[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:34

VHU: en, vandaag al weer lekker gereden? Kan/Ga je Ber en Cathey straks samen op de wei zetten of hou je ze apart? Goed nieuws over je zoon!
Haha, Alarmbelle, die had ik gemist. Geweldig

Vandaag enorm genoten van de Ride & Run, het was supergoed georganiseerd en dat terwijl het voor de allereerste keer was. Erg leuk. Beetje jammer dat ik ook op de fotos sta, maar goed...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:20

Wat ontzettend leuk Tine echt super!

Ips ik heb nooit aan jouw Catey gedacht... so sorry maar dan zijn er nu twee in het topic Y;( vond die naam gewoon 100% bij haar passen Cathey dan zo schrijf ik het.
Hoop dat je het niet erg vind :o
Laat het me even weten anders noem ik haar in het topic wel Galucci.

Wil de komende tijd vooral aan vertrouwen en gewoon ontspanning werken als dat er wederzijds is in het opstappen, halthouden, stap en draf gaan we stapje verder. Dier is laatste maanden enorm gepushed en dat heeft tot gevolg gehad staken en enorm gezwiep met staart etc. Dus vandaag rustig gepoetst, gewandeld, erop gestapt en rondgestapt aan lange teugel met lichte aanleuning. Daar snapt ze niets van zo sneu gaat ze in zo'n houdinkje lopen ... uiteindelijk stapte ze rondje met neusje eruit en losse rug zeg maar... Nou dat was al heel wat :P toen ben ik gestopt.
Vond het heerlijk om mee bezig te zijn :-) heb gestapt in de grote paddock, die is groter dan de bak dat voelt op een of andere manier fijner, weet ook niet hoe dat komt maar goed.

Ber slobber gegeven arme dier heeft weer zo'n verbrande neus... ze had halster met 'zonneklep' ergens in de wei laten liggen dus ook maar weer nieuwe zonneklep gekocht. Gelukkig was er nog een bij Divoza...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-09-16 19:04, in het totaal 3 keer bewerkt

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:23

Tine wat leuk zo samen met jou zoon. En vooral die laatste foto, waar is Amerigo, zoekplaatje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:36

Ja grappig :+ en Amerigo heeft zowaar zijn oortjes vooruit <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 19:23

Inderdaad zoekplaatje hihi. Amerigo had het super naar zijn zin. Zo fijn om te zien. Morgen met Samoerai debuut in de M2. travers zit er nog niet helemaal op, maar goed we gaan het maar gewoon proberen nu nog even bankhangen. Morgen moet ik van de heren uitslapen, maar 8 uur is voor mij al heel laat. Dus dat gaat lastig worden hihi

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 06:18

Tine, gefeliciteerd *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 07:20

Happy birthday TineAfbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 07:47

Gefeliciteerd Tine Y)(^) maak er een mooi dag van!

Ik zet Cathey morgen bij Ber (en 3 andere paardjes) in de wei. Is vriendelijke groep (Ber is eigenlijk de lastigste :P ). Is wel fijn want dan kunnen ze nog aan elkaar wennen voordat alles de paddocks op gaat.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 07:49

Gefeliciteerd Tine, wat een leuke foto's.

VHU, fijn nieuws van je zoon.
Succes met de paarden bij elkaar zetten.

Hier is nu een wolkbreuk met onweer en bliksem en de hond moet uit

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:06

Van harte gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van, Tine! En heel leuke foto's zo van jullie samen <3

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:37

Fijne verjaardag Tine!
Vhu wat goed dat het meeviel voor je zoon.
Verder lees ik mee, maar even geen tijd/puf om fanatiek te reageren.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:13

Superfoto's Tine, erg leuk !! Wat word je zoon ook lang :wow:
zwaai naar Assie :wave:
Vhu, leuk lekker Cathey en Ber bij elkaar, super ! komt vast goed !! wat fijn dat de knie van H. al dunner is !! hoop dat het herstel voorspoedig blijft gaan !!
Hier ook nog steeds regen....blegh..en wel 18° dus veel te warm om iets met de honden te gaan doen qua trainen...erg jammer...
Janouk, wat een mooie bloesemfoto, is dat een boom bij jullie thuis ? schitterend !!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:53

Tine gefeliciteerd.
Lekker aan de gang met Cathey.

Prut weer ook hier. Gisteren huwelijks feest in Tolbert gehad. Mega water op de weg terug. Merk toch dat ik ouder word. Kan nog slecht zo auto rijden. Regen, veel water op de weg, schitteringen, verlichting uit, Ppfff blij dat ik thuis was.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:46

Sterkte Assie.... gaat het een beetje voorspoedig met je voet of ben je daar vooral moe van?
Biancacoo en Belker in de regen en onweersbuien dat hadden wij hier vanacht, nu lekker fris en droog. Net flink eind gelopen met de honden. En het is idd nog best warm, hier 22 graden. Fiets ook nog niet met de honden. Wiske doe ik graag paar keer per week even aan de fiets, kan ze zonder het gespring van Gretha om haar heen haar energie kwijt. Ter compensatie gaat ze als het zo warm is af en toe mee naar stal, alleen, vindt ze heerlijk.
Nee dat is ook niets voor mij Baudyh... nooit geweest trouwens ook niet toen ik 'jong' was :+ hoop dat je fijne avond hebt gehad :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:03

tine van harte gefeliciteerd *\o/*

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:03

Tine gefeliciteerd!

Gut, gisteren weer iets meegemaakt. Omdat de koetsentocht bij de frylemaborg in Slochteren voor ons helaas niet doorging. En het een mooie dag zo worden hebben mijn vriend en ik besloten om een rit te maken rondom Norg (noord drenthe) de hond (Suus) kan nu mee op de kar dus geen stress om op tijd thuis te zijn. Eerste wilden we naar het drents friesewold, maar later werd het Norg dat is maar 15 minuten rijden van stal het DFW bijna een uur.
De rit was heerlijk, lekker zonnetje, Suus vond het prachtig af en toe lekker meerennen. Als ik Oz wat meer aan het werk wilde zetten dan wordt Suus in de mand gezet op de kar. Gaan we stappen of langzaam draven dan mag ze naast de kar. Wat kun je dan genieten van je dieren. Het voordeel van Norg is dat bijna alle paden van zand zijn. En Suus daar lekker los kan.
Och, wat is het leven dan mooi....... Totdat, we een piepje hoorden in de assen van de wielen.
Dat piepje werd vervolgens ooooorverdovend. Echt niet leuk meer Suus en Oz hadden er geen probleem mee. Eerst hoop je nog als we door een kuil gaan o.i.d dan houd het wel op, nee dus. Ohjee, volgende week zaterdag hebben we marathon! Als het maar niet ernstig is.
We besluiten maar dat we de korstte route terug naar de manege te nemen, waaar de auto en trailer geparkeerd staan. Dan moet je wel dwars door het dorp. Vele mensen keken verbaast op :o ik heb vele malen sorry gezegd. Menig kwam naar de weg met een advies, WD40? De meesten moesten wel lachen.
Ondertussen zitten we ook te filosoferen wat het kan zijn. Onze plausibele conclusie, hij is droog een vetspuit zou de oplossing zijn. De kar heb ik nu 1.5 jaar en toen ik hem kocht was hij al 8 jaar oud. En bij mij had hij nog geen onderhoudsbeurt gehad. Op stal aangekomen gelijk naar de vetspuit gevraagd..... En die was leeg :\ ook dat nog. Naar Roden gereden om een nieuwe bus te halen. Eindelijk konden we de assen vullen. En toen we hem naar zijn plekje brachten was hij stil.... Wat een verademing. Wat kan de stilte dan heerlijk zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:48

Bedankt voor de felicitaties.
Yarah schopt heel Norg wakker.
Ik ga het ook merken Baudy. Slecht weer en donker, dan heb ik echt het idee dat ik niks zie.

Vanmorgen verwend met ontbijt en keuken vol oranje ballonnen. nieuwe TomTom gekregen, mooie bos bloemen en nieuwe wokpan. Daarna met zoonlief op wedstrijd hier vlakbij. debuut in de M2. We hadden vreselijk slecht weer, echt hoosbuien , dus tot op de draad doorweekt. Samoerai moest even overtuigd worden om toch gewoon door te gaan. Bodem was ook wat glad hier en daar. Er zijn nog genoeg verbeterpunten, maar de eerste winstpunten zijn binnen. 182 en 185,5

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:33

Dubbel gefeliciteerd Tine. Jullie troffen het niet met het weer.

Yarrah ik ben verwend met een technische man die de koets onderhoud, bijhoud en zelfs schoonmaakt.
Vandaag was hij lekker bezig met de kar, ik heb hem wel gewaarschuwd dat ik nog wel een paar maal ga oefenen door de waterbak voordat wij over 10 dagen aan de smw gaan meedoen.(dan mag hij de kar weer schoonmaken) dit was geen probleem volgens hem.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:29

Ojee heb ik ook wel eens gehad (maar toen waren het de lagers) met krijsende wagen door het bos :=
Dat is super handig Marga! :Y)
Knap gedaan van zoonlief, mooi 2 punten en officieel M2 *\o/*

Ber was weer ongelofelijk vervelend. Zo chill als ze een poosje is geweest zo drama is het nu weer. Voer ook alweer week magnesium bij :\ na heel veel gedoe haar neus kunnen behandelen, zag er weer een beetje fatsoenlijk uit, en ze had ook nog een soepoog van de wind en nog aan drie benen mok / verbrand vorige week, is nog niet weg. Zit niet mee zeg maar.
Cathey lust dus geen slobber met pulp was volgens haar vergif :wow: heb haar gelongeerd in de storm ze trok zich er helemaal niets van aan. Maar ze durfde niet op stal te staan, denk van het gerommel van de dakplaten.
Dus Piet restant slobber gegeven en die had daar geen problemen mee :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:50

Oh jee. ..krijsende kar....Gelukkig wel opgelost !
Tine gefeliciteerd voor zoon met winstpunten en M2 knap hoor.
Vhu heeft gestreste Ber. ...tja...als ik een plekje en extra geld had....zou ik haar met liefde opvangen voor je.... :o
Hoe gaat het met je neef.
Marga handige man voor kar onderhoud, alvast succes bij smw
Gem, druk aan het filmen bij WK voor maar lijkt me ook best vermoeiend als je dat een paar dagen wilt doen.
Ava Hoe gaat het bij je...en hoe is het nu met je moeder?

Verder. ..gewandeld, honden geborsteld, zijn in de rui.... en verder zelf soep gemaakt van courgette, en was best goed gelukt. :o

Fijne avond

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:11

Neef gaat redelijk... heeft het psychisch best moeilijk want hij is er nog wel een paar maanden mee zoet voordat alles hersteld is... als alles hersteld... en dat is lang en onzeker zeker als je 21 bent. Bedankt voor het vragen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:59

Vwb Ber op de wei is ze super ontspannen maar het was natuurlijk ook wel erg 'druk' weer. Ach er is altijd wel wat, wat dat gedrag veroorzaakt :list: ze is dan ook niet zo'n beetje vervelend maar gewoon staatsgevaarlijk (steigeren en omhoog springen, door me heen rennen, hoofd hoog omhoog slaan als ik maar naar haar wijs dat soort onmogelijk gedrag :\ ). Er valt dan ook niets te t-touchen of wat dan ook enige wat helpt is als ik boos word. Dan staat ze opeens gewoon stil en kan ik alles behandelen :o? .
En toch komt ze altijd elke dag in volle galop naar me toerennen vanachter uit de enorme wei waar ze in staat.
't Is een raar beest, dat is in ieder geval zeker :roll:
We waren zo lekker bezig, idee was/is ook een dag Cathey, een dag Ber. Vandaag was haar dag. Nou leuke dag was dat weer >;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:04

VanHuisUit schreef:
Ojee heb ik ook wel eens gehad (maar toen waren het de lagers) met krijsende wagen door het bos :=
Dat is super handig Marga! :Y)
Knap gedaan van zoonlief, mooi 2 punten en officieel M2 *\o/*

Ber was weer ongelofelijk vervelend. Zo chill als ze een poosje is geweest zo drama is het nu weer. Voer ook alweer week magnesium bij :\ na heel veel gedoe haar neus kunnen behandelen, zag er weer een beetje fatsoenlijk uit, en ze had ook nog een soepoog van de wind en nog aan drie benen mok / verbrand vorige week, is nog niet weg. Zit niet mee zeg maar.
Cathey lust dus geen slobber met pulp was volgens haar vergif :wow: heb haar gelongeerd in de storm ze trok zich er helemaal niets van aan. Maar ze durfde niet op stal te staan, denk van het gerommel van de dakplaten.
Dus Piet restant slobber gegeven en die had daar geen problemen mee :))

Magnesium heeft alleen maar zin als je dat elke dag voert.
Misschien een idee om ber msm te geven. Voor de zuivering van binnen uit. Goede resultaten mee met mok.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 07:31

:oo Ik loop zwaar achter zie ik in het topic

VHU wat gaaf Cathey <3 <3 <3 en nu lekker gaan genieten met je paardje *\o/* ik had er al zo'n voorgevoel bij dat je toch al wel helemaal verkocht was :D
Tine nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wat een prachtige foto's van jullie ride en run Y)(^) *-:)
Verder ga ik straks eerst eens even bijlezen.

Vrijdag zadelpasser geweest en mijn demozadel wat ik aangeschaft had voor de kwpner lag nog beter op Milla, dus even helemaal goed nagekeken en was prima, dus nu definitief mijn demozadel aan kunnen schaffen *\o/* Ben erg blij geweest met de zeer goede service, mevrouw vond het ook erg vervelend allemaal hoe het verlopen was met mijn vorige paardje en ze was zo blij dat het nu allemaal in orde is, dat mijn pasconsult gratis was en hoefde helemaal niets te betalen *\o/* over een half jaartje mag ze weer komen, om te kijken of het allemaal nog in orde is :D

Zaterdag hebben we een grote wandeling met Milla gemaakt, om eens even van het terrein af te zijn......nou nou nou dat vond meneer allemal best moeilijk. Hij moest luisteren :') Mocht niet te hard lopen, mocht niet eten, mocht niet happen uit frustratie, mocht niet stilstaan......en mocht uiteindelijk ook niet stuiteren naast de baas := dus hij ging dan toch maar gewoon braaf mee. Als je 1x zegt dat hij iets niet mag, dan is het ook gelijk over.......het is nog een puppy hoor <3

Straks nog eens naar de bouwmarkt voor wat atributen zodat ik een schrik en obstakelparcours kan bouwen......kunnen we daar weer even mee oefenen :):)

Nu eerst bijlezen :list:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:21

Nou dat is weer hele zorg minder Dingetje van het zadel. Stalgenootje hier heeft ook een Spanjaard en dat is ook een vreselijk lief en gehoorzaam dier. Wel af en toe een flamingodans zeg maar, maar totaal niet gemeen of kwalijknemend.

Ber krijgt elke dag magnesium, als ik er een dag niet bent doet stalgenootje het. Bedankt voor de msm tip +:)+
Zou dit dan wat zijn, hier zit ook magnesium in namelijk:
https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 408?v=True
Cathey heeft gelukkig geen witte voeten mijn ervaring is onderhand dat witte voeten toch echt sneller mok/verbrandingsdingen hebben dan zwarte voeten. Het is begonnen met verbrande huid door zon net als haar neus.
En het is natuurlijk ook absoluut niet fijn als iemand aan je verbrande neus zit... alleen al dat drama erbij maakt het alleen maar erger maar goed zo is ze nu eenmaal }:0