[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:07

flauw hoor janouk dat ze niet meer willen betalen. Misschien een leuk rekenvoorbeeld erbij doen?

Ik heb ook nog naar de koetsen gekeken van de lemerij maar kon weinig verschil vinden met die van mij. Zijn fijne degelijke en ook nog redelijk betaalbare wagens.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:08

Haha, ja inderdaad leuk voorbeeldje erbij en ze trappen er vast wel in. _O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:11

Ik heb een leuke deal voor Boek van Janouk

Prijsverhoging naar 50 euro per jaar, dan ben je lid van Boek van Janouk fanclub voor een heel jaar, mag je dagelijks gratis haar stal uitmesten en Her Royal Badness poetsen en krijg je het boek gratis.
Wow als dat geen kopers trekt met deze feestdagen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:08

Maisie schreef:
@ gem ieder zijn ding. Had het bruin eerlijk gezegd ook iets donkerder verwacht. Maar het went al maar weet niet of ik het de volgende keer weer zal doen (houd er wel van een beetje te experimenteren met al die kleuren) Blijft altijd spannend hoe de wagen er in real life uit gaat zien. 1 voordeel ik kan die van mij altijd terugvinden :Y) :+

Dat alleen al vind ik stoer! Van mijn wagen weet ik al hoe hij eruit gaat zien.... althans, als er geen fouten gemaakt worden. Heb gewoon gezegd: "Doe maar net als jouw demo-wagen" :o (schijtluis hè :o )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:50

janouk schreef:
Ik heb een leuke deal voor Boek van Janouk

Prijsverhoging naar 50 euro per jaar, dan ben je lid van Boek van Janouk fanclub voor een heel jaar, mag je dagelijks gratis haar stal uitmesten en Her Royal Badness poetsen en krijg je het boek gratis.
Wow als dat geen kopers trekt met deze feestdagen.

Dat wordt een flinke herdruk ;-)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:09

Hier gaat bepaalde brok 20 cent omhoog. Als ze zeuren zeg ik ach we zijn nog lang geen KNHS en ja hoor ze vergeten zo die 20 cent. Werkt prima. Ha ha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:32

:))

Vind de aktie van Janouk ook geweldig :+

Ik verbaas me hier over hoe rustig Ber in de paddock is. Ze staat gewoon tussen de andere pony's te chillen. Geen gedoe, gegil of slaan of wat dan ook.
Met Ollie is alles OK. Heb haar alweer twee weken niet gezien. Tijd vliegt. Ik mis haar bij tijden enorm maar weet dat ze goed verzorgd wordt. Piet mis ik ook...
Ik weet ook dat ik nu toch niet aan ze toekom. Zelfs niet alleen aan Ber. Daar ga ik momenteel maar om de dag heen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:49

Mag ik hier weer meekletsen?

Na een heel heftig jaar, voel ik me nu stilaan beter :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:54

hey gem.....zit ik te wachten op je foto van je nieuwe wagen......is hij er nog niet -O-
ik heb ook een wagen gekocht......die komt maandag.....dat is een wagen voor mijn ponyvervoerwagenmetmijnwagenerop....snap ie um?
ik heb een andere gran vitara gekocht,huidige auto van 2001 moet wat reparaties ondergaan die mij aan onderdelen weinig gaan kosten maar aan arbeidsloon meer dan 2500,- ^)
sponsor'mams' lief aangekeken toen ik deze auto voorbij zag komen bij een andere suzukidealer en mijn dealer heeft hem hierheen gehaald.... +:)+ :)F

vhu: wel fijn dat ber het zo goed doet daar,hebben ze er al op gezeten? wilde ze toch proberen of ze dat nog leuk vind? tjeetje zolang zonder ol en piet....
janouk wil sponsors :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:14

Tuurlijk Rhine! De laatste tijd gaat het weer lekker met je, toch?

HT, tja, kan nog steeds een vrachtwagen zijn, maar aangezien je ook een vitara heb gekocht, ga ik voor de mentrailer :Y)

VHU: Ber is net als de mijne een soort cryptogram %) !

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:22

Ja Gem gaat wel goed nu :D

Over kleuren; bij mij moeten koetsen zwart zijn al had mijn nieuwe wagen ineens metallic grijze wielen. Ik moet zeggen erg mooi!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:58

Ik vind het leuk te lezen hoe de ene braaf in kleuren is en de andere er op los kiest met combinaties!
zelf zou ik ook best wat kleur durven te gebruiken als ik een nieuwe ging kopen, maar dan wel alles ook doortrekkend naar onderleggers etc
Eerst maar eens herstellen en het daadwerkelijke aanspannen met de sulky doorzetten.Nog steeds denk ik dat ze het best goed gaat doen omdat ze zo graag "buiten werkt" en ze dan daar ook vol voor gaat.
Vandaag voor het eerst weer de ponys zelf in stal gezet...wat kun je simpele dingen dan toch weer waarderen en ook juist zo missen!
Nu zag ik hier aan de mooie wagens die voorbij komen dat onafhankelijk lamoen dus 2 losse bomen in plaats van 1 vaste, is dat gemakkelijker met inspannen en met mennen? wat zijn de voor en nadelen?
want op de lange termijn zal ik ook wel iets gaan aanschaffen met 4 wielen dan hoeft de rest van het gezin niet meer op de fiets mee ( alhoewel ik dan later nog wel eens zou willen dat ik een eenzitter had let maar op !). dochterlief zit nu al te stuiteren op mee....zelfs in haar slaap fluisterd ze nog stap en ho....die heeft het paarden gen ook! ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:54

Vreselijk dat een paar mensen zoveel angst kunnen zaaien, dat mensen niet meer zelf nadenken, dat mensen elkaar nog meer angst aan praten, dat onschuldige mensen erop worden aangekeken, dat er heel veel haat ontstaat.

Trieste wereld waarin wij leven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 02:24

Ja afschuwelijk.... we waren vanavond uit bij cabaret en muziek was toch echt anders dan anders ;(

@Rhine wat leuk dat je je weer meldt, hoe gaat het met je / wat men je nu?
@Kwita ik vond een onafhankelijk lamoen echt super makkelijk inspannen, veel rustiger voor het paard en jezelf (zeker als je alles alleen wilt doen). En ze lopen er ook makkelijker mee door de wendingen.
Nadeel kan zijn dat als je pony wilt wegdraaien je hem er niet goed in krijgt. Maar zelf heb ik dat nadeel (met toch een behoorlijk lastig paard) nooit ervaren.
@HT Ber heb ik gewoon 'zelf' in beheer hoor, idee was wel om misschien weer op haar te gaan maar ik heb er toch niet genoeg tijd voor dus wandelen en wat longeren is nu alles en dat gaat goed :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:31

Goedemorgen
Wat een prutweer, regen en flinke wind -O-
Straks met zoonlief op wedstrijd. Ik ben benieuwd Afgelopen tijd wilde het even niet zo lukken, en zoonlief is ziek geweest. We zullen wel zien, meer dan zijn best kan hij niet doen.

Hihi, ik had het ook verkeerd begrepen, dacht ook dat Ber daar getraind zou worden. :o

Nou, fijne dag allemaal. Waai niet weg.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:35

@ vhu; ik men nog steeds enkelspan pony. Ik heb een 10 jarige welsh pony en 6 jarige new forest, beide 140cm.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:27

Lang niet gereageerd wel meegelezen.
Wat een gedoe met het knhs.
Verder veel zieken en herstellende beterschap allemaal.
Mooie nieuwe karren allemaal. Ik mag ook op zoek.ik heb 2 pony s verkocht en de wagen. Billy heb ik gehouden en voor hem ern sulky gekocht. Nu is billy al 2jaar aan het sukkelen met kreupelheden en nu met de sulky in enkelspan wordt het nog eens zo erg. Hij komt amper uit de box in de ochtend en loopt heel stijf. In draf knikt hij echt met zijn hoofd.
Billy gaat nu op rust fysio erbij en kijken of het nog hetsteld.
Nu heeft mijn zus haar pony verkocht waardoor billy alleen kwam te staan. Dus heb ik iets voor erbij gekocht. Ik ging voor een kleintje en kwam terug met een c of d pony. Precieze maat is nog onbekend.die past dus niet voor mijn sulky oeps.Blaize is 3 jaar en groen als gras maar wel heel braaf. Nu dus een mooi project.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:28

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:28

wel n leuke pony :)

ik zou echt mn stal niet zo dicht bij de mc moeten hebben..... das niet goed :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:11

Leuk Sonjim!
Hij is net te groot voor mijn wagen :) jammer

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:58

:wave: Rhine, leuk weer van je te lezen.
Vhu, lekker aan tutten met Ber, dat is alleen maar goed voor haar vertrouwen, en door longeren word ze mooi sterker !
Tine druk met wedstrijd.
Sonjim, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ziet er mooi uit !
Kwita heeft dochter met ponypenny gen ! gezellig
Ht heeft nieuwe grandvitara, cool !! en mentrailer.. handig !!
Janouk..wil sponsoren....boekenverkoopprijsverhoging... _O-
Baudyh, gaat ook brokverkoopprijs omhoog doen !! +:)+
Maisie, erg mooie wagen !! <3 gefeliciteerd !! hoop dat hij goed bevallen gaat !
Gem..heeft geen droge plaats voor d'r nieuwe Moos-royce.. en moet nog even wachten..komt wel goed !!

Zo...gisteren heerlijk koel voor de hondjes en een korte training gedaan met ze..heerlijk door de waterplassen en door t mooie bos gegaan.
vanmorgen te warm..en was toch al van plan niet te gaan na drukke intocht van sinterklaas van gisterenavond..even kalm aan..

Fijne zondag nog allemaal.. :wave:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:04

moos-royce _O- nou gem....je weet wat je te doen staat met die naam! zoeeeeefffff
sonjim: wat een leukerd en wat ging de verkoop van de ponys snel zeg !
biancacoo : het is zeker warm voor je span hussen,maar wat een woei.....hier ook maar een lazy-sunday (wilde longeren maar staan teveel bomen die takken verliezen om de longeerbaan)
Rhine leuk ,je bent weer actief

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:01

@ sonjim die past wel voor mijn wagen hoor. ( en ook wel in mijn span :+

haha idd je stal zo dicht bij de mac is geniaal :j :9

Heb gisteren wedstrijd gereden met de nieuwe wagen. Rijd er zo mee weg dus dat is mooi. Verschilt niet veel van mijn andere wagen.

Vandaag enorme woei dus niets met de pony's gedaan. Wel lagers van mijn oude wagen voorzien van nieuw vet en nog wat poep uit de wei geschept.

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:29

hoi! ik heb even een vraagje, zoals sommige van jullie wel zullen weten heb ik een mini shetlander. Die staat nu voor de derde week na de verkoop nog bij de eigenaar en zaterdag komt ze naar der nieuwe plekje. Maar waar ik haar vandaan heb stonden nog 3 andere merrietjes te koop en een veulen hengstje, de merrietjes zijn ondertussen allemaal weg oa. de moeder van het veulentje. Het veulentje staat nu alleen nog maar met een andere merrie en die van mij. De andere merrie is best gemeen (trapt en bijt) en ik vind het sneu als hij alleen komt te staan met die merrie wanneer die van mij weggaat daar. Elke loopt ie achter die van mij aan en als ik terug kom hinkend hij. Eerst zijn moeder weg, toen ene vriendin toen andere vriendin en nu die van mij. Vindt het zo zielig om hem daar te laten, helaas kan ik hem zelf niet kopen omdat ze geen hengsten willen op de stal waar die van mij komt.

wat is jullie mening hierover?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:32

Tja als het niet mag op je stalling kan je weinig.
Of plekje zoeken waar hij tot na zijn castratie kan blijven tot hij zijn hormonen kwijt is :)