[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:19

@ jenkins, wat lief van je vriendin

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:19

leuk.
hier regent het.
ik ga om 4 uur met een vriendin in de bak rijden

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 14:39

Jenkins wat leuk

Marrianne stoer hoor.

Ik ben net weer terug. Vanochtend om 8 uur al op stal. Eerst de pensionpaarden opgehaald, laten bekappen en weer terug zetten. daarna de 4 merries met veulens. deze moesten ook een halster om, want vanmiddag werden ze gechipt en ontwormd.

Drie van de veulens waren braaf, de vierde had wat praatjes. Daarna alle stallen gedaan en nu ben ik moe.

Ik ga dus nog even slapen, om 5 uur zal ik weer op stal zijn om de paarden binnen te zetten en tevoeren. Half 7 heb ik les druk druk druk

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:43

@tallechie, jeetje druk druk, goed dat je even een rustmoment inlast

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:32

Grrrrr !! ik heb via marktplaats een hamsterkooi gekocht (mijne begint echt af te raken dus moest een andere), ik heb METEEN het geld overgemaakt, en zij zou hem die maandag gelijk op de post doen.

Nou alles leuk en aardig maar geen kooi dus, kreeg een mailtje dat ze hem die week zou posten. Nou prima, daar had ik geen probleem mee. Maar die week erna dus nog geen kooi binnen gehad. Ik mailen, zegt ze dat ze geen doos kan vinden. En dat ze hem dan wel in een zak verzend en dat ik dan maar even meer moet betalen voor het verzekeren daarvan (omdat hij anders kapot aankomt, kooi is van hard plastic).

Ik wordt hier ZO moe van.... dit is toch niet netjes, ga hier ook niet mee akkoord. Ik heb het afgesproken bedrag betaald, dan hoort zij het netjes te regelen qua verzending.

Ik hoop echt dat het netjes opgelost wordt :? :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:09

oooow ik ben weer in de 7de hemel!! Net een super buitenritje gehad met sil :D
We zijn tractors, sproeiers, blaffende honden, andere gekke paarden tegen gekomen en mijn Silly liep overal langs :D Zelfs toen een ander paard voor hem begon te draven was hij easy te handhaven :D
Ook is er iemand die sil al 2 jaar van me wilt kopen :P Ook vandaag probeerde hij het weer.. maar zoals altijd is mijn Antwoord nee haha.

Jellee hopen dat ze het alsnog verzend of je anders je geld terug krijgt!

Succes tallechie! Je hebt t druk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:33

Zo ff bijgelezen :list:
@Maisie, jij lijkt helemaal niet groot op Ferro!
Nou alleen vanochtend heeeeeel snel pony's gevoerd, alle ogen schoongemaakt, met opgeruimd en als de wiedeweerga naar mijn werk pffff was om 10.00 uur al helemaal gesloopt.

Hoop dat het morgen lekker weer is, kunnen we eindelijk weer eens wat doen. Ga nu eten :Y)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:54

Jelleee schreef:
Grrrrr !! ik heb via marktplaats een hamsterkooi gekocht (mijne begint echt af te raken dus moest een andere), ik heb METEEN het geld overgemaakt, en zij zou hem die maandag gelijk op de post doen.

Nou alles leuk en aardig maar geen kooi dus, kreeg een mailtje dat ze hem die week zou posten. Nou prima, daar had ik geen probleem mee. Maar die week erna dus nog geen kooi binnen gehad. Ik mailen, zegt ze dat ze geen doos kan vinden. En dat ze hem dan wel in een zak verzend en dat ik dan maar even meer moet betalen voor het verzekeren daarvan (omdat hij anders kapot aankomt, kooi is van hard plastic).

Ik wordt hier ZO moe van.... dit is toch niet netjes, ga hier ook niet mee akkoord. Ik heb het afgesproken bedrag betaald, dan hoort zij het netjes te regelen qua verzending.

Ik hoop echt dat het netjes opgelost wordt :? :D

Dat klinkt niet goed... Vaak zijn dat tekenen van mensen die uiteindelijk helemaal niet gaan verzenden. Serieus aanpakken! Als ze het maar niet doet kan je later ook dreigen met politie, vaak helpt dat en staat het de volgende dag in eens voor je deur :+

Ik krijg een muizen nestje, krijg een zwanger muisje aanstaande zaterdag, en hopelijk komen daar mooie kindjes vanaf :D Kan ze alleen echt niet houden, al helemaal de mannen niet, dus als iemand het leuk lijkt om over anderhalve maand muisjes te hebben... :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:57

Aaahw baby muisjes <3 ik zou ze graag willen, maar mag niet van mn moeder. Heb al jaren dwerghamsters en dat vind ze dan nog oké maar muizen komen er niet in.

Wel foto's plaatsen he als de babies er zijn <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:15

@ Milanka: leuk voor je dat je weer muisjes krijgt.
@ Jenkins: wat een brave poown; wat lief van je vriendin.
@ Jellee: dat klinkt niet heel fijn. Ik hoop dat je het snel goed opgelost krijgt. Blijven altijd enge dingen via marktplaats. Kan goed gaan, maar ook heel erg mis.
@ Tallechie: jeetje, wat een werk allemaal. Let je goed op jezelf??!! Ik hoop dat je nog wel energie over hebt om straks lekker te lessen. Ben zo benieuwd hoe hij gaat!

Hier regent het af en toe, dan weer stralende zon. Gek weer, maar gras groeit zo wel :D
@ Maisie: ben jij zo klein of is je pony zo groot?

Bitten: Rembrand loopt op liverpool met lichte tongboog en Amerigo op dunne rechte liverpool. Beide met ... god, hoe heet dat nu toch ook weer..... denk..... nou ja, de bril is niet vast..... tjonge, kan er echt niet opkomen.... wat stom.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:26

Citaat:
Beide met ...
...klinkt als.... pompwerking ;) :+

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:47

Balen Jelle van die kooi, hopelijk komt hij alsnog. Wordt daar ook altijd beetje fel van.

Wat betreft de bitjes, ik men mijn fjord op een liverpool op de 1e sleuf en mijn pony nu met een dubbelgebroken trensje maar dat vind ik ook niet alles. Wil nog een liverpooltje 2ehands zoeken voor haar.

Ik vind beiden zadels niet mooi voor een bontje, doe voor mijn eigen bonte ook bewust alles zwart. Maar als je moet kiezen dan ga ik voor degene met zwart.

Ben trouwens nog steeds aan het bijlezen! waren bijna 30 pagina;s haha. Ga nu het stuk 160 tot 170 doorwerken :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:16

Avond!

Yuri aan het strijken geweest.

tine10 lekker gefietst met de pony.

L_Rivaldo mooi koppie heeft de welsh!

Jenkins aan het dieeten en een buitenrit gedaan.

L-Rivaldo fijn dat ze je sulky overneemt.

askazita ik ben met Patrick een beetje lange lijnenwerk aan het doen op het gemakje, gebruik ook gewoon een dubbelgebroken bit.
Ik ben er nog niet over uit wat voor bit ik straks gaat nemen, wat gebruiken jullie allemaal voor een bit ook voor jong beginnend paardje straks?

Maisie leuke pony!

marrianne boerin uitgehangen.

Jenkins wat leuk van je vriendin!

tallechie je hebt een druk paardendagje gehad!

Jelleee dat is zeker niet netjes nee

Yuri nog steeds aan het bijlezen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:47

@Rivaldo, :9 lekker koppie heeft dat merrietje... beetje op jezelf letten he met je pa en ma 3 weken van huis :(:)
Hoor veel over poetsen en schoonmaken, hier ook dagelijkse kost en helaas, helaas onze Mischa is aan het verharen dus minstens 2x per dag stofzuigen om de gang en woonkamer enigszins toonbaar te houden...

Citaat:
jullie allemaal voor een bit ook voor jong beginnend paardje straks
Alwyn (3, paar maanden betuigd)) loopt op een aurigan dubbel gebroken trensje. Neemt hij eindelijk wat meer aanleuning. Hoef geen handen vol maar vind het toch wel prettig als ik iets van contact heb met de mond. Volgens mijn meninstructeur moet ik er gewoon een liverpool indoen maar als ik er al los een ongebroken liverpool in hang doet hij zijn mond helemaal open en ziet het er erg ongelukkig uit :o Dus ik ben eigenwijs.
Snuit zit op bokkenbitje, omdat hij dat bij vorige eigenaar ook had, maar ik zie op de foto's van de eigenaar daarvoor dat hij daar gewoon op liverpooltje liep. Denk dat ik toch een liverpool voor hem ga kopen, kan ik inderdaad net wat meer varieren. Hij kan nogal heftig reageren als ik inkom met de hulpen, misschien dat ik met liverpool net wat meer kan afstemmen.

@Jelleee, heel vervelend. Wat ik dan nog extra vervelend vind is dat je erop rekent dat zoiets binnen een a twee weken gewoon bij je thuis is maar dat het dus maar niet komt. Met andere woorden en geld weg en nog geen oplossing voor je probleem met de hamsterkooi. Koop regelmatig zaken op marktplaats e.d. en gaat 9 v/d 10 keer goed, maar als het niet goed gaat baal ik enorm!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:57

ik hoef nog maar 5 pagina;'s bij te lezen :D:D eerst even strijk opruimen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:59

jelle, wat stom zeg van dat meisje van die kooi! hopenlijk word het netjes en vooral snel opgelost.

tallechie, je hebt dus een drukke dag gehad vandaag?

laura, je sulky dus verkocht?

ik heb vanavond eventjes met wobbe in de bak gement.
de plekjes naast zijn staart zagen er nog 'vers' uit, maar er begon wel al een korstje op te komen.
maar heb voor de zekerheid eventjes een keertje zonder culeron gereden.
goed opgelet of dat de rugriem goed op de plek zou blijven.
eigenlijk bleef die keurig op zijn plek liggen.
in totaal iets van half uurtje gereden, niet lang maar was wel weer even lekker.
had de hele dag gewerkt van 7.00uur tot 17.30uur dus wilde even iets ontspannends doen ondanks dat ik zo moe was/ben.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:33

Sorry dames, heb wel bijgelezen maar ben beetje moe om te reageren...

Vandaag naar de Barchem 4daagse met mijn stalhouder geweest. Het begin was erg mooi: we reden tot aan de eerste stop in ons 1tje. Daarna kwamen we erachter dat er toch nog meer mensen reden :) Helaas kwam toen ook al gauw de regen, en die ging pas weg toen we weer bijna bij de finish waren.
Paardjes hebben zich prima gedragen, beter als anders. 1 staat altijd al te trillen op zijn benen als die de trailer ziet.

Wilde graag met Jenna gaan fietsen vanavond, voor de eerste keer. Maar haar voorijzer zit los, dat komt toch als een verrassing. Had gehoopt dat die het nog kon houden tot na de wedstrijd volgende week..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:10

goede avond, ik heb bijgelezen hoor :)

wat zijn er toch een fijne mensen op de wereld, net bij die mensen wezen eten, was echt heel gezellig, daarna zei die man, wil je even op de squad, ik rijden hij achterop echt flink gassen en door de blubber, we zaten echt helemaaaaal onder.
ben echt zo jaloers op hun dochter, die ouders gaan zo geweldig met dat meisje om, ouders zijn beide ook paardengek en ze gaan dus vaak met zijn 3en met het paard op stap, ik mis dat heel vaak, dat mijn ouders mijn passie niet delen en ze zijn ook zo aardig naar mij toe, die man de hele tijd, ik zou jou wel als mijn dochter willen hebben. ahh nou dat kan mij echt ontroeren, mijn ouders doen alles voor me hoor daar niet van. maar ze zeggen nu al, als er wat is dan kan je altijd hier heen komen er is altijd een plekje vrij, dat er nog zulke mensen op de wereld rondlopen en dat besef te hebben, doet mij heel erg goed. vrijdagochtend ga ik weer samen met die man aangespannen de veluwe op, heb er zo'n zin in!

sorry voor mijn ego post

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:22

Wat leuk marrianne :D Ik word er helemaal jaloers van!

Yuri succes nog met bijlezen :P

VHU, volgens mij loopt sil op hetzelfde bitje als Alwyn! En sil luistert er heel goed op :) Voorzover hij nu reageert haha.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:46

Wat leuk marianne :D.. klink al heel gezellig daaro!

Vandaag ben ik gevraagt door de eigenaresse van mijn oude leaspony of ik haar volgende week een dagje wil helpen. We gaan een fotoshoot houden met flip voor een reclamecampange en het leuke is dat ik mij enkel bezig hou met het paard.. schoonmaken, van te voren rijden, tijdens de shoot en noem maar op :D.. (dit is natuurlijk al erg leuk, maar hihi ik mag dit echt zien als werk :D)

Vandaag een ritje samen met haar en flip in het bos gereden. Poeh wat is dat lang geleden ohz met riv zeg :P Paardjes waren erg aan elkaar gewaagd en rivaldo was gewoon braaf :P op het moment dat we er bijna terug waren: lange teugel, kletsen en niet zo opletten sprong hij met 4 benen de lucht in en kon nog net blijven zitten hihi.. voortaan blijven opletten :P

Daarna heb ik voor het eerst op tum gereden met een schapenvachtje.. wat is die pony leergierig zeg!.. daar moet echt een ruitertje voor komen :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:50

Oooww.. wou dat ik op sil kon rijden :P krijg af en toe wel kriebels om eens op zijn rug te klimmen. Maarja ik weeg 60 kilo en dat vind ik een beetje zielig.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:42

Goedemorgen!!

@marrianne, zulke mensen had ik vroeger ook fijn is dat he! Ik zou er lekker van genieten.

Ik heb ookeven een egopost, ik moet mijn huis schoonmaken maar heb zo geeeeeeeeeeen zin!!
En straks nog werken ook :'(

Maar even mezelf een schop onder mijn kont geven haha,

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:02

goedemorgen!

bluhhh schoonmaken! succes ermee yuri

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:34

ik heb de badkamer, wc, slaapkamer en kattenkamer gedaan :D:D

Nu ff pauze hoor haha. Moet zo werken ook, ben een beetje lui!
Vandaag voor mij helaas geen paardjes, mijn moeder gaat ze voeren.
Gister door rotweer niks gedaan, morgen hopelijk wel even rijden hoor :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:40

kattenkamer?