[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 00:57

Liesje89 schreef:
Ja ach.. Ze verdeeld ze over stations enzo :P

Ooow, op die fiets :j

Liesje89

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 00:59

_O- Hahaha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 01:00

Nee mijn fiets staat thuis. Ik ben begonnen met wandelen met de fiets aan de hand tussen mij en de pony in en dan voorzichtig op de fiets en pony mee laten lopen. Moeten wel goed aan de stemhulpen staan.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 03:13

Ik fiets eigenlijk enkel om de paarden van en naar de weien te doen. Dat gaat sneller en is minder moeite voor mij. :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:11

Vanmorgen naar Noord Holland gereden voor de mensporttrailer. Trailer was prima alleen was de spoorbreedte niet de opgegeven 1,25 m maar 1,15 m. Daarnaast is onze kar ook iets te lang. Het kan aangepast worden maar dat betekend weer verbouwen. Onze trailer die we nu hebben, hebben we ook gekocht met het idee iets verbouwen, en dat heeft uiteindelijk 3500 gulden extra gekost omdat alles vervangen moest worden (alleen de assen en het stalen frame is nog orgineel)
Jammer, want 1000 euro voor een mensporttrailer was niet duur

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:30

Dat is idd niet duur.. Jammer!

Haha ja dat is ook een manier :D
Bij ons zijn de weien naast de stallen :Y)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:01

zo mensen daar ben ik weer ik heb een paar daagjes alleen maar meegelezen,, want ja het leven is nu toch wel iets drukker met 3 pony's in plaats van 2 en als je er dan 2 enkelspan moet/mag rijden en dan ook nog 1 longeerles moet geven haha :Y) .. ben je wel goed klaar,,

ik heb alleen een probleem waar ik al heel lang mee kamp en ik vroeg mij af wie voor mij de oplossing heeft,,
misty 1 van mijn pony's staat met transport altijd helemaal tegen de zijkant van de vrachtwagen ze reizen namelijk zijwaarts :)
maar ze staat wel met zoveel vrijheid dat ze een stap naar voren kan doen,, alleen als ze moet mesten of plassen doet ze dus geen stap naar voren met gevolg dat mijn mooie gewassen staart en die witte vlek die over haar bil loopt 1 grote vieze zooi is,,, wie heeft voor mij de oplossing? een gewone bandage eromheen doen lijkt mij niet de oplossing want ze staat er echt strak tegen aan, dus ik denk dat het ook door een bandage heen gaat

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:05

heb wel eens gezien, dat ze bij haflingers op de keuring een panty over de staart heen doen, en als ze de trailer uit zijn afdoen.
misschien een oplossing voor de staart

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:09

invlechten, opbinden met dunne bandage / panty en daarover wat tape (tegen de nattigheid) ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:11

@Marianne: geen idee, heb er gelukkig geen last van :o
Is idd wel ff druk, ik krijg het hier ook nooit geregeld met de drie als ik graag zou willen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:21

Probeer zo'n staartzak zoals ze bij westernpaarden vaak gebruiken?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:50

goedemorgen :)
gelezen over fietsen; doe ik met Diddle ook weleens :) gewoon een keer geprobeerd ook :o
de vieze staart kun je idd met een panty en bovenaan een staartbandage om vast te maken eens proberen :) staart vlechten, panty, bandage :)

gisteren boerendag gehad, pony was kéi braaf!! muziek, oltimertrekkers (kéi veel) een grote tent met muziek, draaimolens, zweefmolens, schommels, vééél publiek, linedancers, vrachtwagens
:+: hij deed het zo goed :) Tijdens het slepen werkte hij goed! :) hij ging een tandje verder dan tijdens de sleepwedstrijd een poosje geleden, helemaal super :) toen hij stopte heb ik hem teruggetrokken, geen herkansing ik was supertrots! :D
(hij had al dikke 20km in de benen toen we terug op stal kwamen, en dan nog daar de demo, en het brengen van de spullen voor de vuurshow, die lagen op een slee die dids mocht trekken :) )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:05

@Naaltje: super van Didds! Lijkt me een vermoeiende maar erg leuke dag geweest te zijn! Heerlijk wat jullie allemaal samen beleven!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:06

haha, ja ik was helemaal stuk op de terugweg :o
heenweg was zo'n 13 km.. we zijn door het bos gegaan en daar hebben we nog lekker 2 flinke stukken zo hard als we konden gecrosst :o
en daarna deed hij nog zó zijn best voor me :D

heb nu alleen 1 probleempje..
Ik heb volgende week zondag een dressuurwedstrijd.. op paard van een vriend van me.. (heb nog nooit op dat paard gezeten, kan niet dressuren maargoed :') )
heb nu een outfitprobleem..
Afbeelding
dat dekje is het enige wat ik heb, die rijbroek is de enige die ik heb, en die schoenen met chaps zijn de enigen..
wat moet ik daar nou op gaan dragen (wil er eigenlijk niets voor aanschaffen := )

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:31

Welke maat heb je?

Ik heb wel een wedstrijd outfit :j .. Mag je wel lenen als je wilt hoor!
Heb ook een wit dekje/pad.. :j

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:44

gister stuk wezen mennen met jackson..
hij ging flink onder uit...ijzer kwijt..
hij pakt tegenwoordig het bit vast en luister totaal niet meer..waardoor hij dus onderuit ging.
vandaag ander bit in gedaan....deze lijkt hij nu niet vast te pakken...dus ff afwachten

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:33

Balen zeg! Met wat voor bit men je? En wat voor bit heb je nu?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:35

@jasia; kontmaat 40/42 en bovenmaat 40 ong..
ben geen slanke den meer _O-
morgenavond ga ik bij 'n vriendin kijken of ik van haar wat kan lenen :o.. vind het niks dat schooien maargoed :P

@magicmist; da's balen := verder niks aan de hand?

vandaag optijd naar stal gegaan, eerst het slechte weer uitgezeten binnen, en toen het ambitieuze plan opgepakt om pascale eens te rijden (zie mijn vorige post voor foto :) ) was 3 mnd geleden geloof ik.. en toen heb ik er 3x op gezeten _O-

opstappen en wegrijden met dat dier, fantastisch!
En, uitgereden nog zonder zadel.. Iedereen stond er versteld van dat ik het ging proberen, including me _O-

dids alleen eventjes 4 rondjes door de bak gestapt, voelde goed aan dus die mocht weer lekker terug de wei in :)

morgen 2uur kennis maken met mijn dressuurwedstrijdpaard :')

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:51

Oke.. Dan gaat het niet passen ben ik bang..
Ja m'n jasje/blouse wel, die zijn voor het mooie wat te groot voor mij :j
Maar mijn witte rijbroek is maatje 34.. Ik zou niet weten hoe het kan, maar hij past :+: :D

Maar goed, ik heb dus iig ook nog een wit dekje, mocht het nodig zijn :)

Wel foto's laten maken morgen he! :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:52

fotos? := dat wil je niet zien _O-
ik zal camera meenemen, maar als het goed is gaan we buitenrijden :)
onder het mom van ''als ik dat durf moet ik in de bak ook durven''
..
paard is een van de dieren die gisteren bij de boerendag ook was, dus mak moet ze wel zijn :P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:56

Oke.. Maar durf je niet gauw op een "vreemd" paard dan? :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:00

nee want ik ben een giga schijterd :D
pascale heb ik dik een jaar naar ''gekeken'' met de tekst ''klim ik niet op'' ''vind ik een eng dier''
en nog moet ik me elke keer over een drempel heen krijgen, als ik er dan eenmaal op zit gaat het prima hoor :+

vandaar dat we met buitenrijden willen beginnen, dan kun je goed voelen hoe braaf een dier is :D

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:03

Haha oke :)

Heb je dat met Diddle ook? Als je een tijdje niet gereden hebt?

Ik ben dus het tegenovergestelde.. Ik stap op élk paard.. Maakt niet uit wat ik hem heb zien doen, of wat ik erover heb gehoord :=
Mijn instructrice vind dat ik zit alsof mijn kont aan m'n zadel is vastgeplakt.. (helaas had ik bij Anne's laatste explosie geen zadel, dus ook geen lijm.. en wel een val :Y) ) :')
Met mijn rug zou ik het eigenlijk niet moeten doen.. Maar stiekem vind ik het zo leuk als het paard uit z'n dak gaat :Y)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:04

Ik stap ook op elk paard, haha. Kan het ook meestal maar beter niet doen met mijn rug en mijn knieën, maar ik vind het gewoon leuk om te proberen er iets uit te halen :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:06

met dids niet.. in de bak niet althans
bos ook niet
maar alleen over de weg komt wel een drempel op als ik lang niet ga :) (meestal ga ik dan eerst een ronde wandelen met hem ofzo, dat ik weer zie hoe braaf hij is :P )
Het is niet zo dat ik zo beroerd zit dat ik er meteen afvlieg, maar beng ewoon een zeikerd :D

vandaag met pascale ook, vind dan de galop wat spannend omdat ze dan gaat racen, pascale voelt dat. Ik wil het heel optimistisch toch proberen omdat ze zo braaf is, en dan gaat ze lopen dreigen huppelen en als ze dan een schop geeft bokt ze :+
dán durf ik door te zetten _O- (maar vind ik het toch nog wat eng :') ) erg he _O-