[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:55

hey iedereen. wat kletsen jullie weer lekker door :)

@ lienepien, wat vervelend van die pony.

ik lees wat over stilstaan met optuigen en wegrijden, die van mij staan aan de muur/ vrachtwagen en weten gelukkig heel goed wanneer ze wegmogen, dus niet dat als ik de leidsels aanneem. of mijn groom achterop gaat staan, maar pas als ik voorwaarts zeg.
als ik ook maar 1 keer zie dat ze gaan hangen hebben ze echt een gigantisch probleem.

zo ik ben lekker druk bezig geweest( voor de verandering)
heb vanochtend 2 paarden gereden, de stal spik en span gemaakt en aangeveegd, heb de zadelkamer helemaal opgeruimd, erf aangeveegd, schoongemaakt, in huis heb ik de afwas gedaan, de keuken gedweild, kastjes schoongemaakt, gestofzuigd gewoon ff alles netjes en schoon, ohja en ook nog ff een paar wasjes gedraait tussendoor, ik voel me een echt huisvrouw :Y)
ik ben ook nog ff naar de kliniek gereden, om te kijken hoe het met chocotoff ging, was wel lief toen ik haar zag, riep ik haar ging ze hinniken <3
been is echt heel erg mooi dun al, maar ze willen haar nog even daar houden en blijven behandelen zodat het niet volgende week weer dik is.

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:34

Lienepien: hopelijk is het al opgelost.

Tallechie: is het niet een idee om een topic te maken dat je een groom zoekt? Zijn zat mensen die lekker met je mee op de wagen willen of willen helpen als je wilt gaan rijden.

Ik heb verder even grof doorgelezen. Ben om 6 uur gaan slapen ivm dat ik zo'n hevige hoofdpijn had en dat ik niet achter de laptop of in het zonlicht kon kijken.. Het gaat nu ietsje beter, maar het is nog niet weg. Heb het nog nooit zo hevig gehad.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:13

Klinkt als migraine Laura..

Ik duik mijn bedje in, morgen erg vroeg naar de paardjes,wil wat doen maar ook keukens kijken dus moet ff vroeg op dan maar :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:46

Ik twijfelde wel inderdaad, want hoorde mijn zus altijd over vlekken zien. Mijn vader en mijn zus hebben het.

Morgen wil ik lekker even enkelspannen met riv en mocht er hulp zijn in 2span :D

Heb een leuke blauwe sulky gezien hopelijk is hij er nog, want topic is al wat ouder. Ben bang van niet.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 02:18

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:59

laura, waar heb je die sulky gezien dan?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:29

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:15

ik vind die sulkys er altijd grappig uit zien :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:22

ik vond die echt gaaf, zoek namelijk een sulky die handig mee te nemen is en goed in balans te krijgen is. Dat is helaas met mijn huidige niet mogelijk.

Als ik zo rond kijk zie ik alleen maar de cavalleties of hca.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:55

Laura met sulky troubles :D ik ben nog steeds eeuwig dankbaar dat ik zo'n handige vader heb. Hij heeft mn tweewieler gemaakt, helemaal op maat en precies zoals ik m wilde hebben :D

Vandaag gaat ie mn stal opknappen, het dak lekt namelijk :+

Ennnn vandaag Kay zijn laatste dagje als hengst :D

Marrianne wat ben jij weer bezig geweest met al dat opruimen :oo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:28

Goedemiddag,

Vanmorgen priveles mennen gehad met Rembrand. Ging weer heel fijn. Nu hopen dat ik dit morgen ook voor elkaar krijg. Dat zou toch wel heel fijn zijn. Maar goed, blijft ook een jurysport en momentopname.

Toen ik Rembrand terug had gezet in de wei, wilde ik Amerigo meenemen naar stal. Na enige aarzeling kon ik halster omdoen, maar blijkbaar had ik hem niet goed omgedaan, want ineens liep hij weer los. ;( Ik had geen voer meer en zonder lukte het me niet. Dus terug naar stal, weer beetje voer in de verwachting dat het niet meer zou lukken. In eerste instantie lukte het ook niet, maar na een paar keer kon ik weer zo touw om nek doen en halster om doen. Ik kan je wel zeggen dat ik dit echt niet had verwacht en aangenaamd verrast was. Wat een verschil met een tijd terug, toen kon ik hem alleen vangen als ik echt ging voeren. Nu met een heel klein beetje in de hand en ook slechts een uurtje na een voerbeurt. Pony is zo veranderd. Volgens mij is dat sinds we fietsen.

Op weg naar stal zegt Patrick dat hij wil rijden. Tja daar gaat dus mijn mentraining. Maar dit horen we heel graag! <3 Hij heeft er volgens mij zeker een kwartier opgezeten. Pony was super braaf, ging ook zelf halthouden als P dit riep. Pony komt er wel makkelijk vanaf zo, maar goed, ik zie dat maar als beloning voor het toch kunnen vangen! Superbeessie. Ben hier heel blij mee. Pony loopt dan op de volte aan dubbele longe en zoon zit dus helemaal zelf en denkt dat hiij stuurt ;) .

Kar van Rembrand is al schoon en staat al vast op de trailer. Straks nog tuig poetsen, alles inpakken, paard weer wit zien te krijgen (oef, gaat wat shampoo kosten vrees ik) en vlechten erin. Moet nog even kijken wat het weer vannacht gaat doen. Als het droog blijft, krijgt Rembrand een regenjas met halsstuk om en dan kan hij lekker toch hele nacht buiten lopen. Als het gaat regenen, zit er niet veel anders op dan ze beide op stal te zetten, maar dat doe ik dus liever niet. Dat is toch wel een groot nadeel van schimmels/witte paarden als je wedstrijd rijdt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:58

arme kay... morgen gehakkietakt

vandaag met wobbe in de bak gereden..
had geen horloge om... moet ik volgende keer doen, want volgens mij heb ik zeker een uur gereden :+

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:02

tine10 schreef:
Kar van Rembrand is al schoon en staat al vast op de trailer. Straks nog tuig poetsen, alles inpakken, paard weer wit zien te krijgen (oef, gaat wat shampoo kosten vrees ik) en vlechten erin. Moet nog even kijken wat het weer vannacht gaat doen. Als het droog blijft, krijgt Rembrand een regenjas met halsstuk om en dan kan hij lekker toch hele nacht buiten lopen. Als het gaat regenen, zit er niet veel anders op dan ze beide op stal te zetten, maar dat doe ik dus liever niet. Dat is toch wel een groot nadeel van schimmels/witte paarden als je wedstrijd rijdt.

gelukkig is mijn schimmel nu nog best donker en niet zo'n viespeuk ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 15:02

Laura ik zou een advertentie neer kunnen zetten alleen dat durf ik niet zo goed. Het gaat niet om een pony of klein paard. Iemand moet hem wel beet durven houden. Heb een groom gehad, maar die durfde nog niet eens met hem te lopen. Dat schiet dus niet op.

Mijn wagen en tuig zijn ook al schoon.

Tuig krijg ik alleen niet goed schoon, die kleine haartjes blijven er in zitten. Ook heb ik een nieuwe zweep gekocht, een langere. Kost gewoon 52 euro.

Vanmiddag paarden weer binnen zetten en vanavond Veale wassen. Morgen om 530 vertrek ik al.

Met het kindje van stal gaat het niet zo goed. Hij heeft een of ander darmvirus en vandaag krijgt hij een hersenscan. Ze zijn bang dat er meer aan de hand is

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 15:02

Martine heb je gezien dat de barrage pas aan het eind van de middag is?
En er is ook parade. Ik wilde veale weg brengen maar dat kan dus niet

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:08

Wou vandaag mennen met sil, maar onverwachts ging iemand NH doen met sil :D
En ze is helemaal weg van hem! Ze zei dat hij echt heel slim is :D En ook al vrij veel kent van de basis. Maar ik moet hem nu beter gaan doorpakken.

Succes morge Tine!

Ivy, een horloge is wel handig ja. Ik kijk op mijn mobiel, maar dat is ook vervelend om steeds uit je zak te pakken haha.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:17

Heb vandaag ook geprobeerd grondwerk met veale te doen. Hij liep een klein stukje mee maar ging toen al weer grazen. Terug zetten kon ik wel doen, maar verder niet.

Martine jij bent hondentrimster geweest toch?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:20

Gister heb ik met sil op de springweide geoefend met het grazen. Dat hij zeg maar alleen mag grazen op mijn teken onder het lopen en niet dat hij zomaar van zelf steeds op het gras afvliegt haha.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:23

Ik was in de binnenbak, maar die wordt niet zo vaak gebruikt momenteel dus daar groeien wat planten. Zo veel stond er niet, maar dat vond hij belangrijker.
Als ik hem na de wei breng probeert hij het ook, maar dan krijgt hij ook een tik

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:30

@ Tallechie: nee geen trimster, wel trainster. Ik krijg af en toe het idee dat jij je erg laat imponeren door de hoogte van je paard.En dat is maar een paar cm meer dan Rembrand. Niet doen hoor. Hoe groot of klein hij ook is, jij bent de baas (of moet dat worden!) ;)
Spannend met dat kindje! Hopen dat het goed komt.

Heb net de grasmaaier vernield. Er bleek een bouwstempel verstopt te liggen in het gras. Nu maait hij niet meer, wsl zijn de messen kapot. Waardeloos.

Ik zal zo eens naar de startlijsten kijken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:35

Oke. Ik heb een probleem met borstelen en knippen bij dribbel.

Daar heb je denk ik gelijk aan. Hij is gewoon erg lomp. Ik moet inderdaad de baas worden, bij mijn vader gedraagt hij zich heel anders dan bij mij.

Dat is niet handig. De grote voor de trekker of de kleine voor gewoon gazon?

Is nog niet veel veranderd. Ik moet als 3e

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:45

Voor de trekker hebben we helaas nog geen maaier. Nee, de zitmaaier is kaduuk.
Zoals ik al in andere topic schreef moet als 27e. Maar geen idee hoe laat dat dan wordt, omdat ze helemaal geen pauzes hebben ingecalculeerd. Beetje dom.

Wat is het probleem bij het borstelen en knippen? Neem anders je spullen morgen mee, neem tenminste aan dat hond ook mee gaat?

Je paard moet gewoon leren respect voor jou te hebben, dus niet trekken als hij aan de hand mee loopt, netjes op was/poetsplaats blijven staan, wachten met gaan stappen tot jij daar toestemming voor geeft, gewoon de trailer in lopen,enz. Het zit in heel veel kleine dingen, die bij elkaar grote winst opleveren als je dat voor elkaar krijgt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:51

Hij is bij de trimmer geweest en sindsdien kan ik niet meer met een borstel en schaar aankomen. Dan rent hij weg. Nu had ik het spul al op de bank klaar gelegd en hem geroepen. Heb hem bij zijn halsband gepakt, maar moet hem echt bij me houden. Zijn rug ging nu wel, maar zijn benen kan ik niet uitkammen. Bij zijn ogen kan ik ook niks weg knippen. Ik neem het wel even mee. Dribbel gaat inderdaad mee.

Je hebt helemaal gelijk wat veale betreft, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Op de poetsplaats gaat het nu wel goed.

Stalgenoot heeft hem vanochtend gereden. Dat ging weer super. Ze vroeg nu ook dingen als wijken, dat vind hij erg lastig en wordt dan ook erg sterk

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:01

Ik heb bijgelezen, maa rheb weinig tijd om te reageren. Ben heerlijk buiten gaan rijden met Petra. Toen we bijna thuis waren moesten we voorbij een machine die bomen aan het kappen was. Daar was ze toch bang toen er een boom omviel. Ben snel van de tweewieler gesprongen ( weet dat het eigenlijk neit mag, maar t werkt wel voor mij en Petra) en heb haar aan de hand erlangs doorgelootst. Na het uitspannen en het afspuiten zijn we aan de hand opnieuw naar de machines gegaan en hebben er een half uurtje naar staan kijken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 17:15

Goed babs dat je het zo hebt opgelost. Beter zo dan dat er ongelukken gebeuren.