[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:37

hele ochtend op bed gelegen, voel me nu ietsjes beter, maar het houdt nog niet over.

Baudy: hier heeft pony ook alleen in de zomer ijzers. In de zomer heb ik ze om zodat ik voor wedstrijden stiften kan draaien. Hij loopt bijna nooit over de weg, en die enkele keer kan hij best aan. Rembrand moet helaas wel altijd met ijzers, maar die zou ik het liefst in de winter ook zonder hebben.
Bianca: lekker met de honden bezig geweest en ook al hoofdpijn.
Janouk: blijkbaar, gezien verhaal van Fries, is dat toch niet alleen voor koudbloeden een reactie op koliek. Fijn dat ze weer goed is.
Gem: verstandig geloof ik gezien de berichten op de radio dat je omgedraaid bent. Hier geen sneeuw, maar wel glad.
Tallechie: Rembrand heeft vandaag helaas ook vrij, maar ik geloof dat het goed gaat, hij staat weer bij het hooinet :Y) Fijn dat Daan goed heeft geslapen en sterkte met je had en stageopdracht. Ligt je studie nog op schema?
Aks: dailey plus is gewoon gras, dus kan me niet voorstellen dat dat stuitert. En ook hoofdpijn.

Nou, ze hadden beloofd dat het overdag paar graden boven nul zou zijn, maar komt hier met moeite op de + 1. Zo dooit de bodem natuurlijk niet -O-

Ik ga nog snel even de wei (gedeeltelijk) uitmesten voor ik zoonlief weer moet ophalen.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:38

@aks van daily plus kan hij voor 99% niet knetter worden.Dat zal toch echt ergens anders vandaan moeten komen.Ik denk meer het weer van de laatste tijd.Merk dat de paarden daar jollig op reageren.

Ja koliek.Heeft ook met het weer te maken denk ik.Hier gelukkig geen last van....

Laatst vroeg er iemand wat voor een winkel wij dan hadden.Nou we verkopen voornamelijk Havens diervoeders =Paarden-kippen-konijnen-duiven.En Paardenbrokken van action quality en meusli's van equifirst. en daarnaast nog tuinartikelen,werkkleding,afrastering,honden en kattenvoer,soort mini welkoop.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:51

http://www.bokt.nl/wiki/Koliek

Het is wel bekend bij veeartsen etc dat Friezen en koudbloeden en ook Haflingers andere symptomen laten zien met koliek, dan warmbloed paarden.

uit wiki:
Bovenstaande maakt duidelijk dat het niet eenvoudig is bij een paard met koliek te beoordelen of er sprake is van een ernstige of een minder ernstige oorzaak voor de buikpijn. Houd er rekening mee dat koudbloeden en Friezen minder koliekverschijnselen laten zien dan warmbloedpaarden; de situatie kan dus wel eens serieuzer zijn dan je denkt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:07

Nou, is Rembrand ook een koudbloed of Fries :D Wel handig om te weten, want ik verwachtte ook andere symptomen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:55

Pffff koliek.... sinds we Rizanta verloren aan iets waarvan de DA zei koliek, de shock op buscopan en vervolgens vanuit sectie dat bleek totaal geen koliek, voor zover aantoonbaar, vind ik koliek achtige dingen ook erg eng.... Rizanta was trouwens toen ook heel rustig, stond wat slomig alleen vanuit darmgeluiden dacht DA dat het koliek was. Wat ooit de aanleiding is geweest dat ze zo rustig stond hebben we dus nooit geweten, kan ook zijn dat de bloedingen waaraan ze uiteindelijk is overleden (of te gevolge van de shock of ten gevolge van dat dat de echte oorzaak was dat ze zo rustig was en dat het zowiezo nooit te redden zou zijn geweest, zeg maar soort langzaam aneurysma) al waren begonnen... maar brrrr.

Wat je zegt Biancocoo wat zou er met zo'n paard gebeuren als je die niet op tijd vindt? Denk dat ze gewoon langzaam doodgaan... ;( nou maar niet aan denken dan....

Hier heerlijke ochtend gehad want eerst nog wel wat nattig en hier en daar glad door wat sneeuw maar al snel heerlijke zon :D groom was er vanochtend en we wilden bandje slepen maar bak was erg nat, leek me erg zwaar en voor onszelf ook niets. Dus met zowel Blondie als Ollie een heel eind aan de lange lijnen naar buiten geweest. Bij Ollie kon groom halverwege gewoon al naast me lopen, ging hartstikke goed. Erg braaf. Ook met lijnen tegen/langs achterbenen en met zweep bijsturen. Blondie deed nog wat ontsnappingspogingen :+ Ollie wordt trouwens een bollie, moet haar wat minder gaan voeren blijkbaar :Y)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:33

VHU: Ollie bollie... weet je zeker dat ze niet drachtig is? *déja vu* toen ik dat las. :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:50

Nou dat zou wat zijn zeg := nee hoor kan me niet voorstellen. Ze was erg slank (ik vond te slank :o ) toen ze bij ons kwam en ze is een enorme vretert. Dat ben ik niet gewend, want Bente was een beetje een tuttebel met eten. Dus bij mij is het altijd van de netten moeten lekker vol zijn en ze krijgt natuurlijk ook lucerne, dat kan ook goed aanzetten. Senior priores staat nu oud te worden in de ton en ponybix krijgt ze ook niet. Maar ja ze krijgen bij ons 3x per dag allemaal voer en ook allemaal iets in hun bak, moet toch iets in anders vind ik het zielig. Maar moet dan maar met handje lucerne gaan werken ipv halve emmer denk dat dat al scheelt maar ik vind het altijd zo gezellig zo'n lekker volle voerbak en een tevreden etend paard :Y)

Ze eet ook heel snel. Bente deed echt hele dag met haar hooinetten deze heeft ze zo leeg :+

Heb jij dat wel eens gehad dan? Dat je het niet wist en dat er opeens een veulen in bleek te zitten?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:11

Daan is een twee dagen bij mijn ouders.. klinkt raar, maar kan daar zo van genieten... lekker bijslapen en bijtanken. Ben wel blij dat ik hem zo ook weer kan ophalen.

Vanmiddag les gehad met beide pony's. Die gaan echt met sprongen vooruit.

Tine ik ben bijna klaar. Ik moet nog twee stageopdrachten en dan nog leren, loopbaan en burgerschap en engels mondeling en dan ben ik klaar.

Iemand nog interesse in spullen van veale???

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:18

VanHuisUit schreef:
Heb jij dat wel eens gehad dan? Dat je het niet wist en dat er opeens een veulen in bleek te zitten?

Je krijgt pb :+

Tall, wat heb je in de aanbieding?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:36

Tall: daar mag je ook wel even van genieten. Je had die rust ook wel even nodig. Lekker gelest. Wat heb je allemaal in de aanbieding?

Net heerlijke springles gehad. Het gaat echt steeds beter. Zoonlief ging ook redelijk. Omdat hij wat te afwachtend is, stopt pony nog wel eens. Vooral als ze een hindernis voor 1e keer nemen, daarna gaat het wel goed. Komt vanzelf als zoon wat beter gaat rijden, maar is af en toe wel sneu.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:39

Menvliegendeken, regendeken, fleecedeken, tuig notenbruin, tuig zwart, pees beschermers, zadel

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:44

welke peesbeschermers heb je?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:58

Pagony bruin nog nooit gebruikt
Rode van ??? (tine weet jij het merk,jij hebt dezelfde?)
En ook nog donkerblauw en lichtblauw,merk weet ik zo niet. Moet alles nog even uitzoeken, schoonmaken en op foto zetten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:01

Okee wacht ik de foto's wel ff af.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:21

Is goed. Heb alles in de auto liggen. Zal vrijdag of zaterdag alles schoonmaken en foto's maken.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:35

Zou ik bij terug mogen melden?
Ik ben altijd blijven lezen :o

Bijlees post:
Tine10 het afkeuren van thabor, maar ook het deelnemen aan sgmw.
Gem de verkoop van Ster en de zoektocht naar een nieuw paard.
Tallechie de verkoop van Veale en de komst van Alwyn en Snuitje die ik vandaag in de men sport zag.
VHU het afscheid van Bent he maar de komst van 2 hele leukies!
Ollie, het ongeluk, de verkoop van simba en de mooie resultaten op wedstrijd.
Bicci haar inzet voor het goede doel
Janouk haar belefenisen

En zo is me nog veel bij gebleven. Dus ik hoop hier weer welkom te zijn.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:35

tuulk wel joh :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:41

Dag Rhine natuurlijk. Hoe is het met je pony?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:52

Vhu, ik heb nog al druk paarden jaar achter de rug, ik had een nieuwe pony gekocht maar een lelijk ongeluk mee gehad dus hem terug moeten doen. Na een tij heb ik dankzij een hele lieve bokker een andere pony gevonden die ik mag lenen. Echt een droom van een pony. Ik had het doel om erbij nog twee span rijden maar helaas is mijn jongste pony overleden. Met de ander shet gaat het prima maar blijft een apart geval :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:01

oef, da's een bewogen jaar inderdaad rhine! :(:)

VHU lekker aan de slag geweest :)

Ijzers/geen ijzers praatjes

Tallechie bijgetankt en schoolwerk gedaan :)

Hier een drukke dag op stage gehad. Nog altijd hoofdpijn.. Maargoed, ik moet eventjes door :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:22

Tallechie: heb even voor je gekeken, rode beschermers zijn van Pagony. Ik gebruik ze alleen voor de vaardigheid, dus slijten niet echt heel erg. Heb je alleen peesbeschermers of ook strijklappen, want die gebruik ik wel. Eric heeft toch liever springzadel, dus voor mij alleen de regendekens :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:58

nog even doorduimen voor het paard van mijn buren...zij is na gisterenavond nog steeds niet helemaal terug opgeknapt en de DA is al weer 2x geweest...die koliek is nog niet over.

Rhine een heel bewogen jaar...tuurlijk ben je hier welkom !
wat fijn dat je nu een superpony ter beschikking hebt !

tallechie..die Vaele foto op fb....typisch Vaele...maar wel een gave foto..maf dier..

Tine, super springles gehad, en zoontje die ook goed ging !

zoontje is zojuist bij zijn 1e zwemles geweest bij het nieuwe zwembad..hij deed het erg goed, en binnen 15 minuten...zag ik al verbetering ! dus dat geeft goede hoop, en het belangrijkste...hij kwam blij uit de zwemles ! *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:31

Zo Bianca, dat is dus wel een heel goede keus geweest om over te stappen naar ander zwembad. En vervelend dat dat paard nog niet is opgeknapt. Duurt wel lang, zorgelijk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:07

Het zit mij echt NIET mee..... de merrie waar ik een enorm goed gevoel over had en vandaag had willen kijken, maar omgekeerd ben vanwege de sneeuw-files, en ik voor morgen opnieuw een afspraak voor had staan, is vanavond verkocht -O- -O- -O- .
En om nou te zeggen dat het een koopje was waar iedereen op afstormde? Nee, ook niet, paard stond al 2 maanden op de handelsstal en er was wel "wat" e-mail-belangstelling.
De ene na de andere afspraak wordt geannuleerd en dit is al de 3e die vlak voor mijn neus verkocht wordt. Wat nou, de markt ligt op zijn gat....

Sorry voor mijn frustratie..... Y;(

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:36

Ik ga even mee met de samenvattingen! Niet zo lekker in mn vel en ontzettende last van mn knie bij opstaan en lopen!

Gem, wat balen van je merrie!