[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:10

@ Poeltje: gecondoleerd
@ Tallechie: sterkte. Wat een ellende toch dat hij steeds zo moet huilen en je niet weet waarom. Slopend

Vwb nat buitenzetten. Ze moeten op adem zijn en niet meer warm, dan zet ik ze nu gewoon buiten als ze nat zijn. Zodra er straks weer een deken op ligt is dat een ander verhaal. Dan moeten ze eerst echt droog zijn, dan pas deken erop en naar buiten. In de winter heb ik ze wel een deken op, is gewoon veel praktischer. Krijgen ze niet een te dikke vacht en bijkomend voordeel ze blijven schoner. Als ik alleen recreatief zou rijden, zou het een ander verhaal zijn, maar omdat ik iedere dag flink train en regelmatig wedstrijden rijd (en dan ook nog eens met witte paarden. Als ze andere kleur hadden was het ook weer anders denk ik), is die deken in mijn ogen redelijk noodzakelijk (vacht blijft dunner, dus minder zweten en meer energie in de binnenbak, vacht blijft schoner, want in de winter veel wassen (wat met witte paarden helaas echt nodig is) is ook niet goed.)

Nou, ik zit hier heel scheef en moeilijk achter de pc. Ben vanmorgen van Thabor afgevallen en nogal beroerd geland. Ben op billen/heiligbeen geland en kan nu niet meer bukken, of sowieso wat bewegen. Gaan zitten/gaan staan is echt vreselijk. Lopen en staan zelf gaat nog wel. We waren aan het galoperen op de rechterhand. Hij schrok denk ik ergens van en ging even iets harder en een sprongetje opzij. Was ik op een of andere manier niet op bedacht en viel er achterover vanaf. Lag echt te gillen van de pijn. Niet leuk. Thabor kwam heel lief naar me toe. Gelukkig was man thuis. Met heel veel moeite (met hulp van krukje, anders ging het echt niet) en gruwelijk veel pijn toch maar weer erop geklommen en poosje gestapt en gedraafd (je wilt niet weten hoe ik erop zat, maar ja, moest toch maar even). Daarna naar binnen om arnicadruppels (had net nieuwe gekocht voor de paarden), sintjanskruidolie en flinke pijnstiller (had nog liggen van de botontsteking, toch handig) genomen. Man heeft Thabor afgezadeld. En toen toch maar met Rembrand gaan mennen, die stond al op stal en ik was bang dat als ik ging zitten of liggen ik helemaal niets meer zou kunnen. Nou, je begrijpt al dat het heel wat moeite kostte om op de bok te komen. Daar aangeland kon ik dus echt niet zitten, dus met rug tegen bokkussen en voeten afgezet tegen de bodem van de kar naar de bak gegaan. Gelukkig ging de pijnstiller snel werken en kon ik na een tijdje soort van zitten.

Moet vanavond nog naar les met pony. Geen idee hoe ik de kar van en weer op de trailer moet krijgen, maar goed, vinden we vast wel een oplossing voor. Is maar goed dat ik geen wedstrijd ohz heb, want dat is echt niet te doen. (hoop de menwedstrijd wel)

Nou, ik ga nu toch maar even naar bed, en dan maar hopen dat ik er straks weer uit kan komen.

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:13

Jeetje zeg :(:).

Wat ontzettend vervelend voor je dat je er bent afgevallen en zoveel last heb :(:). Beterschap!!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:15

Ach jeetje, wat balen zeg. Vervelend. Hopelijk niet te veel last. En goed van je dat je er gelijk weer op bent gegaan.

Heb het cb maar even gebeld, ga met mijn duffe kop niet in de auto rijden.

zij gaven aan dat waarschijnlijk het ritme van daan verkeerd is, omdat het nu vroeg donker is. Baby's vallen dan sneller in een diepe slaap, waardoor zij dus minder slaap nodig hebben. We moeten nu een aantal dagen Daan beneden laten slapen en om 22 uur laatste fles en dan pas naar boven. In de hoop dat hij dan wel doorslaapt. Moet dinsdag met hem naar het cb, mocht het dus niet lukken gaan we dan weer verder overleggen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:21

@Poeltje, gecondoleerd met het verlies van je opa :(:)
@Prinsjeh, ik had even het verhaal van Har gemist :o , heel veel sterkte met je paardje. Ik zou wel graag willen weten waar die pijn vandaan komt (of is dat al bekend en heb ik daar ook overheen gelezen :o ?)
@Tine, auw.... beterschap, wel stoer dat je ondanks die lelijke val gewoon nog op de bok probeert te gaan zitten :j
@VHU, je hebt gelijk alleen ben ik zooo moe en dan verwacht je te kunnen gaan slapen in bed, helaas niets is minder waar. Ik denk ook dat mijn voorhoofdsholte-ontsteking weer terug is....
@Tallechie, helaas weet ik uit ervaring wat je meemaakt. Wij hebben 1,5 jr nauwelijks geslapen 's nachts.... echter was het bij ons iets medisch. Misschien een bezoekje aan een osteopaat ?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:23

Ollie daar zit ik ook aan te denken, maar bij Daan is het dus plotseling gekomen, hij heeft een tijd goed geslapen. Zal dinsdag even overleggen met het cb als dat een optie is

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:34

tallechie schreef:
Ollie daar zit ik ook aan te denken, maar bij Daan is het dus plotseling gekomen, hij heeft een tijd goed geslapen. Zal dinsdag even overleggen met het cb als dat een optie is

Volg je gevoel ik vond het CB helemaal niets, misschien zit hem toch iets niet helemaal lekker als hij gaat liggen of krijgt hij naar verloop van tijd buikpijn of iets dergelijks.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:40

Poeltje, gecondoleerd en veel sterke de komende tijd.

Tallechie, hopenlijk werkt de tip van het consultatie bureau.
lijkt me zo slopend een kindje dat hele nachten wakker is.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:45

Ollie met zijn buik heb ik mijn eigen gevoel gevolgd, maar weet nu niet wat er aan de hand is. Hij heeft geen last van zijn buik, ontlasting is nu gewoon goed en hij overstrekt zich nu ook niet. Maar hij is gewoon klaar wakker halverwege de nacht. Hij slaapt overdag gewoon 2 x een uur, en dit gaat ook gewoon goed.Als we hem op bed doen 's avonds, tussen 19 en 21 slaapt hij de eerste uren ook gewoon goed

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:54

misschien inderdaad wat het consultatiebureau zegt.
dat als je hem later in zijn eigen bedje legt (desnoods wanneer je zelf naar bed gaat, weet niet wanneer dat is?)
en eerst nog beneden laat slapen dat het dan beter gaat.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:58

Normaal gaan we rond 2230 naar boven.

Daan ligt nu meestal al om 1930 boven, vooral als hij naar de creche is geweest, dus dan is het logisch dat hij de slaap uit heeft.

We gaan dit eerst tot dinsdag proberen, werkt het niet, gaan we wel weer verder kijken.

Ga maar weer even liggen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:01

So, gaat weer hard hier, sorry, niet alles bijgelezen!
Tine is gevallen :(:) en weer opgestapt, goed zeg!
Tallechie ook :(:) voor jullie met Daan, wat ontzettend vervelend dat hij niet in een ritme komt, succes hoor!
Poeltje ook :(:) sterkte!

en verder allemaal Y;(

Ben weer weg, DA komt zo weer voor Har.
Ollie, jij vroeg of ze al wisten waar de pijn vandaan kwam. Heb gisterenavond en vanmorgen weer uren met m'n DA aan telefoon gezeten en allerlei scenario's doorgenomen, maar het is moeilijk. Hij staat erbij alsof hij bevangen is. Maar hij toont geen reactie op hoefonderzoek en dat is tegenstrijdig. Het zou ook een ziekte vanuit de hypofyse (hersenstam) kunnen zijn die op z'n bijnierschors slaat in combinatie met z'n vroege wintervacht en extreem veel plassen. Dat wordt vanmiddag onderzocht, weet zelf niet hoe die ziekte heet. Het kan ook een kneuzing ergens zijn waar hij veel last van heeft in combinatie met slijtage van het hele bottenstelsel... het is al met al nog niet gelukt om een diangose erop te plakken. Hij staat nu zonder pijnstillers vanwege onderzoek straks, maar het was vanmorgen echt tranentrekkend hoe hij er dan bij staat, helemaal levenloos van de pijn, echt heel erg zielig, mijn hartje brak en ik zit hele ochtend al in de tranen ;( Maar ga nu weer naar m'n paardenvriendje toe, kijken hoe die erbij staat.

allemaal een fijnere dag gewenst dan ik! :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:02

PrinsjeH heb je al eens aan een holistische inslag gedacht? Erik Laarakker oid?
Heb daar zelf erg goed ervaringen mee, mensen in mijn omgeving ook :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:05

@Tallechie: heel veel beterschap voor jezelf en hopelijk vindt Daan snel weer zijn draai/het goed ritme :(:)

@Tine: tjee, wat dapper om nog te gaan mennen, hopelijk gaat het snel beter, is idd hartstikke pijnlijk :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:23

@prinsjeH; :(:) hopelijk krijg je gauw duidelijkheid. En anders misschien inderdaad eens wat alternatiever zoeken. Bedoel, onzekerheid is ook niets natuurlijk :(:)

Dikke knuffel voor tine. En een hele grote pluim! Man wat goed van je dat je er terug op bent gegaan! :):) echt keiknap!

ben thuis. Zo eventjes het eten alvast voorbereiden. En dan aan project werken.
Heb al wel 2 hele boterhammen op de hele dag.. Maar ik durf nog altijd niet zo goed te eten :o Stom, want normaal gesproken kan ik er rond dit tijdstip goed al een stuk of 6 a 7 op hebben :+ (en ligakoekjes tussendoor.. :+ )

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:25

Milky (onze poes) loopt nu voor de 3e dag al kreupel en weet niet wat ik eraan moet doen :\...
Normaal bij de paarden ga ik koelen en stappen, maar denk niet dat Milky dat leuk vind :+.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:28

eventjes de nageltjes/kussentjes van het pootje controleren. Of er niks in zit ofzo
En anders hebben ze daar heel slimme mensen voor opgeleid. Die heten dierenarts :+ ;) Vind 3 dagen en niet weten waardoor lang..

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:31

Ja ik ook... Het is niet continu... Alleen als ze lang heeft gelegen of gaat 'draven'...

Ik mag niet aan zun pootjes komen :+... Maar ik kon zo op het eerst oog niks zien :n.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:36

euh... een kat heeft toch niks te willen? :=

ouwe kat?

Als je paard 3 dagen kreupelt in draf en na stilstaan gaan de alarmbellen ook aan ;)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:38

Neej, 4 jaar :j.

Nouu... deze is niet zo lief als je te veel aan hem zit.. En ze heeft me al een paar keer te pakken gehad omdat ik iets wilde :')....

Ja maar paard weet ik nog wel hoe en wat... In ieder geval, rust, stappen en koelen...
Kat... geen idee... Maar ik had iemand gevraagd en die zei kijk het even aan en anders dierenarts bellen. Katten schijnen zich snel te herstellen ofzo?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:52

Citaat:
@prinsjeH Het zou ook een ziekte vanuit de hypofyse (hersenstam) kunnen zijn die op z'n bijnierschors slaat in combinatie met z'n vroege wintervacht en extreem veel plassen.

Dit is de Ziekte van Cushing. http://www.bokt.nl/wiki/Cushing

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:53

Om half 4 moet ik bij de DA zijn :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:04

Ben ik weer even. Kan niet lang zitten, dus hou het kort.

Was net op bed echt misselijk van de pijn als ik wilde draaien. Wil zoooooo graag naar les vanavond (en zondag op wedstrijd), maar ben bang dat het niet gaat lukken. Kan echt niets van de grond oprapen. Gaan zitten is zo duizelingwekkend pijnlijk. BAHBAHBAHBAH

En er gelijk weer op, tja, had weinig keus. Wilde niet dat ik dat straks ook niet meer durf. Hij deed op zich ook niet gek op zo, ja, hij schrok even. Maar geen bokken of iets. Hij kwam ook echt naar me toe (aldus manlief, zelf lag ik plat) zo van, wat doe jij nu daar? Dat was niet de bedoeling. Hij is echt zo lief <3 Maar ben wel bang dat ik voorlopig niet in het zadel kan. Heb vroeger (op middelbare school) ook eens last gehad van stuitje, duurde maaaaaaaanden

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:04

kattenhoutgreep
voorpoten in hand 1
achterpoten in hand 2
en dan uitrekken die hap :+
medeplichtige zoeken (oom ofzo ;) ) en dan kun je pootjes checken :P
ik ben echt niet lief als ik denk dat ze wat hebben en ze besluiten me net dan om m'n oren te slaan met nageltjes >;)

Mijn ervaring is juist dat katten nooit wat hebben :=
ja, m'n ouwetje die loopt keistijf :+ maargoed, 17,5... sja :+

vroeg de leeftijd omdat het wat ''artroseachtig'' ouderdomsstijfheid achtig klonk.. maar ik weet verder ook van niks ;)

pff, de dag gaat snel >;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:42

Oei sterkte Tine!! Als ik je was zou ik even rustig aan doen nu, misschien kan je dan zaterdag nog wel op wedstrijd.

Hier ook een kat die je liever niet aanraakt. Het is een buitenkat dus heeft totaal geen opvoeding genoten. Wat was er me je kat Tass?

PrinsjeH ik hoop voor je dat het iets simpelers is dan Cushing bij Har!

Heb vandaag met de fysio van de revalidatie een mooi schema opgezet om langer te kunnen wandelen. Nu is 20 minuten wel een max. Het is de bedoeling dat ik over 6 weken 45 minuten kan lopen. Om dat te bereiken moet ik de komende week 5x per week 20 minuten lopen. De week erop 5x 25 en de week daarna 5x 30. De weken daarna 3x per week 25-30 minuten en 2x per week langer richting de 45 minuten. Hopelijk blijft het de komende 6 weken nog lekker weer ;)
Ga nu naar stal, de paarden zo binnen zetten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:57

@frensie; bij mijn ouders ook 2 stuks straatkat-kittens.. onder het mom ''komt niet kroelen leeft op zichzelf'' maar de houtgreep werkt goed :P

ik hoop met je mee op nog 6 weken mooi weer. Maar wel graag minimaal 15 graden kouder >;)