naar equitana, niet naar dat college he :P

Mennen of rijden? Mennen.
Vind het leuk hoor om er af en toe eens op te klimmen, maar het kost mij gewoon te veel en daarbij zit ik die paarden vreselijk in de weg dus het moet al wel een ontzettend braaf paard zijn dat mij uberhaupt wil dragen. Nee, laat mij maar mennen, en dan het liefst lekker priegelig dressuurmatig bezig zijn, heerlijk!

Vandaag had Sun goede zin. Lekker aan de lange lijnen gewerkt, paar paaltjes als slalom in de bak gezet en wat drafbalkjes en een heuse hindernis van ik denk wel 15 (!!!) cm hoog neergezet. Hij begon heel driftig en dribbelig dus had eigenlijk al niet zoveel hoop meer, maar na een minuut of 5 driftig doen werd hij steeds meer ontspannen, mocht ik ineens overal weer aankomen en hij liet zn bovenlijn los en we konden heerlijk oefenen.
Heerlijk in een mooi verzameld drafje kunnen werken, en zelfs een mooi rond gesprongen verzameld galopje van hem gekregen. En over de drafbalkjes bood hij de eerste 2 series een passage aan, zo gaaf! Als hij nou ook zo loopt op de wedstrijd ... :+

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:33

equiwattes lacuun? :=
rijden op Diddle he :P en die vindt jou een stuk minder rampzalig dan mij... :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:34

Naaltje schreef:
ik dacht dat jij niet zo van de bomen en het bos was? ;)

@VHU; goh, als je nou nog eens zo'n stuip hebt mag je hier ook langskomen? :P
ik ga eerst de tafel eens leegruimen, staat allemaal nog eet-rommel :+ hadden eigengemaakte maaltijdsalade

klopt, rondje om t bos heen is daar super...lekker asvalt..goed voor zn pezen ivm komende trail naar delfzijl....
en ik begreep dat komend stalgenootje wel van bos hud, dus dan kan af en toe samen hobbelen he..
kan je eigenlijk t liesbos in met een aanspanning dat jij weet?
heb ik nooit op gelet.. :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:35

kan..
maar mág níet.. staat op de borden dat het verboden is voor aanspanningen :)

ik heb het wel een keertje gedaan, maar je rijdt je heel snel klem.. vond het geen fijn menbos.. (en rijbos ook niet :') zeker niet vergeleken bij wat ik nu heb :o )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:37

ow oke, ag, maakt ook niet uit, met de kar kunnen we er ook omheen haha

welk bos hobbel jij nu doorheen dan?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:38

ulvenhoutse bos, chaamse bos was ik bíjna vandaag, strijbeekse heide
mastbos als ik een beetje moeite doe :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:39

us ff googlen dan, ben nu wel benieuwd waar dat schaap woont hihi

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:41

als ik goed heb gegoogled zit je echt ingesloten door bossen he :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:44

Jullie hobbelen wat af _O-

Citaat:
Als je het een keer kwijt wilt hier kan altijd he
zie dat je dat al had gedaan, wilde mijn bericht nog editen maar alles ging op zwart >;)
Tja helaas kunnen we niet alles, het is vaak een kwestie van keuzes maken, denk dat we daar hier allemaal zo af en toe tegenaan lopen. Ik vind het erg lief van je dat je met je haf zo lekker bezig bent en ik hoop voor je dat die laatste hoestperikelen ook ophouden :j Hoe heet hij ook alweer? Je hebt het wel gezegd maar ben het kwijt.

Mannie belde net dat hij laat is, allerlei problemen ergens in Verweghistan, dus hij moet nog ff door. Kijk, da's ook niet alles he, werktechnisch gezien :x

Naaltje volgens mij sta jij voor 't mennen echt het beste van de Bredase kliek hier hoor :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:44

:j :D
dan heb je goed gegooglet :D wacht ik zal je de postcode pb en dan weet je 't zeker
maar we kunnen aardig wat kilometers gaan ja :) én het ''nieuwe bos'' is geheel kar-proof :):) :D

@VHU; ik sta inderdaad wel bij 't neusje van de zalm :)) maar de rest hier heeft beschikking over trailers :+
Ik wil ook nog een keer bij Dorst kijken, daar hebben ze een zandverstuiving, dat lijkt me ruig :D
maar dat red ik rijdend dan weer niet :=
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 11-03-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:45

Ja, Diddle is wel heel gaaf om te rijden. Ook niet zo hoog, lekker stabiel en geen onzeker paard wat in elke hoek spoken ziet. En gelukkig accepteert hij mijn onhandigheid met op- en afstappen en reageert hij niet verkeerd of gemeen op mijn rechterbeen, dus daar kruip ik binnenkort nog een keer op :D