[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:48

Haha Janouk, johan heeft wel gelijk met zijn uitspraak. Maar hier werkt het toch niet. Ik heb mijn hand zeer zijwaarts bewogen op de bok en zelfs de goede (tegengestelde) richting uit. Mijn instructeur zat achter me en kon dus precies zien of ik het goed deed. Maar zoals ik al zei is het verschil links rechts te klein en doordat je je hand zijwaarts beweegt worden de leidsels sowieso korter. Met hand naar voren en zijwaarts bewegend werden de leidsels niet korter, maar komt er ook te weinig reactie.
Dit geldt overigens puur en alleen bij het omstellen. Alleen de volte is prima te rijden.
Maar goed, ik puzzel gewoon ff verder. Met en zonder instructeur. (Bij hem doet ze het overigens wel perfect, ligt dus echt aan mij(n gebrek aan handigheid)
En het is wel fijn te horen dat ik misschien nog wel een 4 weet te scoren dan ;) !
Bedankt voor het meedenken iig.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:21

Ik start aankomende zondag ook in Hoofddorp. :) Helaas wordt het dan wel ruim 18 graden!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:04

Ik zat gister ook te denken aan de figuren op een hand, ik vraag me af of dat hier al lukt maar nog niet geprobeerd.
Maar gauw vast mee oefenen..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:38

Assie; je kunt voor dat figuur ook je leidsels even anders pakken. Linkerleidsel normaal laten en de rechterleidsel van onder naar boven in je hand leggen. Dan heb je een groter verschil tussen links en rechts.
Of heel voorzichtig je nieuwe buitenleidsel iets laten vieren op de A-C-lijn. Ik pakte bij het begin m'n binnenteugel iets korter voor de eerste wending en liet hem dan vlak voor de A-C-lijn iets vieren zodat ik daar recht ging en daarna nog iets laten vieren voor de volgende wending.
Zo lukken de voltes 10 meter met 1 hand in het Z ook.

MelanieB

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:14

Ghehe Assie, ik ken het.. ik pak ook niet op de achenbach manier mijn leidsels vast, weet niet eens hoe dat moet eerlijk gezegd :D
Blijft uitproberen wat voor jou het fijnst werkt, lekker blijven oefenen met 1 hand dat ie er makkelijker op gaat wenden.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:26

Tja, als ze er doorheen lopen helpt achenbach niet, onze shet kon dat ook heel goed, gewoon recht door buffelen, wat je ook deed. Dacht ik dat het er uit was, ging hij op de hippiade toch nog weer gewoon recht op de jury af.
Gewoon vaak doen en desnoods corrigeren met de zweep en anders toch achenbach even vergeten. Onze dochter heeft ook kleine handjes en met het dubbelspan kwam ze ook tekort, nu dus leidsels boven en onder in de hand, net zoals sjonniej omschrijft, werkt ideaal, na een tijdje wil je niet meer anders.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:58

Ik men buiten met aachenbach, dressuur sinds kort normaal.
Kon er niet zo erg mee overweg qua ontspanning in mijn linkerpols met aachenbach.
Maargoed ik begrijp dat het de moeite waard is vast eenhandig te oefenen. :')

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:55

Assie, gewoon heel veel oefenen ;) Ik heb vorig jaar in het voorjaar eens een hele maand met 1 hand gereden, omdat dat met 1 hand rijden in de proef maar niet wilde lukken :p

LS_fotos balen van die droes zeg!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:47

assie schreef:
Het rode lijntje is hoe je de S moet rijden.
Het groene lijntje is hoe het bij mij gaat _O-
[ [url=m/o7jomC.png]Afbeelding[/url] ]

_O- _O- :))
Dat zou mij ook gebeuren.
Mijn instructeur zit er ook zo op te hameren _-:( (zo'n oude paardenman, je kent ze wel :D ).
Het lukt me ook nog niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:03

Meneer Anton is schoon voor zijn eerste menwedstrijd D/v

Afbeelding

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:12

Mijn wedstrijd ging helaas niet door. De auto had kuren. Echt jammer.
Misschien ook wel goed. Kan ik langer oefenen O:)

Succes Janouk

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:58

Vandaag op de shetland indoor in Maren Kessel gereden. Hele lange dag, kwart over 5 de wekker, kwart voor 6 rijden en we waren net om kwart voor 8 weer thuis!

Ik heb zelf met Deedee en Benno voor het eerst in het span gereden. 185 punten en 1e prijs. Heb 2x getraind en het was inspannen en meteen de ring in (pony's hadden al wat anders gelopen dus waren al losgereden). Nieuwe proef, kleine bak, liep niet geweldig, maar het viel zeker niet tegen. Ik vind deze proef fijner te rijden dan de oude B denk ik.

Verzorgmeisje met Roos mooie 2e plaats in een hele grote groep met 191 punten! Ben echt trots op ze!
En verzorgmeisje van mijn chauffeur (die 1x eerder met Roos gereden heeft) 178 punten en 6e. Ook keurig dus.

Vaardigheid weer eens een rondje met Roos gedaan in het ZZ, na 3 jaar van afwezigheid in de vaardigheid ring. Een pech balletje omdat ik te voorzichtig was, moet niet twijfelen maar rijden. Maar toch een winstpuntje er bij.
Roos met verzorgmeisje 6e, 2 balletjes en een mooi tempo gereden. Vorige keer was het een sukkeldrafje, nu een stevige draf en galopjes.

Verder Deedee nog 1e in de dressuur zonder galop, Roos 1e met de lead rein dressuur, Benno 3 lange teugel proeven gereden, best gaand rijpony, agility, springen aan de hand en heel veel lol gehad!.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:07

_/-\o_ *\o/* goed gedaan ciska

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:29

Totaal oogst was 6 bekers en 17 lintjes!
We waren met 3 pony's, 6 rijders en vertegenwoordigd in alle takken van shetlandsport!
Trots op mijn pony's, maar ook zeker trots op de meiden! De jongste die mee was is pas 5.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:58

Super gedaan Ciska en verzorgmeisjes!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 00:04

Leuk!
Dat moet een vermoeiend, maar leuk dagje geweest zijn! :D
Dat met foutjes door voorzichtig rijden herken ik wel..
Zodra ik teveel ga denken ga ik fouten maken, nu probeer ik maar te vertrouwen dat mijn brein de manier van aanrijden goed inschat, dat werkt beter. :+
Maargoed ik heb pas 5 keer vaardigheid getraind, dus dat brein is nog volop aan het ontwikkelen. _O-
Ik heb laatste keer trouwens op M niveau getraind, dus +20 cm.
Toen was ik wel heeeeel trots op mijn brein dat ik dat kon. *\%/*
Kan me de eerste keer vaardigheid oefenen nog goed herinneren, hoe de fiets doen mensen dat met zo'n slagschip van een marathonwagen dacht ik. _O-

Succes Janouk!
Kan je thuis al winstpunt waardig rondsturen?
En wat gaan jullie starten met hem?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 05:51

We starten L dressuur en L vaardigheid.
Hij is thuis L dressuur klaar, maar op een wedstrijd gebeurt zoveel dat vandaag vooral in het teken staat van leren.
L vaardigheid: geen idee hoe hij er nu voorstaat, af en toe oefenen we een lijntje hindernissen, maar nog maar 1 keertje oefen parcours gereden. We zien wel. Af en toe besluit hij zomaar links of rechtsaf te gaan haha in het bos, dus eerst maar eens zien of hij zich laat sturen in de goede volgorde.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:33

janouk schreef:
We starten L dressuur en L vaardigheid.
Hij is thuis L dressuur klaar, maar op een wedstrijd gebeurt zoveel dat vandaag vooral in het teken staat van leren.
L vaardigheid: geen idee hoe hij er nu voorstaat, af en toe oefenen we een lijntje hindernissen, maar nog maar 1 keertje oefen parcours gereden. We zien wel. Af en toe besluit hij zomaar links of rechtsaf te gaan haha in het bos, dus eerst maar eens zien of hij zich laat sturen in de goede volgorde.

Het is toch geen fjord? Die van mij doet dat ook zelf ineens een andere kant kiezen

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:43

Goed gedaan Ciska.
En Janouk dat van eigenwijze haflinger ken ik, heb er ook een staan en doet dit onder het zadel.
Maar veel plezier en dat het naar genoegen gaat.

_larissaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:15

Wij gaan zaterdag in hardenberg starten !,
B dress
L vaardigheid
We gaan zeker lol hebben !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:37

Zo Meneer Anton heeft zich goed gedragen vandaag.

Jury vroeg: Is Meneer Anton nog een echte Meneer Anton ? haha jazeker, een echte Meneer, maar er bungelt niets meer onder. Al denkt hij zelf van wel.

Verslag van Meneer Anton met foto's op zijn eigen site
http://www.chaletparketsport.nl/?cat=6

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:08

Kon het niet laten.. heb ook weer startkaart..
1 handig hier ook drama, herken het meteen, maar mijn probleem is dat paard langer langer en langer wordt en stuurlozer, whaahhh~!!! wel hilarisch gezicht, maar stuurt zo rottig.
Ga de van links naar rechts maar eens proberen die hier geopperd wordt.

Janouk, je paarden passen bij je huis!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:26

Sjolvir haha het huis is aangepast aan de haflingers.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:50

Janouk leuk verslag en gefeliciteerd met het eerste winstpunt! :)

Vandaag ook met Joep daar gereden. Het ging helaas niet zo lekker. Joep was erg gespannen en liep daarom erg tegen de hand en de grasvelden (vooral ring 1) waren niet fijn te rijden (erg zwaar en veel kuilen e.d.)
Tot mijn verbazing toch nog een winstpunt gereden.
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:55

Ciska en Janouk hebben het goed gedaan :D Wat balen Donna :(:) Maar het was ook pas de eerste keer weer buiten starten of niet? Dat is altijd even wennen.

Ik wil 17 april (?) in Culemborg starten, eens even kijken of dat gaat lukken.