[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:36

grappig op sbs6 nu een film over de amish, zie je zo'n vierkant karretje met een driehoek achterop!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:38

kiss schreef:
en jij dan, jij ligt al wakker van andere dingen, dus ook nu lekker gaan :Z

Ja mam ;)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 07:05

@kiss wij starten niet zaterdag, omdat het onze 2e indoormarathon is en we weinig kans maken op het districtskampioenschap haha we doen zondag mee voor de gezelligheid en helpen zaterdag mee in de organisatie; dus wie weet zie ik je wel rijden. PB je eigen naam, dan kan ik je op de startlijst opzoeken, want ik kan geen Kiss vinden op de startlijst :D .

@Olga Wat is het toch een zalige pony, Simba. Maar dat wist je al dat ik dat vind :o

@ Tallechie gefeliciteerd met je wp. Goed gepresteerd.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 07:11

@kiss ik heb je al gevonden op de startlijst -:) je eigen naam stond bij het youtube filmpje van de Hippiade. Ik weet nog niet of ik er ben rond 12.00 u, maar ik zoek je op als ik er ben. +:)+

Heb je na die val op de Hippiade je wagen nog na laten kijken? Ik heb net je filmpje nog eens bekeken en de wagen helt in de barrage zoveel meer om in de bocht naar rechts dan in de eerste omloop. Heb je luchtvering? Was de balg lek?

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:49

Goedemorgen allemaal!!

Allereerst: Tallechie gefeliciteerd met je superpunten! Je hebt bij deze bewezen dat Veale prima een wedstrijd aan kan met minimale voorbereiding.

VHU klinkt lekker die chilli!

Bicci opzoek naar nieuwe trailer, succes met de zoektocht!

Janouk is weer vroeg d'r bedje uit.

Kiss ik heb van de zomer met een paar Amish gesproken in Amerika. Ze waren ergens achteraf op het land aan het werk met paarden, muildieren en ezels. Ik mocht foto's maken van de beesten, maar niet van de mensen. Daarna lieten ze in aan gebouw zien hoe ze een soort stroop maakten van de molasse die ze van het veld haalden. Die wagentjes van ze zijn grappig en je ziet daar langs de weg ook veel waarschuwingsborden met paard en wagen erop als afbeelding. Ze zijn heel vriendelijk, als je langsrijdt met je auto groeten ze standaard naar je, ookal kennen ze je niet. Jongelui hebben een ponywagentje, een soort tweewieler. Ze praten onderling Pennsylvania Dutch, heel oud Nederlands/Duits. Daar snap je werkelijkwaar helemaal niks van.

Vandaag lekker dagje NIKS :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:22

sorry dat ik even inbreek, ik zocht even op de groninger keuring.Vandaar dat ik door tine haar post hier kwam.

Tine de mensen die over het scheren vielen moet je je niets van aantrekken. En dat groningers niet geschoren horen te worden is onzin want die van mij worden ook geschoren en mijn hengst staat er prima voor.Ik heb ook nog wat anderen gezien die geschoren waren.
Ik scheer wel altijd eind oktober al. Tipje voor de volgende keer, scheer de kaaklijn mee. Je was nu gestopt daar waar het hoofd begon maar door het verschil in vachtkleur (hoofd zwart lijn grijs) ziet de verbinding nek, hoofd er zwaar uit.

Dat van die stap is jammer maar ik moet heel eerlijk zeggen dat hij aan de hand ook wat druk was in de stap.
balen als hij thuis wel echt beter stapt.

Je had idd tegen dat zijn halfbroer vorig jaar was aangekeurd. Dat is opzich niet erg als hij even goed of beter was geweest. Maar nu de jury hem toch net even wat minder vond dat zijn half broer, brengt hij om die reden geen toevoeging voor de fokkerij.

Dus wat hier gezegd wordt dat ze 'm op basis van papier niet wilden, is niet waar ;)

Ik vond het iig een erg leuk dier Tine en ik zag er veel in terug wat mijn jonkie uit dezelfde moeder ook heeft.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:46

Owja, ik zou een recensie schrijven over War Horse :D
Ik vond de film leuk, maar niet spectaculair. Het is een pennyverhaal voor volwassenen ;)
Wel ontzettend mooi gefilmd, echt heel goed gedaan. Maar het verhaal zelf is in het begin vrij traag en toch best een beetje penny. Maar zeker leuk om een keertje te zien.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:58

Goedemorgen,

@Frensie, dank je wel...ik hou wel van penny op zijn tijd :o ;)
@Janouk, jij hebt Kiss al gezien hoor op het districtskampioenschap afgelopen jaar. Ze kwam toen ook bij ons zitten met het rondje appelflappen :9 ;).

Hier sneeuwt het al en ik wilde nog een rondje met Bruutje gaan doen vandaag -:(-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:09

Goedemorgen.

Jullie hebben weer te hard gekletst hoor. Zo kan ik echt niet op iedereen reageren.

Nimber: bedankt voor je commentaar. Zijn hoofd hebben we niet geschoren, omdat hij het toch wel heel spannend vond. We hadden hem in november geschoren, dachten dat het dan wel genoeg aangegroeid zij zijn. Jammere is dat de heer Migchels diverse keren heeft gezegd bij ons thuis langs te komen. Maar natuurlijk niet gedaan. Als hij dat wel had gedaan, had ons dat een rit naar Tolbert gescheeld, want dan had hij dan al kunnen zien dat hij teveel op zijn broer lijkt. Maar goed, het is een heerlijk dier voor ons, we blijven gewoon van hem genieten.

Tallechie: super gedaan!!

Biccie: trailer verkocht

Janouk: ik vond ook al dat hij zo overhelde.

Verder weet ik het even niet meer. Ben erg moe, paarden krijgen nog maar een vrije dag.
O, en hier nog 2 foto's. zijn niet heel erg mooi, heb vooral gefilmd en geen idee hoe ik dat hier moet krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:16

Ollie1 schreef:
@Janouk, jij hebt Kiss al gezien hoor op het districtskampioenschap afgelopen jaar. Ze kwam toen ook bij ons zitten met het rondje appelflappen :9 ;).-

O die van het appelflappen rondje. :Y) :Y) Dan heb ik er ook een gezicht bij

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:24

@Janouk, :j
@Tine, knappe Thabor en wel fijn dat je zulke tips krijgt +:)+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:29

Ik zal even gaan bijlezen.

Ik was vergeten te zeggen dat alle deelnemers gisteren ook een zak aardappelen, een zak uien en een zak wortelen kreeg. Allemaal 10 kg. Dus dat wordt hutspot eten :-)

Daan heeft vannacht super geslapen. Van 2130 tot 830 dus heerlijk kunnen uitslapen. Verder begint hij het staan te ontdekken. Hij zit nu op zijn knietjes en trekt zich dan op. Weer een andere fase.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:30

@ ollie knappe simba zeg !!! Enne verkoop je je hoofdstel bij simba :o vind het zo'n gaaf hoofdstel.

@ kiss ja mn vriendin gaat naar het NK ze heeft er wel zin in.

@ tine thabor ziet er goed uit !!!!!

Nou en nu wachten op de dooi !! Ga straks toch een rondje met ferro proberen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:31

ollie: dat was ff fietsen om die knappe simba bij te houden <3
thabor: jammer zeg,maarja zo lang jullie wel plezier vanhem hebben,dan maar geen nakomelingen!
en die Vaele....gewoon niet meer zoveel trainen,dan haald hij wel zijn punten binnen :j
maisie wat eenleuke foto"s van je ponys en hond
gisteren stuk geschaatst samen met mijn broer,ze zeiden rondje 2 km, bleek dus 5 km te zijn,(rondje oud ade) vandaag nog maar een keer :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:02

Nouvel die het niet kan bijhouden. Lekker blijven meelezen en als je tijd posten.
We willen je verhalen over Fifi en de zwarte parel (naam kwijt) natuurlijk niet missen.

wij hebben dit jaar nog niet op de schaatsen gestaan, Vriend ziek, ik niet fit, Daan.
Misschien nog als het nog blijft vriezen. mag van mij ook wel over zijn, gaan we volgend
jaar wel weer schaatsen.

Gem met kids troubles. Grote kinderen grote zorgen, kleine kinderen kleine zorgen :-)

Kiss nog steeds last van het ongeluk. Vervelend zeg. Heb twee jaar mijn hand gebroken,
heb ik af en toe nog steeds last van. Hopelijk kunnen ze wat vinden en verhelpen

Sonjim die verplichte rust heeft en dochter die aan het aftellen is.

Wil ook nog naar warhorse maar moet inderdaad ook nog een slachtoffer of slachtoffers
vinden.

Bianca is een caravan rijker, gefeliciteerd. Plannen komen steeds dichterbij :-)

Gwin die erg wakker was buiten.

Vhu jammer van je debuut, maar wel verstandig. Wij hebben gisteren ook eerst naar de
weersberichten gekeken.
Ik heb een rustige verjaardag gehad ivm de berichten die we gehad hebben. Maar wel leuke
cadeautjes gehad.

Jocye die nog steeds ellenlange quotes doet en nergens anders op reageert. Is niet
helemaal de bedoeling.

Bicci heeft trailer verkocht. Gefeliciteerd.

Bianca geweldige opmerking van je zooen.

Kiss zal straks je filmpje even kijken. Is niet handig tijdens samenvatting typen.,

Ik wil ook graag een caravan voor de wedstrijden, maar dan moet ik eerst een andere
groom vinden of een andere mogelijkheid om kar te vervoeren. Anders moeten we of
2 keer heen en weer rijden of met 3 auto's. Dat wordt me wat te gek.
En wij gaan maar max een uur weg normaal gesproken.

Tine jammer van Thabor. Leuke foto's

Maisie leuke foto's

Ht zo kun je het ook zien inderdaad

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:41

Mooie samenvatting Tallechie, sluit ik me helemaal bij aan.

Net weer even geschaatst met zoon en man bij school. Daar is vanmiddag een priksleewedstrijd, dus dan kunnen we daar niet schaatsen.

Ga zo weer naar bed, even bijtanken voor de komende week.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:13

:oo en weer 3 pagina's verder in een halve dag hier… :D

@Bicci: precies, lastige van jurysport he… En een traantje weggepinkt bij afscheid Briez-mobiel… :(:) Maar daar komt straks weer een mooi exemplaar voor terug joh!!! En 4 maart een indoor, is dat bij Overbosch ofzo??? Wie weet kom ik ff meeten :D
@Tine10: dat is ook zo leuk van dit topic, dat we hier echt met elkaar meeleven :j En wat een mooie foto's van Thabor met zijn mooie knotten, die heeft dikke manen zo te zien en vind zijn geschoren kleur vacht ook heel mooi donkergrijs <3 Knap ding
@Frensie: de snert was meer dan voldoende voor 1 persoon… dus je had met gemak mee kunnen smikkelen hier :+
@Tallechie: *\o/* Wat een punten zeg! Je kon dus lekker onbevangen rijden ondanks 2 uur uitloop enzo, knap hoor!!! En trouwens, wat een leuke originele attentie voor de deelnemers met die aardappelen, wortelen en uien, ga ik onthouden :))
@Biancacoo: Goed bezig met stukken hardlopen! Pff, ik houd nog geen km vol… :o
@Avaluna: Super samenvatting gemaakt :j
@VHU: chilirecept gepost :P
@Nouvel: Jezelf met nieuwe rijbroek en softshell jas verwend, way to go girl! Volgende maand weer rustig aan doen :D En wij durfden het rijden buiten ook niet aan door die opgevroren stukken… beter paar dagen rust dan blessures!
@Maisie: Misschien ook meedoen met indoor waar Bicci start 4 maart, leuk leuk…
@Kiss: Ook een super samenvatting gemaakt :D En een top-stalgenoot is dat he? Kwam hem vanmorgen tegen en groette met 'hallo meneer van tafeltje-dekje'… haha, een bulderende lach was het antwoord natuurlijk :D Mannetje had het niet zo koud gehad op tribune… was goed voorbereid met thermoleggings enzo :brr: En jullie zijn goed fanatiek dus… ik geloof niet dat wij dat ooit gaan durven :o Hoogst haalbare zal toch wel rondkomen blijven, ben niet heldhaftig aangelegd geloof ik :x
@Ollie1: Wat een supergave pony is die Simba toch <3 Als ik tijd genoeg had voor 2, wilde ik die er zo bij hebben, ik vind Simba zo mooi qua kleur en houding en beweging <3 Is dat nou trouwens het meisje wat hem misschien wil kopen??? Jij moest aardig fietsen en dan nog zo knap filmen… sjonge, doe ik je niet na vrees ik :+ En bij jullie nog sneeuw??? Bij ons droog en niet zo koud meer, kan niet wachten op de invallende dooi!!!
@IngridM: heej meiske, druk drukjes ??? Wel gauw terugkomen hier weer hoor :j Alles goed met Gomp en kun je weer beetje slapen???
@Janouk: doet mee voor gezelligheid op zelfde marathon als Kiss, wanneer is dat ergens???
@Frensie: wat bijzonder dat je met Amish hebt gesproken en een kijkje 'in hun spreekwoordelijke keuken' mocht nemen :j En geniet van je dagje niksen :D En de recensie van War Horse nodigt nog niet erg uit haha :+ Wij gaan vanavond, dan maar penny, gewoon lekker avondje weg, altijd leuk toch?
@Nimber: nuttige tips voor Tine… inbreuk in de huiskamer :D
@Happytime: Dat moet wel bijzonder zijn geweest, met je broer schaatsen :j Hoe gaat het met hem eigenlijk? (of heb je meer broers en vergis ik me dat hij zo ziek is/is geweest???)

Mick was het snel zat buiten vanmorgen :D Dus die staat terug op stal, maar dagje vrij gegeven...
Vanavond gaan we naar War Horse en vanmiddag lekker relaxen hier, denk aan bakje warme chocomel met een choco-muffin :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:17

@Ollie: Simba is zo gaaf, hoe groot is hij eigenlijk? Hihihi, hij zou hier wel leuk staan bij Romeo én bij onze dochter, nee, nee, niet over nadenken... :') .

@Kiss: had je nog gekeken of je een geschikte maat hebt, qua deken?

@Sonjim: ik hoop dat Connor woensdag kan gaan, dan vraag ik al even of ze ook een beetje mee mag doen :j .

@Nouvel: ach, heb je toch lang en veel plezier van, van die kleding, toch?
*zeg ik alleen maar omdat ik ook weer wat leuks gezien heb in de uitverkoop ;) *

@Maisie: die hoofdstellen van Rambo zijn idd erg fijn.

@Tallechie: hahaha, dat wordt flink hutspot eten, zouden ze hier niet erg vinden.

@Frensie: ik moet ook nog iemand vinden die mee gaat naar War Horse, alle paardenvriendinnetjes zijn al geweest en dochterlief is nog te jong.

Manlief is vandaag ergens helpen bij cyclo-cross, ik moet me er even toe zetten, maar wil vanmiddag wel nog even Liesje inspannen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:39

ben benieuwd wat jij van war-horse vind prinsjuh....
ro wil er ook heen,maar hij lijkt mij zo zielig..
en aangezien ik dan gewoon ga zitte janken, bios of nie,haha

*best wel emo-doos*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:40

:wave:
thanx voor de prachtige samenvattingen prinsje en tallechie! +:)+

ik wilde voor vandaag een wedstrijd opgeven, zo blij dat ik het niet heb gedaan, hier ligt weer sneeuw... -O-

tine, leuke foto's!
hij zag er mooi uit zeg!

ollie knappe poown! +:)+ <3

nimber met tips betreffende de keuring...

mick weer lekker op stal, een mooi weer paard! :D

lees verder over war horse, heb 'm nog niet gezien...

vhu ook afgezegd vanwege weerberichten, jammer maar verstanding, het jaar is nog lang genoeg!

bicci trailer verkocht, gefeliciteerd!

bianca caravan gekocht!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:41

net weer terug met manlief,
die wilde schaatsen, dus ikke mee.
ook op het ijs...jaja...ik kan op water lopen :+

hij rondjes schaatsen, wegens gebrek aan schaatsen bleef ik trouw w88 op manlief.
en 2 filmpjes gemaakt met mn (bijna inmiddels oude) foontje.
heb ze net op de flaptop gezet, god weet hoe je die online krijgt.

manlief nu aan de kruidebitter en ik jullie verslag aan het typen,haha

zo dadelijk MP aanslingeren en weer beetje trailers neuzen.
en keihard duimen dat morgen echt mn nieuwe foontje binnenvalt :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:31

@Tine, jammer dat het zo gegaan is. Maar Thabor wordt er niet minder knap van :P Hij is niet zo groot toch? Mooi maatje voor Det haha.
@kiss nog ff het filmpje gekeken en het gaat echt snel he als je valt. Nou ja, ik stond erbij en keek ernaar. Was niks fijn ben niet gewend niks te doen als je zoiets ziet.
@bicci trailer verkocht toch wel fijn!
@nouvel niet gemend. Ik ook niet, maar weeeer in de bak aan de longeerlijn lopen spelen. Ben nu wel blij dat de ijzers eraf zijn, scheelt veel.
@maisie lieve foto's ! Sinds dat ik Det heb ben ik zo dol op blesjes hihi.
@ Tallechie, mooi gedaan 192! Wij hadden vandaag eigenlijk ook wedstrijd maar dat is afgelast, vind ik niet zo erg.
Ik heb dinsdag weer een keer les van Paul, hoop dat Det zich een beetje laat rijden. Vrijdag op de vereniging was t weer een puur drama voor madam... Met mensen in de bak rijden die hun paard moeten opjagen werkt echt niet. Ze schijt zich van de stress helemaal leeg en van trainen komt niks. Laatste kwartier reed ik alleen en dan lukt t prima. Maar ja, daarom gaan we ook er naartoe zodat ze er aan gaat wennen (ooit)
Nu weer lekker naar buiten met de hondjes lopen, het sneeuwt hier.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:45

Ollie; lekker ding he die Sim ! :-)

Ja Kiss, jij hebt ook een flinke smakkerd gemaakt pfff. Komt het wel allemaal goed in je lichaam ?

Interessant Frensie; die Amish mensen ! Heb al wat documentaires over ze gezien waarbij ik me blijf verbazen maar ieder z'n ding zullen we maar zeggen :-)
Bedankt voor je War Horse recensie :-) Wil er misschien ook heen met vriendinnetje, maar we twijfelen nog maar een volwassen pennyverhaal is wel echt wat voor mij denk ik, ik bedoel; ik ben 37 jaar EN penny dus ik denk dat we maar moeten gaan hahaha

Haha Tallechie moet verplicht peen met uien eten bleeeeh hahahah

Jammer Tine van Thabor maar als hij maar leuk genoeg voor jullie is :-)

Hee PrinsjeH gaat ook naar WarHorse, dan hoor ik ook nog graag van jou hoe het was :-)

Voor iedereen die ik vergeten ben; sorry.

Ben weer volop bezig met alles, ribben voel ik uiteraard nog wel maar het gaat op zich hardstikke goed. Ben dus ook gelijk weer net zo druk als "vroeger" heerlijk :-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:49

zoooo, wat een mooie samenvattingen zeg !! super jullie zijn goed bezig !
Thabor ziet er goed uit,ook al is hij geschoren, de keus was duidelijk om dat te doen ! Hij ziet er wel gaaf uit hoor, is een erg leuk dier, straks weer mooi weer, en dan weer voor de wagen lekker aan het werk.
Wij zijn vanmorgen in de dierentuin geweest, koud maar wel leuk !
Prinsjeh..hardlopen houd ik ook geen km-er vol hoor, een paar honderd meter, en dan weer wandelen, maar het word wel steeds beter, ik kan het steeds beter volhouden.
Bicci op zoek naar een nieuwe trailer, altijd leuk !!
nouvel zichzelf verwend met nieuwe spulletjes !
Ollie...simba doet het goed !! knapperd !!
Ingrid...hoe gaat het ?? edit..haha...heb je zojuist geschreven..
frensie war horse gezien...sorry, hij lijkt mij idd te gemaakt.....zeg maar.
Verder ben ik eigenlijk klaar wat betreft schaatsen......maar zoontje wil het liefste nog wel.....
maar kan het nog even uitstellen.......ga eerst cakejes bakken met hem.
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 12-02-12 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:49

ipsilonka, daarom rijdt ik met veale zoveel mogelijk wedstrijden, is ook een stresskip 1e klas. Als ik eenmaal alleen ben gaat het goed. Gisteren waren er te veel in de inrijdbak, dus stukje de weg op gegaan, is de 1e energie er een beetje uit.

Jury van de vaardigheid kwam na de wedstrijd na mij toe om te vragen of dit hetzelfde paard wat hij dacht dat het was. Hij vond hem behoorlijk verbeterd. Ik ben blij dat te horen :-)

Ondertussen huis alweer helemaal schoongemaakt, was staat aan, uur met de hond gelopen. Nu aan de studie en vanmidag nog op visite.