[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wolkj

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:52

@schaduw
Wat leuk dat je ook M gaat starten op 19 april, waar is jou wedstrijd?
( weet even niet wie je bent, heb ik je gezien zondag?)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:15

Zelfde wedstrijd al jouw denk ik,Vrouwenpolder.
Haha je Kent me wel,van de Palomino.

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:17

Aha, ja ik denk Carla? ;-)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:53

Die verwende paarden hebben we hier op stal ook, rond etenstijd laten ze zich wel horen.

Ik ga de 23ste mijn 2e keer starten. :)
En eind van de maand pak ik er eentje mee.
Weekje later ga ik paar daagjes met mijn kleinste weg.
Maand April doe ik niks behalve trainen voor Eper vierdaagse. :#
En 3-05 starten in Hoogland.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:02

Ik hoop heel erg dat er iemand uit valt in Wormerveer zodat ik daar nog mee mag doen :)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:35

Ja klopt wolkj

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 22:37

30 maart en 13 april gaan we weer met de Andalusiër naar Heesch en Boxtel. Moos ook mee is nog een twijfelgeval.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:38

qua voeren inderdaad niks aan te doen dat de paarden aan slaan... maar het viel me dit keer veel meer op...

LS de smaak te pakken?

wij gaan de 16 maart weer.. laatste wintercompetitie... ben benieuwd... flink trainen!!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:41

Oh leuk een andalusier voor de wagen, ben zo benieuwd hoe die het doet, sommige andalusiers zijn zo elastiek, lijkt me best een voordeel.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:11

Hier wel eens een tweespan andalusiers voor de wagen gezien, dat was echt heel gaaf :9
Vind het mooie rassen vaak :j

Ik 23e starten in Voorthuizen, met Syl in de M, en Noor mag weer eens een rondje in de B rondhobbelen. En misschien Macho ook nog wel 1 proefje B.

En 19e vdh in Ermelo, werd uitgenodigd om in aparte rubriek mee te rijden, met klasse 4 menners SGMW rijders tweespan pony, omdat er sponsors komen en die een beetje spektakel willen en we om een kratje bier gaan rijden _O- Opzich wel een eer en erg leuk!

Maar eerst op naar DK indoor, zoals het eruit ziet geselecteerd met 2span L drs (1ste geplaatst), Syl M drs (2e geplaatst), 2span M vdh (1ste geplaatst) en gok dat Macho met 0,75 strfp. ook wel een rondje L vdh zal mogen lopen.

Nog meer DK oost deelnemers die geselecteerd zijn en gaan? Of voor de paarden?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:19

Aah 23ste Voorthuizen, nee die doe ik niet mee want dat kan ik niet winnen. (Zoals sommige mensen achter mn rug om zeggen en niet in mn gezicht :') )

Nee ga de 22ste al naar Scherpenzeel, geweldig mooie binnenbaan daar, en de 23ste heb ik een meeting :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:26

Ach niks van aantrekken, lekker laten banketstaaf.

Moest je voor de kampioenschappen Oost geselecteerd worden dan, voor west kon je toch gewoon heen ?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:44

Idd Sab :)) Die personen zijn zelf sneu, maar die komen zichzelf wel tegen!

Voor Oost moet je idd geselecteerd worden, is groter district, dus moest je minimaal 4 selecties rijden :j
En er is ook vdh. :j
8 maart is voor de paarden, op knhsmendistrictoost.nl staat bij kampioenschappen al daarvoor de geselecteerden.
15 maart is voor de pony's, de lijst van totale uitslagen is er net af zie ik, maar daar zal morgen dan wel ook de lijst met geselecteerden komen :j

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:02

Wel leuk dat Oost zo groot is maarja aan de andere kant kom je er met je kleintjes dan haast niet tussen. Een Welsh of een C heeft toch wat meer been om mee te zwaaien :)

Tamara nee doe ik niet hoor haha, ik weet wel beter!

Ik zit te denken aan les...wil even goed trainen voor volgende maand, als het heel goed gaat kan ik zomaar voor een volgende klasse gaan trainen. Kreeg nog een leuk plaatje van mn Spekkie. Lieve dikke shetlander <3

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:20

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:23

Absoluut waar :j ga gewoon even flink trainen met de boys. Fysio moet maar weer eens langskomen want de jury zag ook al een probleempje voorbij komen ;) niet extreem maar t viel wel op. Wil niet mn pony naar de klote trekken natuurlijk.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:28

Nou Sappos, volgens mij kom jij prima mee met die kleintjes!

ik word vaak 'toe'gelachen als ik met mijn pony aan kom... Een nette proef is een nette proef!

Melanie lache dat je bent uitgenodigd! effe dat kratje bier binnen halen!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:32

Gaaf! En zelfs met een vierwieler ook nog!

Sasika jij rijdt ook met een shet he? Vind dat altijd wel gaaf als ze presteren. Meeste mensen denken nog altijd dat het dikke grasmaaiers zijn. Veel leuker om er gewoon lekker mee te rijden!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:38

sasika schreef:
ik word vaak 'toe'gelachen als ik met mijn pony aan kom... Een nette proef is een nette proef!

Melanie lache dat je bent uitgenodigd! effe dat kratje bier binnen halen!

En dat is zo. :j Jury's vinden Bam ook altijd schattig als ik binnenkom, maar die loopt een goede proef en rijd mijn welsh er ook gewoon uit. Klein maar krachtig kunnen ze echt wel zijn. :j

Haha dat zou wel heel gaaf zijn ja :)) Het is al gaaf om in die speciaal opgezett rubriek te mogen starten. We zullen het zien, een balletje is zo geraakt haha. Daar 1ste keer Z starten, we gaan gewoon lekker rijden! En Macho mag ook weer mee. :j

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:39

sasika schreef:
qua voeren inderdaad niks aan te doen dat de paarden aan slaan... maar het viel me dit keer veel meer op...

LS de smaak te pakken?

wij gaan de 16 maart weer.. laatste wintercompetitie... ben benieuwd... flink trainen!!

Ja is opzich wel bevallen alleen tijdens lezen ook te snel afgeleid ga kar afstellen dat groom naast me kan zitten en ik doe mee puur voor de fun.

Jij valt idd op met je combi

Ach dressuur lopen kunnen alle paardjes hoe je het eruit rijd is een 2e instructeurs leren en lessen zelf ook nog. Ik stap over naar een andere club maar zo makkelijk als ik dacht dat dat is gaat dat helaas nog niet.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:34

Sappos, ik rijd inderdaad met een rasechte shetlander :) en regelmatig 1e en 2e plek met hem gehaald en dat tussen de welshjes. Tuurlijk tippen wij niet aan een super uitgestrekte draf en vinden de jurys Rakker zijn verzameling langzamer draven (terwijl ik echt zijn kont zie zakken en hem zie ondertreden) maar netjes op de letter rijden, 4 kant stiltstaan, goed achteruit gaan, netje aangalopperen doet een hoop! Oja en goed in 1 hand kunnen rijden valt vaak ook in de smaak haha

LS: komt vast goed, als je de proeven beter kent gaat het luisteren naar de lezer ook makkelijker. Ik vind een lezer op een wagen van een pony een nadelig effect hebben op het lopen van je pony (dat ga je terug zien in de overgangen van je pony) Enne je moet altijd meedoen puur voor de fun! anders is de lol er snel vanaf!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:20

Mel wat leuk! Wel dat kratje winnen he!?

Anda voor de wagen, leuk, ben benieuwd hoe die het gaat doen.

Saskia, hi die gang met paarden ik reed niet met voertijd maar probeerde hals te strekken toen er net 1 in dat stukje wat je wel niet kan zien liep en geluid maakte, ik maar duimen dat die zwarte van mij zijn snufferd naar beneden hield en niet over de bakrand wou kijken.
Ging aardig.
WC rij ik ook nog mee, alleen dressuur.

Voor oost selecties, dat is ook wel leuk.
Maar gezien het aantal deelnemers dat zich in west gemeld heeft om mee te doen hoeven ze niet direct selecties te gaan houden, past toch nog in 1 weekeind.

Ben nog steeds helemaal happy de peppie dat mijn fjordsel weer voor de wagen loopt.
En zo rottig deed ze het niet vind ik persoonlijk, wat fouten van mij, nog niet de souplesse die ze wel eens gehad heeft, maar ach, ze loopt weer!

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:44

Wij hebben ook meerdere malen gevraagd op de vergadering om een selectie te houden,maar daar willen ze niet aan.
Nu is het een 1 malige momentopname.
Per district bepalen ze zelf hoe ze het invullen.

Wintercompetitie rij ik niet mee,dan gaan we lekker een weekeindje boscrossen,heb er zin in.

Van de paarden in het gangpad had ik geen last,dat is natuurlijk het voordeel dat ik er op stal sta,en hij het gewend is.
Ik vond het juist opvallend rustig,we hebben anders altijd radio aan,en gebeurt en meer rondom de bak.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:57

Ik deed soort van per ongeluk mee met WC en het is wel heel handig dat het in de buurt is.
Voor mij om de hoek in Dordt.

Bos klinkt ook heel goed.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:12

Ik ben niet zo van WC is een dagvullend programma.
In de zomer vind ik dat niet erg.
Twee dagen bosritten,leuke manier om je verjaardag te vieren toch.
Samen met instructieweek maatjes die daar in de buurt wonen.