[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:05

Hier heel veel vuurwerk en dichtbij. Fiesta kropt de spanning op, Johnny was lekker slobber aan het eten. Fiesta zocht steun bij ons en Johnny bij Fiesta. Maar alles is zonder geren goedgegaan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 12:48

De beste wensen allemaal, dat iedereen maar een mooi jaar mag hebben.
Hoop dat alle paardjes en andere dieren snel weer rust hebben.
Er word hier nog geknald in de verte, mijn honden hebben er geen boodschap aan, zij zijn er echt niet bang voor gelukkig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:53

Iedereen ook de wat verlate beste wensen uiteraard! Hondlief is altijd erg in de war van het vuurwerk dus ze was ondergebracht in een vuurwerkvrij pension, waar we haar gisteren weer bijzonder vrolijk en enthousiast uit hebben gehaald.

En hier groot nieuws: we gaan verhuizen naar .... Friesland.
Zo super blij mee. Naar Beetsterzwaag, dat is aan de rand van het Drents Friese Wold. Oa bekend terrein voor degenen die wel eens de endurance Wateringen hebben gereden. Per 1 mei gaan we over. Naar een gewoon huis hoor, geen boerderij of zoiets. Maar wel in een omgeving waar paarden en rust en ruimte weer volop aanwezig zijn _/-\o_

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:08

Wat fijn VHU. Idd mooie omgeving.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:15

Leuk dan kunnen we eens samen rijden. Is nog steeds wel op afstand van het Drents Friese Wold zelf. Ik men zelf het liefst in omgeving Diever met mijn kleintjes. En nu ik mijn schapentrailer ga inruilen voor een 2-paards zodat alles in 1 keer mee kan, gaat dit ook in tweespan mogelijk worden. Helaas was een anderhalf toch echt te krap, dan bleef er maar 90 cm over voor de pony's in de lengte van de trailer. In de 2paards zal ik zowel mijn vierwieler als de sulky tegelijk kunnen vervoeren. Dit is erg praktisch als ik naar bvb Epe ga, want dan wil ik een deel ook tandem voor de sulky gaan rijden. Deze foto's zijn van vorige week aan de Appelscha kant van het Wold. Eerste gezamenlijke rit met anderen gereden met het spul in tandem.
Afbeelding
Afbeelding

Dit was tijdens het inrijden, want jut en jul vinden stilstaan nog lastig. Dat is dan ook meteen Alex zijn probleempunt als voorpony, stilstaan is moeilijk.
Afbeelding

Maar het stilstaan moest ook geoefend worden, thuis kunnen ze het ook netjes urenlang indien mogelijk. Dus op verplaatsing ook telkens geoefend met korte stukjes. Wel meent Alex nog achteruit te moeten stappen dus ik ga vanaf Jorie zijn borsttuig even strengdragers realiseren.
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:23

Gefeliciteerd VHU, wat leuk!

Dfw is een hele mooie omgeving. Ik heb daar jaren vlakbij gewerkt (Wilhelminaoord) en reed er dan altijd gedeeltelijk langs.

Dan is het toch wel handig dat je kleintjes hebt Jorex! Dat past wat sneller. Fijn dat je nu met het hele spul op pad kan.

Ik ben echt nog aan het bedenken hoe ik dat moet doen als ik ooit eens met paard en de wagen op pad zou willen. Ik heb een tweepaards trailer maar geen koetsenframe dus dat wordt lastig.

Had ik jullie het filmpje van Veroons tweede keer voor de kar al laten zien? Volgens mij niet. Deed ze heel braaf! Het is de bedoeling dat ze komende zaterdag voor de derde keer er voor komt.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:36

Stlle meelezer hier. Heb altijd enkelspan gereden, maar ivm blessure van mijn paard gestopt. Heb ook veel gegroomd bij tandem en vierspan.

@Jorex: wat je kunt doen is een extra strengophouder maken met dik koordelastiek die je van de hoogte van de culeron van voorpony naar de strengen laat lopen. Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:42

Dat zou ook kunnen inderdaad. Dan kan ik de broek van het tweespan eraf laten en vervangen door dat elastiek. Maar waar vind ik zo iets, dat is de vraag. Al die elastische strengdragers zijn leuk en aardig maar natuurlijk 10 maten te groot. :')

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:53

VHU dat is mooi.

Jorex een beetje crea bea met die elastische strengdrager zijn, inkorten is toch niet zo moeilijk.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:33

Jorex schreef:
Dat zou ook kunnen inderdaad. Dan kan ik de broek van het tweespan eraf laten en vervangen door dat elastiek. Maar waar vind ik zo iets, dat is de vraag. Al die elastische strengdragers zijn leuk en aardig maar natuurlijk 10 maten te groot. :')

Bij een caravan / voortent handel kun je deze elastiek per meter halen. Daar haalde wij ze ook.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:52

Muronia schreef:
Ik ben echt nog aan het bedenken hoe ik dat moet doen als ik ooit eens met paard en de wagen op pad zou willen. Ik heb een tweepaards trailer maar geen koetsenframe dus dat wordt lastig.

Heb ik ook niet, mijn wagen gaat op een losse aanhangwagen (veel spierballen nodig want best hoog :+ ) of in een 2e trailer (minder spierballen nodig :Y) )

@ VHU, veel plezier daar!
@ Jorex, leuk zeg, zo tandem!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:21

Hier een koetsenaanhanger met lier voorop. Mochten we ooit met paard en wagen weggaan dan moeten we met 2 auto’s.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:31

Afbeelding
Jaja mijn 1ste keer mennen dit jaar,hulp gehad met in en uitspannen en me door de spanning heen gepraat.geen tong over het bit maar nog wel heeeel veel werk echt weer genoten.
Hier wel een ponymentrailer,staat wel veel stil dus tijd dat we weer aan de slag gaan

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:05

HT goed de kop is er af.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:08

Lekker HT, idd de kop is er weer af.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:45

Hier vandaag weer het eerste ritje, ging goed!
Ook dikke stress hier nu omdat we spontaan morgen al verhuizen van stal ipv volgende week zondag, vanwege het voorspelde vriesweer :brr: (vooral vanwege de ijsplaten na deze vele regen).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 19:25

Ht.... goed zeg, mooie start zo met hulp, heerlijk, knap gedaan.
Nala, verhuizen gaat vast goed, succes.

Leuk filmpje zie ik <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:09

@HT ahhhh wat heerlijk weer zo'n groene leuke pony voor je kar <3
@Naia sterkte met de verhuizing... misschien valt het morgen nog mee met de kou...
Heerlijk filmpje <3

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:57

Vhu geen groene pony hoor,wit met ervaring :j nu nog team worden,vanmorgen met stalgenootje indoor minimarathon gekeken en haar enthousiast gemaakt dat je met een minipony ook plezier kan hebben.
Leuk om dennis weer eens gesproken te hebben en zien rijden.
Nala hoe is je verhuizing gegaan

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:04

Ht zag ik het goed dat ze nu daar staat? Bevalt het?
Ik men al een tijd helemaal niet door dat stomme weer iedere keer en de mafklapper kan ik niet alleen inspannen. Dus grote winter/regen vakantie hier.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:50

Yep op de manege,ze mist wel haar kudde en inloopstal ipv box en overdag paddock.voor mij extra kosten en werk maar wil nu echt kilometers maken en handiger een binnen en buitenrijbaan ipv longeerrondje.
En inderdaad mis ik ook hulp bij inspannen,nu moet ik het nog leren vragen

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:59

De verhuizing ging super goed! Ze deed het geweldig. Alleen even een wegversperring en een paard etend zebrapad (terwijl de andere zebrapaden prima waren :+ )

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:03

Hier een zonnetje tijdens onze ronde. Wel onderweg de schoenen van Eef uit moeten doen want de weg stond blank, een superplas van 30 cm diep en 40 mtr lang. En had vandaag mijn (nieuwe) groom op de bok gezet die voor het koetsiersbewijs gaat. Was direct een doop eerste maal 2span. :D
Het was niet de enige superplas. Het waterwerk is goed geoefend.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:36

Wat leuk HT en fijn dat je te plek bent Nala.

Ik heb hopelijk nu iets gevonden wat gaat passen om tandem de strengen te dragen en als het niet lukt dan ga ik ze in mijn nieuwe trailer gebruiken (vastzettouwen met draagkracht 350kg). Ik heb ook geïnformeerd naar nieuwe strengen en bij ruitersport Benjamins hebben ze helaas die kleine maat niet, dus nu ga ze ze custom voor mij maken.

Hier vandaag een ijskoude ronde zonder de voorspelde zon gemaakt met een hyperfrisse achterpony en een trage voorpony. Ja, zo werkt het niet goed samen. :')

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:41

happytime schreef:
Yep op de manege,ze mist wel haar kudde en inloopstal ipv box en overdag paddock.voor mij extra kosten en werk maar wil nu echt kilometers maken en handiger een binnen en buitenrijbaan ipv longeerrondje.
En inderdaad mis ik ook hulp bij inspannen,nu moet ik het nog leren vragen

Je kent ook niemand die in Hoofddorp werkt en ook niemand die er woont dus snap wel dat de drempel hoog is :D