[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:09

Haha.. Ik heb meestal ook dat ik de extra "power" krijg als ze er echt ff vandoor zijn gegaan of een bok hebben gegeven of iets.. Dan weet ik dat ik blijf zitten als ie aan de kletter gaat.. En ook als ik val dan ga ik er weer terug op.. Dan weet ik wat ik níét moet doen als ie aan de kletter gaat.. (het vallen dus :Y) )

Haha, ik heb het juist andersom..
Over de weg doen we met twee vingers en hoeven in onze neus.. Maar in het bos vind ik af en toe nog doodeng :o :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:12

diddle is gewoon veel te lief ;) gisteren ook, in het bos zo hard als we konden gecrosst, en hij ging écht snel :D
en dan ga je zitten, en binnen 5 meter stapt hij (zonder te hoeven trekken ofzo :+ )
en dan stap je op lange teugel verder :) totaal ontspannen.. (om op een jhaaaaaaaaaaaaaaaa!! weer als een idioot ervandoor te schieten O:) )

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:16

Ik ben eindelijk wat langere ritjes aan het maken met Romeo. Afgelopen dinsdag was het de eerste keer dat we de verharde weg verlieten en dus het bos in trokken. Vrijdag ben ik voor de tweede keer het bos in getrokken, het is echt genieten! Romeo luistert heel goed en hij is doodsbraaf. Enkel plassen zijn nog een probleem, maar volgende keer nemen we de laarzen toch mee :+
Hier even wat sfeerplaatjes :Y)

http://img15.imageshack.us/i/img3014w.jpg/
http://img7.imageshack.us/i/img3065x.jpg/
http://img18.imageshack.us/i/img3070a.jpg/
http://img7.imageshack.us/i/img3093qem.jpg/

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:20

Anne is nu ook onwijs lief.. Kan haar op m'n zit in galop zetten en terug.. (in het bos) .. Maarja, het vertrouwen was aardig beschadigt, en helaas komt dat niet zo één, twee, drie terug :=

Dat is echt leuk, dat ie zo braaf is! Leuke foto's ook! :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:24

dat weet ik, van dat vertrouwen.. := daarom ben ik op de weg zo'n miep :)
maar lieve paardjes, komt alles mee goed he :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:47

hmm ik volgende week naar de shetlandermendag en dan ga ik het met een bandage proberen :) wie weet is het wat, gelukkig gaan we er al de avond van te voren heen dus ik kan als we daar zijn gelukkig het ergste eraf boenen maar dat is niet echt een lekker werkje :Y)

pff mijn lieve kleine misty weer enkelspan gereden, en de afgelopen dagen paar keer achterwaarts geoefend en dat pakte ze erg goed op maar vandaaagg pff ze werd echt zo heet zodra ik ging halthouden begon ze al te stijgeren zonder dat ik enige druk op mijn leidsels had, flink afgstraft maar het hielp niet veel,, het achterwaarts gaan doe ik trouwens met kleine ophoudinkjes en met mijn stem dus niet met veel trekgeweld.,, wie weet de oplossing :D

chan_fritsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:12

marrianne schreef:
hmm ik volgende week naar de shetlandermendag en dan ga ik het met een bandage proberen :) wie weet is het wat, gelukkig gaan we er al de avond van te voren heen dus ik kan als we daar zijn gelukkig het ergste eraf boenen maar dat is niet echt een lekker werkje :Y)

pff mijn lieve kleine misty weer enkelspan gereden, en de afgelopen dagen paar keer achterwaarts geoefend en dat pakte ze erg goed op maar vandaaagg pff ze werd echt zo heet zodra ik ging halthouden begon ze al te stijgeren zonder dat ik enige druk op mijn leidsels had, flink afgstraft maar het hielp niet veel,, het achterwaarts gaan doe ik trouwens met kleine ophoudinkjes en met mijn stem dus niet met veel trekgeweld.,, wie weet de oplossing :D

Om ze achterwaarts te leren kan je makkelijk te oefenen door op heuveltje te rijden, dan staan de strengen al strak en weegt de kar niet veel om 8eruit te duwen.
Of iemand aan de kar laten trekken, zodat het de pony geen moeite kost om achteruit te gaan. Zo heb ik het mijne ook geleerd, want die wou eerst ook nooit achterwaarts, en nu doet hij het primaa :D
Succes ermee!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:32

@Naaltje: wat goed van je! Wat leuk dat je op wedstrijd gaat, succes alvast en veel plezier met paard uitproberen, straks!

@Sander-Lotte: wat fijn dat het zo goed gaat! Het is ook echt een plaatje en wat een mooie omgeving!

Ik ben dus echt geen held meer, heb ook al wat blijvende blessures opgelopen, rijd nog maar zelden onder het zadel, ben al een dagje ouder én ik ben moeder, dat is toch wel ff anders heb ik ervaren.

Gisteren met een hele bubs Labradors gaan wandelen, best dicht in de buurt van stal, wauw wat was het daar mooi en nu komt het; er waren zelfs menroutes!!!! Helemaal blij, ik heb er al zin in!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:54

Ik lees straks bij, sorry voor het ego-berichtje:

Zo nou weer een avontuur beleefd hoor..
Werd wakker, ging kleren enzo pakken. En kreeg het me toch ineens warm.. Ging allemaal zweten enzo! Werd ook misselijk, kreeg het gevoel dat ik moest overgeven..
Dus ik ging maar naar beneden.. M'n ouders zaten in de keuken..
Onderweg daar naartoe werd het zwart voor m'n ogen, helemaal.. Alleen een klein streepje van boven zag ik nog door.. Ben toen in de keuken op een stoel gaan zitten.. Ons ma werd intussen helemaal bang.. "JAS wat is er?! Zeg wat er op doet! Nu!".. Dus ik half vertellen, maar had het stik benauwd :=
Dus m'n moeder pakte me vast enzo.. Ging de dokter bellen, maar die nam niet op..
Koos (man van ons ma) ging kleren pakken voor hun, voor als we weg moesten ofzo..
Toen viel ik blijkbaar flauw, hing helemaal slap in m'n moeder armen en begon te schokken.. (voor mij was het niet of ik sliep, heb zelfs gedroomd := ) Ik werd "wakker" doordat ik me moeder hoorde gillen: KOOS KOOS!
Mijn broer werd daar ook wakker van en schrok zich kapot toen ie mij zag..
Blijkbaar heb ze wel een keer of 11 Koos geroepen.. Maar ik heb het maar twee keer gehoord..
Toen kwam Koos bij me zitten en ik vroeg "waar ben ik?!" "ja thuis.." en toen "waar was ik?" "ook thuis, je viel weg"..
Ik had toen heb idee dat ik moest overgeven, maar had nog niks gegeten dus dat kon niet..
(intussen had m'n moeder de ambulance gebeld, die was onderweg)..
Ben in de kamer gaan zitten, ondersteund door m'n moeder want kon niet goed lopen.. Zat nog helemaal te trillen enzo.. :j

De ambulance was er echt snel! Kreeg toenzo'n bloeddrukmeter, man wat een k*tgevoel is dat.. :') En van die stickers, om m'n bloedcirculatie te meten..
Ook gingen ze m'n suikerwaarde meten, was perfect: 6.2..
Toen m'n bloeddruk nog een keer na het opstaan, was ook goed 120 om 80 :)
Ze hadden geen reden om me mee te nemen, moet alleen straks bloed prikken, snik! Vind dat ZO eng..:=
Ze hadden ook de HA gebeld en die vond het ook niet nodig dat ik langs kwam, alleen als het nog een keer gebeurde :j

M'n moeder is nu nog steeds bang, mag niet douchen met de deur op slot.. Mag eigenlijk gewoon niks.. :')
Mocht ook niet meer naar het strand.. Eigenlijk ook vanavond niet lessen.. Maar Anouk het EHBO en d'r is nog iemand bij, dus dan mag het wel, als het de rest van de dag goed gaat :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:58

@Jasia: dat is eng, zeg! Goed opletten dus en ook even je omgeving laten weten :(:) :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:01

he dat is schrikken zeg!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:05

Ja ik heb vanavond menles, dus zeg wel even tegen de instructeur dat ik weg kan vallen :=

Evelli: voor mij was alleen het begin en het "wakker" worden eng, eigenlijk ook niet echt, want wist niet wta er gebeurde of gebeurd was..
Vooral mijn moeder is erg geschrokken :=

Het enige dat ik eng vind is het bloedprikken.. en dat vind ik dan ook echt DOODeng! :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:08

idd vooral voor je ouders enje broertje

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:10

Broer.. Hij is 21 :))
Hij schrok wakker van m'n moeder, en wist dat er wat aan de hand was, het was geen gewone gil.. (ze gilt ook als ze een spin ziet ofzo, maar dit klonk anders)..
Dus ook hij stond gelijk beneden.. Koos het volgens mij de traptreden niet eens geráákt :')
Maar hij was ook geschrokken.. Hij kan toch al niet zo goed tegen ziekenhuizen, ambulances, enz. :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:16

hoop dat je er niet vaker last van krijgt :)
je suiker is het niet, je hebt een mooi gehalte met 6,2

Eet je wel genoeg vlees? Voor je ijzer gehalte?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:23

Nee, ik ben vegetariër.. Al 6 (7?) jaar.. :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:24

Zorg je wel dat je genoeg ijzer binnen krijgt? Doormiddel van goede vleesvervangers of supplementen?
Voor jonge meiden is dat zooooooooooo belangrijk! Krijg je idd flauwval acties van als je te weinig ijzer binnenkrijgt

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:38

Hij zei ook al dat het door hormonen, bloedverliees en daardoor ijzertekort zou kunnen komen.. Komt vaker voor bij meiden van mijn leeftijd.. Alleen dat schokken maakte die zich wat zorgen om.. :j

Ja eet ook gewoon fruit (Pink lady's :9 :)) ) enzo..
En had afgelopen maand ijzertabletten.. (drie per dag, half uur voor het eten) en een soort van dieet.. (6 keer op een dag eten, man dat is véél := )

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:23

@Jasia: Jeetje dat is toch even schrikken! Bij ons is het hier ook al eens schrikken geweest, mijn zus viel eens flauw toen ze van de trap af kwam, dus donderde ze 20 treden naar beneden.

Ik heb op kamp ooit eens een aanval gekregen, daar herinner ik me ook alleen dat ik me heel slecht voelde, en plots lag ik op de grond met een kapotte broek en een heleboel mensen rond mij die allemaal vanalles aan het roepen waren. Ik was toen ook erg aan het schokken, en er waren mensen die me probeerden stil te houden en mijn vingers open te breken(die waren helemaal verkrampt). Jeetje wat een pijn deed dat! Meer herinner ik me niet.
Ik weet nog steeds niet wat het was, alle symptomen wezen wel naar een epileptie-aanval, maar ik heb het nadien nooit meer gehad.

Ik zou inderdaad even de omgeving laten weten wat er kan gebeuren, voor de rest gewoon hopen dat het niet meer voorkomt. ;)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:05

Ja ik hoop het idd :) Laat het iedereen weten, zodat ze ook weten wat ze moeten doen enzo :)

Het was bij mij geen epilepsie, zeggen ze..

Heb je het toen ook niet laten onderzoeken?

Net bloedgeprikt, DOODeng :=

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:45

Hahahah! Ik heb gelukkig niks van bloedprikken :P
Hopelijk komt er wel iets uit. Ik denk zelf dat je ijzergehalte te laag is.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:46

Daar dachten ze idd ook aan.. Maar dat zou het schokken niet verklaren.. Maar goed.. M'n moeder is helemaal panisch nu.. Net moest ik niesen dus deed zo van * ha hatss* en toen was het "WAT? WAT IS ER?!" Uh ik moet nieehatsjoe!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:48

hhahaha, ach wel lief zo'n overbezorgde mams :D

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:48

Haha nou....... :+
Nu móét ik mee om boodschappen, want mag niet alleen thuis blijven.. :=

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:49