[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:45

Leuke foto's Janouk!!! Ze schrikt echt van die waterbak, haha.

Ik was van alles van plan om op stal te doen, maar is maar weinig van terecht gekomen :o Ik wilde Gwin d'r staart wassen, maar dat heeft weinig nut met alle blub buiten. Ik wilde mijn hoofdstellen poetsen, maar had geen zin :o :+ Heb haar wel laten grazen aan de hand (de weides moeten nog even wat meer groeien en dan nog wat opdrogen) en stalletje grondig gemest.

Nu ben ik wel van plan om de vloer hier te dweilen, eens kijken of dat wel gaat lukken :D Ben moe van vannacht, straks ook maar even een dutje doen :O

Vanmiddag gaan we kijken bij nieuw huurpand van een van de vestigingen van bedrijf van manlief en zwager. Staan grote zakelijke plannen en verbouwingen op de agenda. Gister sleutel gekregen van het pand, over maandje moet de vestiging in die plaats daarheen verhuisd zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:08

@Frensie: dat zijn idd behoorlijke plannen, maar prima dat het kan in een tijd als deze :j ! En altijd leuk om te rolschaatsen, natuurlijk :D . Kan me voorstellen dat je moe bent :(:) .

Vanmiddag kan ik mijn bestelde hindernisbalken ophalen bij de boswachter, zo leuk voor ons uit het bos gehaald, oeh, dat klinkt minder, maar ze zetten weer nieuwe bomen, hoor :D .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:21

@ Avaluna; rolschaatsen is in een ander pand :D Al een tijd niet gedaan, komt er telkens niet van. Dan is manlief weer weg en dan heb ik weer dienst...

Leuk hindernissen! Ga je zo nog verven ofzo?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:39

avaluna schreef:
@Janouk: Image weer nieuwe schoentjes na een hele onderneming *\o/* en wat zie ik nou? Hebben jullie heuvels in A'dam :D

haha dat vroeg Janouk zich ook al af. hindernis 2 was op de heuvel gebouwd. het is trouwens nog een behoorlijke heuvel om te beklimmen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:19

@Frensie: tot grote teleurstelling van dochterlief worden ze niet geverfd :D .
Ze worden een soort van in de omheining weggewerkt. Is sowieso een beetje alternatieve omheining die we verzonnen hebben, hahaha, grote houten bloembakken, afgewisseld met struikjes (nog te planten), een grote tafel met bank (wordt hier al de tribune of de juryzone genoemd :') ) en dus de hindernissen. Als het geheel ooit eens af is, zal ik wat foto's plaatsen.

Vandaag hard gewerkt, hier, dochterlief wilde al in de tent slapen, brrrr, nog even niet, nu even wat halen voor op de bbq.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:25

Hmmm lekker bbq! Hier straks pannekoeken met spek en champignons en pannekoeken met ananas en misschien ook nog pannekoeken met banaan :D Lekker!!

Neefje van 6 is net opgenomen in ziekenhuis. Hij was al de hele week ziek en kon niet meer op zijn benen staan, hoge koorts. Waren van de week al paar keer bij de dokter geweest, nu toch maar naar de huisartsenpost, door naar ziekenhuis... zware longontsteking. Moet voorlopig daar blijven. Arm kereltje!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:47

@ frensie :(:) arm kereltje. Ik hoop dat de antibiotica snel aanslaan en dat de koorts daalt, dan voelt hij zich snel weer beter.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:23

Frensie...wat sneu...duim voor je neefje..en grote zakelijke plannen, spannend hoor !
Avaluna hindernisbalken ,super !! en bbq-en,....is het zulk mooi weer bij jullie..?? hier is het prut..
maar zat toch vanmiddag binnen want manlief is jarig en mijn ouders kwamen op visite..manlief is lekker verwend met kado's ! :j
Bicci inmiddels op vakantie met breezie...geniet er lekker van !
janouk, gave foto's,dat hoofd van janouk, helemaal verbaasd over dat waterbakje... zo'n waterbakje...idd doodeng...zou al onze paarden met een enorme boog overheen springen...heel naar zo voor de kar... :Y)
jenkins ik duim voor je..ik kan je niet helpen aan vervoer voor je wagentje..succes !!
van waar moet die vervoert worden..??
Avaluna....wat eng dat romeo zijn tong over het bit doet en in paniek was...brrrr, griezelig zeg..gelukkig is het goed afgelopen !!

En..egopost....ik kon vanmorgen mijn nieuwe hondentrailertje ophalen, ben er zoooooo blij mee, hij heeft 3 vakken en is van binnen lekker ruim, de hondenbox in de kofferbak werd veel te klein, daar zaten de honden echt in opgepropt, want ze zijn echt qua formaat puppy-af..
Dus nu heb ik een witte auto en een wit hondentrailertje..haha.. *\o/* ben helemaal verwend !! :+ :o
helaas nog geen foto van... *-:) wil ik nog wel maken binnenkort !

Tallechie...hoe gaat het met je ???

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:31

neeneeneenee,....ik ben nog thuis... :D
hebben achtertuintje aangepakt..
(ondanks bestraat toch hoop werk :-( )

en boodschappies gedaan..
btje stoffen etc je kent het wel.
morgen nog ff stofzuigen en dan loopt de tent vol met mensjes die manlief komen feliciteren :+

maandag rond half 12, vertrekken we naar de veluwe :)) :)) :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:33

ah..dus nog niet helemaal op pad...manlief morgen jarig ?? gefeliciteerd alvast !
Lijkt me mooi op de Veluwe, wel fototjes maken he ?!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:43

Biancacoo gefeliciteerd met je man en Bicci ook!!

Leuk Biancacoo een hondentrailertje! Ben erg benieuwd naar de foto's!!

Pannekoeken hier waren heerlijk. Heb nog wat over voor morgen als ontbijt :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:44

Jaa ik heb vervoer gevonden voor me kar en morgen halen we die al op :D

VHU ja jouw wagen is ook mooi maar niet in mijn budget haha

Bicci alvast gefeliciteerd met je man! En alvast een fijne vakantie, heerlijk!!

Bianca ben wel benieuwd naar je hondertrailer, nog nooit gezien hahaha

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:58

jenkins...super dat je vervoer hebt gevonden, en een hondentrailer die heb je vast wel eens eerder gezien..dat zijn gewoon kleine rechthoekige aanhangertjes...zal een foto zoeken.
Afbeelding

Bedankt voor de felicitatie's, zal ze doorgeven..
moet zoonlief in bad doen ....

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:02

Bianca haha nee heb een hondentrailer echt nog nooit gezien :P
Miss wel eens een rechthoekige aanhanger, maar dan niet beseft dat er honden in zaten :P
Is het niet eng en wiebeliger voor een hond dan in de achterbak?
Lijkt me een eng idee dat ze er zo achter hangen haha (ja dat heb je natuurlijk met een paard ook :P )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:13

gave hondekar :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:41

Goeienavond!

SL: oeffff, heimwee als je zo ver weg zit is nie handig nie := . Probeer er toch dubbel en dwars van te genieten, misschien maak je nooit meer zoiets mee!

Bicci: ook een heimwee-typje, maar de Veluwe is toch gelukkig een stuk dichterbij. Heel veel plezier!

Ik nooit heimwee... the world is my playground. Wil dan ook heel graag nog eens verhuizen naar een ander land :j

Biancacoo: mooi hondenhangertje :D .

Avaluna: vervelend dat Romeo zijn tong over het bit gooit. Heb je jl nog iets veranderd aan je hoofdstel, of is hij gewoon wat te heet?

Janouk: foto's moet ik nog ff gaan zien.

Frensie heeft een neefje met longontsteking... heel vervelend! Mijn kinderen hadden tot voor ca 4 jaar geleden een abo op longontstekingen, vooral de oudste was 2 a 3 keer per jaar vaste klant bij de HA.

Vandaag met hubby de koets op de nieuwe trailer geprobeerd te zetten, en hem zo simpel en degelijk mogelijk vast gezet, zodat ik er maandag niet onveilig mee over de weg ga. Kostte een hoop tijd, maar we hebben de juiste manier geloof ik wel gevonden.

Ik heb een vraagje: krijg je bij Vaardigheid ook punten voor de presentatie, of is het alleen beoordeling op strafpunten + tijd? Heb een grapje in petto omdat het Kninnedag is, maar het mag me uiteraard geen punten kosten :Y) .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:42

Vaardigheid is het basis parcours enkel binnen de tijd rijden en foutloos. En dan barrage echt op tijd voor plaatsing. Geen punten voor presentatie, en bij het mennen zijn ze al een stuk flexibeler dan ohz.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:45

Okee :D , thanxx Dennis! (Zwart) rijjasje + schootskleed hoeft dan ook niet meer?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:49

Bicci en Gem , thanks ! ;)
Jenkins.. haha, nu ga je er vast op letten of het hondenkarren zijn of niet, in de bochten rustig aan net als met een paarden trailer, de honden gaan op langere afstanden gewoon relaxed liggen slapen, en ze worden helemeel super dol en gek en erg wild als ze het aanhangertje zien thuis als hij aan de auto gekoppeld word...zooooo graag willen ze erin, ze springen al voor ik het door heb in de vakken, dus......eng en wiebelig, vinden ze het volgens mij niet. *D

Gem..spannend maandag wedstrijd, veel plezier en veel succes !...in de vaardigheid zie je altijd wel iedereen met een menschort...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:58

Zeg maar 'wel in voor een geintje' :P gezelliger :+ leuker :D :j

Maar even een topicje gemaakt over een paard wat ik 'kwijt' ben geraakt.... ik hou altijd contact met nieuwe eigenaren, ook als paarden eventueel door worden verkocht en ik ben Nebraska dus uit het oog verloren ... -O-
[OV] Nebraska (Haarlem x Ramiro), 1995, bruin, waar ben je?
Ik heb haar van haar 3e tot 11e jaar gehad. De laatste tijd zit ik steeds aan haar te denken, ik vraag me dus af of het wel goed met haar gaat. Stom he. Dat ze zomaar opeens weer in je gedachten kunnen zitten....

@Gem lekker bezig met wagen :7
@Bicci gefeliciteerd!
@Avaluna vervelende trucjes zijn dat, Snuit doet dat ook af en toe, meestal niet als ik het bitje gewoon hoog genoeg heb en de neusriem strak. Moet hij maar luisteren, heb het lang genoeg anders geprobeerd ~~}>
Sperriempje schijnt ook wel te werken maar daar wordt Snuitje wel erg bozig van }:)
Er zijn ook wel wat topicjes over met tips :)*
@Frensie arm kind.... ik heb zelf longontsteking gehad als volwassene dan en dat is dus echt helemaal niet fijn....
@Biancocoo zo meid, jij kunt op pad, helemaal superrrrrr +:)+

Hier vandaag o.a. heerlijke lange wandeling gemaakt met Wiske en lekker en uitgebreid gelunched bij http://www.restaurantdetuin.nl/ (wonen we 10 minuten lopen vandaan :D )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:59

Biancacoo: ik verwacht er niks van... heb 2 weken niet getraind vanwege Ster d'r pootje. Afgelopen donderdag aan de lange leidsel een stukje gemend om te zien of ze nog onregelmatig was, maar verder niks. Ik hoop dat het zich goed houdt, ben geloof ik de enige die toch blijft twijfelen := .

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:24

moet nog teruglezen, net binnen, floris was nog aan het spelen, inmiddels in bad, zaten met drietjes aan tafel rond half zes, hoorde we sirenes, tja denk je, dan nog 1, lijkt wel of hij voor de deur stopt. ja was ook was auto op zijn kant. Letterlijk boem is ho. Even later was ook trauma opgepiept, zagen wij op internet. tuurlijk even gekeken. Goede camara mee naar buiten, want dat zie je niet vaak, niet voor het ongeval, nee daar is genoeg publiek, nee voor de helikopter. Die foto's zou ik straks laten zien. Even een beeld wat wij hadden.
Vanuit huis gezien. Vond floris wel mooi, brandweer tuurlijk
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0029_n.jpg
toen vanuit onze paardenwei zeg maar. Paarden waren ondanks alles beetje onrustig viel reuze mee.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0970_n.jpg
vanuit boven nadat hoop comotie weg was.
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5632_n.jpg
heb nog stoere pics van heli met andere camara gemaakt, deze zijn van foon tuurlijk.
tot straks, nu eerst floris in bad in de gaten houden tuurlijk :j

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:31

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:47

@Biancao: gefeliciteerd met manlief *\o/* . Oh, wat stoer je hondentrailer in combinatie met je nieuwe witte auto <3 , zo leuk en nu lekker flink wat uitstapjes maken!

@Frensie: mmmm, lekker pannekoeken. Hier krijgen we morgen ook eens gezond ontbijt, maar tosti's :D .

@VHU: hoop dat je wat hoort over je paardje. Gezellig gewandeld met lunch.
Ik geloof niet dat het extra gaat, hij schrikt er zelf van en is dan echt de weg kwijt, was balen dat mijn man al naar binnen was, daar stond ik dus in de wei, gelukkig kon ik er op een gegeven moment wel van af, ik hoop dat het geen gewoonte wordt, want dan moet ik idd wat gaan verzinnen.

@Ilona: spannend bij jullie, dus, kan me voorstellen dat je zoontje dat superstoer vindt.

Hier een heerlijke buitendag, het was hier zeker 20 graden.
Nu nog even wat opruimen, halve hut ligt onder het zand :D .
Connor heeft vanavond voor het eerst Liesje helemaal alleen gelongeerd, ook in galop over de balkjes, ze is apetrots <3 .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:58

@Bicci: gefeliciteerd met je mannetje *\o/* en alvast superveel plezier *\o/* !