@PrinsjeH was geen opmerking specifiek naar jouw smid, hoor maar algemeen (ter info voor de anderen zeg maar
) dat te nauw zetten vooral bij koudbloeden / gelders / groningse types vaak voorkomt en zelfs kan leiden tot afkeuring (waarbij ik van 4 mensen & hun paard weet dat toen hun paard afgekeurd, ellendig was etc en de ijzers gingen eraf, nog paar maanden in de wei, je weet het niet idee zeg maar, die paarden dus helemaal 'hersteld' zijn, dankzij meer formaat plat/breedvoet, dat bleek na paar maanden op de wei, dat die voet veel groter en minder hoog was, van oorsprong, en met opnieuw beslaan ruimere ijzers). Daarbij worden veel paarden ook veel te steil op de voet gezet, waardoor het hoefkatrolgebied overbelast kan raken (doordat de pees die daarlangs loopt te 'strak' komt te staan zeg maar even simpel gezegd) en dat kan leiden tot hoefkatrol ontsteking.
Veel NH types zeggen dat dat dat van ijzers komt, per definitie maar dat soort zaken komt dus eerder, vind ik dan, door verkeerd beslag, niet door beslag op zich.
Maar zo denk ik hoor
En elke smid kan een keer iets net verkeerd aanpakken hoor, als je paarden hebt maak je dat wel eens vaker mee.
@Tine balen
ik weet zeker dat ik ook vast wel eens (of vaker) van Bente zal gaan vallen, dat hoort er gewoon bij, maar ik ben er stiekem wel bang voor
@SuzanBobar
happy met peerd
leuk hoor. Hoe is het afgelopen met de remvloeistof bij je tweewieler?
Hier ernstig veel macaroni gegeten
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-09-11 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt