VanHuisUit schreef:Nou dat is weer hele zorg minder Dingetje van het zadel. Stalgenootje hier heeft ook een Spanjaard en dat is ook een vreselijk lief en gehoorzaam dier. Wel af en toe een flamingodans zeg maar, maar totaal niet gemeen of kwalijknemend.
Ber krijgt elke dag magnesium, als ik er een dag niet bent doet stalgenootje het. Bedankt voor de msm tip
Zou dit dan wat zijn, hier zit ook magnesium in namelijk:
https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 408?v=True
Cathey heeft gelukkig geen witte voeten mijn ervaring is onderhand dat witte voeten toch echt sneller mok/verbrandingsdingen hebben dan zwarte voeten. Het is begonnen met verbrande huid door zon net als haar neus.
En het is natuurlijk ook absoluut niet fijn als iemand aan je verbrande neus zit... alleen al dat drama erbij maakt het alleen maar erger maar goed zo is ze nu eenmaal
Bij supplementen geven hangt het heel erg af van wat je voert. Wat daar al in zit. Eigenlijk ben ik meer voor de supplementen apart. Als je gewoon magnesium los geeft weet je tenminste dat ze de juiste hoeveelheid geeft.
In dit supplement zit vitamine E en selenium en vitamine C en magnesium.
Vitamine E en selenium is zeker goed maar wat zit er in je brok. Teveel vitamines en mineralen kunnen weer een belasting zijn voor het paard en daardoor kunnen ze weer gevoeliger zijn voor dingen zoals bv mok. Witte voeten krijgen inderdaad veel sneller mok dan zwarte.
Vitamine E geef je niet snel teveel maar bij Selenium zou dat wel kunnen. Ook bij Vitamine C.
Sommige paarden zijn kunnen daar heel gevoelig voor zijn.

dus ook maar even met haar gewandeld
(Ber dus).
en toen gingen ze weer grazen. Ze stond wat buiten de groep maar dat is normaal. Verder niets
. Helaas moesten we wel heel lang wachten tot we aan de beurt waren, meer mensen wilden om 8 uur geprikt. Dus mijn afgesproken buitenrit (nieuwe route uitproberen, met kans op beetje verdwalen dus) kon niet meer doorgaan. Moet namelijk wel weer op tijd thuis zijn, want Amerigo wordt vandaag ook even geprikt (om waardes ppid opnieuw vast te stellen). Het is prikdag, want ik mag ook nog heen voor B12.
versnipperd, .... hahaha. ..Ze was helemaal trots...hahaha...Hoe kun je daar nou boos op worden...wel even ohhhhh fffoooeeeiiii. ..dom van me om die slippers buiten bij de deur te laten staan....
geweldig haha.
alles al goed ingesmeerd en hopelijk krijg ik morgen alle korsten eraf ... neus is weer vrijwel heel
dat slipper verhaal, zie het helemaal voor mij
dat is ook wel zoiets waar je radeloos van wordt, van die akelige mok
Het kan ook nog wel eens te maken hebben met suikers in het voer, maar goed is ook weer zo'n zoektocht naar een spelt in een hooiberg, hoe of ze eraan komt!

ik snap dus echt niet waar mijn angst vandaan komt, want hij is behoorlijk bomproof voor een 4 jarige
Kan ik die gekleurde snoepjes opeten
Hoe harder ik stamp hoe meer herrie het maakt
maar zag wel dat er iemand in blijde verwachting is.....
wel vanmorgen wat kantjes gemaaid ,ponys gelongeerd(nou ja gelongeerd, rondjes lopen en luisteren naar de baas)
laatste stuk een goede actieve stap. Nu iets van 30 minuten, was kapot hahaha heb totaal geen conditie meer rij-technisch gezien. Morgen maar eens kijken of we klein stukje draf erbij kunnen pakken. Ze was echt weer super braaf. Maar was ook wel heel erg warm