Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Napie schreef:Je kan het treffen hè. Op zich denk ik dat een mini best mee kan komen maar je gemiddelde zal inderdaad niet heel hoog zijn. Tijdens Wateren liep een span mini's mee van 78 cm. Die zijn zo pittig als wat en kunnen hem uitlopen. Onze Duitse deelnemer rijd met een kleine maat shet en die heeft steeds mooie snelheden en prachtige keuringen en heeft ook bovenaan gereden. Mijn shetten zijn maxi maar hebben in de klasse 3 er een span kwpn'ers uitgelopen. Niet op snelheid maar op keuringen.
Dennis schreef:Tot wanneer kan je inschrijven? Ik twijfel nog steeds.
Wil heel graag, maar heb zo geen zin om weer zo'n eind in de auto te moeten zitten met een trailer achter mn kont (nakeuring, huldiging rijpony talenten competitie, Shetland wedstrijd en ABOP komen er ook weer aan komende 2 maanden).
sakvis schreef:Mijn pony is ongeveer 105 cm schoft. Ze liep ik mei mendurance wateren. Op dat moment was ze 6 jaar en liep ze nog geen jaar intensief voor de wagen.
Wij hebben in wateren de impulsklasse gereden. Vooraf al aangegeven dat we waarschijnlijk het langzaamst zouden zijn van iedereen. We kunnen in ons thuisbos namelijk niet trainen op snelheid.
Uiteindelijk hadden we iets boven de 7 km/uur kunnen rijden, als we niet steeds opgehouden werden door een andere pony. Deze pony kon niet rustig achter ons lopen, maar viel stil als hij ons inhaalde. Als wij die pony in wilden halen dan werd de eigenaar bij voorbaat al zenuwachtig, want dan kon ze hem niet goed meer houden. Omdat wij toch impuls reden, hebben we best wel wat stukken achter deze menner gereden.
Het is dus helemaal geen punt om de 7 km/ uur niet te halen. Je moet toch ergens beginnen.