[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 09:23

Oja jij ips :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 11:44

Haha ht en ips kunnen elkaar zometeen helpen _/-\o_

Het was mooi met het zonnetje erbij..maar wel fris idd...
Hier cv ketel stuk ofzo...maakt allemaal rare geluiden... monteur komt als het goed is straks..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 12:18

Ow slecht moment nu met je cv biancacoo,zit je hopelijk niet in de kou?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 20:09

Ja heb houtkachel lekker aan, en nog uv panelen, en electrische kachell dus het is warm genoeg, ze konden vandaag niet komen, het word morgenochtend....als het goed is.
Heb een boilertje in de keuken, dus wassen met warm water teiltje ipv douchen..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:32

Nala, leuk leuk! Heb je momenteel nog een paddock voor je (Nala) zelf, of staat ze samen met een andere pony / paard?

HT: je kán het .. hulp vragen! En alleen inspannen is een kwestie van geduld en tijd insteken. Met Miepje kon ik het ook, oefenen oefenen ...

VHU heeft een huis in Frŷslan gekocht, gaaaaaaf! Komt er nu ook weer een paard of pony?

Ips, I feel you ... mijn laatste stalhouder en mijn Aussie-trainer waren de drijfveer om tóch te blijven mennen, maar ik ben zo'n geen wintermenner. Of eigenlijk wel wintermenner, maar het voor- en nawerk viel me altijd zo tegen. En dan verkrampt van de kou weer in de auto.

Biancacoo, slecht moment voor de staak van de CV-ketel!

Muronia, ik zou je trailer verkopen en eentje met koetsenframe kopen. Zoveel handiger!

En verder ben ik het even vergeten!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:40

Gem schreef:
Nala, leuk leuk! Heb je momenteel nog een paddock voor je (Nala) zelf, of staat ze samen met een andere pony / paard?

HT: je kán het .. hulp vragen! En alleen inspannen is een kwestie van geduld en tijd insteken. Met Miepje kon ik het ook, oefenen oefenen ...

VHU heeft een huis in Frŷslan gekocht, gaaaaaaf! Komt er nu ook weer een paard of pony?

Ips, I feel you ... mijn laatste stalhouder en mijn Aussie-trainer waren de drijfveer om tóch te blijven mennen, maar ik ben zo'n geen wintermenner. Of eigenlijk wel wintermenner, maar het voor- en nawerk viel me altijd zo tegen. En dan verkrampt van de kou weer in de auto.

Biancacoo, slecht moment voor de staak van de CV-ketel!

Muronia, ik zou je trailer verkopen en eentje met koetsenframe kopen. Zoveel handiger!

En verder ben ik het even vergeten!

Ze staat alleen, maar binnen blikcontact van alle andere paarden op stal en met maar een meter ofzo tussen de paarden naast haar. Ik denk stiekem ook dat ze het het prettigst vindt om haar ruimte niet te delen.

Verder strugglen we nu met wat gezondheidsproblemen, maar daar zijn we nu mee bezig. Ze heeft duidelijk pijn aan haar buik achter/onder. Ze krijgt nu 3 dagen lang een spuitje (vandaag was de eerste dag) met ontstekingsremmers en een spul dat op floradix lijkt voor haar nieren/lever.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:24

Ondertussen krijg ik hier al een beetje grote trailer vrees. Gisteren ons tweespan karretje even bij de dealer gebracht zodat hij weet tot hoever de pony's ruimte hebben. Volgende week hebben we pas weer les dus hij gaat hem volgende week al afleveren. Dat gaat wennen zijn zo'n grote achter de auto. Ik ben ook van plan om een lesje te pakken voornamelijk zodat ik achteruit ook ga snappen hoe precies. Ik weet hoe ik de trailer achteruit zet, alleen ik krijg de auto er niet juist achteraan bij een bochtje zonder dat de trailer de bocht extremer in gaat.

Balen dat ze niet fit is Nala. Hopelijk helpt de medicatie wat.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:16

Hey gem hoe gaat het met jou en de familie? Als op jullie nieuwe plek?
Vandaag mijn 1ste menles,tjonge voelde echt als een beginner...maar laatste stukje zag ik eigelijk een knappe pony in de rijspiegel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:03

Kijk dat is toch zo leuk HT , en groot gelijk dat je haar even op de manege hebt gezet, kun je lekker doorpakken!

Hulp bij inspannen is zeker in het begin erg fijn, leer je ze goed stilstaan en heb je altijd plezier van. Ik heb altijd geleerd altijd hetzelfde doen bij het inspannen, zelfde plek, zelfde volgorde etc. Dan weten ze op een gegeven moment dat het daar rust, over en uit is. Ook als je weer terugkomt altijd weer diezelfde plek, zelfde volgorde etc.
Kost ff tijd maar als ze het eenmaal weten, zelfs Bente, toch beetje 8)7 :)) begreep het op een gegeven ogenblik.

Vervelend Nala dat je paardje niet lekker is, heeft ze dat eerder gehad zo?

Fangio

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 07:47

@Jorex, gewoon rustig rijden en goed in je spiegel in de binnenbocht je trailer volgen in de bochten (trailer snijdt de bocht wat af), gaat helemaal goed komen. En met een lesje erbij ga je helemaal vol vertrouwen de weg opkunnen.
@Nala beterschap aan je paardje
@Happytime, heerlijk weer les gehad

Aan de mensen die alleen inspannen, rijden jullie dan ook alleen? Ik zou hem thuis prima alleen voor de wagen kunnen krijgen, hij is erg braaf met inspannen, maar ik durf nier aleen te rijden. Moet ook direct de weg op en ondanks dat hij superbraaf op voel ik me daar niet zeker genoeg over als beginnende menner. Ik men dus heel weinig en alleen met m'n instructrice erbij...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:48

Hoi allemaal, voor 2024 heb ik het voornemen weer wat fanatieker te mennen. Mag ik ook weer meekletsen in dit topic?

Voor degenen die me niet (meer :+ ) kennen: ik ben Assie en ik men met mijn schimmelmerrie. We hebben een wedstrijdstop van inmiddels alweer 8 jaar (na een ongeluk), maar het begint steeds meer te kriebelen om toch weer op pad te gaan. Dus daar werken we nu rustig naar toe.
Verder men ik af en toe tweespan met Shetlanders van een clubgenoot en ben ik fanatiek groom bij verschillende combinaties, van enkelspan paard tot vierspan Shetlanders
Daarnaast organiseer ik (men)wedstrijden en ben ik bestuurslid van mendistrict Noord.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 21:48

Hi Assie, altijd (weer) welkom hoor :j +:)+

Ik doe niets meer met de paarden... wie weet ooit weer eens :)

@Fangio begrijp dat goed hoor. Ik heb een paar paarden/pony's gehad waar ik mee mende en of ik direct met ze van het terrein alleen durfde te gaan lag echt aan de combinatie (en ook de stand van de zon, maan en sterren :+ ) maar ook aan hoe ik ze inspande. Met mijn pony's durfde ik meestal met alles alleen op pad, geen probleem. Met tweespan pony's niet dan had ik altijd iemand mee. En met mijn paarden vond ik te ingewikkeld. Dan had ik een vaste groom of mijn instructeur mee. Better safe then sorry.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 23:31

Hey assie,leuk dat je er weer bijkomt *\o/*
Sun kon ik alleen inspannen en alleen mennen,midden op de hei neerzetten en een foto maken van haar,zo'n goudenpony krijg ik nooit meer.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 00:42

Nala hoe gaat het nu, de buikpijn al onder controle?

Alleen inspannen is voor ons sowieso niet aan de orde voorlopig, we zijn nog aan het leren, maar ik denk sowieso dat ik dat niet zou willen. Ook niet alleen op pad.

Assie wat leuk dat je het weer oppakt. Kom je uit mijn regio? Musselkanaal zit ik.

Ik hoop dat we het binnenkort wat meer kunnen oppakken, vorig weekend kon ik ook weer afzeggen doordat het kletsnat was. Volgende afspraak staat voor de 20ste, dan zal de bak wel bevroren zijn. En met nog 100 dagen dracht te gaan begint ze ook wel steeds dikker te worden dus afwachten hoe lang we nog kunnen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 08:30

Muronia, Musselkanaal is nog wel een stukje rijden voor mij. Mijn paarden staan in de buurt van Middelstum.
Balen dat je nu niet kunt doorpakken. Is het geen optie om tijdelijk ergens binnen aan de slag te gaan? Vlagtwedde/Onstwedde bijvoorbeeld?

Fangio: toen mijn schimpie net beleerd was ging ik altijd samen met mijn vriend op pad. Inspannen deed ik in principe wel alleen, behalve het laatste stukje van touw losklikken en naar de wagen lopen om op te stappen, dan hield vriend haar even vast.
Maar inmiddels doe ik al heel wat jaren alles alleen. Paardlief staat perfect stil, ongeacht waar ik haar vastzet, weet wat er komen gaat en ik vertrouw haar 100%.
Scheelt misschien ook wel dat degene die haar heeft beleerd ook alles alleen doet, dus ze heeft daar direct geleerd om aan een halsband stil te staan en te wachten.

Hebben jullie nog menplannen dit weekend? Ik ben lid geworden van de club, zodat ik in de grote binnenbak kan mennen. Moet alleen even kijken of die dit weekend beschikbaar is :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 10:02

Ik kijk Zwitserse mannen vandaag.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 11:41

Ga je op zoek naar een date voor Feestje?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 13:04

Belker, heel veel plezier !!
Hoi assie, welkom terug

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 13:58

assie schreef:

Nee vosje gaat niet op date. En als ze ooit echt mag daten dan staat haar partner al vast O:)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 14:49

Hoi Assie fijn dat je zulke plannen hebt.

Hier een beetje gaar dus de mannen hebben vrij.
Rij met span niet alleen maar met Pep de ouwe trouwe wel, hoewel die als het vrouwtje op de kar wil stappen niet altijd stil wil blijven staan, hij heeft iets van hoera we gaaaan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 15:53

Ik rij alleen zowel met tweespan als tandem. Nu heb ik in die laatste opstelling ook weinig keus. Wel vind ik het bij tandem in een andere omgeving wel prettig als er mensen met groom bij zijn die mij ook kunnen assisteren.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 15:54

Belker schreef:
assie schreef:

Nee vosje gaat niet op date. En als ze ooit echt mag daten dan staat haar partner al vast O:)

Mmm, ben heel benieuwd. Maarre geniet van je Zwitserse heren.

Marga, hopelijk snel weer fit :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 17:47

Assie deze.
Afbeelding

Hij heet Evident en staat bij de persoon waar Fiesta vandaan komt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 08:27

Zwitserse heren... welk ras is dat als ik vragen mag?

Assie ah Middelstum is nog wel een eindje weg inderdaad. Mijn merrie is drachtig en ik neem haar daarom liever niet mee naar een plek waar andere paarden zijn nu (mijn andere paarden ook niet). Liever het zekere voor het onzekere nemen, dus we doen dit aan huis. Het is wat het is, dan maar langzaam aan. Maar het mooie is wel dat ze niks vergeet en we elke keer kunnen oppakken waar we waren gebleven. Dan scheelt het denk ik wel dat ze niet zo jong en groen meer is.

Ik twijfel nog steeds een beetje hoe we dat straks met de jonge merrie gaan doen. Die wordt dit voorjaar 3. OF eerst ruitermak maken OF eerst voor de wagen beleren. Wat zouden jullie doen?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 08:59

Freiberger of franches montagnes. Koudbloedras uit zwitserland.
Mijn jonkie wordt nu beiden beleerd. Komende week gaat ze aangespannen alleen de weg op. Filmpjes van onder de man heb ik al gezien.