[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:27

Jenkins: whoehoe die zijn snel! gaaf hoor

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:29

Ik bedoel echt niet dat je een dombo bent Tine. Dat is lezen wat je wilt lezen. Ik weet toch jouw situatie niet. Voor ons was het ook puzzelen aangezien we nu in een andere gemeente wonen. In mijn oude gemeente wist ik precies wie en wat. Nu is het moeilijk. Ook omdat we het lokale suffertje niet krijgen. Vandaar dat ik mijn ervaring deelde.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:32

@Tine het is hier een heel raar systeem, je mag maar voor een school aanmelden, dan wordt er gekeken of je toegelaten wordt en is dat niet zo, doordat er teveel aanmeldingen zijn, dan is het pas 'vrij'. Maar dan zijn de 1e keus scholen allemaal al vol. In Amsterdam hebben ze ook zo'n systeem. Is gewoon waardeloos. Ik had maandagochtend om 6.00 uur voor de school moeten liggen of zoiets hadden we kans gehad op een plek. Dat verzin je toch niet -:(-
Nu moet zoonlief als hij bij die andere school mag beginnen door een vervelend stuk van de wijk fietsen om er te komen. Dat hadden we graag anders gezien.

Ik heb me nauwelijks voorbereid op de verkiezingen :o Y;( Hier is het dan ook weer anders om dat je deelgemeenten of hoe ze het ook noemen hebt en de 'hoofd' gemeente. Hier gelukkig ook een lokaal suffertje maar die is wel erg partijdig :+

@Jenkins dat is een super gave wagen *\o/*

@HT wat fijn dat de nieuwe pony het goed oppakt :j

@Ollie1 nog heel veel sterkte met alles :(:) :(:)

@Biancocoo wat weer een waanzinnig prachtig kunstwerk *D _/-\o_

Nou die colleges van morgen moeten studenten maar veel zelf doen :=

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:56

Bedankt voor al jullie :(:) ....
@VHU, waardeloos voor Han zeg...hopelijk vinden jullie snel een andere fijne school voor hem waar hij zich thuisvoelt.
@Tine, lekker 2 kuren geoefend en ging super goed :):)
@Gem heeft op OPA gestemd :)) geen idee welke partij dat is maar zal goed voor de oudjes zorgen _O- . Hier ook wezen stemmen en voor het eerst van mijn leven op een plaatselijke partij en de slager bij ons in het dorp...kan altijd nog eens handig zijn }:)
@Annemie, ook weer lekker aan het mennen en probeert zich niet te veel aan te trekken van onderlinge verstandshoudingen +:)+
@Janouk, ik heb nog steeds geen startlijst gezien voor Scherpenzeel jij wel ?

Ik ga toch een beetje twijfelen of het verstandig is om te gaan zaterdag. Vanmiddag weer 2 uur op het politiebureau gezetten en daarna nog even de kur geoefend...helaas neemt Brutus mijn gemoedstoestand over met het gevolg dat hij heel zenuwachtig gaat lopen doen voor de wagen en erg gaat meedenken....waar ik dan ook weer verkeerd op reageer :o ...alles is een beetje te veel...na 4 dagen weinig slaap gaat het me een beetje opbreken..moet ook gewoon werken.....Het gevoel van onveiligheid overheerst...net nadat ik dat dacht een beetje verwerkt te hebben na de moord op mijn vriendin....Pfff alles komt weer boven :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:14

VHU (en Ollie): Ouderen Politiek Actief (OPA) :)) :') . Erg balen dat het in de grote steden zo werkt met die scholen :? . Hier wordt de keuze meestal gemaakt tussen 2 scholen. Het gangbare C onnect C ollege in Echt, of naar Maaseik (België) dat een erg streng regime heeft, waar veel kinderen baat bij hebben.

Tine: niemand schildert jou af als dombo, ik kan dat echt nergens teruglezen.

Ons dorp is echt een ondernemersdorp, veel kleine zelfstandigen, veel scheepvaart-vofjes, dus daar stem ik mijn (en man's ;) ) politieke keuze op af.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:23

Ollie: wat triest dat er nog geen startlijst is, volgens mij hoor je die minstens 7 dagen van te voren te plaatsen. :x Kijk anders gewoon hoe je je zaterdag voelt. Als je een paar nachten goed hebt geslapen (hopelijk lukt dat weer), zie je alles ook weer anders (weet ik helaas uit heel veel ervaring |( ). En dan gaat Brutus ook weer goed. Nogmaals heel veel :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:42

Ik krijg nu net een berichtje dat de startlijsten al sinds zondag online staan...ik heb niet gezien dat je op het hyperlinkje in de PDF-file moest klikken :o . Ik zat maar naar de startlijst te zoeken...Pfff het is echt kermis in mijn hoofd....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:01

Ik heb net gekeken, maar kon het ook niet vinden hoor. :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:09

Ik moest ook 3 x kijken zondag tot ik per ongeluk op het woord starlijst klikte en de startlijst verscheen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:32

Het is ook nogal wat Ollie.... -O- **zucht**
Toch mooi hoe je pony spiegelt, en je probeert te helpen op zijn manier, alhoewel het onhandig is... jullie zijn ook zo op elkaar ingespeeld.

Ja, hier ook een OPA zag ik op de lijst :+ . Ik stem bij ons (bijna) altijd 'lokaal', die groot-stedelijke problematiek is toch vaak net wat anders en zeker ook per stad en dus per wijk. Onze wijk (dat klinkt dan klein) Kralingen-Crooswijk http://www.rotterdam.nl/kralingencrooswijk wonen ruim 50.000 mensen, allemaal hutje mutje op elkaar, da's toch weer zo anders dan een gemiddelde stad of zeker een dorp. Dan vind ik het mooi dat je lokaal kunt stemmen en zo per periode een aantal problemen kunt aanpakken.

Nou college voor morgen is klaar hoor :list: B-) ze kunnen aan de bak hahaha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:35

Goedemorgen

Het wordt mooi weer, dus dekens van de paarden er maar weer af. Zometeen marathonles, hoop alleen wel dat ik bij instructeur kan komen, want allerlei wegen zijn afgesloten.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:57

Goedemorgen!

Tine veel plezier bij marathon les!

Bleh werken met dit mooie weer! Wel iets eerder van werk af want moet vanmiddag weer naar de revalidatie arts :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:31

Wat een verschil dan vhu. In onze gemeente wonen 13000 mensen. Ik heb gestemd wat ik landelijk stem. Die man heeft razendsnel de vergunning geregeld zodat we hier konden gaan wonen. Anderd wist ik het ook niet. Vandaag lekker vrij!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:22

Hoi Allemaal, lang geleden dat ik hier regelmatig meekletste. Ik hoop dat ik weer eens mag inbreken. Momenteel ben ik niet aan het mennen ivm zwangerschap en helaas bekkeninstabiliteit. Nou ja ik weet waarvoor ik het moet laten denk ik dan maar. Mijn vraag is dan ook mocht iemand nog iemand uit mijn regio (landgraaf, zuid-limburg) weten die wat met pony's en mennen wilt doen dan hoor ik het graag. Ik heb een vaste verzorger die wel nog ment maar niet heel veel tijd heeft. Ik kan zelf wel naar de pony's alleen mennen lukt nu niet en als ik nog iets verder ben gaat de rest waarschijnlijk ook weer moeilijker.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:18

@Sonjim: hey, wat leuk! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier gemend met schimmeltje van dochter en dat was eigenlijk niet de bedoeling, hahaha, had eigenlijk de andere willen nemen, maar ging eigenlijk nog niet zo verkeerd.
Eens kijken dat we zondag eens een kegelparcours voor dochter opzetten :D .

Oh, wat is het weer toch heerlijk, maar flink wat wassen achter elkaar aan het draaien, zo even uitmesten en dan maar even snel onder de douche voor we naar 10 minutengesprek op school gaan :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:20

sonjim schreef:
Hoi Allemaal, lang geleden dat ik hier regelmatig meekletste. Ik hoop dat ik weer eens mag inbreken. Momenteel ben ik niet aan het mennen ivm zwangerschap en helaas bekkeninstabiliteit. Nou ja ik weet waarvoor ik het moet laten denk ik dan maar. Mijn vraag is dan ook mocht iemand nog iemand uit mijn regio (landgraaf, zuid-limburg) weten die wat met pony's en mennen wilt doen dan hoor ik het graag. Ik heb een vaste verzorger die wel nog ment maar niet heel veel tijd heeft. Ik kan zelf wel naar de pony's alleen mennen lukt nu niet en als ik nog iets verder ben gaat de rest waarschijnlijk ook weer moeilijker.

Sandra, misschien kun je je hier ook even melden: [AR] Koppeltopic voor grooms en koetsiers

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:00

hey sonjim :wave: : zwanger,wel minder met je bekkeninstabiliteit.....
hier het voorjaarsgevoel.....kunstmest gehaald.winterwei afgesloten(op een ministukje dan) kunstmestkorrels erop,opgeruimd op stal,ophoogzand gehaald en alle putten op ons postzegeltje gras in de tuin gelijk gemaakt(hobbeld mij teveel met grasmaaien) ^)
kom vannacht maar op met die regenbui......ik ben er klaar voor O:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:02

sonjim zwanger, gefeliciteerd.
HT drukdrukdruk...goed bezig !!
Ava druk met wassen en nog naar school...altijd benieuwd als ik voor zoontje zo'n gesprek heb..spannend.

wij hebben wel gestemd..

en verder....duurd wachten veel te lang en zijn de meeste dingen hier weer superfrustrerend... |o |o |o |o |o |o |o |o |o |o |o |o |o |o
behalve het weertje..dat is dan wel weer superfijn.. :)ddd :)ddd

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:47

Aaahh ik heb net wat doms gedaan. Heb det opgezadeld en ben er binnen op gaan zitten. En toen naar de bak gegaan en een paar rondjes gestapt. Ze was echt heel braaf!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:56

+:)+ hihi Ips, da's toch hartstikke goed...!! *\%/*

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:42

Leuk Ips!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:44

Da's niet stom, dat is gaaf Ips *\o/*
Hoe voelde het?
In de hele gemeente Rotterdam wonen ruim 600.000 mensen. We kiezen dan bij de gemeenteraadsverkiezingen voor de deelraad, dat is voor de wijk, en apart voor de gemeenteraad, dat is dus voor wat over heel Rotterdam beslist.

Tine, hoop dat je bij de les hebt kunnen komen en het lekker ging en vooral ook dat je weer terug kon komen :7
Hier is het volgende week helemaal hopeloos de ma/wo ivm die nucleaire top.

Biancocoo 8)7 wachten is ook totaal niet mijn ding, voel met je mee :\

Sonjim wat mooi een kindje onderweg <3 wanneer verwachten jullie het ongeveer? Hier totaal connectie-loos in het Limburgse, sorry.

Avaluna pakt zomaar de poown van de dochter hahaha, goed bezig in huis. Hier is het een zooi :=

Wat een zalig weer vandaag zeg, helaas vanaf 8.00 - 16.30 op school daarna in de trein en nu net thuis dus ervan genieten ging niet. Morgen lekker vrij en van het weekend, zondag dan .... endurance Kootwijkerbroek :):)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:52

@Sonjim, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap *\o/* , alleen balen van je bekkeninstabiliteit....
@Avaluna, lekker gemend met pony van dochter :j ...'t was er heerlijk weer voor _/-\o_
@Ips, lekker even gereden ipv gemend +:)+ lijkt me heerlijk als je beide kunt met je paardje kunt :):)

Net terug uit mijn werk...snel even gegeten en zoonlief mag zo weer naar de voetbal....waarom is het toch altijd zo haasten.....ik heb besloten vandaag en morgen Brutus te laten staan...want alles wat ik doe komt even niet goed :7 . Zaterdag beslis ik of ik me goed genoeg voel om richting Scherpenzeel te rijden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:06

Het is in Limburg best lastig om grooms en verzorgers te vinden, zeker voor de kleine pony's want de meeste meisjes willen ook rijden.

Ollie: ik heb ook dat soort dagen dat je echt niks goed kunt doen. Wijs besluit om Bruutje dan maar te laten staan.

Biancacoo: wachten-huis-wachten? :P

Ips: rij jij Det normaal gesproken nooit?

Avaluna lekker met Liesje gemend :) . Ik heb zondag les, anders had ik er wel voor gevoeld om bij jou pionnen te komen doen. Jammer overigens dat de Jägermeisterrit nu op 30/03 is, dan hebben M en ik wedstrijd -O- . Als er overigens nog hulp nodig is met die menpaaltjes (ik las het in de notulen) wil ik ook nog wel komen helpen.

Vanmiddag lekker met Moos en zoonlief gekoetst. Hij heeft proefwerkweek en met dit weer is hij makkelijk over te halen om mee te gaan (en de hekken naast de wildroosters te openen :P ). Moos eens flink laten galopperen op diverse stukken, ook eens de leidsels losgestoken om te kijken wat hij doet. Hij maakt zich langer, maar gaat niet harder. Voor nu fijn, dan weet ik dat hij beheersbaar blijft. Voor later mag hij leren dat hij dan mag aantrekken :D .
Daarna onder de slang gezet, moet hij weer ff aan wennen na de winter, maar er kwam zoveel haar los :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:16

@Ips: oeh, gaaf *\o/* , heb je trouwens nog een leuk paard gezien?

@Ollie: :(:) , lijkt me idd wel even goed. Was hier ook even de reden om voor poown van dochter te kiezen.

@Gem: jammer, dat jullie dan wedstrijd hebben, was even moeilijk, geloof dat de 6e ook al wat was.
Moet nog even kijken of wij ohz of aangespannen mee doen. Komende zondag is geen verenigingsles, toch? Ik wil iig een paar keer komen kijken en evt. dat dochter een paar keer mee rijdt, die gaat misschien die mini-marathon mee rijden := .

@VHU: oeh, goede vooruitzichten *\o/* , wel jammer dat je niet even van het weer kon genieten.

Hier even uitpuffen, net pas de stallen e.d. gedaan, ben trouwens zo blij met de Hayshelter, dat spaart waanzinnig veel werk _/-\o_ .

Zo, nu even eten op tafel toveren en dan eigenlijk nog kantoorwerk, maar weet niet of ik dat nog ga redden :=