[AR] SGMW 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:35

liberty schreef:
kiepejanie schreef:
Vandaag in horst geweest wat n k*t weer, toch mooie wedstrijd gezien.

dat was zachtjes uitgedrukt :+

haha ik was idd zeik nat en dan nog wel met n paraplu ;)

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:16

Pff, dat rotweer gister ook :( Heeft alles verpest voor ons..
Dressuur en vaardigheid ging boven verwachting, ik was heel tevreden met 190 (kan natuurlijk altijd beter, maar het was iig beter als in Heukelom) punten en 2 balletjes binnen de tijd. We hebben anderhalf bij de trailer gewacht, met een prikpaaltjeswei zodat Zorro wat kon grazen. Tijdens het inspannen voor de marathon, begon het zó gruwelijk hard te regenen en op de radio spraken ze van onweer. Wij hadden ook al een klap gehoord. Zorro stond helemaal te shaken en te draaien tijdens inspannen, hij werd heel heet hierdoor. Daarom hebben belsoten de marathon niet meer te rijden voor de veiligheid van mij, mijn groom, mijn paard én omstanders. Ik wil niet weten wat er zou zijn gebeurd als we toch waren gestart, want Zorro was écht over de zeik.
toen ben ik me netjes wezen afmelden bij de rekenkamer, het secretariaat kon ik niet vinden (zat niet in de tent). Daar kreeg in het korte antwoord ''dan heb je wel twee verliespunten he.'''wat nou niet bepaald motiverend heeft gewerkt.

In het reglement staat echter niks over verliespunten bij het vrijwillig terugtrekken van deelnemers (blz 48, artikel 508)
Laatst bijgewerkt door hafjelinger op 03-05-10 12:41, in het totaal 2 keer bewerkt

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:28

De KNHS krom?
Praat me er niet van! :n :r

Jammer hafjelinger, de volgende keer beter.

Wie gaat er allemaal naar Uden dit weekeind? :D

hafjelingerJarig

Re: SGMW 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:29

Ik kom ook naar Uden, en hoop op goed weer!!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:37

blz 150 winst en verliespuntenregeling
0 verliespunten bij vrijwillige beeindiging door keupelheid of verwonding van het paard hetgeen door een dierenarts moet worden vastgesteld, in de uitslag staat Re retirement

2 verliespunten bij vrijwillige beeindiging anders dan om veterinaire redenen in de uitslag staat EL eliminee.

Niet meer dan logisch het zou een chaos worden als iedereen zomaar besluit te stoppen..
En je moet je altijd afmelden bij TA of Hoofdjury...

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:39

Oke dankjewel Echwel, wij konden het echt niet vinden. Dus mocht dit nog een keer gebeuren moet ik eerst naar de vet gaan die vast moeten stellen dat ik niet kan starten?

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:39

Wij gaan ook naar uden

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:07

Wij gaan ook naar Uden, niet om te rijden, maar om te helpen.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:00

Ik ben ook in Uden, als groom. Hopelijk is het droog!!

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:38

Vond Horst een mooie wedstrijd helaas was er aan de regen niets te doen.

We hebben weer een weekend lol gehad :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:32

ja he, ik ook :+

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:55

hafjelinger schreef:
Oke dankjewel Echwel, wij konden het echt niet vinden. Dus mocht dit nog een keer gebeuren moet ik eerst naar de vet gaan die vast moeten stellen dat ik niet kan starten?

Als je geen verliespunten wilt krijgen wel ja. Maar.... een dierenarts zal niet zomaar een gezond ogend paard afkeuren, alleen maar omdat de eigenaar vindt dat ie te gespannen is om de wedstrijd te kunnen vervolgend. Jij DENKT dat er wat kan misgaan en wil daarom niet verder rijden, voor de veiligheid van iedereen. Een nobele actie, maar daar heeft een dierenarts niets aan als het paard niet kreupel of gewond is. Dan kan elke rijder die niet verder wil bij hem aankloppen om zo geen verliespunten te krijgen.
Kort gezegd: of je trapt je paard een kreupel been of een bloedneus en krijgt "0", of je geeft zelf op en krijgt "-2". 8)7

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:24

In die hoosbui heb ik gereden :+ Hoorde wel wat rommelen, maar ja, gewoon door gereden, kan ook niet anders op zo'n moment.

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:15

Dankje voor de Uitleg Divine! :) Ik denkt dat zijn hartslag inmiddels toch wel te hoog was :P

dubhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:37

Wat mij opvalt is dat ik niemand hoor over de wedstrijd in Bronneger, wat weer een vreselijke wedstrijd, een veel te diepe paard onvriendelijke waterbak en een boshindernis die ronduit gevaarlijk was.....

Verder klopte er van de vaardigheid niets en da's niet voor het eerst op deze wedstrijd. Er zijn 62 deelnemers gestart en er zijn wel 2 foutloos binnen de tijd geëindigd (zie uitslagen op hoefnet). Dit waren ook de enige foutloze deelnemers!! Er waren geen foutloze deelnemers met tijdstraf. 41 van de 62 deelnemers kwamen buiten de tijd binnen. Je moest dus in een technisch lastig parcours heel hard rijden om tijdig binnen te zijn.

Navraag bij de jury leert dat er wel volgens nieuw reglement is gereden en dat er niets aan de hand was, kortom natuurlijk lag het weer aan de deelnemers. Dat is ongeveer het standaard verhaal bij KNHS wedstrijden, de KNHS en de organisatie zijn nooit fout. Het rare is dat er in Rijssen er een prima vaardigheid neergezet was met normale uitslagen, ook volgens het nieuwe reglement. Het kan dus wel!!

Kortom ik twijfelde al een tijdje maar weet nu zeker dat ik niet meer naar Bronneger ga, dan maar verder weg en een 2 daagse wedstrijd!! Bronneger is zonde van tijd en geld.
Laatst bijgewerkt door dubhaf op 05-05-10 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:42

Jammer Dubhaf! Maar volgends mij mag de waterbak maar 40cm diep, toch? Dan kan ie toch niet te diep zijn?
Maar Bronneger was wel een van de eerste wedstrijden met nieuw reglement. Bij Heukelom waren er over de 93 aanspanningen ook maar 5 foutloze ;)

Ik heb een fijne starttijd vooor Uden, ik heb er zin in!

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:54

wij hebben ook een mooie tijd.
14:55 dressuur, 16:07 vaardigheid.

Kunnen we van te voren al mooi hindernissen verkennen.
Heb er ook super zin aan!

Hoe laat moet jij hafjelinger?
11:50 en 12:51 toch?

dubhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:00

Klopt dat de waterbak maar 40 cm diep mag zijn en weet ook niet hoe daar gemeten is maar dit was zeker meer dan 40 cm, Bij A waar je het water in moest zat een diep gat waardoor mijn haffie tot haar borst het water in ging!! Ook op andere plaatsen in de waterbak was het dieper.
Laatst bijgewerkt door dubhaf op 05-05-10 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:00

ik moet om 11:50 en 12:59 :j Mooie tijd, hef ik niet zo achterlijk vroeg op te staan :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:08

ik ben ook naar bronneger geweest
ik was 1 van de 2 foutlozen in de vaardigheid nou moet ik zeggen dat ik niet extreem hard gereden heb in de vaardigheid en helpt een molenrem op je wagen ook een end om je kar recht voor de poort te houden
inderdaad was de waterbak niet goed die klopte van geen kant ben er dan ook in een rustig drafje ingereden
die bos hindernis zit er altijd in
weet niet of je ook gemerkt had dat het staptraject nog verandert is?

maar al met al heb ik wel een goede wedstrijd gereden en was ik eerste met 116.8 punten

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:26

Wij starten in Uden 13:50 dressuur en 15:19 vaardigheid mooie tijden kunnen we lekker rustig aan doen.

dubhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:47

Ik ben in eigenlijk iedere vaardigheid foutloos en ruim binnen de tijd. Heel af en toe, en dat is een uitzondering, heb ik een balletje. In Bronneger had ik er 6 en een 1 punt tijdsoverschrijding. 1 punt da's niet veel maar ik ben altijd ruim binnen de tijd binnen. Kijk maar eens bij de uitslag van de dubbelspan pony's klasse 3 dan zul je zien dat het daar een slagveld was.

Dat de boshindernis er vorig jaar ook in zat klopt en toen was het ook al een gevaarlijke hindernis. Er werd aangeven dat de waterbak dit jaar verbeterd zou zijn. Misschien is het dan handig om aan te geven waar deze is verbeterd want ik heb het niet gezien. Dat het staptraject veranderd is heb ik gezien maar ik snap niet zo goed wat je daar mee wilt zeggen, met het oude maar ook met het nieuwe staptraject is niets aan de hand volgens mij.

Het klinkt wel heel gefrustreerd en zo is het niet bedoeld. Het is alleen zo dat ik een jaarplanning maak om mij te kunnen plaatsen voor het NK. Kampioen zal ik nooit worden maar wil daar wel graag rijden.

Ik moet daar echt moeite voor doen; mijn ponies, groom en ikzelf zijn niet zo goed dat dit een vanzelfsprekendheid is dus moet ik strak plannen om daar te komen. Als er dan zo'n wedstrijd tussen zit dan baal ik daar van.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:58

Natuurlijke waterbak mag 60cm diep zijn en de vaardigheid kan de organisatie niets aan doen, dat regelt de TA en hoofdjury...
Die boshindernis hebben wij vorig jaar ook gereden en daar is niets gevaarlijks aan, niet anders dan andere boshindernissen..
Ik zou zeggen als de vaardigheid niet goed was klaag bij TA en hoofdjury, maar niet op internet dat is niet zo netjes, zeker niet van mensen die niet weten hoeveel werk het is om een wedstrijd te organiseren en zorgen dat alles goed verloopt
Veiligheid in de hindernissen heb je als deelnemer zelf in de hand..

dubhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:09

Ik ben bij de TA en hoofdjury geweest en ik weet niet of je dat wel eens geprobeerd hebt maar daar is geen doorkomen aan en zij hebben toch altijd gelijk (daar klinkt een frustratie door en dat klopt). Voor jou info, ik weet wel degelijk hoeveel moeite het kost om een wedstrijd te organiseren wellicht dat ik daarom ook teleurgesteld ben in deze wedstrijd en dat niet voor de eerste keer. Krijg het idee dat je aanneemt dat dit niet zo is en dat ik op jouw aanname wordt aangesproken, beetje jammer.

Over de boshindernis ben ik een andere mening toegedaan, ik kom op veel wedstrijden en denk daar wel degelijk ook andere, minder gevaarlijk tegen te komen. Maar goed ieder z'n mening.

Over geklaag op internet het volgende; Ik heb er dezelfde dag via de geëigende weg geprobeerd iets aan te doen en dat heeft nergens toe geleid. Verder ben ik er vanuit gegaan dat dit forum er onder andere voor is om ervaringen te delen/uit te wisselen. Deze kunnen ook minder positief zijn en ik zou niet weten waarom ik dat niet zou mogen melden en waarom dat direct als geklaag aangemerkt moet worden, wederom een beetje jammer.
Laatst bijgewerkt door dubhaf op 05-05-10 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:18

Als ik dit zo hoor ben ik blij dat ik niet naar Bronneger ben geweest, met een paard die het water al niet in wil.