[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:37

_O-
ik heb dat ook laura, zo'n mooi bruin leren hoofdstel :+: gecombineerde neusriem,
maar ik rijd niet meer met bit _O- dus zoiets koop ik ook niet :P

zo, boodschappen is $%#%% in je eentje... staat nu alleen nog een krat bier in de auto, die haal ik er straks wel uit hoor..
nu eerst opruimen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:56

Goede morgen allemaal!

Tine en tallechie allebei veel sterkte! @ tine: Wat is die ziekte eigenlijk wat jij hebt? Heb de naam wel gezien, maar wat houdt het in?

Ik ga morgen naar Equitana, ik ben eens benieuwd! Ben er namelijk nog nooit geweest...
Hoeveel geld zouden jullie meenemen? :D

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:40

Goedemorgen.

Tallechie-Wel fijn dat je er achter kwam dat het aan het bed ligt,daar is wat aan te doen.

Sander_lotte-Niet meer dan je kwijt wilt,er is daar zo veel te koop.

Ollie-Ik heb net zelfde vakantie adres geboekt als jullie.
Wij gaan in September, Hippiade week,dus als we daar mogen rijden kunnen we er rijdend heen en anders komen we kijken

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:47

Naaltje-Ik heb de foto's door gemaild.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:02

Helemaal vergeten te vertellen, mijn zus die altijd in het begin zonder winstpunten reed en nu al wat winstpunten heeft is vorig weekend met 3 winstpunten naar huis gegaan. 2de proef reed ze 3 keer verkeerd en kreeg ze -6 punten(anders 4 winstpunten). Maar voor de proef toch nog een winstpunt.. het leuke is ook dat ze nu reserve is voor de kampioenschappen :D.. Als ze goed had gereden was ze de eerste,, ben erg trots op ze :D.. Rijden ging vaak niet lekker, pittig paardje en dan nu zo gecontroleerd, jammer dat ik in duinrell was!

Schaduw wat grappig dat je zelfde camping hebt geboekt
SL: emh.. ja wat heb je ervoor over.. ik nam contant mee en pinpas op paard en koets hihi :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:05

dankje Schaduw :D :D

super van je zus :j

ik ga mezelf zo omkleden, en dan naar stal, pak wel de auto want kan me niet veroorloven te laat terug te komen.. De bus rijdt elk uur, maar moet optijd terug zijn ivm vanavond taxi-spelen :)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:09

Rivaldo-Goed gedaan van je zus,jammer van het verkeerd rijden.
Er zijn daar in de buurt niet zo veel huisjes te huur waar je je paarden en hond mee kan nemen die ook nog betaalbaar zijn.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:41

Goedemiddag,

Heb geprobeerd om bij te lezen maar niet alles onthouden :o

@VHU, gefeliciteerd met je aankoop en we zijn benieuwd naar de foto's
@Maisie, lastig hoor een mooi en functioneel tuig uitkiezen
@Buckje, hoelang duurt je ban nog ??? ik wil weer leuke foto's zien ;)
@Evellee, alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag
@Rivaldo, gefeliciteerd met de winstpunten regen van je zusje
@Schaduw, helemaal leuk :D , hopelijk selecteer ik me ook en dan wil ik ook graag daar nog wel overnachten ;)
@Tallechie, goed dat je weet dat je je korte nachtjes aan het bed te danken hebt, hier kan nl wat aan gedaan worden :(:)
@Tine, alvast een fijne vakantie en hopelijk 'trekt' je lichaam het allemaal een beetje zo met de voorbereidingen. Uit ervaring weet ik dat de 'stress' vooraf om alles goed geregeld en ingepakt te hebben het grootst is. Als je de deur eenmaal dichtgetrokken hebt dan kan de vakantie beginnen *\o/*
@Sander_Lotte, ik ga donderdag naar Equitana en ik verheug me er nu ook al op. Ik ben benieuwd wat voor leuke dingetjes je allemaal koopt en spot oftewel * wel een uitgebreid verslag* :list: En ik zou inderdaad meenemen wat je uit wilt geven en mocht je echt wat leuks tegenkomen dan kun je altijd nog pinnen bij de ingang :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:48

Visite is net weer weg. Was leuk en gezellig. Ze is zelf 3 dagen na mij uitgerekend dus lekker over de baby's gehad en over de problemen.

Lacuna zal je nog even mailen, was het vergeten, zwangerschapsdementie :-) Zal het zo gelijk doen

Kim wat vervelend. NU alles wel weer goed thuis?

Laura heeft in een opwelling een hoofsdtel gekocht.

Over het liever mennen dan rijden. Ik wil wel blijven rijden denk ik dus mocht veale eerder overlijden of ik heb de mogelijkheid er een bij te nemen wil ik wel een pony er bij nemen. Is ook leuk voor de kleine. Denk dat ik dan voor mezelf een iets kleinere koop, rond de 155-160 zodat ik daar mee kan mennen en kan rijden, maar dan moeten er eerst een paar kilo's van af.

Wij waren met de hippiade de laatste 2 keer altijd op vakantie. Heb 1 keer mee gedaan met de kampioenschappen, toen werd ik 5e dus mocht niet heen. Nu met de kleine gaan we in andere maanden op vakantie dus kan nu wel naar de hippiade. Ik weet alleen niet als ik dit jaar mee kan doen met de kampioenschappen. Weet niet wanneer ze zijn en als wij er weer klaar voor zijn.

Maar leuk dat je daar dan in de buut kan staan
Laatst bijgewerkt door tallechie op 11-03-11 12:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:51

Zo, heb net heerlijk gereden met Bruutje in het zonnetje... Ik ga hem nu uit de wei halen want om 12.00 uur wordt hij weer behandeld door een holistisch DA en dat vind hij toch zooo lekker....Hij wordt daar helemaal zen van....

Daarna ga ik nog een rondje met Simba....dus mijn vrije dag is weer aardig gevuld ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:55

Ollie nog veel plezier.

Ik ga zo even een broodje eten en dan even plat. Ben bekaf. Door te weinig slaap. Verder doe ik weinig vandaag.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:12

Ollie-Bruutje heeft dus een fijne dag,eerst in het zonnetje en dan zen..
Veel plezier met Simba.

Tallechie-Doe maar lekker rustig aan,ik hoop voor je dat je even kan slapen.

Rijden of mennen-Ik doe het allebei net zo graag,maar omdat het lichaam niet mee werkt hou ik het bij mennen.

Ik ga zo met Dandy rijden,en vandaag ook weer Casper in het tweespan.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:16

@ Ollie: Ok, wist niet dat je er ook met je kaart terecht kon. Maar ik ga toch genoeg contant meenemen :D Vriendlief wil dat ik voor Romeo een rode outfit koop. Het lijkt hem geweldig om Romeo met een rood zadeldekje te zien en rode bandages. Helaas heb ik geen ervaring met bandages dus lijkt het me beter om dat laatste te laten...
Stiekem kijk ik er ook wel naar uit, 's avonds gaan we ook naar een show kijken.

@ Ollie: ga je rijden of mennen met Simba? Men jij alleen? Veel plezier in ieder geval! Ik wou dat ik ervan kon meespreken, maar heb niemand die vrij is en met me mee kan... :(

@ Schaduw: hier net hetzelfde, hoewel ik tegen mezelf blijf zeggen dat ik mennen leuker vind. Ik mag niet meer paardrijden van de dokters vanwege mijn rug, dus heb ik geen keuze. Veel plezier met het rijden en mennen!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:34

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:25

Goeiemiddag..

Poging tot bijlezen gedaan.. wat gaat het hier hard. Lees ook steeds vaker dat mensen ''meegaan met de andere samenvatting''.

Ollie gaat lekker mennen met die knappe simba! veel plezier
Tallechie fijn dat je nu de oorzaak weet.. maarja erg irritant lijkt het me wel steeds niet kunnen slapen!
Laura sterkte... wat een rotnieuws.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:39

@ lacuna het gaat in principe niet om een 'betere'ruiter maar om een ruiter die wat dichter bij woont dan mij

helaas vanavond geen 4 span les want koetsier heeft buikgriep dus dat laat kansen voor mij open ga dus vanmiddag even met een paard voor de kar oefenen voor de wedstrijd van volgende week

voor de rest ga ik mee in de samenvatting

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:43

Bedankt voor alle felicitatiess! Heb een leuke dag gehad! Zaterdag en zondag vier ik het nog voor vriendinnen en familie! Dan ga ik me wss echt jarig voelen!

Ga ook mee met de samenvattingen!
Laura heel veel sterkte, hoop dat het snel beter gaat!
Tallechie, dat is wel heel veel beter dat je eindelijk een beetje kan gaan slapen 's nachts!

Ik ga vanmiddag heerlijk met de pony's mennen! Ze mogen wel weer wat aandacht krijgen!
Heerlijk weertje dus ik ben weg!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:14

sander_lotte schreef:
@ Ollie: ga je rijden of mennen met Simba? Men jij alleen? Veel plezier in ieder geval! Ik wou dat ik ervan kon meespreken, maar heb niemand die vrij is en met me mee kan... :(

Met Brutus men ik alleen maar met Simba niet hoor. Ik manlief gevraagd voor vanmiddag om mee te gaan ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:25

Ollie lekker aan het mennen en Lanouska ziet haar kans schoon ook aan de slag te gaan, Tallechie heeft gezellig bezoek gehad en wat last van zwangerschapsdementie (is bij mij denk ik nooit overgegaan :+ ). Mensen die liever mennen dan rijden en omgekeerd. Rizanta is ook mega, gelukkig heb ik lange benen en zit ik er wel 'omheen', maar die draf van haar ben ik nog steeds niet 100% aan gewend hoor. Als ze gaat strekken is het maar weer de vraag hoe ik goed blijf zitten }:0 . Evelinee een fijne verjaardag gehad en ik lees nog wat over Equitana (zou echt gepast geld meenemen als ik daarheen zou gaan) en gedoetjes thuis waardoor mennen / paardjes op lager pitje staat, sterkte :(:)

Citaat:
VHU een nieuwe wagen jij bent ook in de koop mood de laatste tijd !!
Nou ik heb mijn trailer en mijn sulky pirouette verkocht he, dus ik heb me aan de afspraak gehouden dat ik pas weer iets koop als ik iets verkoop ;) Mijn Dutch is nog wel te koop, dus zegt het voort, zegt het voort ;)

Ik werk momenteel voor een aantal hogescholen. Een daarvan ben ik een poos geleden behoorlijk overspannen weggegaan, maar dus toch weer op verzoek van hun teruggekomen. Dat leek allemaal goed te gaan. Maar de afgelopen drie, vier weken toch weer allerlei dingen meegemaakt waar ik letterlijk de kriebels van krijg (zit onder de uitslag, denk echt dat het daarvan komt, pure stress). Het zijn allemaal dingen in de organisatie die me zo tegenstaan, ik kan me met goed fatsoen er niet meer uitpraten bij de studenten. Heb nu toch maar aan de manager aangegeven dat ik vind dat het zo niet langer kan. Vanmiddag had ik lessen, die heb ik niet gegeven, kon het niet opbrengen. Zo stom dat ik toch weer in zo'n zelfde situatie terecht kom -:(- Had er gewoon echt niet meer aan moeten beginnen maar dan ben ik zo'n naieveling die denkt dat het wel goed komt. Nou niet dus ;(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:56

VHU : :(:) lijkt me ook enorm zwaar om voor een hoogeschool college's te geven, hoop dat je het allemaal een beetje op regel krijgt en dat je je weer helemaal tip top in orde kan gaan voelen !!!
Wel gaaf dat je de trainingswagen voor Rizanta hebt kunnen kopen !!

Ga nu nieuwe stopjes op mijn leidsels stikken.........pokkewerk !! :Y)

Ollie lekker mennen.....ik durf ook niet alleen, hoop dit weekeinde weer te kunnen mennen, ze loopt momenteel te weinig helaas !!

Equitana ? GAAAAAAF !!! :j *\o/*

Patrick, super mooie foto's van je paarden en je border collie is ook superleuk !! ben helemaal fan van border's en ook van husky's !!

Veel plezier voor iedereen die nog lekker met de paardjes aan de gang gaat ! *D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:21

Hoe doe je dat stikken Biancocoo? Als je een leidsel wilt kopen met stopjes er al op zijn ze nl heel duur :o

Ik geef graag colleges hoor en de contacten met de studenten vind ik (meestal ;) ) ook erg leuk. Ze hebben vaak orginele standpunten en daar blijf ik ook wakker bij ;) . Werk ook graag samen met collega's, dat is het niet. Het gaat echt om de organisatie die in mijn ogen het onderwijsproces bijna tegenwerkt. Geen goede cijferlijsten, je kunt als docent dan niet de resultaten invoeren waardoor dat later weer allemaal handmatig moet door de administratie (en dus meer kans op fouten en docenten die het vergeten, ik niet, maar ik ben ook studieloopbaan begeleider, dus als het niet klopt, moet ik het oplossen :( ), geen tijdige roosters, klassenlijsten die niet actueel zijn, geen parkeerplaats als je aankomt, geen overleg over taken, niet eens een duidelijk takenpakket, koffie/kopieer apparaten die het niet doen, kantines die rotzooi serveren, wc's die stinken, computers die niet aangesloten zijn, het is echt dagelijkse praktijk (bij die bepaalde hogeschool) >;)

Zo ik ben het weer ff kwijt :+
Ik moet gewoon niet meer voor ze werken, het komt daar gewoon niet goed :n
Gelukkig heb ik niet zoveel werk meer bij ze, maar het is gewoon zo teleurstellend & frustrerend dat het weer niet werkt |o
Het jammere is vooral dat het zo'n leuke opleiding is waar ik heel graag voor werk maar goed, het werken moet wel mogelijk zijn natuurlijk :roll:

Zo en nu gaan we lekker weekend vieren *\o/* Het is prachtig weer :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:42

Prettig weekend allemaal !!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:09

Klinkt niet echt leuk VHU, maar ja, je moet iets om je geld te verdienen !!
Wel knap dat je dat kunt, ik doe je dat echt niet na !

VHU: mijn man is zadel en tuigenmaker. dat heeft hij "vroeger" geleerd in Engeland bij Barnsby .
Omdat nieuw tuig kopen voordeliger is als iets met de hand maken is hij voor een baas gaan werken, maar de spullen voor reparatie heeft hij nog, elzen, en naalden, en messen en alles.

Dus ik neem dan een oude springteugel en haal daar die oude stopjes voorzichtig af, door het garen los te peuteren, en meet dan op nieuw leidsel uit hoe ver ze uit elkaar moeten komen, zodat ze op beide leidsels precies even ver uit elkaar zitten en even ver vanaf de paardenmond, en dan de stopjes om het leidsel heen en stikken maar !!
Je steekt met een dikke naald met houten handvat (Els) een gaatje door het stopje en leidsel, en naait zo dus het stopje vast met dikke naalden en dik garen.
Door ieder gaatje gaat een naald van beneden naar boven,... en van boven naar beneden, zodat het dus van 2 kanten meteen vast zit ! je gebruikt dus 2 naalden tegelijk.
Is het nog duidelijk :7 ???? en dan zit het dus vast !!

Goed, ik ben net klaar, heb op beide leidsels nu 5 stopjes zitten, helemaal top !!!

Fijn weekeinde allemaal !

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:17

VHU, heb je je nieuwe wagen voor rizanta al? of wanneer komt die?

laura, hihi dat heb ik ook wel eens hoor dat ik iets in een opwelling koop.
maar dan de stap om het terug te brengen...
knap van je zus (en paardje) hoor :j 3 winstpunten!

Jellee, heb je al wat gekocht van de nieuwe BR collectie?
wobbe wil het halster :j
en wobbe en ivy samen willen de zweetdeken (ze passen toch dezelfde maat)

Tallechie, heb je vanmiddag nog een beetje kunnen slapen?

Ik twijfel... weet niet zo goed wanneer ik wobbe een iets dunnere deken op zou doen.
's nachts kan het nog best koud zijn.
en overdags als het zo waait als bijvoorbeeld vandaag dan is het ook nog best fris.
Hij staat nu nog onder een 300grams en zou dan naar 200grams gaan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:55

vhu lastig is dat. Deze school proberen te mijden inderdaad.
Laura knap 3 wp
IT nee heb niet meer kunnen slapen dus ben nu erggggg moe!!!!!!!!! En vanavond moet groningen voetballen en kijken bij schoonouders, maar geloof dat vrienlief alleen heen mag.

ik weet de weersverwachting niet dus kan je niet helpen. Ik heb altijd als het gemiddeld 10 gr is doe ik een dunnere deken op, maar weet niet hoe het 's nachts is. veale loopt nu al helemaal bloot omdat zijn deken kapot is