[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:58

Voor mij voorlopig geen menwedstrijden meer.
Wellicht in 2016 weer...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:02

Gisteren met mijn smurf ons debuut in de ZZ vaardigheid gehad. 1e parcours foutloos, barrage ook en gewoon eerste geworden. Tweede parcours helaas 1 bal. Maar dus gewoon al 3 wp. Trots op mijn oude draakje!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:51

tine10 schreef:
Gisteren met mijn smurf ons debuut in de ZZ vaardigheid gehad. 1e parcours foutloos, barrage ook en gewoon eerste geworden. Tweede parcours helaas 1 bal. Maar dus gewoon al 3 wp. Trots op mijn oude draakje!

Super knap, gefeliciteerd

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:02

Goed gedaan tine10!!

Gestart bij de men 2 daagse van Rhoon!
Zaterdag alleen dressuur, 2 winst gereden!
Zondag 1e proef zo lekker gereden, helemaal niks balen! En 2e proef weer een puntje erbij!
Vaardigheid 1e keer, jury dacht dat ik foutloos was, na de barrage te horen gekregen dat ik 2 bakken had. Jammer maar wel barrage gelijk geoefend haha!
2e keer gelukkig foutloos en ook foutloze barrage!!
Super trots op me kleine pony! Woensdag gaan we mee doen met de dressuur clinic georganiseerd door het Mendistrict, ik ben erg benieuwd.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:28

Tine, ZZ! Later als ik groot ben.... Gaaf hoor.

Cleej ook al trots op haar pony. Fijn!

Mijn vaardigheid in Onstwedde dit weekend ging zo:
https://www.youtube.com/watch?v=Cw68Jw2hr5A (5e plek)
https://www.youtube.com/watch?v=FtLYnZR5QEA (1e plek) *\o/*

De dressuur ging ehm... dramatisch. Mijn planning was belabberd waardoor Tentsi nog niet eens voor de wagen stond toen de combinatie vóór mij al in de ring was := . Losrijden heb ik dus tijdens de eerste proef gedaan _O- . Dat resulteerde in een véél te gehaaste proef.
De tweede proef was het tegenovergestelde, want toen was ik ineens alle impuls kwijt. -O-

Toch nog 182 en 189 punten met een 6e en 3e plek.

LetsdunitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:03

Anke schreef:
Wellicht in 2016 weer...

Pony verkocht Anke ?

Ik reed in hippolytushoef 178 en 194 punten met wel een erg grappige opmerking op mijn protocol, ze heeft haar best weer gedaan om op te vallen bij de jury :)
Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:43

Haha, wat een leuk commentaar!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:50

Letsdunit schreef:
Anke schreef:
Wellicht in 2016 weer...

Pony verkocht Anke ?

Ik reed in hippolytushoef 178 en 194 punten met wel een erg grappige opmerking op mijn protocol, ze heeft haar best weer gedaan om op te vallen bij de jury :)
[ [url=m/6a2hpt.jpg]Afbeelding[/url] ]

haha grappig! Ik heb met tweespan een Duveltje :Y) heet ook duvel :9

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:51

Afbeelding
wij gister weer een puntje in de M dressuur erbij :D

LetsdunitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:54

Dit was ook tweespan :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:58

Letsdunit schreef:
Dit was ook tweespan :)

Afbeelding raad maar welke het ,, duveltje,, is hahah :P

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:30

cleej schreef:
Goed gedaan tine10!!

Gestart bij de men 2 daagse van Rhoon!
Zaterdag alleen dressuur, 2 winst gereden!
Zondag 1e proef zo lekker gereden, helemaal niks balen! En 2e proef weer een puntje erbij!
Vaardigheid 1e keer, jury dacht dat ik foutloos was, na de barrage te horen gekregen dat ik 2 bakken had. Jammer maar wel barrage gelijk geoefend haha!
2e keer gelukkig foutloos en ook foutloze barrage!!
Super trots op me kleine pony! Woensdag gaan we mee doen met de dressuur clinic georganiseerd door het Mendistrict, ik ben erg benieuwd.

Ja was een bak dat jury die ballen gemist had, hij werd nog boos dat ik de ballen er niet op had gelegd voor je barrage rit. Maar je tweede omloop was super en je barrage ook.
Gefeliciteerd met je winstpunten en prijzen en ik zie je woensdag ( of niet want jij bent later aan de beurt)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:00

Goed gedaan.

Ja heb Bendit vandaag naar de Wild Rose Stables gebracht.
Was 200 km enkele reis!

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:43

Zondag met Caya gestart in Poortugaal. Doel was om lekker ontspannen proefje te rijden en dat is gelukt. In de eerste proef liep ze gewoon lekker. 2de proef ging het laatste stuk bagger. Maar ik was tevreden en ook nog 2x 1ste geworden en 2wp erbij...

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:01

Goed gedaan zeg!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:00

Op Hemelvaartdag wedstrijd gehad in Leek. Zoonlief haalde bij de bixie in de dressuur en vaardigheid de 1e prijzen binnen. Ikzelf reed met dezelfde pony (Amerigo) in het Z mijn 3e winstpunt met 209 punten (helaas net buiten de prijzen) en in het ZZ vaardigheid een foutloos parcours, dus weer 2 winstpunten en een 1e prijs.

Gisteren met Samoerai voor het allereerst de ring in bij onze eigen vereniging, onderlinge wedstrijd. Ik was stikzenuwachtig. Niet voor de proeven, maar hoe ze op alles zou reageren. Ik zat vreselijk te mutsen, maar gelukkig bleef pony heel braaf. In de proeven ging mijn spanning eindelijk een beetje weg. Ze liep super fijn en dat resulteerde in 201 punten in de dressuur en een foutloos parcours qua ballen in de vaardigheid. Ik had wel flinke tijd, maar daar ging het me niet om, ik wilde netjes rondsturen. Missie geslaagd. Nu nog zien dat ik die angst kwijt raak.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:06

tine10 schreef:
Op Hemelvaartdag wedstrijd gehad in Leek. Zoonlief haalde bij de bixie in de dressuur en vaardigheid de 1e prijzen binnen. Ikzelf reed met dezelfde pony (Amerigo) in het Z mijn 3e winstpunt met 209 punten (helaas net buiten de prijzen) en in het ZZ vaardigheid een foutloos parcours, dus weer 2 winstpunten en een 1e prijs.

Gisteren met Samoerai voor het allereerst de ring in bij onze eigen vereniging, onderlinge wedstrijd. Ik was stikzenuwachtig. Niet voor de proeven, maar hoe ze op alles zou reageren. Ik zat vreselijk te mutsen, maar gelukkig bleef pony heel braaf. In de proeven ging mijn spanning eindelijk een beetje weg. Ze liep super fijn en dat resulteerde in 201 punten in de dressuur en een foutloos parcours qua ballen in de vaardigheid. Ik had wel flinke tijd, maar daar ging het me niet om, ik wilde netjes rondsturen. Missie geslaagd. Nu nog zien dat ik die angst kwijt raak.

goed bezig!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:11

Het zag er ook fijn uit in Leek Martine :) .
Goed bezig. En nu dan maar gewoon lekker metertjes maken en ontspannen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:38

Dank je assie. Wilde eigenlijk gaan stoppen met de dressuur met Amerigo, maar denk dat ik nu toch nog maar even door blijf gaan haha. En met Samoerai moet ik inderdaad meters maken, dat is de enige manier om van die rottige angst af te komen. Morgenmiddag als zoonlief uit school is, gaan we weer.
Gelukkig heb ik mooie filmpjes van zaterdag. Dus als ik het even niet meer zie zitten, moet ik daar maar naar kijken en zien hoe braaf ze alles doet ;-)

Ennuh, zelf deed je het donderdag ook niet onverdienstelijk. Had je nog met je instructeur gehad over de DK?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:11

Haha, ja, we gingen donderdag boven verwachting. Toppony :+:
We hebben het idd over DK gehad. En hij zag dat wel zitten, maar dan wel L, want dat kunnen we makkelijk volgens hem. Ehm ja... Dat moet ik zelf nog even afwachten := . Ik wil dus eerst even zien hoe we het in de L gaan doen en dan beslis ik daarna wel of ik ons goed genoeg vind voor de Districtskampioenschappen :D

Ik heb er alle vertrouwen in dat het vanzelf goed gaat komen met jou en Sam. Gewoon blijven ademhalen en genieten :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:23

Dit jaar zijn in de B ook weer kampioenschappen, dus als je je daar beter bij voelt, kun je ook gewoon in de B blijven.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:48

Leuk zeg dat de B ook weer gewoon mag.

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:03

Misschien kunnen deze wedstrijden nog opgenomen worden in het overzicht?

Woensdagavond 3 juni dressuur twee proeven op gras in Rhoon.

Zondag 21 juni dressuur 2x en vaardigheid 2x op gras in Rhoon.

Woensdagavond 1 juli vaardigheid 2x op gras in Rhoon. Mocht er animo voor zijn is het mogelijk om tijdens het verkennen, uitleg te krijgen over de lijnen en het rijden van het parcours.

Wedstrijden staan open voor alle klasse`s.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:26

tine10 schreef:
Dit jaar zijn in de B ook weer kampioenschappen, dus als je je daar beter bij voelt, kun je ook gewoon in de B blijven.

Als ik kans wil maken op een kampioenschap is het waarschijnlijk wel veiliger/handiger om in de B te blijven starten.
Maar.... In de B blijven hangen, puur voor het kampioenschap vind ik niet zo leuk. En op zich zou de L moeten gaan; we hebben in de B nog niet één keer onder de 182 gescoord. Het lijkt me ook leuk om een nieuwe uitdaging in de L aan te gaan. Dus ik ga sowieso L starten en dan zie ik wel of ik mezelf goed genoeg vind ;) .
Wordt het nu hard tijd om dat met één hand sturen te oefenen :+

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:50

oetenhok schreef:
Misschien kunnen deze wedstrijden nog opgenomen worden in het overzicht?

Woensdagavond 3 juni dressuur twee proeven op gras in Rhoon.

Zondag 21 juni dressuur 2x en vaardigheid 2x op gras in Rhoon.

Woensdagavond 1 juli vaardigheid 2x op gras in Rhoon. Mocht er animo voor zijn is het mogelijk om tijdens het verkennen, uitleg te krijgen over de lijnen en het rijden van het parcours.

Wedstrijden staan open voor alle klasse`s.

Gaaf dan ga ik het proberen 21 juni in het zz dressuur( weet ik gelijk waar mijn problemen zitten) en de uitleg van de lijnen voor vaardigheid vind ik wel leerzaam dus doe ik ook mee 1 juli.