[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:23

:wave:

Janouk dat is vast een heel grappig gezicht geweest!!
Tine hoop voor je dat die persoon wil oppassen!
Maisie hoopt vanavond nog te kunnen longeren, heel veel rare buien... hagel, natte sneeuw, regen, blegh!

Net lekker gelunched met vriendinnetje die weekje vrij heeft. Heerlijk broodje met pesto, carpaccio, rucola, geraspte kaas en pijnboom- en zonnebloempitten, lekker!!! Daarna nog even langs quiltwinkel gereden voor nieuwe stofjes! Nu even niets en zo nog werken. Vanavond weer bij de paarden langs en dan is het dagje alweer voorbij! Heb het eten voor vanavond al in de oven staan, moet er een uur in en heb geen zin om dat pas na het werk erin te zetten, dan is het pas na 8 uur klaar.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:33

Iedereen last van het slechte weer,ik vond het hier wel meevallen,best wel wat zon gezien maar ook nattigheid
Dierenarts geweest,alles weer een prikkie gehad en naar sun gekeken,en precies wat ik ook al dacht...er zit een verdikking in haar dij/schenkel,moet over 7_10dagen over zijn en sun.....jippie niet werken maar gewoon met de mannen mee de wei op,harder dan stap gaat ze toch niet :-)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:58

Zo db heeft zijn ijzer weer onder.Ff op en neer naar de hoefsmid geweest.Weer viel gelukkig mee.
Gaat wel weer vriezen hé vanacht maar gelukkig niet zo hard.Dan vind ik het niet erg.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:07

@ baudyh heeft db altijd ijzers?

Hier vandaag dus ook van dat vieze sneeuw.. zaterdag en zondag weer op de pony's gereden.
Morgen weer les in coevorden. Vrijdag hebben we in bronneger clubkampioenschappen waar we aan mee doen met een 2 span.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:16

Ja ik heb db altijd op ijzers.Rij ook veel langs de weg en ja dat lukt hier niet zonder ijzers.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:26

Grrrrrrrrrr ben dit weer zoooooo zat. Nu sneeuwt het weer. Wei is een natte toestand. En vannacht gaat het weer vriezen. De voorspellingen zijn wel wisselend, tussen -2 en -5. Had morgen buitenrit willen maken met Rembrand, maar dat gaat met ijzers onder niet veilig lukken. En zie het echt niet zitten om naar binnenbak te gaan, want ga smiddag ook al naar binnenbak voor springles. En kan niet slapen tussendoor, dus dat hou ik niet vol.

Nu zo vergadering in. ook geen zin in. Wil naar bed

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:33

Veale op zijn nieuwe plekje. Foto vandaag gekregen
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:49

blije veale foto

baudyh zag wat voeten langsflitsen in de les :\

:(:) voor sun en happytime. Ik duim dat 't zo over is!

Zo, vanmiddag naar stal geweest. Moest wat fotos maken voor m'n stageverslag.. Meteen pa z'n fiets gehaald bij de fietsenmaker. Luxe, met trapondersteuning :):)
maar.. Halverwege lekke band, oppompen hielp niet, binnen 10 meter weer plat.. Dus 3 kilometer gelopen.. Met zware fiets.. Dids opgezadeld en opgetuigd voor rondje stage-werk-paard :))

En hij is irritant ^)

Iemand hier ervaring met explosiviteit op pavo daily plus?.. Beest krijgt niks behalve 1x per dag 2 handjes van die troep.. :\

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:52

Leuk dat ze je gelijk een foto sturen tallechie van veale.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:57

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:40

Lieve foto van vrolijke Veale, mooi Tallechie :j springende schapen en springende Diddle <<) (ik heb gereageerd in je topic) Biancocoo in de handel en Baudyh met bokkende DB .... puberkuren _-:( Sun nog niet fris en even rustig aan, Tine ook rustig aan maar baalt van het weer en dat doen er wel meer :brr:
rest als die er al is ff kwijt Y;(

Hier eindelijk weer een dag gewerkt zonder aan het eind van de dag compleet op te zijn :D nog even poowns naar buiten gehad om frisse neus te halen en uit te :):) en nu onderuit gezakt voor de tv :O

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:05

@ baudyh pony's van me moeder hebben geen ijzers. Maar kunnen rijden in mooie brede bermen. Paarden van Harry krijgen halverwege maart weer ijzers.. daar moet je meteen de weg op als je wil buitenrijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:18

VHU: weer wat opgeknapt en nog bij ponys geweest.
Aks: ik heb ook gereageerd in je topic. Rembrand en Amerigo mogen af en toe best iets meer spetteren, maar dat ga ik echt niet voor elkaar krijgen met daily plus ;) Zooo dat is balen met die fiets zeg, denk je lekker lui te gaan, moet je met zo'n loeizwaar ding gaan lopen.
HT: hopen dat het snel weer goed gaat met Sun
Tallechie: wat ziet Veale er goed en relaxed uit. En fijn dat ze je op de hoogte houden.

Verder weet ik het even niet meer. Ik ga mijn oogjes dicht doen.
Tot morgen :wave:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:32

aks: ik denk niet dat het gestuiter door het voer komt.....dids is blij je te zien... *\o/*
wel raar dat het overal sneeuwt ,hier alles nat,maar nog niet wit :j
mooi die foto van vaele

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 04:27

Het is 3 uur s nachts. Janouk heeft koliek. :):( Het is ook zo anders dan bij een warmbloed. Janouk ging heel stil liggen, verder niets. Wel een opgeblazen dikke buik en snellere hartslag, maar hele rustige ademhaling. Weinig darmgeluiden.
De veearts is toen straks geweest. Gelukkig geen draaiingen of andere enge dingen. En na het inspuiten van Buscopan, knapte ze direct op. Ze heeft al 2 x gemest.
Dus op de goede weg.

Wel vreemd, ben nu iedere 2 uur bij haar op stal, stukje wandelen, controle. Langzaam is de wereld wit geworden. Er ligt inmiddels een flinke laag sneeuw weer. Dus HT als je straks wakker wordt, zal je een witte wereld zien.
Ik ben nu klaar wakker, maar hartstikke moe.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 07:57

Janouk, dat is balen, en schrikken ! Ik hoop dat ze helemaal opknapt ! Vreselijk, dat je moe bent is logisch,..maar wel voor een heel goed doel.
Hier lag gisteren paard van de buren buiten in een plas water steeds te flemen, en haar mega veulen mollesteerde haar, buren gebeld, mijn man is er heen gegaan, merrie had ool koliek, het is al een oude merrie.
Ik heb geen idee hoe het nu met haar is, ze staat wel, ik zag haar hoofd bij de staldeur.
Ik moet er niet aan denken wat er met zo'n paard gebeurd als ik niet gebeld had....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:52

Janouk: gelukkig gaat het weer beter.

Volgens mij had Rembrand gister ook lichte koliek. Hij bleef staan in een hoek van de wei, kwam niet toen ik met emmers voer kwam. Toen ik naar buiten kwam om zoonlief naar school te brengen, stond hij nog steeds in zelfde hoek. Dus ik had toen zoiets van, maar even bij hem gaan kijken, dit is echt niet goed. Ging hij mesten, daarna liep hij weer rond gelukkig. Hij heeft 1 keer eerder koliek gehad (dat ik het weet), dat was op wedstrijd. Toen stond hij vreselijk te zweten in de trailer. Maar dus niet het gedrag wat je doorgaans ziet bij koliek. Lastig die paarden die het anders dan gewoon tonen.

Bianca: Wat goed dat jullie hebben gebeld. Je moet er niet aan denken inderdaad...

Hier weer klappende koppijn. Heb een spier in mijn nek die erg pijn doet, daar komt hoofdpijn van weg. Heb al gesmeerd met midalgan en flink wat pillen genomen, maar knapt nog niet echt op. Dus zo nog maar weer een keer smeren en naar bed.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:56

aks...hier geen idee over de pavo daily plus..ik vind pavo niets ! sorry.. Y;( paarden krijgen er enorme jeuk van...

Tine..balen van je nek en hoofdpijn..beterschap, ik hoop dat wat slapen je zal helpen.
Hier alleen flinke vorst en anderhalve vlok sneeuw...maar die kou is welkom, dan kan ik even met de hondjes trainen, zoontje gaat proberen om naar school te gaan..koorts is weg en hij voelt zich goed.
tallechie, leuke foto van Vaele, gave naan trouwens Scirocco !!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:50

oei Janouk! Wat goed dat je het in elk geval door had. Hopelijk her royal badness gauw weer fris en fruitig!

:(:) voor tine

succes voor zoontje biancacoo
Wbt pavo voer. Ik ken de schuur-neiging op dat voer. Daar was ik ook alert op :) :j maar daar geen tekenen van. Nou is het natuurlijk ook gewoon gehakseld gras eigenlijk :')
Maar stalgenote zei dat dat spul stuitervoer was.. En ik ga dat dan geloven ;)

Hier flinke hoofdpijn/migraine..
Brilletje op en op stage. Hopelijk zakt het, en kan ik gewoon nog veel doen vandaag :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:03

pff..koliek...

als je ergens allergies voor kan zijn...
ik vind koliek doodeng hoor.
brr

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:34

Koliek, zal dan door het weer komen???? Op stal ook twee gisteren.

hopelijk is janouk nu opgeknapt? En hoe is het met Rembrand?

Ik heb huisarts maar weer gebeld, heb last van mijn hand. Zit een bult op. Straks nog naar fysio, zal haar ook even vragen.

Vanochtend heerlijk uitgeslapen. Daan slaapt bij mijn ouders. Hij heeft goed geslapen, eindelijk. Van 23 tot half 9 zonder huilen. Wel bij mijn ouders in bed. Onlasting begint weer een beetje te komen door de medicijnen. Thuis hebben we nu een groot bed voor hem.

aks geen idee met dat voer Heb er gisteren wel bij staan kijken, maar heb toch wat anders mee genomen. Succes op stage.

Ik zal mijn laatste!!! stageopdracht gaan maken, liedjes zoeken, huishouden. Vanmiddag les en vanavond vergadering

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:06

Goeiemorgen!

Bij jullie ook al koliekverhalen := . Gisteren meldde vriendin dat haar oude volbloed van bijna 22 ook lichte koliek had Paard is werkelijk nooit ziek...

Vandaag zou ik een paardje gaan kijken, 180 km verderop, maar ben omgekeerd. Heb 45 minuten gedaan over 25 km richting Venlo, en volgens Tamara op 3FM zou ik onderweg nog eens 2 files van 15 en 16 km krijgen -O- .
Morgen maar een nieuwe poging doen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:15

Hier voorzichtig positief. De pijnstiller is uitgewerkt en het blijft goed gaan.
Ze heeft vanmorgen al een handje hooi gegeten, terwijl de andere twee hun porties hooi op aten en dat ging goed.
Ze staat nu buiten in het zonnetje. Ze heeft ook weer honger (dat zegt niets voor een Haflinger), want het hele gangpad naar buiten is zorgvuldig ontdaan van ieder los liggend hooisprietje. Ze ziet er weer in sportconditie uit, geen dikke opgeblazen buik meer. Al 2 keer nog extra gemest. Dus alle vertrouwen dat het de goede kant op gaat.

Ik vind het lastig bij koudbloeden: ze laten meestal niet de normale symptomen zien als rollen, liggen, opstaan en schrapen.
Janouk ademde langzaam, maar had wel een snelle hartslag en lag heel stil. Links hoorde ik weinig darmgeluiden, rechts borrelde het fanatiek. Ze had duidelijk veel pijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:20

gem..dat is balen zo veel file.

janouk wat jij omschrijft was hier ook zo met de fries..ze lag stilletjes...alleen af en toe hoofd en hals strekken en flemen..verder niets..ik hoop dat janouk helemaal goed hersteld....niets aan koliek..bah !

ik denk dat de combi van de temperatuurswisseling en koud gras eten of koud water iets met de kolieken te maken heeft..
of zoals hier...kou op het lijf van het paard....harde wind, regen, hagel...een toch wel erg mager paardje..die kan de eigen kachel nooit op temperatuur houden. :n

Ik heb heerlijk met de hondjes gestept in het bos...was wel wat glad, maar rustig aan en ging super ! totaal 6.6 km gedaan, het is -3 hier, maar de reu was alsnog helemaal kapot..die doet al het werk in zijn eentje....vandaar dat ik de afstand ook niet langer maak...volgend seizoen met 4 zal hij hulp hebben gelukkig..maar het was wel schitterend, alles wat wit bevroren..

maar ook hier wederom...barstende koppijn en donkere kringen om mijn ogen... >;)
Aks... :(:) succes met je migraine.. :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:29

lanouska schreef:
@ baudyh pony's van me moeder hebben geen ijzers. Maar kunnen rijden in mooie brede bermen. Paarden van Harry krijgen halverwege maart weer ijzers.. daar moet je meteen de weg op als je wil buitenrijden.

Ik hou er niet zo van om zomers wel en in de winter geen ijzers te hebben.Rij in de winter wel veel minder vaak buiten maar als het toch een mooie winterdag is wil ik wel erop uit kunnen.Dus het hele jaar op ijzers.Ja vanaf harry heb je inderdaad ook niet veel gras onder de hoeven.Kom bijna elke week daar wel in de buurt.Lever elke week voer aan een paardenbedrijf en een particulier met paarden aan de europaweg.