[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:19

Gem fijn dat je lekker hebt kunnen mennen!

Ollie , waarschijnlijk wijs besluit om brutus te laten staan vandaag.

Vhu veel plezier alvast gewenst zondag :D

Ik blij *\o/* mag van cavalier een marathonwagen lenen voor de SGMW :D omdat mijne dan natuurlijk nog niet klaar is. Nu nog een manier vinden om de wagen bij mij op stal te krijgen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:36

Avaluna: verenigingsles is in principe maar 1 x per 3-4 weken. De eerstvolgende is 05/04. De minimarathon komt mij ook niet uit, mijn moeder heeft die dag gepland om met de hele familie te gaan brunchen t.e.v. haar 70e verjaardag, en valt ook nog eens midden in de meivakantie (varen....).

Jenkins, je bent nu een goede klant :D . Daar willen ze wel een wagentje aan uitlenen -:) .

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:00

Gem: lekker gemend (en zoonlief uitgebuit hahah). Niet alleen in Limburg is het lastig om grooms te vinden helaas. Hier is het gewoon onmogelijk lijkt het wel. Net als met verzorgers/bijrijders.
Ollie: heel verstandig om Brutus te laten staan. Als je zo moe bent, wil het toch niet, raak je alleen maar gefrustreerd. Bovendien vergeet Brutus de oefeningen echt niet hoor. Ik heb Thabor vandaag ook laten staan. Voel me weer zo ellendig, knallende koppijn. Dan kan ik wel iets met hem gaan doen, maar dan gaat het toch niet zoals ik het zou willen. Met het risico dat ik me op hem ga af reageren. Dat verdient hij niet.
Jenkins: fijn dat het zo opgelost kan worden!
Avaluna: wat houdt dat hayshelter precies in? Ben wel benieuwd naar dingen die werk besparen ;)
Bianca: wachten duurt altijd lang helaas.
Ips: gaaf
VHU: oei, dat zal volgende week inderdaad wel veel overlast gaan verzorgen.
Sonjim: gefeliciteerd
Volgens mij heb ik nu iedereen gehad, anders sorry Y;( .

Ik ben goed bij les aangekomen en weer thuis. Ik blijf het een vreselijke weg vinden. Heel veel landbouwweggetjes, aan beide kanten zeer diepe sloten, smalle (en vaak ook slechte) bermen. En het parkeren bij die stal is ook altijd erg lastig. Maar goed, Rembrand was heel erg verbeterd volgens de instructeur. Ik moest wel wennen aan de nieuwe wagen, maar dat ging wel snel. We kunnen veel meer nu. Erg leerzame les weer.

Hopelijk kan ik vroeg naar bed, heb al weer dagen enorme hoofdpijn en heb nu ook gevoel dat mijn rug op breken staat. Pffff. En dan morgen ook nog kinderfeestje van zoonlief. Hoe ik dat moet overleven...... Eerst smorgens vroeg tractaties maken (vers fruit op stokjes), dan snel de paarden verzorgen en smiddags gaan we eerst eten bij een snackbar en daarna op survivaltocht. Nu maar hopen dat het weer meevalt, want ze geven nogal wat regen op. En dan s avonds nog weer verder met de voorbereidingen van de minimarathon die we volgend weekend organiseren.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:18

*\o/* *\o/* een boktbaby in de maak :D *\o/* *\o/*

proficiat!!

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:21

Heb nog eens naar de startlijsten van Scherpenzeel gekeken. Wat ongelooflijk weinig deelnemers, ook in de gewone dressuur. Jammer

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:26

Nou dat is inderdaad niet dat je zegt een drukke wedstrijd -O- jammer hoor.
Dat is toch helemaal niet leuk.

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:14

Goedemorgen

Wat een -O- weer. Zooooo niet fijn bij een kinderfeestje wat vooral buiten is. Alle jaren hebben we nog prachtig weer gehad. ;(

VHU: inderdaad, weinig aan zo. Heb even snel bij ons geteld. Wij hebben 90 starts in de dressuur, waarvan 4 kur, dat is dan wel iets minder. Maar bij de gewone dressuur hebben ze wel heel weinig starts.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:51

goedemorgen..
Zo regen op het land...goed voor het gras, want de weide was pas bemest.
HT..yeah..ook regen voor jou weiland ! super !
Vraag me af hoe het met Frensie en Tyler is, ik zag op Fb een geweldige foto van een nieuwe aanwinst !! supergaaf..Frensie..ben je er nog ??
En Smick..hoe gaat het met jullie en jullie mooie dochter, heb je zelf al iets met Mick kunnen doen weer ?

Weet niet meer wie het vroeg..maar idd wachten huis-wachten...gedoetje...duimen maar..nog 1 klein puntje.....wat niet zomaar even weg te wuiven is..dus duimen dat we eruit komen..
Ik ga maar niet op de fiets zoon naar school brengen dit keer..hihi..
behoorlijk warm buiten..karrentraining met de hondjes is wel gedaan nu..op naar zomer..
ik ben 3 weken geleden overgestapt op Brouwers petfood sportvoeding met de honden..na heel veel ellende afgelopen periode met voeding en de honden gaat dit supergoed !! zo blij mee.

fijne dag allen..tot later..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:54

Mogge,

Inderdaad er zijn Niet zo heel veel kur- rijders maar de mensen die komen zijn allemaal bekenden van elkaar en gezellige mensen :j _/-\o_

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:00

*\o/* ik heb er ook zin in. Gezellig.
Lekker Ollie pesten en zorgen dat ze niet teveel mijn man afleidt met haar decolleté. Ollie kan zo vals spelen ~~}>

En ik vind het wel meevallen: 7 starts. Het moet gewoon nog vorm krijgen. En eerlijk gezegd is het behoorlijk wat werk om de kur in elkaar te zetten.
En nu mag ik hem weer gaan ombouwen naar 30 x 60m. Weer op zoek om de muziek zo passend mogelijk te krijgen. Nu springt ze de galopwissels op de muziek, en hoe krijg ik dat nu weer passend. André Rieu bellen denk ik: live muziek is gemakkelijker.

Voor mij is dat wel een puntje voor de KNHS: misschien zomers toch ook rijden in een 20 x 60 m bak met de Kur. Dat kan je namelijk ook combineren met de Kur onder het zadel, die ook in 20 x 60m rijden.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:12

Dat afleiden zal wel meevallen Janouk, ik rijd tegenwoordig met een befje dus alles is goed bedekt _O-

Ik vind de ' normale dressuurstarts' niet weinig hoor...gewoon een dagvullend programma. Vannacht redelijk geslapen....dat geeft de burger weer wat moed...alleen jammer van het weer..... >;)

@Tine, heel veel plezier met jullie kinderfeestje...ene ffies iets positiefs....vanuit het Westen stuur ik droog weer naar jullie toe vanmiddag ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:15

Ollie1 schreef:
Dat afleiden zal wel meevallen Janouk, ik rijd tegenwoordig met een befje dus alles is goed bedekt _O-

:D :D :D
Maar heb je dat ook om bij de trailer?? En ook als Paul daar rondloopt in lederhose met een paar harige poten eronder? _/-\o_ _/-\o_

:o maar goed dat Paul het hele fenomeen bokt niet begrijpt en dus niet leest :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:23

:wow: Dat is ff wakker worden op Bokt zeg.
Foei Ollie, om Paul in de trailer af te leiden met je ollies en een befje :D _O- . Paul gaat ter plekke zijn benen scheren :)) .

Hier (nog?) geen regen....

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:27

We zullen er morgen in iedergeval een feestje van maken Janouk....met Paul in de hoofdrol *\o/* , ik zal nog wat saucijzenbroodjes maken en jij neemt de appelflappen mee....ffies alle sores vergeten en lol hebben met onze knol....alhoewel Brutus en ik nog wel op 1 lijn moeten zien te komen -O-

@Gem, ook goede morgen {:},
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 21-03-14 09:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:28

Gaat Bruutje toch mee, Ollie?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:30

Ik beslis morgenochtend of ik het zie zitten....vannacht wordt lastig voor mij ivm de dienst van mijn man dus weet niet of ik dan een beetje kan slapen......en anders ga ik zeker zonder Brutus die kant op....

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:37

Janouk: je hoeft je kur toch niet te veranderen? Je kur van 20x60 past toch gewoon in 30x60, gewoon ruime binnenhoefslag aanhouden. Hoef je niets te veranderen. Wil je het goed doen, dan is het best veel werk (zeker als je maar een paar starts hebt) om de ring te verkleinen.
Hoe wil je dat combineren met de kur onder het zadel? Die ruiters komen echt niet naar een wedstrijd waar karretjes zijn hoor. Dat is veel te gevaarlijk. Bovendien zijn beide wedstrijden apart al dagvullend, dus dan krijg je ruimte/tijdgebrek.

Mijn ervaring is dat het maken van een kur niet zoveel werk is, ik had hem in 1 week klaar voor Amerigo (voor Rembrand ook zoiets)

32 starts vind ik niet veel, maar goed, blijkbaar ben ik verwend met 90 starts. :D Die 7 starts van de kur vind ik wel netjes.

Nou, ik ga nu voor de 1e keer doorweekt raken, even alle paarden longeren. ~~}>

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:54

Tine
Ik vind veel binnenhoefslag niet mooi :o ik verander de proef zelf niet, alleen de muziek moet aangepast worden. Ik denk wel, nu ik weet hoe het moet, dat het proces gemakkelijker is, dan de eerste keer en ik heb nu de goede muziek. Maar in 1 week; dat gaat me niet lukken.

Bij ons rijden wij zomers ook wel wedstrijden met ruiters en menners tegelijk hoor. Het lijkt me trouwens wel gaaf om de kur onder het zadel te combineren met een menner erbij in de ring. Pas de deux..............
Tijdens de demo op de Haflingerdag in Ermelo rijden wij wel deze kur in de ring van de kur op muziek onder het zadel. Wel zo gemakkelijk.

en bij ons is 90 starts...................... alleen tijdens de kring, district of regio kampioenschappen. Dat zijn aantallen die we hier in de buurt zeker niet halen.

@Gem :+ :D _/-\o_ you make my day

@Ollie Komt allemaal goed. En wij zijn er morgen allemaal om je af te leiden en je gedachten even te verzetten.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:12

:wave:

Hallo lieve menners/mushers! Ik lees hier nog altijd mee maar soms ben ik weken niet op bokt en dan maak ik geen bijleesinhaalslag :o
Maar ik las vanmorgen je postje Biancacoo, helemaal leuk! Ik zie knappe Tyler van Frensie ook wel voorbij komen, superlief!!!

En dan antwoord op je vraag, hoewel dit wel egopost wordt dan, sorry!!!
Zelf doe ik nik helemaal niks meer met Mick, ik stelde steeds uit en nu is het al zooo lang geleden. Heb ook de angst teruggekregen van wat er allemaal mis kan gaan, erop en erachter... en dat is echt een spookbeeld nu met ons kleine meisje die verzorging nodig heeft. Mick is echt de braafste hoor, maar toch! Vriendlief vind het alleen ook lang niet zo gezellig als saampies, dus Mick is nu beetje grasmaaier. Maar gezond en wel, lange onverzorgde manen maar toch vrolijk. We houden hem in elk geval wel, moet er niet aan denken dat hij in de handel terecht komt en dat mensen niet op een relaxte manier met hem omgaan. Wie weet vindt ons ukje het straks superleuk om mee te gaan als ze beetje kan lopen en luisteren :-)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:22

Allemaal dankjewel voor de felicitaties.
Ik heb een beetje bijgelezen.
Ollie sterkte en ik hoop dat je het gebeurde snel een beetje een plek kan geven zodat je iets meer rust krijgt. Dat zal helaas veel tijd nodig hebben, lijkt mij. Mensen onderschatten soms de impact van dergelijke zaken.

Avaluna ik ben ook benieuwd naar de hayshelter heb je een foto.

Tine fijn dat Rembrandt goed ging met de nieuwe wagen en jammer dat Thabor verkocht wordt, maar zo te lezen wel een goede keuze. Ik duim dat het weer dadelijk opknapt voor het feestje. Onze uk is in december jarig en heeft altijd binnenfeestjes, hoewel afgelopen jaar een combi mogelijk was en we toen ook mega geluk hadden met het weer en ze veel buiten zijn geweest, raar weer dit jaar.
90 starts vind ik ook veel, ligt misschien ook aan de regio.

VHU geen connecties in de regio jammer.

Gem is inderdaad in deze regio niet makkelijk, maar mocht er iemand reageren dan is die welkom. Ik ben niet op zoek naar een pennymeisje, liever een menner die zelf geen paard heeft of iets extra's te mennen wilt hebben en ook zelfstandig wat kan (in de wei of met verzorger in het begin en als dat goed gaat is alleen ook een optie). Door de dood van Wieneke heb ik namelijk een redelijk vers 2-span. Mijn vaste groom ment hier zelfstandig mee, maar die komt al 3 jaar op stal en mee met mij. Candy en Billy lopen nu pas sinds januari samen, zelf heb ik dus erg weinig met hun kunnen mennen voordat ik uitviel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:29

Zo..even :9k na stofzuigen en poetsen.
Hej Smick, kan ik me goed voorstellen, Mick heeft het prima, en over een poosje idd als die kleine meid groter is..helemaal leuk !!
Wel gaaf Sonjim een 2-span, maar dan heb je niet veel een een pennymeisje idd...ik hoop dat je iemand vinden kunt !

Leuk zo'n gezellige dag met z'n allen bij wedstrijd in scherpenzeel !! idd gedachten lekker verzetten samen onder het genot van heeerlijke dingen zo te lezen...dat mis ik dan weer..en da's alleen maar goed voor mijn lijn hihi..
Ollie ik hoop dat je met Brutus weer snel op 1 lijn zit !! toppers zijn jullie allebei !!

getver...buienradar ziet er niet mooi uit..

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:00

Bianca; druk bezig in huis +:)+ En buienradar kijk ik maar even niet naar. Zit nu al in mijn 2e zet kleding. En de dag is nog lang (en vooral buiten :+ )
Smickey :wave: Fijn dat alles goed gaat!
Janouk: wordt je proef dan niet te lang, als je hem hetzelfde houdt? Daar was ik bang voor, vandaar dat ik had bedacht om hem maar op binnenhoefslag te rijden. En hier ruiters en menners bij elkaar...... vrees dat dat niet wordt gewaardeerd :D Zou wel gaaf zijn inderdaad, pas de deux van een mix. Ik ben helemaal voor :j Bij mijn indoorcompetitie (3 wedstrijden) heb ik steeds tussen de 80 en 100 starts. In het zomerseizoen zijn het er wel minder hoor, dan gaan mensen ook weer naar de marathons.

Net Thabor en Rembrand lekker gelongeerd. Rembrand gaat echt met sprongen vooruit. Vroeger kon hij echt niet over balkjes draven. Hoe hij het deed weet ik niet, maar hij landde er altijd bovenop. Sinds ik nu anders longeer gaat het goed. Sterker, ik heb vandaag voor het eerst gelongeerd met de balkjes aan de buitenkant verhoogd. En 9 van de 10 keer bleef alles nog liggen ook. Dit is een mooie oefening om zijn lijf nog soepeler te krijgen. En je vindt het duidelijk terug, want hij gaat steeds beter lopen.

Nu dus even pauze om droge kleren en jas op te zoeken en dan nog Amerigo longeren en uitmesten. Kan helaas de mest niet meer op het land achter ons gooien, dat zijn ze nu aan het bewerken. Jammer, ik vond het wel fijn die lege mestplaats op het erf.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:03

Klinkt goed Sonjim, een 2-span. Succes met de zoektocht. En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk *\o/*

Iemand hier die nog zin heeft om een gepaneerde kroket om te toveren tot een toonbare verschijning in de ring morgen _-:(
Afbeelding

tuig en koets zijn al schoon. En biancacoo vindt dat ik te ver weg woon om te helpen :(:)

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:05

Hier ook zulke vieze monsters. Ben blij dat ik morgen geen wedstrijd heb. }>

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:41

Oh, Smickey, wat leuk dat je weer even iets laat horen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* , hoe gaat het met de kleine meid? Geniet er maar heerlijk van <3 . Hier ook járen pauze gehad en paard aangehouden en nu zoals je weet meer groom van dochter :D . Komt wel weer, als ze wat ouder is en jullie knapperd komt niets te kort, dus geen probleem!

Nou nog even een berichtje van Frensie.

Succes met het feestje, Tine, gelukkig een betere nacht voor Ollie, een gepaneerde HRB, nog even spannend voor Biancao, Jenkins krijgt een wagen te leen.

Zo ga snel ff wat doen op de wei/stallen, zal later even een foto plaatsen van ons nieuwe weidespeelhuisje _O- , maar ben er heel erg blij mee, super!