Wat jij wilt is een utopie Irene. Een mooie gedachte, ik zou het ook graag zo zien, maar het is helaas niet haalbaar.
Daarvoor zou je met robots moeten werken als jury.
Ik heb voorgereden bij de jurycursus. Eerste keer in een wedstrijdring sinds ons ongeluk. Ging dressuurmatig niet echt ergens over (mijn doel was gewoon veilig rondkomen

).
De punten varieerden enorm. Van winstpunten tot net niks. Ieder (aspirant) jurylid had er een redenatie voor. En inclusief redenatie klonk het prima. Keek je alleen naar de punten, was het raar. Ik denk dat zolang de opleiding zo is als het nu gaat en je daarna weinig begeleiding krijgt, de grote verschillen gewoon blijven.
Dat overigens los van het gegeven dat "men" er in het algemeen nog niet eens over uit is wat de perfecte dressuurproef is en hoe dat eruitziet.
Als dat niet eens vast staat, hoe wil je dan uniforme beoordelingen krijgen?En dus rijd ik lekker voor mezelf. Is mijn gevoel fijn, dan ben ik blij. Ongeacht wat de jury zegt. En andersom ook.
Ben het er overigens wel mee eens dat je in bijv Oost veel anders (strenger) gejureerd wordt dan in Noord. Heeft wellicht met niveau te maken. Hoe je dat oplost? Wat meer uitwisselen?
Als organisatie probeer ik voor de dressuur zoveel mogelijk verschillende juryleden te vragen en vragen we ook wel eens iemand uit Oost bijv.
Ander vraagje: heeft iemand hier zich al verdiept in de regels mbt de verschillende vaardigheidsparcoursen vanaf 1 april? Gaan jullie met hoezen werken of gewoon 2 parcoursen uitzetten? Of nog maar 1 klasse uitschrijven?