[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 09:44

Ik ga mee met bovengaande samenvattingen.
Leuk Laura dat je buiten hebt gerden.
Yuri aan de schoonmaak.

Ik doe vandaag helemaal niks, althans niks zwaars en alleen als ik er zin in heb. Heb overal spierpijn..

Gisteren heb ik dus les gehad. Hij liep super. Als hij zaterdag zo loopt ben ik te vreden. Ik heb weer een aantal trucjes geleerd. IK moet veale actiever laten lopen, in de wendingen terug vragen en dan tikje met zweep omdat hij anders tactverlies eb zowat 1,5 uur gereden, had daarna wel last van mijn armen.

Mijn instructeur kan eigenlijk alleen op dinsdag les geven, maar dat wordt mij te laat, van 21-22. Nu wil hij mij woensdags les geven, dat is eigenlijk zijn vrije avond omdat hij ons graag les wil geven. Dit kan tot aan de winter zo. In de winter moeten we even kijken

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:11

zo yuri al goed bezig geweest hoor :)

pff geen oog dichtgedaan vanacht en vanochtend er al weer vroeg uit....

@ tallechie fijn dat je les goed ging :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:23

Citaat:
@ Maisie: ben jij zo klein of is je pony zo groot?

Geen van beide :D Ferro is 1,22 en enorm breed en ik ben 1,69 dus ook niet echt klein.

@ marianne leuk zeg !!!! Echt gaaf dat je mee mag de veluwe op. Ja mijn pa vind het ook heel leuk
maar gaat ook niet altijd mee. Maar snap dat het vervelend is als je ouders er helemaal niets mee hebben.

Ik hoop dat ik vandaag mijn tandem spullen binnenkrijg dan moet ik alleen nog even leidsels halen.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:48

moet nog even bijlezen.

heb gisteren lekker gereden me vriendin zou eerst ook gaan rijden maar ze kwam de weg niet over,
dus zijn er later nog wat vrienden gekomen :D

vanavond gaan we mischien een pallet of balk aan asmiro doen,
zodat hij al iets leert te trekken een beetje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:21

Citaat:
@marrianne, zulke mensen had ik vroeger ook fijn is dat he! Ik zou er lekker van genieten.
@Marianne inderdaad gewoon van genieten, is heerlijk. Mijn ouders hebben ook niets met paarden, mijn man dus ook niet. Mijn vader heeft me vroeger met de pony's altijd wel geholpen en gesteund hoor. Daarom voel ik me bij de stalhouderij ook zo op mijn gemak. Morgen gaan we met de trouwkoets op stap, met sr op de bok. Echte paardenman en altijd vriendelijk. Is voor mij echt een dagje uit.

Nou en nu maar weer ogen gaan schoonmaken, Freddy zag er vanochtend (moest weer vroeg, 5.30 uur opstaan, want had afspraken vanochtend en wil 2x per dag oogjes schoonmaken) niet uit zo zielig. Hele oogje dichtgeplakt en rood. Bah. Bij Alwyn en Snuit was het gelukkig beter.

@Tallechie, gaat hartstikke goed komend weekend (dan hebben jullie toch wedstrijd?)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 12:41

Ja dan hebben we de kampioenschappen. Maar ik ga voor twee ontspannen proeven waarbij ik zelf een goed gevoel heb.

En de vaardigheid gaan we een nieuwe techniek uitproberen. Kan niet veel slechter gaan als twee week terug.

Volgende week zaterdag (28e) en dan die zaterdag (4e) heb ik nog wedstrijden staan en dan gaan we op vakantie. Dan heb ik 3 oktober nog een staan en dan weer even rust

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:25

Nou de ogen van Alwyn en Snuit hebben nergens meer last van en die van Freddy waren tenminste open en nog een beetje troep. Nu maar hopen dat hij zijn maskertje ophoudt, werkt bij hem toch het beste. Freddy en Alwyn hebben een poetsbeurt gehad en met Snuit ben ik lange lijnen gaan doen op toegang naar het terrein plus parkeerplaats.

Hij vindt het moeilijk rustig te vertrekken met de wagen en te stappen, halt te houden en rustige keertwending te doen. Dus dat hebben we uitgebreid geoefend. Hij moet gewoon goed leren stilstaan op mijn stem en rustig voorwaarts gaan en stappen. Moet zeggen het ging eigenlijk best wel goed. Heb met dubbelgebroken trensje gedaan en daar reageert hij dus een stuk minder heftig op dan op het bokkebitje. Dit gaan we dus gewoon regelmatig een half uurtje / drie kwartier oefenen. Dan wordt het voor de wagen vast ook langzamerhand beter.

Citaat:
Maar ik ga voor twee ontspannen proeven waarbij ik zelf een goed gevoel heb. En de vaardigheid gaan we een nieuwe techniek uitproberen.
Heel verstandig. En ben natuurlijk ook benieuwd naar die nieuwe techniek ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:41

marrianne wat een lieve man! ik vind het ook wel jammer dat mn ouders mijn passie de paarden niet delen, vooral mn moeder niet. mijn vader is sinds we kay hebben (hij is namelijk helemaal gek van kay) wel vaker mee, wil ook mee met mennen enz. hij ging gister zelfs ongevraagt mn deken ruilen die te groot was gekocht :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:49

Wat lief jelle! Mijn pa is van de technische afdeling en vervoer. Mijn moeder meer van de verzorging van de diertjes.

Mijn moeder vind het super leuk om te poetsen of de paddock schoonmaken. Mijn vader niet zo maar hij vind tum ook veel leuker dan quenzo.. toen mijn vader ging helpen met tweespan rijden.. zag je hem echt tegen de paardjes praten en een aaitje over hun bolletje.

Ach het kan erger, maar zo is het leuk zat ;) Mijn moeder gaat na haar vakantie weer haar lessen vervolgen met rijden op de fries :)

Vandaag wezen kijken naar een marathonwagentje voor de 2 mini's die ik hier had. Erg mooie wagens.

VHU: is lekker bezig geweest, ik heb een rustdag ingepland, vriendin is ze nu lekker aan het trainen met de pessoa :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:06

laura je moeder die t leuk vind om paddocks schoon te maken? mmh je mag dr altijd even hierheen sturen :D

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:15

mijn moeder doet ook vaak de stallen me vader af en toe ook wel vaak als ik iets anders doe,
of als hij alleen gaat.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:16

Nou mensen, ik heb dus die kooi binnen gekregen, STUK. Die *@&#%@ heeft hem dus in een plastic zak verstuurd, ding is dus kapot. Ik ben ZO kwaad! Wat zou ik hieraan kunnen doen? Ik heb gemaild maar ik geloof niet dat ze iets gaat regelen :x

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:17

Ik vind dat soort dingen ook niet vervelend om te doen hoor.
Ben je lekker bezig :D

Ik weet ook niet wat je daar mee kan doen :( aso vind ik het wel

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:25

Mmmm balen jelle,, ik snap dat je boos bent! Ben bang dat je er niet veel aan kan doen.. vind het raar dat tnt dat zomaar zo opneemt en verzend waar ze het afgeleverd heeft of ze hadden een sticker erop moeten doen dat hij breekbaar is ofzo.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 16:27

Mijn ouders vinden het wel leuk, gaan dus ook altijd mee, maar wonen te ver om vaker te komen. Ze gaan 1x in de week mee op les en mee naar wedstrijd.

Ik moet de vaardigheid op een andere manier lopen. Daardoor ben ik zekerder welke kant ik op moet en moet ik eerder een ophouding maken met de hand waar ik heen moet. Ben nu telkens te laat met sturen en dan gaat veale twijfelen en slingeren

vervelend van de kooi

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:29

Misschien mailen en erbij zeggen dat je een negatieve aanbeveling gaat doen op marktplaats als je je geld niet terugkrijgt of zoiets? Wat ongelofelijk :o?

@Rivaldo, weet geen alternatieven meer voor je tweewieler in je andere topic :o
Ken wel iemand die met een soort concourswagentje door de bossen rijdt / over de menpaden maar ik moet zeggen dat ik wel zoiets heb van het moet wel veilig en degelijk zijn. Als je ziet wat voor klappen je wagen kan krijgen als je in een kuil terecht komt >;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:03

@ Tallechie: wat voor tips had je voor het lopen gekregen??? Ik wil graag bijleren.
@ Patrick: de wei uitmesten vind ik ook niet erg. Stallen vind ik een stuk minder. Is veel zwaarder. Gelukkig nog 2 maanden niet. :Y)
@ Jellee: daar wordt een mens dus echt woedend van. Naast wat vhu zegt, zou ik ook niet weten wat je daaraan kunt doen. Snap TNT ook niet dat ze zoiets aannemen.

Mijn ouders zijn geen paardenmensen en wonen veel te ver weg om te komen kijken bij les of wedstrijd. Maar tijdens onze wintersport zorgen zij wel voor onze dieren. Mijn vader mest dan ook uit.

@VHU fijn dat de ogen weer opknappen en dat Snuit het zo goed oppakt.

Mannen krijgen hier weer een vrije dag. Morgen nog priveles voor laatste dingetjes voor de wedstrijd en pony ook nog even voor de kar.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:51

Hier ook geen ouders die interesse hebben. En men man al evenmin. Alleen nu een probleem dat ik dus een D pony ben tegengekomen op het interent. Maar moet dus eerst men man overhalen dat ik mag gaan kijken.

Pony's hebben weer een dagje rust.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 17:53

Tine10: alleen de vaardigheid lopen, dus niet met meerdere tegelijk. Als je door een poortje bent ga je de voorgaande poortjes weer na waar die stonden. Dus als je bij poortje 3 bent kijk je waar de start, poortje 1 2 en 3 zijn en dan loop je weer verder. Zo loop je het parcour en daarna loop je het parcour nog een keer met je hoofd naar beneden. Je moet hem ook zo lopen hoe je denkt dat je hem gaat rijden.

Ook moet ik hem inhouden voor een poortje, recht er voor zetten en vooruit kijken

ik ga morgen tuig, wagen en 's avonds paard wassen

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:31

He bah, komen we terug van de 4daagse, paardjes weer in de wei.
Check ik mn eigen pony's (en die van de stalhouder), zie ik dat er 1 zit. Niks aan de hand, dacht ik, dat doet die pony wel vaker. Maar toen ze ging rollen en op haar rug met gestrekte benen bleef liggen ben ik toch maar even dichterbij gekomen. Beessie heeft koliek. 'Dat kan niet!' zegt die man. "Er zit geeneens gras op de wei".. Nee, er bestaat ook nog zoiets als zandkoliek..
Pony in de stal gezet, hij wilde de DA nog niet eens bellen. Hij weet niet eens hoelang dat ie al zo is.
He ik kan daar zo boos om worden he... ;( :(

Sorry zal zo na het eten even bijlezen.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:39

lienepien610 wat vervelend en zielig.
is het een oude pony ? misschien helpt een liksteen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 18:39

Mijn vriend heeft er dus ook helemaal niks meer, Ik zou graag een kleinere er bij hebben zodat ik mij alleen kan redden, maar dat krijg ik ook niet voor elkaar, maar ik mag niet klagen met wat ik nu al heb.

Lienepien bah zeg, vervelend dat hij er zo over denkt. Zo was het op mijn vorige stal ook .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:49

Citaat:
Ik zou graag een kleinere er bij hebben zodat ik mij alleen kan redden
Kleiner paard / pony bedoel je? Dat is wel een van de redenen waarom wij op die kleine maat zitten, dat ik alles zelf kan doen omdat ik weet dat ik het in principe gewoon allemaal alleen moet kunnen doen. Nu is het volgens mij ook lastig om aan iets groters te denken dan Veale ;)

Nu men ik wel regelmatig in mijn eentje maar ik kies de tijd, de route en zelfs het weer zeg maar wel uit hoor. Plus dat ik alitjd een 'achterwacht' heb die ik kan bellen mocht er iets zijn. Het moet allemaal wel meezitten anders durf ik het niet aan. Zoals vandaag dan weet ik dat het tijdstip waarop ik iets kan gaan doen erg druk is langs de weg en dan ga ik dus niet mennen.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-08-10 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 18:56

Een kleiner paard en of pony inderdaad. Ik heb nu altijd hulp nodig, ook ohz en mennen. Als ik geen hulp kan vinden kan ik maar 1 a 2 keer rijden, de rest longeren. Misschien 3 keer maar dan houdt het wel op. Met zo'n kleintje is dat gewoon makkelijker.

Maar inderdaad dan moet ik alles nieuw aanschaffen en daar zit me net een te hoog prijskaartje aan.

Ik wil ook nu niet zonder veale hoor. Ik vind het zo mooi om met hem bezig te zijn, het gaat gewoon hard en ik kan veel van hem leren. Maar nu ben ik vaak maar 3 x in de week met een paard bezig terwijl ik dat wel vaker zou willen.

Ik denk niet dat ik een spanmaat voor veale kan vinden, hij heeft zulke ruime gangen ;-)

Ik hoop altijd nog dat iemand zo'n kleintje in de wedstrijden en of training wil hebben en die er geen tijd/zin in hebben, dan zou ik het graag doen, Kijk ook regelmatig op mp om te zien als dat wordt aangeboden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:01

Haha, zie dat we tegelijkertijd aan het posten zijn, had mijn post nog weer wat veranderd :+
Oja, het is niet zo dat klein per definitie makkelijker is of zoiets hoor, ze zijn behoorlijk bijdehand en heul snel :+ Voor je het weet sta je de andere kant op of in een parkeerhaven waar je nooit van plan was te zijn :D Dat maakt ze ook zo leuk vind ik dan.