[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:59

Ik weet natuurlijk dat 100cm geen mini is. Grote maat is van 99cm tot 107cm. Maar kom genoeg mensen tegen die 95 cm het stempel mini geven, vandaag mijn vraag hoe mini mini is.

Hier in de buurt loopt een pony van 88 cm dressuur en vaardigheid, en dat is een geduchte tegenstander!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:25

Ik ga ook meer voor het uitlopen en het genieten van de routes dan voor het winnen als ik mendurance ga doen. Daarnaast wil ik dressuur en vaardigheid zeker gaan proberen, maar eerst ga ik over een paar weken maar eens op les.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:33

Napie schreef:
Je kan het treffen hè. Op zich denk ik dat een mini best mee kan komen maar je gemiddelde zal inderdaad niet heel hoog zijn. Tijdens Wateren liep een span mini's mee van 78 cm. Die zijn zo pittig als wat en kunnen hem uitlopen. Onze Duitse deelnemer rijd met een kleine maat shet en die heeft steeds mooie snelheden en prachtige keuringen en heeft ook bovenaan gereden. Mijn shetten zijn maxi maar hebben in de klasse 3 er een span kwpn'ers uitgelopen. Niet op snelheid maar op keuringen.

de duitser heeft wel andere nodig die hard rijden want hij rijd puur op de kont van andere menners zelf vind ik dit minder prettig iemand die continu op je wagen zit.ga je stappen stapt hij ook,draaf je draaft hij ook ga je galoperen hij ook.denk dat het dan weinig te maken heeft met je pony goed kennen en de wedstrijd rijden.maar goed ieder zijn ding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:48

Mijn 'mini' van zo'n 85-90 cm (maar dan wel echt een tank!) loopt zo 8 - 9 km per uur, ongetraind. Ligt volgens mij toch vooral aan de looplust van je pony!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:20

Dennis schreef:
Tot wanneer kan je inschrijven? Ik twijfel nog steeds.
Wil heel graag, maar heb zo geen zin om weer zo'n eind in de auto te moeten zitten met een trailer achter mn kont (nakeuring, huldiging rijpony talenten competitie, Shetland wedstrijd en ABOP komen er ook weer aan komende 2 maanden).

Tot en met de 17de als ik het goed heb. Maar daarna kun je vast ook nog wel inschrijven hoor.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 19:54

Nicole: Je hoeft niet speciaal voor mij te wijken he (ik kom er zoals gewoonlijk weer lekker laat mee haha) maar het valt zeker onder de optie van mogelijk zeg maar. Dus als je wilt en kan be my guest :D Altijd welkom ;) Wel start ik zo vroeg mogelijk (hij dacht half 10) omdat ik zo snel mogelijk ook weer weg moet. (jeej familiedag :Y) , maar als ik mocht kiezen was ik toch hele dag in Teteringen maar moet af en toe ook even sociaal doen haha

Opzich moet het met een mini toch ook kunnen, zeker in het begin moet je niet het doel hebben om hoog te willen eindigen dat deed ik destijds ook niet. Vooral het ontdekken hoe zo een dag gaat, ergens anders lekker mennen en de gezelligheid vind ik het belangrijkste. Al moet ik nu zeggen na paar jaar starten dat ik bij mezelf en de pony de lat wel hoger heb gelegd, maar hier train je naartoe.

Dennis: Gewoon doen!!! Maar snap je wel hoor soms moet je ook stap op de plaats doen als het je teveel is aan alle uitjes. Maar ik zou het natuurlijk erg leuk en gezellig vinden, lang geleden dat ik je steeds op wedstrijd zag ;)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:12

Haha, ik had het over Ysselsteyn Laura :D
Teteringen ga ik niet redden icm secretariaat.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:16

De mini is 87 cm ;) dus echt mini.
Maar jullie lijken allemaal wel erg positief ook met zo'n kleintje

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:22

Afgelopen weekeind ook al met pony naar Horse Event geweest, week er voor finale van de competitie, daarvoor weekeind wat aan mn sociale leven gedaan, week daar voor hippiade. Het is dus steeds wat, maar het is allemaal zo leuk!

Benno staat al een jaar bijna stil omdat ik niet aan hem toe kom. Dus beetje dilemma's. Als het dichterbij was was ik zeker wel mee gedaan.

Mm instructrice kan helaas niet en probeer al een mendurance en endurance rijdende kennis mee te krijgen, maar die heb ik nog niet zo ver.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:47

87 cm is officieel niet mini, maar wel de kleine maat ja. Dat weet ik omdat Alex zijn moeder net niet mini is en die is 87 cm.

Ik heb hopelijk over een paar weken mijn sulky. Heb m twee geleden in de bestelling gedaan, maar het gaat slecht met de man die ze maakt, dus tja, weet niet of het maken van de wagens nu ook vertraging oploopt, maar ik gok van wel.

Tja wij doen die 3,5 km in een halfuurtje en dat is inclusief meerdere keren de weg oversteken, dus tempo zal wel ietsje meer zijn dan die 7 km/h die ik eerder zei.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:29

Mijn pony is ongeveer 105 cm schoft. Ze liep ik mei mendurance wateren. Op dat moment was ze 6 jaar en liep ze nog geen jaar intensief voor de wagen.
Wij hebben in wateren de impulsklasse gereden. Vooraf al aangegeven dat we waarschijnlijk het langzaamst zouden zijn van iedereen. We kunnen in ons thuisbos namelijk niet trainen op snelheid.
Uiteindelijk hadden we iets boven de 7 km/uur kunnen rijden, als we niet steeds opgehouden werden door een andere pony. Deze pony kon niet rustig achter ons lopen, maar viel stil als hij ons inhaalde. Als wij die pony in wilden halen dan werd de eigenaar bij voorbaat al zenuwachtig, want dan kon ze hem niet goed meer houden. Omdat wij toch impuls reden, hebben we best wel wat stukken achter deze menner gereden.

Het is dus helemaal geen punt om de 7 km/ uur niet te halen. Je moet toch ergens beginnen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:19

sakvis schreef:
Mijn pony is ongeveer 105 cm schoft. Ze liep ik mei mendurance wateren. Op dat moment was ze 6 jaar en liep ze nog geen jaar intensief voor de wagen.
Wij hebben in wateren de impulsklasse gereden. Vooraf al aangegeven dat we waarschijnlijk het langzaamst zouden zijn van iedereen. We kunnen in ons thuisbos namelijk niet trainen op snelheid.
Uiteindelijk hadden we iets boven de 7 km/uur kunnen rijden, als we niet steeds opgehouden werden door een andere pony. Deze pony kon niet rustig achter ons lopen, maar viel stil als hij ons inhaalde. Als wij die pony in wilden halen dan werd de eigenaar bij voorbaat al zenuwachtig, want dan kon ze hem niet goed meer houden. Omdat wij toch impuls reden, hebben we best wel wat stukken achter deze menner gereden.

Het is dus helemaal geen punt om de 7 km/ uur niet te halen. Je moet toch ergens beginnen.

Nou ik vind dat je best wat rekening met elkaar moet houden,maar ik vind dat je haar gewoon had moeten passeren als het kon en je het netjes aangegeven had.als zij de pony niet onder controle heeft moet ze niet aan zo,n wedstrijd mee doen lijkt me beetje gevaarlijk.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:06

We hebben de combinatie ook wel ingehaald hoor. Maar dan trok die pony weer aan en werden wij weer vrolijk door hun ingehaald en viel de pony weer terug in tempo. Als we er reden voor het behalen van een mooie tijd dan had ik het waarschijnlijk minder oké gevonden. Maar nu deden we mee voor spek en bonen. Ook wij en onze pony.'site moesten hiermee om leren gaan. Maar het drukte dus wel op onze gemiddelde tijd.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 11:59

Aha ik dacht al hoe ga je dat doen Nicole, ysselstein heeft mijn groom al laten weten niet te kunnen. Dus tegen die tijd hou ik graag even contact of je het nog ziet zitten ;)

Sakvis, dat is inderdaad niet fijn rijden zo, maar fijn hoe je het met elkaar heb opgelost. Ik vind het altijd fijn om sowiezo een startende rijder voor mij te hebben, vaak binnen de eerste kilometers zien we ze al voor ons en halen we al snel in. Ik merk dat mijn pony's dan echt nog meer gemotiveerd zijn doordat ze een andere zien lopen.

Net terug van 1,5 uur ritje, was toch al best warm dus veel gestapt en ook echt in het bos gaan rijden en open vlaktes vermijden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:51

Officieel gehoord dat de wedstrijd door gaat de 25ste

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 18:37

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:42

Beetje ver, wil graag eens een keer een wedstrijd van dichtbij zien eigenlijk, maar alles is in het zuiden of midden.

Ik ben gister te zwemmen geweest, 's ochtends, anders werd het wandeltochtje erheen te heet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:47

Top, hoef ik me daar niet schuldig over te voelen als ik niet kom.

Wateren is juist fijn noordelijk. Dat het nu zo zuidelijk is vind ik ook in jammer.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:40

Benieuwd hoe het gaat. Mijn pony's lijken altijd wat last te hebben van de rui in september. Kakken een beetje in. Afgelopen vrijdag een lange rit gemaakt in Leende. Zaterdag zijn ze verhuisd en daar zijn we mennend heen gegaan. Ze zijn toen van 24 uur kort grasland naar groot paddock met s nachts stalling en onbeperkt hooi gegaan. Gisteren de Kampina opgegaan. Het werd vlot donker en 11 km in een uur gereden. Vandaag drie kwartier dressuur in de binnenbak. Dat was wel heel lang geleden. Hij is zo krom als een hoepel. Gelukkig werd het na een minuut of dertig al iets beter.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:48

Voor de deelnemers aan de mendurance a.s. zondag, ik heb de toezegging gehad dat vandaag de startlijst gemaakt wordt. Dus hopelijk ontvangen jullie die uiterlijk morgen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:38

En dan hopelijk ook vlot de route, de afstand en groom plaatsen. Kan ik eventueel nog een groom inzetten maar dan moet ik wel weten of dat de moeite is.
Vandaag samen met Laura getraind. Gelukkig had Nick zijn turbo toch nog ergens, hij was de laatste tijd een beetje ingekakt en alle twijfels kwamen weer boven. Denk toch een beetje door de verhuizing

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:47

Ik denk niet dat er vaste groomplekken zijn. Zo heb ik het in elk geval niet begrepen, maar ik kan het ook mis hebben. Als het goed is, zou hij vandaag de route opnieuw rijden en aanpassen. Dus hopelijk ook morgen beschikbaar voor iedereen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:27

Weer een stapje dichterbij:
Afbeelding

Werkelijke kleur:
Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:46

Hee, wat leuk! Ik heb ook blauw met zwart! :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 17:01

Mooi hoor! Blauw straalt altijd netjes uit.

Dinsdag met Nanda gereden, zelf nog even stuk mee gegaan om haar stal te bekijken.
Totaal 4.5 uur onderweg geweest, maar endomondo niet aangezet ik gok sowieso 30+ kilometers en misschien wel richting de 35. Hij liep eerst erg sloom (doet hij altijd alleen met de sulky op bos wat hij kent) op wedstrijd loopt hij dan wel vlotter door maar bij het zien van Nicky ging de turbo aan.

Net nog een ronde in tweespan gereden veel gestapt want had de tante van mijn vriend mee en was haar eerste keer op de kar. 2,5 uur gereden en gok op zo'n 24 kilometer.

Nu nog erg in dubio wie ik mee zal nemen (het zal weer is niet zo zijn) tot dinsdag was het echt tum, maar zijn hoeven scheuren bij de nagels van de ijzers wat in. Ook start ik als aller eerste en tum loopt pas lekker op het moment dat hij met andere loopt of andere inhaalt. Ik kan natuurlijk de test doen om te kijken hoe hij nu zou lopen. Rivaldo is een optie maar dan kom ik met een half geschoren pony aan haha (die loopt overigens wel goed alleen door)