[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:39

VanHuisUit schreef:
Nou dat is weer hele zorg minder Dingetje van het zadel. Stalgenootje hier heeft ook een Spanjaard en dat is ook een vreselijk lief en gehoorzaam dier. Wel af en toe een flamingodans zeg maar, maar totaal niet gemeen of kwalijknemend.

Ber krijgt elke dag magnesium, als ik er een dag niet bent doet stalgenootje het. Bedankt voor de msm tip +:)+
Zou dit dan wat zijn, hier zit ook magnesium in namelijk:
https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 408?v=True
Cathey heeft gelukkig geen witte voeten mijn ervaring is onderhand dat witte voeten toch echt sneller mok/verbrandingsdingen hebben dan zwarte voeten. Het is begonnen met verbrande huid door zon net als haar neus.
En het is natuurlijk ook absoluut niet fijn als iemand aan je verbrande neus zit... alleen al dat drama erbij maakt het alleen maar erger maar goed zo is ze nu eenmaal }:0

Bij supplementen geven hangt het heel erg af van wat je voert. Wat daar al in zit. Eigenlijk ben ik meer voor de supplementen apart. Als je gewoon magnesium los geeft weet je tenminste dat ze de juiste hoeveelheid geeft.
In dit supplement zit vitamine E en selenium en vitamine C en magnesium.
Vitamine E en selenium is zeker goed maar wat zit er in je brok. Teveel vitamines en mineralen kunnen weer een belasting zijn voor het paard en daardoor kunnen ze weer gevoeliger zijn voor dingen zoals bv mok. Witte voeten krijgen inderdaad veel sneller mok dan zwarte.
Vitamine E geef je niet snel teveel maar bij Selenium zou dat wel kunnen. Ook bij Vitamine C.
Sommige paarden zijn kunnen daar heel gevoelig voor zijn.

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:11

Heb even weinig puf om te reageren, maar ben er wel gewoon nog! Dikke knuffel dan ook voor jullie allemaal en mooie daagjes!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:20

En dikke knuffel voor jou Ava :(:)

Bedankt voor de toelichting Baudyh top +:)+

Vandaag was 'de neus' totaal geen probleem meer :* dus ook maar even met haar gewandeld :) (Ber dus).
Met Cathey zo'n 20 minuten denk ik in de bak bezig geweest. Alles in stap maar heerlijk gewerkt. Achter ander paard aan even over het erf gestapt ging ook goed. Ze is wakker maar super relaxed. Staat met poetsen enz gewoon lekker op drie benen af te wachten wat er gaat gebeuren.
Daarna in de wei bij Ber, nu is dat een m e g a wei dus ze rende naar achteren, daar stonden de anderen, daarna kwamen ze met z'n allen naar voren gedenderd *\%/* en toen gingen ze weer grazen. Ze stond wat buiten de groep maar dat is normaal. Verder niets :)

Hoop dat iedereen net zo'n lekker paardendagje heeft gehad :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:48

VHU: fijn dat Ber vandaag meewerkte. En paarden bij elkaar in de wei
Ava: hoe gaat het met matrassen?
Baudy: geeft duidelijke adviezen. Altijd handig :D
Dingetje heeft passend zadel
Bianca heeft lekker gekookt en gewandeld
Marga heeft technische man, altijd handig

Hier helaas geen passend zadel. Pff, gaat nog hele zoektocht worden. Al 2 ruiterzaken in de buurt gebeld. Van 1 heb ik nu 3 zadels hier liggen om te proberen, maar geen van de 3 zit ook maar enigszins fatsoenlijk, andere zaak had maar 1 liggen, kunststof. Divoza is weer zo'n eind weg, en ik wil wel mijn eigen zadelpasser, want die van Divoza heeft al voor genoeg ellende gezorgd, niet alleen bij ons.

Vanmorgen heerlijk alleen naar heideveld geweest. Daarna ponys wat beweging gegeven en weer zaken gedaan. 250 houten palen verkocht. Ruimt lekker op.
Nou, ik ga maar eens eten koken. Morgen weer een drukke dag, dus hopelijk op tijd in bed.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:33

Tine, misschien kun je eens een afspraak maken bij Reinders ruitersport. Of zadelmakerij Polane, met beide hebben wel goede ervaringen qua pony zadels.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:49

Goedemorgen.
Bianca bedankt voor de tip!

Vanmorgen met zoonlief naar ziekenhuis om bloed te laten prikken. Hij vond het wel erg spannend, was de 1e keer. Maar ging gelukkig erg goed. Makkelijk te vinden aders is al de helft van het werk. Wel grappig, degene die hem prikte ken ik (heel vaag) van de rijvereniging. Zij wist "alles" van zoonlief, dus over pony gekletst, dat was een mooie afleiding ;-). Helaas moesten we wel heel lang wachten tot we aan de beurt waren, meer mensen wilden om 8 uur geprikt. Dus mijn afgesproken buitenrit (nieuwe route uitproberen, met kans op beetje verdwalen dus) kon niet meer doorgaan. Moet namelijk wel weer op tijd thuis zijn, want Amerigo wordt vandaag ook even geprikt (om waardes ppid opnieuw vast te stellen). Het is prikdag, want ik mag ook nog heen voor B12.

Nou, maar eens wat klusjes in en om het huis gaan doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:31

Bloedprikken is ook spannend. .....fijne dag allemaal..

Zwaai voor allemaal... :wave:

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:24

Ik zwaai weer even terug :wave: .

Heb mezelf een mooie ochtend kunnen geven met het bijwerken van staarten en manen van mijn eigen 2 paarden. Ze knabbelen zo graag aan elkaar dat er ietwat rare kapsels ontstaan waren.
Klein stukje het bos in geweest met de hondjes, dus lekker genoten, vond dat ik het ff verdiend had :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:25

Ava wat een fijn berichtje!!! Natuurlijk had je dat verdiend.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:58

:* heerlijk ava !!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:18

Onze Ziva wat vanmorgen lekker buiten aan het rondracen en spelen met een takje met blaadjes eraan..ik was in huis aan het trappen op de home trainer..Ze raced met tak naar binnen...en weer naar buiten...is er een slipper aan blijven hangen met naar buiten rennen denk ik..hahaha. ...hoor ik een van de anderen als politieagentje boos blaffen.....ga ik kijken. ..is die hele slipper vermoord :wow: versnipperd, .... hahaha. ..Ze was helemaal trots...hahaha...Hoe kun je daar nou boos op worden...wel even ohhhhh fffoooeeeiiii. ..dom van me om die slippers buiten bij de deur te laten staan....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:22

_O- geweldig haha.
Prikkerig dagje Tine :oo
Wat fijn Ava +:)+

Hier vanochtend met Cathey soort tractor training gedaan, stalhouder was wat aan het heen en weer rijden met de kleinste tractor. Dat boeide haar totaal niet (grote opluchting bij mij). Zo opbouwen naar de mega tractor :+
Mok van Ber is behoorlijk hardnekkig deze keer. Meestal heb ik het na paar dagen wel onder controle maar nu niet. Denk toch ff langs DA voor hydrocortiderm, krijg korsten niet weg.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:39

Wat super dat Cathey het zo goed doet !!
Ber en mok...waardeloos is dat! Heel herkenbaar wel..Want onze bami had 4 witte benen. ..was altijd raak met nattigheid Enzo. ..Hoe ouder hij werd. Hoe erger het ook werd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:16

DA adviseerde eerst speciale mokzalf te gebruiken die ze zelf maken, dus we hebben pot opgehaald en nu maar hopen dat het helpt -O- alles al goed ingesmeerd en hopelijk krijg ik morgen alle korsten eraf ... neus is weer vrijwel heel }:0

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 05:58

Biancacoo := dat slipper verhaal, zie het helemaal voor mij :+
Tine heeft nationale bloedprikdag :oo
VHU getver vervelend zeg van die mok, ik heb ook al eens goede berichten gehoord over goudsbloemetjes, misschien heb je daar nog iets aan :? dat is ook wel zoiets waar je radeloos van wordt, van die akelige mok :( Het kan ook nog wel eens te maken hebben met suikers in het voer, maar goed is ook weer zo'n zoektocht naar een spelt in een hooiberg, hoe of ze eraan komt!
Ava heeft lekker penny gespeeld en de paardjes een grote beurt gegeven <3

Gisteravond heb ik inburgeringscursus voor Spanjolen gedaan :')

Afbeelding

We hadden schrik en obstakeltraining gedaan. Heel parcours in de wei uitgezet :roll: ik snap dus echt niet waar mijn angst vandaan komt, want hij is behoorlijk bomproof voor een 4 jarige :=
Over het zeil dacht Milla: saaaaaaaiiiii :O
Tussen de ballonnen dacht hij: :Y) Kan ik die gekleurde snoepjes opeten :~
Over de petflessen: *\o/* Hoe harder ik stamp hoe meer herrie het maakt *\o/*
Verder hadden we de paraplu nog, gaf hij ook niks om, klapperhandjes zit hij op je te kijken of je wel lekker in je bovenkamer bent :')
De vlag was wel even spannend, maar dat is ook niet zo heel vreemd als het niet de spaanse kleuren zijn :D en geluidjes achter hem vind hij nog wel een beetje spannend, maar dat vinden ook veel doorgewinterde paarden nog wel eens spannend, dus dat komt wel goed :D kortom weer heerlijk genoten *\o/*
Vanavond is even de Pown weer voor de wagen slingeren en een rondje door de polder scheuren :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 06:37

Goedemorgen,
Dingetje wat een heerlijk paard. Lucky you !! Genieten !!
Deze slipper...is dus het eerste schoeisel ooit wat bij ons Door een hond gesloopt is. ..ik moest er verschrikkelijk om lachen....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:34

Geweldig leuke foto, Dingetje <3

Hahaha, heb echt een herplaatser die echt een schoenenfetisjist is, maar zij maakt ze ook nooit stuk, alleen vind je soms overal en nergens terug :') .

Heel benieuwd of ik vandaag bepaalde papieren ga krijgen, nog ff en dan hoop ik ook echt alles af te kunnen geven en wat meer rust te krijgen.

Geniet allemaal van de mooie nazomerdagen; vind het zelf echt een cadeautje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:09

Ik ga voor je duimen Ava, je klinkt positief, mooi zo!
En Dingetje hahaha knap peerd :)F
Onze honden hebben al van alles gesloopt maar dat doen ze als ze of niet genoeg beweging krijgen of geen botjes om op te kauwen (en als je dan iets rond laat slingeren in hun ruimte, dat is bij ons de gang, dat is hun slaap/rustplek). Onze Mies (de husky) was de grootste sloper. Twee keer een stoel twv 2000,- Euro :oo O:)

Hier mega opgelucht want goede, betaalbare en betrouwbare winterstalling gevonden voor Ber. Bij kennisje/vriendin die ook endurance wedstrijden organiseert :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:22

Ava, dat is idd positief nieuws !! Ik duim voor je.
En het mooie weer heerlijk toch. Ben net met de honden terug uit het bos. ...weer even kunnen genieten...maar kost wel veel kracht en energie merk ik..... nu weer 2 dagen rust voor mij en hondjes.
Vhu, wat een goed nieuws weide voor Ber! !
Ik las op fb dat er een kindje is geboren. ... is dat van een van ons hier uit het topic ? Ben zo'n zeef met namen. ... Y;(

Nu even oefeningen doen en op home trainer terwijl de peren koken.....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:46

biancacoo: hier geen baby :n maar zag wel dat er iemand in blijde verwachting is..... :)F
wat een knap paard die spaanse die nergens van schrikt.
hier rustig aan met dit weertje {:} wel vanmorgen wat kantjes gemaaid ,ponys gelongeerd(nou ja gelongeerd, rondjes lopen en luisteren naar de baas) O:)
maandagmorgen met les 1 Z dressuurproef gereden, dat is best wel leuk sturen/schakelen en heel goed opletten want alles gaat snel achter elkaar.(was wel de makkelijkste proef voor mij,nr 2 is knap lastig) 17 sept met de clubkampioenschap maar eens testen hoe we het doen en hoe de jury het vind :list:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:26

Ik lees en leef mee, helaas even geen puf om te reageren. Solly.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:36

Sterkte Tine :(:)
Weet niets van baby's is dat erg Y;(
Lijkt me zo mooi als je dat kunt een Z proef mennen -:) +:)+

Vandaag weer gestapt met Cathey :o laatste stuk een goede actieve stap. Nu iets van 30 minuten, was kapot hahaha heb totaal geen conditie meer rij-technisch gezien. Morgen maar eens kijken of we klein stukje draf erbij kunnen pakken. Ze was echt weer super braaf. Maar was ook wel heel erg warm :+
Ber haar mok flink wat zooi eraf kunnen halen, nog niet alles dus weer dik in de zalf. Ze is wel vreselijk braaf eigenlijk want je zou zeggen dat ze dat moet voelen (eerst lading scrub erop, dan dat gedoe met de korsten, dan weer zalf erop) maar ze blijft netjes staan.

Verder zoonlief op- en neer gebracht naar school, hij had twee toetsen, dan hoeft hij dat niet te missen wel zo handig. Arme kind was knap moe toen ik hem ophaalde :(:)

En onszelf verwend met lasagna en salade van de Italiaanse traiteur dat is zoooooo ongelovelijk lekker :9

Fijne avond allemaal :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:18

In de ochtend toen het nog niet zo warm was weer heeeeerlijk gereden met Cathey. Hele mooie stap <3 en paar keer soort van aangedraafd held die ik ben hahaha.

Fijne dag allemaal :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:07

Pff, vreselijk moe en zware hoofdpijn, paar slechte nachten achter elkaar, wat zorgen . Nou ja, komt vast allemaal wel weer goed.

VHU: lekker bezig met Cathey. Ber ook nog steeds in de normaalstand? En hoe gaat het met Piet?
Ik weet niets van baby's

Ik zou eindelijk komende zaterdagochtend voor het eerst sinds 4 (of meer) maanden weer gaan mennen, maar nu ging het springen dinsdag zo slecht dat zoonlief zaterdag extra gaat springen voor het vertrouwen. Er rust ook echt een vloek op onze lessen hoor. Heel vaak onweer en deze keer dan een tractor die die slootkanten ging maaien, precies die om onze bak/weides heen. Wat een kabaal. Pony knipperde nog niet met haar ogen, maar ja, zoonlief zat wel flink in de stress. En aangezien hij bij de Sublicup (voor nrps paarden en ponys) mee wil doen met springen, gaat dat voor mijn mennen. Straks weet ik niet meer hoe het moet haha

Mennen met Amerigo hang ik maar aan de wilgen. En met Rembrand ben ik momenteel veel ohz aan het rijden.

O mijn kuilbalen komen eraan.

Laterrrrr

Zo, eerste 42 balen staan. Hij is nu 2e wagen halen. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Zoonlief, een kennis en ik gaan het eerste weekend van de herfstvakantie een 3 daagse trektocht onder het zadel maken. Zooooooveel zin in. Heb in het verleden met mijn verzorgpaarden delen van de veluwetrail gedaan en wilde al jaren dat doen met mijn eigen paard. Kwam er nooit van, veluwe is voor mij ook niet haalbaar qua autorijden, maar Drenthe is natuurlijk prima te doen.
Vandaar dat het mennen met Rembrand dus ook even op lager pitje staat.

Nou, ik ga even kopje thee drinken, hopelijk zakt de hoofdpijn dan een beetje

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:24

wat leuk, vhu dat je zo lekker kunt genieten! En een fijn plekje voor Ber: top!

Voor Biancoo nu weer even wat meer rust, altijd lastig; dikke knuffel.

Voor Tine wat zorgen, hoofdpijn en slechte nachten; komt me even niet onbekend voor, vandaag hier ook weer iets dermate teleurstellends; weet dat ik het me allemaal niet zo moet aantrekken, maar tjee... iig sterkte en wat een heerlijke plannen voor de herfst!

Vandaag zoiets geks, voel me heel slecht als paardenhouder, maar zag ineens echt flinke scheuren in Liesjes hoeven, hebben hier allemaal prachtig harde voetjes, ze loopt nog maar zelden en als alleen in de rijbak, verder dus altijd op de wei en een stukje paddockrasters met daarover zand of gras, en slechts een stoepje voor de inloopstallen bestraat.
Is natuurlijk heel droog geweest, maar hier altijd een stuk vochtiger omdat we in een dal bij een rivier wonen en doordat ze altijd buiten staat voldoende dauw bv.
Voel me schuldig en zo raar, is me eerder niet opgevallen en de rest is nog super netjes, zelfs Lotje die af en toe blootvoets een buitenritje maakt met bijrijdster. Heb nog geen tegenbericht van de smid; hoop dat hij snel kan.