[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:50

eveliene gefeliciteerd

Lanouska: wat een gaaf vierspan!

Tine en tallechie: sterkte met jullie lichamen :(.. doe rustig aan (al wil je dat natuurlijk niet)

Net heel heel heel slecht nieuws gehad over mijn oom met alle uitslagen.. sla er dicht van en heb momenteel nergens zin in.. paardjes hebben een dagje vrij.. die zijn de afgelopen dagen constant verwend en bewogen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:50

Tallechie, fijn dat de verloskundige wel goed contact met jullie houd.

Gaat al naar bed,.........knallende koppijn !! }:0

Laura, Sterkte :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:52

Sterkte Laura.

Paardjes dagje vrij is helemaal niet erg. Veale heeft al een paar maanden vrij en daar komen nog wel een paar maanden bij. Denk dat hij in totaal straks een half jaar stil staat.
ben ook al een aantal weken niet bij hem geweest. We zullen denk ik wel weer moeten werken aan wie er de baas is

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:56

dankje.. zit nu alleen maar zowat voor me uit te staren en krijg veel flashbacks terug van vroeger.. (stonden altijd elk jaar op seizoensplekken in andijk naast elkaar gingen ook samen naar buitenland enzo.. )
Voel me ook schuldig dat ik niet vaak op bezoek meer ga bij familie enzo.. en dan komt dit zo hard aan.. begin het nu echt pas te bezeffen...

Ik ga even zingen, misschien helpt het.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:20

:(:) laura

@tine; je ging morgen ofzo al op vakantie toch? ski ze alvast in elk geval :)

@vhu; ik voel me alsof ik 'n hark tegen m'n stui heb gehad _O- heb m'n wenkbrauwen in model laten plukken, en heb nu 't gevoel of ik continu verbaasd kijk :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:23

@Rivaldo sterkte meid.

Naaltje >;) zoiets?
Tine, ga je morgen al weg? Veel plezier dan en vooral errrrrrug lang in de beautysalon blijven hangen ;)

Wij hebben weer eens niets gewonnen in de staatsloterij :roll: :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:27

:wow:
zoiets meer :')
maar zo ziet het er niet uit hoor, gelukkig :D

pa en ma hadden 7,50 geloof ik... en we hadden al heel de avond plannen gemaakt waarnaar we wilden verhuizen enzo :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:36

Met mijn aankoop van de trainingswagen vandaag voel ik me wel echt een menner geworden hoor :+ Had Rizanta gekocht om mee te gaan rijden, maar het wordt echt meer mennen dan rijden. Vind het mennen eigenlijk leuker omdat ik dan niet beperkt word door mijn eigen beperkingen. Dat had ik echt niet gedacht. Zo zie je maar hoe het kan lopen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:48

VHU: ik weet wat je bedoeld,heb zelf 2 kwpners,rijden gaat niet meer met het lijf,dus dan maar mennen met de pony.
en die kwpners.....ach de ene word 25 jaar en de andere vermaakt zich prima met haar moeder,ze mogen gewoon blijven ,zij kunnen er ook niets aan doen dat ze een baas hebben met een slecht lijf :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:53

@ VHU: heel herkenbaar! Ik heb Rembrand ook gekocht voor ohz, mennen was voor erbij. Maar dat is dus inmiddels omgedraaid. Toch baal ik ervan dat het zo gelopen is, hoe fantastisch ik het mennen ook vind.
@ Naaltje: facelift gehad hahahaha
@Rivaldo: sterkte!
@IT: Ik heb cvs/me. Al vanaf mijn 19e. Maar heb jaren gewoon (weliswaar parttime) kunnen werken. Sinds 2002 kan ik niet meer werken. Ben jarenlang afgekeurd geweest, sinds 2006 hebben ze bedacht dat dit geen ziekte meer is, dus volledig goedgekeurd. Sinds afgelopen najaar gaat het dus heel veel slechter, omdat ik een therapie heb gevolgd die een aanslag pleegde op mijn reserves.
@ Biancacoo: hoop dat je toch kunt slapen

We gaan zaterdagochtend weg. Dus kan nog heel even meekletsen hier. Heb niets gehoord van mijn man (zit in hotel), dus wij zullen ook geen prijs gewonnen hebben. Jammer, heb een hele lange verlanglijst :list:

Nou, ik ga weer te laat naar bed. Morgen hopelijk nog licht werk doen met knullies. Morgenmiddag komt vriendje met zoon spelen, dus kan niet naar bed. Maar mijn ouders komen morgenmiddag al hier aan (gaan voor dieren zorgen), dus hopelijk kan ik dan nog even slapen. Maar ja, moet ook nog alles doornemen ivm zorgen voor de dieren.
:O :Z

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 00:27

@ iedereen die er naar vroeg/benieuwd is het is inderdaad een leuk 4 span dit was tijdens de kerstshow op de manege in bronneger maar zo rijden we inderdaad ook in de marathonen ook dus tijdens de demo's/show's. mag het paard voorlopig ohz rijden omdat er nog geen nieuw amazone is gevonden omdat de amazone die het paard reed gebleseerd is en nog wel even uit de running is. en ja de wedstrijd van 19 maart gaat door dus ik doe mee in de hobby rubriek.

@ tallechie/vhu er naast staan zou kunnen ik was toen nog niet bij streutker.. heb zelf geen pony meer die is in oktober verkocht naar een gehandicapte manege in epe waar ze super blij met er zijn.. maar we hebben nog 2 2 jarige hengsten in de opfok staan ( worden grote D pony's) maar heb het voorlopig erg naar me zin bij streutker

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 07:43

Goedemorgen.

Ik weet waarschijnlijk waarom ik zo slecht slaap. Ik krijg last van mijn bekken en rug van het bed boven. Er ligt een wat hardere matras. Beneden op het tijdelijke bed slaap ik wel goed. We gaan van het weekend op de logeerkamer slapen kijken als dat meter wil.

Bij de meesten is het onder het zadel mennen geworden. Ik heb nog maar een jaar rijervaring op de manege en een jaar op veale dus ik men ook liever maar dat komt door het vertrouwen en dat ik onder het zadel niet zo veel kan.
Mijn lichaam wil gelukkig (normaal) gesproken wel gewoon.

Vhu heb je de wagen al gekocht??

Lanouska ik denk het wel. Je komt me wel bekend voor als ik je profiel zie

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 07:55

laura sterkte meid!

Tallechie hopenlijk kun je beter slapen op het andere bed.

Gisteren een mailtje gekregen van de fokster van ivy.
Ze heeft haar oude rijpony in moeten laten slapen....
Beestje was al 28 en had al een hele tijd cushing, is al eens bevangen geweest en nu een ontstoken kies (die onder verdoving verwijderd zou moeten worden)
ze hebben haar een lijdensweg bespaart, maar ik vind het wel heel erg sneu.
Ze heeft die pony 25 of 26 jaar gehad....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:31

Goedemorgen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:37

Goedemorgen allemaal !!

Ik heb voor de verandering eens heeeeerlijk geslapen !!! *\o/* :z
Erg fijn en de hoofdpijn is eindelijk weg, gelukkig maar.

VHU de trainingswagen gekocht ???? DAN WILLEN WE NATUURLIJK WEL FOTO'S ZIEN HE !! :D :+ Wel met die kanjer van jou ervoor natuurlijk !!!
Gefeliciteerd met je aankoop !!! Super *\o/*

Tallechie, verbant zichzelf naar een ander bed !! als het helpt, zeker doen !!! :j

Wat een mooie leeftijd voor een pony 28 jaar !! dappere beslissing om meer lijden te voorkomen, kan ik me helemaal in vinden, maar 28 jaar voor je paardje, daar teken ik voor als mijn paardjes zo oud mogen worden !!
Mijn oudste is nu 20 jaar *D

Tine, :(:) heel erg vervelende ziekten, en dan idd die vreemde besluiten dat het niet meer als ziekte omschreven word, belachelijk.Zelf heb ik veel minder erg, maar wel lastig fybromialgie, dat vinden artsen ook geen ziekte......maar ik ben toch echt niet topfit.....Morgen ga je lekker op skivakantie, heerlijk in de beautysalon !!! lekker even bijkomen van alle dagelijkse rompslomp !! fijn hoor !! _/-\o_

Verder.....straks zoontje naar school brengen en aan het werk, de zon schijnt hier al heerlijk !! hopen dat het zo blijft vandaag !!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:52

goeiemorgen!

Ik ga me zo maar klaarmaken om naar college te gaan. Gelukkig alleen de ochtend, en heel interessant dus heb er best zin in :)
Vanmiddag lekker naar de paardjes. Sun heeft nog steeds een heel naar wondje wat hij van die peesbeschermer kreeg. Zit op een hele nare plek, net onder de kogel en het gaat elke keer weer open als hij ff te druk doet. En hij doet nog al druk met Storm *zucht*
Straks als ik naar huis rij kom ik gelukkig langs een grote paardenwinkel dus dan haal ik toch nog maar even een tube groene leem pasta. Vind het niet handig om elke keer een klein beetje aan te maken, geeft zo'n kliederboel.
En dan straks op stal mn kar uit elkaar schroeven en de spullen vast in de auto leggen, want morgen wordt ie weer helemaal beter-als-nieuw gemaakt :D

Naaltje, natuurlijk kom ik ff buurten morgen! Ik neem wel koffie (thee? chocomel?) voor je mee!
VHU: nieuwe wagen! Die willen we nu natuurlijk wel zien, kom je hebt ons nu al zo lang in spanning gehouden!!
Tallechie: oewww... poema-schoentjes!! ZienZienZIEN!!!
Lanouska heeft een superpaardje om voorlopig te rijden. Vind je dat niet moeilijk dat je het paard mag rijden "tot ze een betere ruiter hebben gevonden"?
Laura, wat een vervelend bericht. Het zit je ook niet mee he! Dikke knuffel en veel sterkte :(:)
IT: dat is dan wel de enige juiste beslissing die ze voor dat diertje hebben kunnen maken. Respect! Wat een mooie leeftijd, 28 jaar.
Tine: Fijne vakantie!! Niks breken hoor!

Fijne dag allemaal! Lekker genieten van het zonnetje vandaag!
Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:57

morge

he tallechie als ander bed zou helpen is het ideaal he! :)
meer menner dan rijden.. nee hier nog niet :D want rijden kan alleen en mennen niet, dus ik rijd nogsteeds meer dan ik men ;)
28 jaar is een mooie leeftijd voor een pony, maar blijft niet leuk natuurlijk

schoolze lacuna ;)

Ik ga zo naar de AH toe, boodschapjes halen voor een halve week, daarna met de bus ( :') ) naar stal, want ik heb last van m'n rug van het fietsen...
en dan op stal wil ik het bos in gaan :)

eerst even wakkerworden, want ik heb zo onwijs goed geslapen dat dat nog wel even hangt :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:17

IT 28 is een mooie leeftijd. Dan zou veale nog 20 jaar leven. Daar teken ik voor.

Bianca heeft goed geslapen en hoofdpijn is weg. Fybromialogie is vervelend. Mijn tweelingzus heeft het ook. Zijn ze vorig jaar achter gekomen. Ze is ook al 3 keer geopereerd aan haar elleboog.
Werkze

Lacuna veel plezier bij college. Vervelend van het wondje. Ik stuur je even een link ivm de kleur. Komt er zo aan.

Naaltje qua dat baal ik dus ook want als ik alleen ben kan ik niks behalve longeren. Ik durf namelijk niet alleen te rijden. Als er 1 bij de bak staat is het prima maar anders niet. Ohz niet en mennen niet. Gelukkig heb ik normaal gesproken 1 x in de week menles en ik wil 1 x in de week les onder het zadel als ik het straks kan combineren en wil mijn vader vragen als hij 1 dag in de week wil komen. Dan is veale in ieder geval 3 x aan het werk. Maar weet niet hoe dat straks gaat lopen.
Veel plezier

Over het bed nog even. Het viel mij vanochtend op dat ik nu al 3 nachten wakker wordt met pijn. Terwijl als ik overdag beneden op het extra bed lig er geen last van heb. Dus we gaan kijken als het logeerbed beter wil. Dan gaan we tijdelijk beneden slapen. Valt altijd te proberen

Ik ben nu echt nog moe. Normaal gesproken als mijn vriend weg gaat ga ik nog even liggen, alleen ik krijg straks visite. Dus heb even snel het een en ander opgeruimd. Maar ik keek net op de klok en toen was het 8,50 dus snel omgekleed (liep nog in pyjama) kom ik beneden zie ik op de tv dat het 7,50 is. De klok staat een uur te vroeg, wist ik ook wel maar vergeten. Had nog kunnen liggen dus, maar nu niet meer.

Mijn vriend zou vandaag naar amsterdam gaan, ik kijk elke ochtend op teletekst voor de files, is de a1 afgesloten vanwege een schietpartij. Vriendlief gaat dus vandaag mooi naar leeuwarden

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:20

ja 't was aardig druk op die A1 en omgeving daar :=

alleen rijden durf ik gelukkig meestal nog wel. In de bak wel in elk geval, in het bos is meestal een ander verhaal :))
maar dat komt bij jou ook vast wel goed, je hebt ook niet echt een makkelijk paard he (en niet echt klein :') )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:25

Voor het mennen is veale ideaal, alhoewel hij dan ook wel uitprobeerd maar daar kan ik nog ver mee komen mits het vertrouwen er steeds meer komt. Met de dresuur zit dat wel goed. Vaardigheid buiten ook, binnen is wat lastiger omdat hij het zo leuk vind en druk wordt en een kleine ruimte met groot paard is niet handig. Met de marathon is er nog geen combi.

Onder het zadel is het inderdaad geen makkelijke, ik hoop na alle behandelingen dat hij het straks wel makeklijker op pakt. Ik wil ook meer proberen te longeren.
Veale gooit gewoon enorm op en is heel voorwaats, ik ben heel klein en wiebelig dus dat kan ik gewoon niet uitzitten

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:42

Goedemorgen

Ik ben paar daagjes niet geweest, er was een kl*te situatie thuis waardoor ik geen zin had in uperhaupt
iets. Ik heb nu wel alles bijgelezen maar ga nu maar even mee met de samenvattingen want ik kan het niet allemaal onthouden en op alles reageren. Sorry!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:53

goedemorgen.

jullie kletsen maar door.

Tallechie zou wel ideaal zijn als je dan op een ander bed wel lekker kan slapen.
VHU een nieuwe wagen jij bent ook in de koop mood de laatste tijd !! Ben benieuwd naar
foto's met je paard ervoor. Zag zelf op mp een ideal notenbruin tuig en nu zit ik toch te twijfelen
om het te kopen. wil eigenlijk kunststof.

Naaltje kan niet meer fietsen. 28 jaar vind ik een mooie leeftijd hoor !!!

Gisteren prive les gehad we zouden eigenlijk met 2 zijn maar de andere kwam niet. Robijn heeft
moeten werken maar je zag m wel vooruit gaan. Vandaag worden ze geent dus ga ik niets doen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:08

Morgen.

mennen/rijden: als je een kleine pony hebt, heb je weinig te kiezen, hoewel ik toch nog liever rij dan men.

Hier zal er weer weinig met de pony gebeuren de komende dagen. Zit nog steeds te ****en op mijn mesthoop. Als je natuurlijk maar een uurtje licht hebt per dag schiet het natuurlijk niet op. Ben vandaag een uurtje vroeger op gestaan om s'morgens voor het werk ook al een deel te doen. Vandaag vroeger klaar op het werk dus kan dan meteen weer aan de slag.

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:17

Nu denk ik ook dat ik liever rij dan men. Ik heb wel is een stukje gement maar toen vond ik er niet zo heel veel aan maar nu heb ik een mini dus het rijden word dan al uitgesloten. Maar ik zie mennen nu wel als een nieuwe uitdaging omdat ik er niks van ken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:24

Ik men toch liever dan ik rijd.. kan er ook nog op rijden maar na de laatste keer dat ik ging springen niet meer gereden.

Gister in opwelling (naja loop er al 5 keer op verschillende dagen naar te kijken) een bruin mexicaans hoofdstel gekocht.. maar denk dat ik hem toch wel ga terugbrengen, want hoe vaak rijd ik nou? hihi