[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:43

Mensen wat hebben jullie de gang erin. Ik houd het allemaal niet meer bij hoor. Nieuwe baan bevalt erg goed, maar is best druk dus bokt schiet er erg bij in. Sorry,....

Toch wil ik even heel trots mijn filmpje van september met jullie delen:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:52

leuk filmpje :j (niet helemaal gekeken, heb opeens weer haast :') )

@tine; lekker frietjes! :9
is dezelfde presentatie :P Doe hem over het paardenbeleid dinges. We moeten namelijk iets overbrengen aan het publiek. En ik ga overbrengen dat ik het bullshit vind :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:03

@PrinsjeH was geen opmerking specifiek naar jouw smid, hoor maar algemeen (ter info voor de anderen zeg maar :o ) dat te nauw zetten vooral bij koudbloeden / gelders / groningse types vaak voorkomt en zelfs kan leiden tot afkeuring (waarbij ik van 4 mensen & hun paard weet dat toen hun paard afgekeurd, ellendig was etc en de ijzers gingen eraf, nog paar maanden in de wei, je weet het niet idee zeg maar, die paarden dus helemaal 'hersteld' zijn, dankzij meer formaat plat/breedvoet, dat bleek na paar maanden op de wei, dat die voet veel groter en minder hoog was, van oorsprong, en met opnieuw beslaan ruimere ijzers). Daarbij worden veel paarden ook veel te steil op de voet gezet, waardoor het hoefkatrolgebied overbelast kan raken (doordat de pees die daarlangs loopt te 'strak' komt te staan zeg maar even simpel gezegd) en dat kan leiden tot hoefkatrol ontsteking.
Veel NH types zeggen dat dat dat van ijzers komt, per definitie maar dat soort zaken komt dus eerder, vind ik dan, door verkeerd beslag, niet door beslag op zich.
Maar zo denk ik hoor :o

En elke smid kan een keer iets net verkeerd aanpakken hoor, als je paarden hebt maak je dat wel eens vaker mee.

@Tine balen -O- ik weet zeker dat ik ook vast wel eens (of vaker) van Bente zal gaan vallen, dat hoort er gewoon bij, maar ik ben er stiekem wel bang voor :o

@SuzanBobar <3 happy met peerd :+ leuk hoor. Hoe is het afgelopen met de remvloeistof bij je tweewieler?

Hier ernstig veel macaroni gegeten }:0
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-09-11 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:08

Nou de menwagen is kapot. Dus staat bij de dealer voor reparatie. (remvloeistof kon ik gewoon bijvullen, alleen nog niet gedaan) Dus momenteel even een andere wagen te leen (deze is hetzelfde alleen blauw met wit) zodat ik de ritten wel gewoon kan rijden met Bobar.
We hebben de St. Hubertusrit opgegeven en ook de menlessen beginnen weer in oktober! Heb er echt zin in! Hij doet het zo goed!

hmmm lekker macaroni, ik ben aardappels aan het bakken met een slavink en bonen :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:20

wij hadden noedels met groenten en kip
vriendjelief z'n portie apart van de mijne :P

hij had sechuansaus. Veel te pittig voor mij :))

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:31

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:40

Netjes hoor!
Ikke wil ook.... Heb nu al een paar wedstrijden moeten laten schieten.
Word tijd dat de chipper komt om dat kalf te chippen. Dan kan Lotje vaker mee :D.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:42

Even een ego-post
Ik heb nieuwe baan!

Dus ontslag ingediend bij oude werk. Bittersweet want heb het werk altijd leuk gevonden met hele leuke collega's. Maar helaas te arbeidsintensief geworden, dus nu beginnen met wat nieuws. Spannend!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:46

spannend frensie! Leuk!

Zit al ruim kwartier buiten op verzorgster te wachten...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:47

Frensie wat goed, ga je doen waar je van de week over schreef?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:56

Ja de planning nachtdiensten :) Een hoop mensen zullen me voor gek verklaren, haha. Maar dan heb ik overdag lekker veel vrije tijd.

Ohjee Naaltje, hoop dat verzorgster zo wel komt!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:59

hebben om half 7 afgesproken.. Ach misschien zitten ze al op wintertijd..
*houdt zich in* :x

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:09

Met het oog op de nieuwe opdracht van manlief had ik toch ook maar weer eens gereageerd op 2 mensen die een verzorgpaard zoeken. Ze hebben niet eens het fatsoen de mail te beantwoorden. :(

Naaltje: ik hoop dat het bij jou beter gaat. Maar je had er toch al 2 of heb ik dat nu verkeerd onthouden. Je hebt in ieder geval mooi weer bij het wachten
Frensie: gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Heb eens even gegoogled over gekneusd stuitje, nou daar wordt je niet vrolijk van. Zometeen maar met flinke pijnstiller naar bed, en hopen dat het morgen een stuk beter is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:58

@Poeltje sterkte trouwens en gecondoleerd met het verlies van je opa :(:)

@Tine je zult morgen zowiezo wel stijf zijn. Wat vervelend dit net nu je man straks ook weer meer weggaat...
Tja die verzorgers, of niet dus, de Poeltjes of de IngridM's zijn dun gezaaid..... Vraag me nu af hoe het met Asmiro is, de mooie schimmel, al poos niets van gehoord.

Ik zette gisteren paar paarden eruit en een paard werd dus helemaal krankjorum want wilde terug naar stal, was 1e paard, kan niet tegen alleen staan, blijkt :o dus ik probeer hem nog goed vast te houden maar aan het eind moest ik hem echt loslaten want hij werd echt helemaal gek. Maar dus mijn vinger gekneusd en mijn is erg naar achteren getrokken/flink kracht moeten zetten dus mega-spierpijn }>

@Ipsilonka _/-\o_ ziet er gaaf uit :j

@Frensie, super van je!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:01

hihi Tass... ik ga alvast oefenen <<)
Tine is braaf thuisgebleven en hopelijk lukt uit bed komen morgen na die klapper... :(:)
Frensie heeft een nieuwe baan, gefeliciteerd!!!
VHU snap ik helemaal hoor, hoe je 't bedoelde en jee, wat balen van je vinger :(:)
Naaltje wanneer is de presentatie nou :o Heb ik daar overheen gelezen??? Sorry...

Negen uur, mooie tijd om tv aan te zetten :9k

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:03

Sorry moet dit even met jullie delen <3
Bente in haar zondagse pak, afgelopen zondag op die prachtige zonovergoten dag...
Afbeelding

Afbeelding

:D
Kijk alleen zelf wel erg serieus hahaha

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:07

Leuke foto vhu.

Hier is daan vanmiddag vrolijk geweest, maar de problemen beginnen vaak in de late middag / begin avond.
Hij slaapt nu in zijn wipstoel en laat hem dus liggen. Maar wil niet te laat naar bed, dus zal hem straks proberen wakker te maken in de hoop dat hij door slaapt.

Morgenmiddag alwyn en veale voor de kar zetten, veale sinds 3 weken, alwyn heeft er vorige week nog voor gestaan. Hopelijk ben ik een beetje fit. Zaterdag gaan ze beiden er weer voor. Mijn ouders zijn het hele weekend bij me. Heb ik toch nog een klein beetje training voor zondag in de benen zitten.

Wordt wel een wedstrijd waar ik niks van mag en kan verwachten, maar goed is niet anders. Het is dat het een thuiswedstrijd is, anders had ik afgezegd

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:14

Maaike, wat een mooie fotos!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:18

zo weer een aantal pagina's geklets door geworsteld... :D

sterkte voor iedereen die dat kan gebruiken... :(:)

en een knuffel voor har weer, hopen dat het snel weer in orde is! :(:)

gave foto's van bente!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:25

Die eerste foto is zo 'Bente', enorm bezig met van alles om zich heen en met zichzelf, maar toch proberen haar best te doen O:) . En zie je Nouvel, jouw menschort heb ik daar aan :+

Ik duim voor je Tallechie dat jullie goed kunnen slapen vwb wedstrijd, Alwyn loopt wel, die doet altijd zijn best.

Nou ga glaasje wijn doen :wave:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-09-11 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:26

Wow... Bente... <3

hey Nouvel, ik geef 'm weer door hoor :D

en Tallechie succes straks, hopelijk slapen jullie allemaal vannacht !!!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:27

@ VHU: mooie foto's! Bente is echt een knapperd!

@ Tine: Wat vervelend dat je gevallen bent! Ik ben ook al van een paard gevallen op mijn stuitbeen, het was gebroken. Helaas valt er dan niets aan te doen en is het gewoon wachten. Je hebt er dan ook je leven lang last van. Als jij er zo veel pijn hebt, kan het ook goed zijn. Mijn tante heeft haar stuitbeen gebroken door vanuit stilstand uit te glijden op een gladde vloer.
Verzorg jezelf maar goed!

@ Suzan_bobar: leuk filmpje!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:29

sorry ben moe heb wel gelezen maar niet alles onthouden.

Sterkte voor Tine hopelijk kan je morgen een beetje lopen.
Sterkte voor Har maar wel gelukkig dat er nu wat gevonden is.
Sterkte voor tallechie en daan.

Vandaag laat thuis van het werk. Morgen ga ik weer naar de pony's. Nu ga ik slapen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:35

mooi zo prinsje! :D

en daan moet gewoon gaan slapen vannacht! ~~}> :=

zo, heb morgen toch nog vrij...
moest bijna weer extra werken, maar hoefde uiteindelijk, voelt nu helemaal als een extra dag vrij... :D

was vanavond nog warm, lekker rondje gewandeld met Fifi, wil met deze warmte (en het zweten en rollen in het zand en stof) even goed oppassen met de singel, dus even rustig aan maar...
maar ze vond het wandelen ook prima... :j

ze doet het goed op haar nieuwe ijzertje gelukkig, dus we kunnen er weer even tegenaan!
nog twee weekjes en dan gaan we lekker de bossen in brabant onveilig maken! *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:47

mooie fotos vhu!
@nouvel; waar ga je heen? :)

@tallechie; hopelijk gaat het goed
@tine; hopelijk morgen minder last!

verzorgster had zich in de tijd vergist. Ze dacht 7u. 1 minuut over 7 waren ze er. Sja, volgende keer onthoudt ze het denk ik :))
We hebben wat in de wei gegrondwerkt. Bak was bezet met les, dus moesten wat behelpen :) Ging lekker hoor :j
Dids heeft het wel heel erg warm onder zijn eczeemdeken met zijn tussenvacht in dit vieze warme weer :(:)