[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:15

bicci schreef:
-O- grappig -O-

daar gaat mn zelfbeeld vol van serieuze. stoere en verstandige uitspraken

:p

_O-

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:20

@ ollie veel plezier op de veiling en doe de zeeuwse delegatie de groeten !!
@ misterylady goed van je dat je hebt doorgezet!
@ andewi gaaf vooruitzicht!!
@ rianne paarden en dan niet alleen de aanschaf kosten een berg geld. En idd wat
krijg je dan voor een stalling van 40 euro? Moet je dan je eigen hooi en stro/vlas en brok
nog inkopen of zit dat erbij. Daarnaast tandarts enten/ontwormen hoefsmid. Tuig en wagen
zijn ook niet goedkoop. (of goedkoop is duurkoop uiteindelijk).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:21

Oeh, ik ziet hier ook aan de heerlijke Belgische truffels, mmmm, had schoonmoeder mee genomen <3 , leuk zo'n bezoeken, ik heb zelf ook soort van stagebegeleiding gedaan op een roc, erg leuk :j .
Wat goed dat je hebt doorgezet met Vjell +:)+ , hier schijnt het zonnetje weer, zo maar zadel d'r op en even wat los werken in de bak.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:21

Hallo allemaal, zit nu op de boot van Vlieland naar Harlingen. Heerlijke vakantie gehad. Had geen internet in het huisje dus mega lees achterstand hier. Zal proberen het bij te lezen, maar hier op de boot is de verbinding ook niet heel best.

Twee heerlijke ritten op de IJsco's van Stal Edda gemaakt, weer super trots op zoonlief, die mocht op een heel snelle. Was paard voor gevorderden. En hij kon er alles mee (bij sommige ruiters raakt dit paard heel erg in de stress)

Anonymous86

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:22

ik heb een heel lijstje gemaakt ;)
bij de stalling zit hooi in.
Tandarts enten en ontwormen heb ik ook meegenomen.
en tuig etc daar ga ik dus voor sparen.
voor de rest ik wacht tot ik wordt aangenomen of nog net iets meer heb gespaard.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:30

@Tine: klinkt weer als een heerlijke vakantie en wat super van zoon :j *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:39

Há daar is Tine weer, wat een heerlijke vakantie, lekker hoor. Knap van zoonlief, hij is echt een toppertje hoor!

@Bicci grappig, verstandig, knap, stoer, serieus, en blondt :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:49

Andewi, supergaaf ! Dat zal een geweldig mooie reis worden !
Vhu chocolaatjes....oehhhhhh...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:58

ou, soort van bijgelezen. Hoop gebeurd. Lanouska, waarom ineens zonder werk? Al iets anders gevonden. LAs iets over aanschaf kleine pony. Sluit me aan bij oa VHU.

En osteopaat..... nou, ik ben er 10 oktober voor mezelf geweest, voor mijn rug Maar kan haast niet meer slapen van de pijn in mijn heupen. Heb aldoor last van heupen, maar soms erge pijnscheuten. En vooral als ik op bed lig en wil omdraaien erg veel pijn. Heb dus beste spijt van die behandelingen. Paardrijden gaat wel, maar op en afstijgen is niet leuk. Leef (ook vanwege hoofd en nekpijn) nu al paar weken op pijnstillers. Ga straks op vaste land osteo maar bellen, ik ga het niet volhouden tot 7 november.

Verder heb ik morgen mijn allereerste minimarathon. Erg spannend, want ik ga met Amerigo meedoen (die zoiets nog nooit heeft gedaan, ik ben ingedeeld bij de profi's..... niet handig) en die nogal kijkerig, dus ben benieuwd of ik wel rond ga komen. Bovendien heeft hij de laatste maand niet veel gedaan, dus ook niet zoveel conditie. Moet eerlijk zeggen dat ik er best tegenop zie om weer naar huis te gaan en de dagelijkse dingen weer op te gaan pakken. Nog steeds zo vreselijk moe.

Zondag pup kijken. Dat is wel leuk en spannend.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:59

ou, soort van bijgelezen. Hoop gebeurd. Lanouska, waarom ineens zonder werk? Al iets anders gevonden. LAs iets over aanschaf kleine pony. Sluit me aan bij oa VHU.

En osteopaat..... nou, ik ben er 10 oktober voor mezelf geweest, voor mijn rug Maar kan haast niet meer slapen van de pijn in mijn heupen. Heb aldoor last van heupen, maar soms erge pijnscheuten. En vooral als ik op bed lig en wil omdraaien erg veel pijn. Heb dus beste spijt van die behandelingen. Paardrijden gaat wel, maar op en afstijgen is niet leuk. Leef (ook vanwege hoofd en nekpijn) nu al paar weken op pijnstillers. Ga straks op vaste land osteo maar bellen, ik ga het niet volhouden tot 7 november.

Verder heb ik morgen mijn allereerste minimarathon. Erg spannend, want ik ga met Amerigo meedoen (die zoiets nog nooit heeft gedaan, ik ben ingedeeld bij de profi's..... niet handig) en die nogal kijkerig, dus ben benieuwd of ik wel rond ga komen. Bovendien heeft hij de laatste maand niet veel gedaan, dus ook niet zoveel conditie. Moet eerlijk zeggen dat ik er best tegenop zie om weer naar huis te gaan en de dagelijkse dingen weer op te gaan pakken. Nog steeds zo vreselijk moe.

Zondag pup kijken. Dat is wel leuk en spannend.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 13:03

@ tine gewoon meedoen voor de lol... als je maar binnen 4 min rond komt ~~}> anders komt mijn schema in de war (ik ben ringmeester)

en tja pony's..ik kon die grote zwart joekels niet meer aan.. dus heb ik de arabo's te heet gewassen.. weet H alleen nog niet.. die is nog in zweden.. maar het scheelt wel. hoeven we de marathon wagen niet meer uit mekaar te halen voor in de vrachtwagen deze past er zo wel in.. eten minder..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:27

Tine, fijn dat je vakantie een succes was ! morgen minimarathon, veel plezier alvast !
mooie oefening.
ik leef met je mee met je pijn s'nachts...dat is bij mij niet anders..ik ga woensdag naar een fysiotherapeut die gaat bekijken of ik een speciaal revalidatietraject mee moet gaan doen ivm de pijn.
ik ben benieuwd, maar verwacht er niet veel van..helaas..
Wat gaaf zondag pup kijken, altijd leuk !!
en knap dat je zoon zo goed met de ijsco overweg kon.
Bicci..is een alles in 1 vrouw !! altijd al gedacht !! 8-) maar ik vind je niet blonT..
Misterlady heeft zo te lezen heel wat overwonnen, knap van je _/-\o_ _/-\o_
Ollie naar de welshveiling...pas maar op..straks kom je thuis met zo'n schattig lief nieuwe opvolger voor Bruutje...
Baudy stond te kwijlen bij dealer...dat doe je toch niet !! :~ :~ :~ haha..ik kan me dat goed voorstellen, al dat geweldige speelgoed !!
Verder..ga ik niet meer in discussie...als het dat al was.. :=

morgen ga ik nog kijken bij de kivo kempentrail..lekker vroeg op staan, en dan 2 airbrushwerkjes meteen meenemen, die kunnen dan meteen naar de nieuwe eigenaren ! dat is altijd wel leuk om te geven.
Een vriendin van me gaat mee, dus dat is wel erg gezellig, want is aan de andere kant van NL..maar heb er veel zin in !!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:59

VanHuisUit schreef:
Há daar is Tine weer, wat een heerlijke vakantie, lekker hoor. Knap van zoonlief, hij is echt een toppertje hoor!

@Bicci grappig, verstandig, knap, stoer, serieus, en blondt :P

:P *\%/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:59

dank u Biancacoo _/-\o_

:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:31

Hee Tine je bent der weer en gelijk morgen weer op pad. Ha ha. Leuk hoor minimarathon.
Tonnie doet ook mee met jeroentje. Heb vorige week nog met jeroentje gement, grappige pony.
Maar veel plezier.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:36

Even vanuit me pauze met de telefoon reageren op Rianne:
Ik snap dat je heel graag een pony wilt en dat als je word aangenomen je het net aan kan betalen en dan ook nog wat kan sparen. Ik raad je aan nog niets te kopen en eerst proberen te genieten van je leven en te sparen, in de tussentijd kan je vastbwel ergens groomen en of rijden.
Dat ik 18 was ben ik ook het huis uit gegaan, ik had een parttime baantje en een fulltime studie met studie financiering. Ik was ook zo stom om te denken het qua geld wel allemaal te redden, dus kocht ik Sil. Hij was toen nog maar 1 en ging voor €50 het land op, maar de kosten werden elk jaar duurder, je wilt toch steeds meer. Nu 5 jaar ben ik klaar met studeren en heb ik een fulltime baan en kan nu pas echt gaan genieten. Niet dat ik hiervoor nooit genoten heb, maar je moet een hoop dingen aan je voorbij laten gaan omdat je het geld niet hebt. Geen vakanties of leuke kleding, dagjes uit, cadeaus voor vrienden enz. En altijd maar elk dubbeltje op zn kant leggen om te kijken of je wel een deken kan kopen die bijv ineens toch wel nodig is.. geloof mij, sparen als je een paard hebt is erg lastig :P

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:58

uhhh NET? sorry hoor maar als ik wordt aangenomen kan ik het makkelijk betalen?
Dingen laten gaan.... juist sorry hoor maar ik zeg toch dat ik het makkelijk red?
kunnen jullie in mijn porto kijken ofzo? typisch dit. alleen maar oordelen het is zo makkelijk en hoe meer jullie zeggen het kan niet des te meer ik denk het kan wel!
verder heb ik bijna een jaar lang een eigen paard gehad waarvan ik het zadel dekje, peesjes, deken etc allemaal zelf heb betaald. hoefsmid, osteo... ik werkte toen parttime en kreeg verder geen stufie.
Ik ben niet het persoon om op vakantie te willen of lekker stappen. Voor mij is een keer een dagje stad in zonder iets te moeten kopen prima. Dus wat dat betreft zou ik gewoon veel overhouden omdat ik dat allemaal niet hoef.
ohja en mochten jullie iets weten... ik zoek al meer dan een jaar een paard maar voor de meeste ben ik gewoon te zwaar.
trouwens meer dan een jaar zelfs. ook als groom heb ik me aangeboden maar ik heb geen wedstrijd ervaring dus mensen willen mij niet.
of ik moet voor verzorgpaard meer betalen dan voor eigen paard. :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:01

Rianne1994 schreef:
uhhh NET? sorry hoor maar als ik wordt aangenomen kan ik het makkelijk betalen?
Dingen laten gaan.... juist sorry hoor maar ik zeg toch dat ik het makkelijk red?
kunnen jullie in mijn porto kijken ofzo? typisch dit. alleen maar oordelen het is zo makkelijk en hoe meer jullie zeggen het kan niet des te meer ik denk het kan wel!
verder heb ik bijna een jaar lang een eigen paard gehad waarvan ik het zadel dekje, peesjes, deken etc allemaal zelf heb betaald. hoefsmid, osteo... ik werkte toen parttime en kreeg verder geen stufie.
Ik ben niet het persoon om op vakantie te willen of lekker stappen. Voor mij is een keer een dagje stad in zonder iets te moeten kopen prima. Dus wat dat betreft zou ik gewoon veel overhouden omdat ik dat allemaal niet hoef.

niet aangevallen voelen, de kijk op het hebben van een paard ligt bij de meeste hier gewoon even anders dan wss bij jou.
niks mis mee toch?

ik zou zeggen, bewijs t tegendeel.

maar, ik vind dan weer wel, als je vragen stelt, krijg je antwoorden en meningen,
dus als je vragen gaat stellen, moet je bedenken of je de reacties wel wilt snappie?
anders miss beter de vragen niet stellen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:04

ik heb alles perfect uitgerekend. op jaarbasis en toen wat ik per maand opzij moest zetten.
40€ aan stalling. Ja is 24/7 buiten maar de shetjes die ik zag zijn niet anders gewend.
tandarts 2x per jaar 100€(kan hoger uitvallen daarvoor is het nood potje) hoefsmid 27,50 bekappen per keer. wormkuur 4x= 40 euro.
en dan hou ik nog voldoende over om te sparen en dierenarts potje nog meer aan te vullen...
overigens heb ik de rest ook allemaal in word staan maar heb niet zoveel zin het neer te zetten.
Dit heb ik berekend op tarieven via sites van desbetreffende producten O:)
mochten jullie nog iets weten waar ik rekening mee moet houden please do add.
maar asjeblieft ga niet zeggen van dit kan niet etc want echt ik ben stronteigenwijs. net een shetlander <<) :')
overigens heb ik me al laten overtuigen wat langer te wachten en ja dat is voor mij heel moeilijk.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 25-10-13 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:10

Zeg rianne, is het geen idee te stoppen met je aangevallen te voelen?

Voor mij vergalt dit het topic... Je begint elk bericht met ik...

En een :(:) voor iedereen die het kan gebruiken

Bijna klaar met werk

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:11

volgens mij heb ik hiervoor gewoon gereageerd op de rest? :?
ennuuhh dit begint niet met ik maar met volgens mij. :j
ohja en tja ik heb altijd geleerd om als ik niks te zeggen weet ik mn mond moet houden ipv iets doms te zeggen.
dus vandaar dat als ik niet helemaal snap waar het over gaat ik liever mn mond hou :o
maarja wie ben ik?
En ja ik voel me snel aangevallen, maar ik vind het vervelend als mensen oordelen zo vanachter een computer.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 25-10-13 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:20

Ooit was dit een gezellig HK topic waar iedereen trots over zijn paarden/ponies/kids/honden kletste en waar anderen dan leuk op reageerden. De een reageerde meer dan de ander, maar iedereen was welkom. Tuurlijk waren we het niet altijd met elkaar eens, maar daar werd normaal op gereageerd en de sfeer bleef prima.
*Goeie ouwe tijd*

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:21

Frensie schreef:
Ooit was dit een gezellig HK topic waar iedereen trots over zijn paarden/ponies/kids/honden kletste en waar anderen dan leuk op reageerden. De een reageerde meer dan de ander, maar iedereen was welkom. Tuurlijk waren we het niet altijd met elkaar eens, maar daar werd normaal op gereageerd en de sfeer bleef prima.
*Goeie ouwe tijd*

neem aan dat dit op mij slaat?
Zie aanpassing aan post boven je.
zo nee mijn excuses.
Ik reageer nu nog normaal gezien het feit dat ik intussen behoorlijk geirriteerd raakte... :n
Verder kruip ik weer onder mijn meeleessteen :x en reageer ik alleen nog als iemand iets tegen mij zegt.
of als er iets is wat ik snap en weet wat ik moet reageren O:)
er staat trouwens iemand in Uitgelicht met AR-ITP volgens mij :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 16:14

even een foto spam..
heb vanmiddag met cupido gereden.. ben naar de manege geweest. zou alleen gaan voor het eerst.. maar onverwachts stond zuslief me met fototoestel op te wachten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:16

Zwaait naar frensie, hoihoi.
Alles goed bij je ?nog maar 7 weekjes.....spannend.

Laten we niet verder stilstaan bij bovenstaande posts, is ook lastig oordelen via pc.
Hoop dat het weer als vanouds word idd, en rianne, je bent ook welkom.

Wie heeft er nog meer wedstrijd aankomend weekeind ?

Mijn man heeft de weide met bloter gemaaid, ligt er weer strak bij.
T'is een erg mooi dier lanouska die cupido ! Blijft hij bij jullie, of gaatg hij als rijpaardje verkocht worden, mooie foto's
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 25-10-13 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt