[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:35

goedeavond!
ben beetje afwezig,,veel werken en druk thuis...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:39

Het is niet meer mijn pony :x ...... Vind het wel vervelend dat je zoveel werk van hem hebt gehad vandaag.

Vandaag heerlijk ritje van 14 km en 1.5 uur gemaakt met Snuit en als groom PrinsjeH, we hadden erg veel geluk met het weer want het regent hier nu echt pijpestelen.

Daarna gewandeld en getut met Bente.

Ga nu voor vakantie niet meer naar stal, als julle me missen: dan zijn we dus op vakantie!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:43

Hier is het stralend mooi weer en we zitten toch maar 30km bij jou vandaan VHU *gaat snel op de buienradar kijken omdat ik nog een stukje wil mennen met Simba*

Gisteren mijn 1e tweespancursus gehad, snel het boek doorgenomen en toen zijn we lekker gaan mennen... echt leuk een tweespan <3 ... even goed oefenen 24 september examen -:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:45

komt alwyn nu niet meer buiten dan tallechie?
Wel rot dat hij eronderdoor schoot... kun je hem geen antennetje opzetten? ijzerdraadje op zijn hoofd aan zijn halster, dan komt de stroomklap wat harder door..
Zou dids ook krijgen, alleen die miept eronderdoor als de stroom gewoon uit staat, dan helpt ijzerdraad ook niet :')

fifi heeft weer ijzertjes, hopelijk gaat het gauw beter!

zo, net gegeten, nu gauw even omkleden, zo naar stal toe. Wil dids even longeren aan de dubbele longe, eventjes wat loswerken.
Vandaag drukdruk bezig geweest
en @VHU; ze laten me wel heel hoor. het ''geen remmen'' was in zoverre dat ze wat vastzaten en hij wat taai remde.. ^)

oh, m'n taxi is er zo :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:58

ben nog niet bijgelezen, maar even vast een ego-postje, moet namelijk zo weer weg...

Ik ben heerlijk aan het groomen geweest vanmiddag bij VHU, wat zitten we vlakbij fantastisch buitengebied zeg! *\o/* We zijn inderdaad heerlijk poosje weggeweest en ik heb alleen maar supermooie omgeving gezien... en een super-super-super-Snuitje... wat een überheerlijk beestje is dat, echt superbraaf aan de stemhulpen, lekker voorwaarts en kan een heel mooi rustig galopje voor de kar, was echt onder de indruk van deze Snuitmans van 1m15 /3
Zo'n klein beestje trekt zonder moeite de kar met 2,5 volwassenen (ik tel voor 1,5), gaat vol blind vertrouwen dwars door de grootste waterplassen waar 'ie tot z'n knietjes in verdwijnt... pfff, <3

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:04

vette ego-spam....

[EA-GZ] help!!

ow ps....ben zelf bezig met aankoop marathon wagen :)
hoop snel foto's te hebben...tussen al het geregel door voor brooke en nu dus menner-jacht.. :-(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:10

Even snel, mag niet te lang van manlief. Moeten zo ook naar restaurant.

Tallechie: staat er wel echt stroom op? Is dat nagemeten? Wel heel vervelend. Hoe ging dat dan bij VHU? Ontsnapte hij daar ook? Of komt het door de IJsco?
VHU: fijne vakantie
Prinsje: lekker gegroomd

Hier prachtig weer, vandaag naar zwembad met zout water (aan de kust) geweest.

Groeten (sorry erg kort, moet weer weg)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:13

@tine: geniet verder van je vakantie!!! Gaaf zo'n zwembad met zout water, fijner dan chloor!!!

@bicci: succes met zoektocht

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:19

@Bicci, wordt voor mij erg lastig... heb net een nieuwe baan en zit met een wedstrijdplanning....

Even een vraagje misschien hebben jullie nog wat liggen ? Ik zoek een leren Ideal hoofdstel maat pony.. liefts zwart met bruin onderlegd maar geheel zwart is ook goed...MagicMist heeft hem verkocht toen ik op vakantie was :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:28

Naaltje er zijn momenteel twee opties. Of aan een hele lange ketting of op stal. Ik kan niet meerdere keren op een dag naar stal om met hem te gaan grazen. Ik vind beide eigenlijk geen optie, maar goed het is niet mijn eigen. We gaan hem nog in een weiland proberen met sloten er om heen, dan kan hij er alleen aan de voorkant uit

tine ja er is nagemeten en ook gevoeld door staleigenaar. Ijsco komt er ook niet in de buurt. Heb net met vhu gepbt en daar deed hij het dus bij de huidige stal ook. Komt niet door de ijsco, want ijsco stond aan de andere kant van het landje. Hij stond rustig te grazen en ging er ineens vandoor

Nog een optie is een andere stal voor hem te zoeken, waar hij achter gaas komt, maar dat is niet makkelijk te vinden en voor mij ook lastig

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:31

Maisie gaat om deze welshhengst

WinBinChes schreef:
:9
Afbeelding

:P

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:37

Alwyn deed het bij ons niet, bij andere stal omdat ze daar maar twee slappe lijntjes hadden ook, is hij op stukje gezet met gaas. Maar hij kon er ook zo onder/tussendoor. Bij mij met drie strakke lijntjes en stroom deed hij het niet. Over sloten gaat hij beslist niet. Als je daar voor het gat gaas zet is het probleem volgens mij zowiezo opgelost. Kost paar palen en gaas, klaar is kobus. Is makkelijker dan andere stal zoeken. En veiliger dan ketting.
Maar vind het natuurlijk wel vervelend voor Tallechie, kan helaas niet langskomen om palen te slaan / gaas te spannen zou het anders voor je doen. Lijkt me dat de staleigenaar van Tallechie dat ook wel wil/kan doen. Als hij het niet wil zou ik zelf gewoon wat materiaal ophalen en zo de boel afsluiten, moet vast wel lukken :j

@PrinsjeH leuk dat je het zo bevallen is....je mag natuurlijk altijd mee :D en straks ook met Bente :D we staan inderdaad in een erg leuk gebied om te mennen, leuke land/zand/bosweggetjes.

@Bicci ik werk in het onderwijs heb een lesrooster vanaf 23 augustus en een gezin plus manlief die dan ook net weer naar het buitenland is, kan je dus echt niet helpen, helaas :n

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:13

De staleigenaar is heel meewerkend en mee denkend, we dachten de oplossing te hebben door Alwyn bij een ander in te zetten, maar dat maakt dus niet uit.

Ik ga morgen even met hem overleggen. Er is een wei waar sloten om heen zitten en dan een stukje gaas.

Ik ben wel bereid om wat te investeren, ze krijgen allemaal een eigen landje waar ze in staan, dus dat is geen probleem.

Trouwens super van snuitje hoor.
Bicci ik kan helaas ook niet, werk, wedstrijden en zoon

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:25

@ tallechie leuk hengstje hoor maar 1 vind ik echt te jong. Als ie 2 was kan je er na de winter
al een beetje mee aan de slag.
@ bicci sorry heb dan ook geen vakantie meer helaas.
@ ollie je hebt pb !!
@ vhu veel plezier op vakantie !!!
@ nouvel fijn dat ze weer netjes op ijzers staat nu.
@ naaltje wat een gedoe met de auto's veel plezier bij dids!!

Zo heb net ferro gereden met zn nieuwe bitje. Vind het wel een mooi bitje voor m.
Daarna heeft ie zn equilin gehad over zn voer. Je zag m denken wtf heeft ze nu
weer in mn bak gegooid. Maar hij heeft m netjes leeg gegeten!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:27

Ik weet ook nog een schimmel merrie welsh te koop van 5 jaar. is betuigd en heeft nu een veulen aan de voet

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:28

Ja Snuitmans was echt in zijn element vanmiddag, zo leuk om hem zo bezig te zien, die oortjes strak naar voren, als je wat zegt even zo'n seintje achteruit en er maar aan blijven trekken dat gekke ding <3
Komt vast een goede oplossing dan Tallechie :j het is ook altijd wat als je een nieuwe pony/paard hebt, het gaat ook nooit 'vanzelf'. Of ze kunnen niet met andere paarden in de wei, trappen anderen kapot, staan te stampen op stal, of willen niet eten of gaan dus onder draadjes door :roll:
Fijn dat jullie even hebben ingespannen en het goed ging :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:29

Eten wil hij heel goed :-)

Hij heeft er denk ik 5 a 10 min voor gestaan, maar het paste gewoon net niet. Hij was wel braaf en kwam terug op stem, dus dat was wel fijn. Vind het wel heel anders dan met zo'n groot paard.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:39

we maken nu etappes,....

hebben 4 etappes....

bicci schreef:
of van de rustdag naar rustdag....

zat, 27 aug Gilze-drunen......30km

zon, 28 aug Drunen-neerijnen.....30 km

ma, 29 aug Neerijnen-leersum.......32 km

din, 30 aug Leersum-kootwijkerbroek.......30 km

****rustdag****

do , 1 sep Kootwijkerbroek-nunspeet......30 km

vr, 2 sep Nunspeet-hattem.......25 km

****rustdag****

zon, 4 sep Hattem-staphorst.......30 km

ma, 5 sep Staphorst-steenwijkerwold......30 km

di, 6 sep Steenwijkerwold-makkinga.......30 km

****rustdag****

do, 8 sep Makkinga-roden..........30 km

vr, 9 sep Roden-thesingen........35 km

zat, 10 sep Thesinge-delfzijl........25 km

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:27

@tallechie: wat jammer voor Alwyn en jou dat het op de wei even wat lastiger gaat, maar zal heus opgelost worden als ik je zo hoor, die staleigenaar heeft vast wel eens vaker 'lastpostjes' er tussen gehad...

@maisie: wat voor verschil maakt dit bitje??? :o

@bicci: helaas :n Ongeschikt... :D

GRRR Wat een rotgrap van de weergoden!!! *staat te stampvoeten*
Vanmiddag heerlijk weer, lekker met VHU en pony Snuit naar bos geweest, daarna snel naar huis omdat we vanavond voor de kar zouden gaan oefenen... Gaat 't potverdrie tekeer joh... Har nog even gelongeerd, maar met bliksem en donder schiet 't niet op... Weer een dag zonder training dus... |o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:33

wel lastpostjes maar niet zulke kleine, hij heeft het wel met veulens meegemaakt.

jammer prinsjeh. Hier is het de hele middag regenachtig geweest en nu zonnig.

Ik ga daan zijn fles geven en dan naar bed. was er al om 4 uur uit

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:36

nou tallechie; dan heb je wel wat uurtjes rust in te halen, hopelijk slaapt Daan goed door vannacht, alvast trustuh!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:37

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:54

@maisie we hadden net tegelijk gepost, fijn dat het bitje goed lijkt :j
@bicci misschien wat stalhouderijen aanschrijven die het met een koetsier willen sponsoren??? Ik vind het grote etappes trouwens als een paard dat elke dag moet doen.... maar jullie hebben het vaker gedaan dus zal wel kunnen dan.

Met Breda Hippique/outdoor breda komen de twee- vierspannen ook in actie, gaaf he. Wil dat echt gaan zien, is 1e weekend van september *\o/*

@PrinsjeH is ook wat, ga je 2x naar stal, kun je nog niet lekker werken met je peerdje!
Harley zal het wel gezellig hebben gevonden, zo vaak bezoek op een dag :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:28

@prinsjeH; zoiets foeterde ik ook al naar de weergoden!
maar de bui bleef ons gelukkig bespaard. Wel hadden we veel lichtflitsen en donders, gelukkig paarden niet onder de indruk :) dids even gelongeerd, hij was sikkeneurig...
Hij is meer uit z'n doen dan de nieuwe paarden... We gaan proberen hem er toch weer bij te krijgen, aangezien hij toch echt een kuddegevoel uitstraalt nu :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:36

Nou wij hebben het vanavond droog gehouden met een zonnetje en geen gedonder gehoord (gelukkig).

Simba liep vanavond niet zo fijn voor de wagen.. had meer aandacht voor zijn tong dan voor mij en om elk dingetje schrok hij zich het apezuur... en dat rijdt zoooo irritant....zeker na het voorval van vorige week :o . Laten we hopen dat dit een eenmalige actie is :(

@Maisie en Dennis bedankt voor jullie PB....
@Prinsjeh, super dat jullie zo lekker gereden hebben en jammer dat je niet lekker met je eigen paardje in de weer kon ivm het weer...
@Maisie, wat fijn dat Ferro lekker loopt op het bitje.. en hij vergeeft het vast van 'het goedje' over zijn voer :j

Ik wil zo graag komende zaterdag naar Beekbergen om te gaan kijken maar manlief moet werken, zoonlief zou dan mee moeten en het is ook nog best wel even rijden......