[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:40

Tallechi gefeliciteerd met je birthdayyyyyyyyyyyyy +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:55

@Gem da's wel zo dat ze duur zijn ... aan de andere kant als dat je juist heel erg trekt (niet het duur zijn bedoel ik maar het ras) en je hebt nu eigen keus .... misschien even doorsparen en voor dat gene gaan waar je echt :~ van wordt?

Ik persoonlijk vind om te zien tinkers en haflingers echt zo gaaf, met al die manen en dat behang en zo'n 'stoer' peerd maar ik kan er niet mee omgaan en ik kan er niet op zitten omdat de mooie gewoon te breed zijn en lange afstanden rijden, wat ik erg leuk vind om te doen, is toch niet altijd vanzelfsprekend met dat soort types :+ kijk da's dan niet handig om dan aante schaffen zeg maar, maar als je ze en gaaf vindt en je kunt ermee omgaan en je zou je gebruiksdoel ermee kunnen bereiken ....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:58

Tallechie: ik dacht dat je een tijdje terug al jarig was, maar blijkbaar heb ik het verkeerd in mijn hoofd :o? Anyway, dan toch van harte natuurlijk.
Gem: morgen wordt de spierpijn nog leuker := ;)

Heb de paarden toch maar in stromende regen in de nieuwe bak gelongeerd. Ik geloof dat ze zichzelf wel zielig vonden, want het was flink zwaar. Nou ja, hebben ze mooie conditietraining gehad ~~}> Zit nu erg te twijfelen of ik, in het kader van de conditietraining, morgen dan ook maar thuis zal lessen. Of dat ik voor mezelf zal gaan trainen, want misschien is lesgeld wel weggegooid geld als bak zo zwaar is. Lastig.... Nog maar eens goed over nadenken.

Heb nog hele stapel klussen liggen, maar zooooooooo moe.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:02

ik zag het op facebook dus hoopt dat het klopt

Oppassen met de pezen in zo'n zware bak Tine als ze het niet gewend zijn.... dan zou ik kiezen voor dagje wel en dagje niet in die bak dan... ben er zelf altijd erg voorzichtig mee (misschien watterig maar goed)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:08

VanHuisUit schreef:
ik zag het op facebook dus hoopt dat het klopt

Oppassen met de pezen in zo'n zware bak Tine als ze het niet gewend zijn.... dan zou ik kiezen voor dagje wel en dagje niet in die bak dan... ben er zelf altijd erg voorzichtig mee (misschien watterig maar goed)

Daarom zit ik ook zo te twijfelen. Wil graag iets met ze doen, maar wel even thuis, omdat ik het gewoon even niet meer kan opbrengen om veel energie te stoppen in naar de binnenbak gaan. Kan natuurlijk ook longeren in de oude bak. Die staat wel vol water, maar heeft geen zuigende bodem. Maar wil eigenlijk gewoon lekker gaan mennen en dat kan in ieder geval met Amerigo nu niet. Ik hoop maar dat het snel lente wordt en de boel droogt. Zo'n wei die steeds overstroomt met slootwater heb ik nu wel gezien. |(

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:14

VHU: nee, zoveel geld heb ik überhaupt niet over voor een paard ;) . Het moet wel leuk blijven, en ik wil niet nog een heel jaar paardloos blijven := . Dan kan ik naar een afkick-kliniek, vrees ik :D .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:15

Gem schreef:
VHU: nee, zoveel geld heb ik überhaupt niet over voor een paard ;) . Het moet wel leuk blijven, en ik wil niet nog een heel jaar paardloos blijven := . Dan kan ik naar een afkick-kliniek, vrees ik :D .

Denk dat ze bij de kliniek wel raar kijken naar dit probleem _O-

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:46

Dames.. een vraagje hier..

Ik ben op zoek naar een foto van een paard in een stand
En een wasplaats/spuitplaats met of zonder paard

Deze fotos heb ik nodig in een uitleg in mijn verslag.. En ik dacht, misschien heeft een van jullie zo'n foto?..
Die ik daar dan ook voor mag gebruiken :) ;)

Stand-foto kan ik zelf eventueel nog gaan maken deze week. maar afspuitplaats.. := kom niet veel verder dan de tuinslang op stal ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:02

Apart Tine, dat het weer toch zo kan verschillen per plaats. Het is hier zalig zonnig weer. Wel heel veel wind.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:25

Ik zal vanmiddag proberen een foto van onze wasplaats te maken. Stand kan ik je niet aan helpen, hebben geen stands hier.

Nu schijnt zonnetje hier ook en waait het heel hard. Hopelijk droogt dat de boel een beetje.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:39

tine10 schreef:
Ik zal vanmiddag proberen een foto van onze wasplaats te maken. Stand kan ik je niet aan helpen, hebben geen stands hier.

Nu schijnt zonnetje hier ook en waait het heel hard. Hopelijk droogt dat de boel een beetje.

*\o/* *\o/* *\o/*
Je bent een held! :D

Ja die stand is ook een lastige.. dat wordt dids in een fietsenstalling zetten van de week :))
Denk dat ik maar voor die optie ga. :) Past alleen niet echt meer in de planning.. :\

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:23

Thijs, leuk paardje hoor !
Aks zoekt foto's...kun je via google niet wat vinden ?? of mag dat zomaar niet.
Tine..lijkt me niet fijn om in zo'n natte baan te moeten trainen, idd zonde van het lesgeld..
met deze wind en zon droogt het wel hard..
Gem...beter eventjes paardloos en dan straks een heeeel mooie vinden dan overhaast een paard vinden waarmee het niet klikt..komt vast goed, succes met je spierpijn..
Tallechie, gefeliciteerd met je verjaardag !
vhu..druk het dakterras watervrij gemaakt..goed bezig !

Ik heb vanmorgen een kast met 54 laatjes leegemaakt, alle laatjes naar beneden gesjouwd en de kast uit elkaar gehaald..in 2 delen, als man dan thuis is, kunnen we de hele kast naar beneden sjouwen.
hij staat boven en is gewoon oud en volgens mij hebben we hem niet echt nodig..dus..eruit met dat enorme ding.
het is de bovenste helft van een kast, van oorsprong heeft de kast 135 lade's, en is 180 hoog..supermooi, maar erg oud, en er woont een muis in die ik graag niet meer in huis wil... ^)
verder nog een oude schuifwand uit elkaar gesloopt, en daarachter staat allemaal spul wat dringend naar de kringloopwinkel toe moet..dus we hebben binnenkort wat te doen..haha..
als alles opgeruimd is, dan kunnen we het boven in de kamers eindelijk netjes gaan maken.

Gisteren met de hondjes getraind, en ook nog met de jongste dame een kort stukje gedaan, dus voor het eerst met mijn eigen 3 hondjes gelopen, het ging boven verwachting goed ! Dakota mocht in haar eentje voorop, en daar achter dan de reu en het jonge teefje, ze deden het fantastisch, ik ben er heel erg blij mee !
Volgend seizoen dan dus met 4 hondjes gaan lopen, de stap van 3 naar 4 is niet zo groot, ik vond dit wel heel spannend, zo van 2 hondjes voor de step naar 3 hondjes voor de kar....maar het was erg mooi en ze deden het superknap ! :#
Een eerste stap is gezet..naar het 4 honden team, reuze gaaf en spannend..
Ondanks dat ons zoontje koorts had..wilde hij toch wel erg graag mee op de kar..het was maar 900 meter heen en weer terug naar huis, dus lekker warm in gepakt..en hij mocht mee, hij heeft er erg van genoten, en wil volgende keer graag weer mee.
Dakota kijkt achterom tot ik het commando geef om te starten, knapperd.
Ik heb die foto's wel verkleind..maar dat lukt dus niet..dus maar even in een linkje geplaatst.

http://i274.photobucket.com/albums/jj27 ... 6bc430.jpg
Zie hier hoe Dakota zo duidelijk de weg aangeeft een bocht naar rechts goed in de berm, en wil alleen maar harder..ik moest flink remmen de hele weg..want anders gingen we veel te hard voor de jongste hond
http://i274.photobucket.com/albums/jj27 ... 1ff208.jpg

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:34

:+: biancacoo! Wat gaaf!!
Ik vind het stoer!.. Zou haast speciaal een keer op en neer komen rijden om jou en je woefs in levende lijven aan het werk te zien, zo gaaf!! :)

wbt fotos, nee, mag niet ivm copyrights.. moet toestemming vragen enzo.. En had eigenlijk m'n zinnen ergens anders op gezet, maar dat blijken waardeloze plaatjes :o
Maar, eigen archief blijkt ook handig. heb nu zoektocht naar ''spuitplaats'' gestart :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:34

@ bianca ik mis de vind ik super leuk knop.. wou wat gaaf zeg..
@ aks heb je hier wat aan ?
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:38

dank jullie, gave wasplaats lanouska !

Aks..als we volgend seizoen een wedstrijd een beetje jou richting op hebben, moet je gewoon een keer komen..is superleuk !

We zitten nu na te denken om een wintertent te gaan doen met een houtkacheltje erin...lekker warm, zo'n antarctica tentje..want dan kunnen we gewoon samen met zijn 3-en in 1 auto met 1 aanhanger alles meenemen naar de wedstrijden, en bovendien is zo'n houtkachel veel warmer als een gaskachel in een muffe caravan..
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 04-02-13 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:41

is een wasplaats bij een paardenzwembad waar wij is een rondleiding gehad hebben.. dus niet onze wasplaats wel mijn foto

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:55

@lanouska; Dánk!!! :D
Dan heb ik nu mooi 1 luxe en 1 basic (vastzetring en tuinslang _O- )

Dan nog foto van een paard in een box
Je kunt het vreemd noemen... Maar die heb ik niet..
Behalve deze
Afbeelding

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:00

Stuur me even je mail, ik heb er nog wel 1 voor je!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:26

Aks: na die foto van Lanouska durf ik je geen foto meer te sturen van onze wasplaats. Die ziet er niet uit vergeleken met die. :o Wij willen als we groot zijn ook nog een solarium, maar die dingen kosten nogal wat.

Bianca: wat gaaf weer met je honden. Zou bijna de paarden gaan verkopen en omscholen. Heb je ook nog les of doe je alles helemaal zelf?

Nou, ik ga de trailer aan een kant helemaal volstoppen met oud papier, kan ik dat vanavond op de manege daar in de container doen. Ruimt het hier weer een beetje op. Zal zo ook eens buiten in de bak kijken of dat al wat droogt. Moet ook nog wat takken van bomen wegsnoeien bij de nieuwe bak. Die hangen in de weg.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:33

Ollie: hoe gaat het met jou en Brutus?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:54

Aks. blije didd's op de foto, haha..
hier ook geen wasplaats..een paal buiten waar ik de paarden aanknoop..en dan was..haha..

Tine, succes met jou oude papier..hier ook een krat vol,
ik heb voor het mushen geen les, je moet het zelf gaan doen..ik ben wel met iemand meegeweest met een 8-hondenteam, en toen gewoon begonnen.
ik heb veel aan de endurance boeken van paarden voor de training.
Ik heb wel een cursus theorie driverscursus gedaan erg leerzaam, en afgelopen najaar een praktijk/oefenweekeind, waar allemaal heel goede mushers aanwezig zijn die je op weg willen helpen en aan wie je raad kunt vragen, en waar je dan 2 dagen achter elkaar een parcours kunt lopen met obstakels die je op moet lossen onderweg, erg leuk.
verder..is het wel een beetje zelf kijken naar anderen op wedstrijden en dan gewoon een kwestie van doen !

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:59

@Maisie, Ben in limburg weestte kijken naar hem. :j
@Frensie&Akshay, hij lijkt er idd op, hij heeft alleen donkerdere manen, dus hij zal aan de blondshampoo moeten. :+
@Happytime& tine10, hij is idd uh, rond, maar dat is niet gek als je 5 jaar helemaal niks gedaan hebt, alleen veel gras gegeten. :’) Hij is nog onbeleerd, dus we gaan op ons gemakje hem aan alles laten wennen. :j
@VHU, Nee hij kan niet drachtig zijn, ’t is een ruintje haha! Vind het ook nog jammer dat Blondie te groot is, niet alleen omdat ze er ook sprekend op lijkt, maar ook omdat ze hoe jij het omschrijft hetzelfde karakter heeft. En ik ook mede een pony erbij heb gekocht omdat ik wil dat Pippa wat meer kan spelen etc. de pony die er nu bijstaat denkt alleen maar aan eten haha.

@Tallechie, Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! :D

Pre’s zijn idd heel gaaf, maarja, voor de helft van dat geld kun je ook hele gave KWPN’ers oid. kopen. :j Je hebt gelijk hoor Gem, ik zou ook niet zoveel geld voor een paard overhebben of ik moet zelf in het geld zwemmen. Maar denk dat je voor de helft van wat een PRE kost, ook een leuke KWPN met een leuk karakter etc. kunt vinden. :J
@tine10, Vervelend dat je bak zo zwaar is, wat zal het goed zijn als het weer lekker zomer word.

@Akshay, kan je niet helpen aan foto’s van wasplaats/stand.

@Biancacoo , dankje! Ziet er erg gaaf uit met je honden! <<)

Ben ook benieuwd hoe het met Brutus gaat Ollie!

Net m'n tuig ingevet, nu lekker broodjes in de oven. Straks even Pippa's deken maken, op een of andere manier allemaal gaten erin. :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:29

goh thijs, ik heb ook nog een gatenkaas deken.. Mocht je 't nou leuk vinden :') :))

@biancacoo; scheetige foto he :D Toen was dids net 1 dag van mij :+: Stond ie op z'n toenmalige plekje (maar kort gestaan daar) toen had ie nog een puppyhoofd :))

Nou, ik heb koffie op.. :')
gátverdamme! :P

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:50

@ Aks ik vond koffie vroeger ook nooit lekker, maar nu met warme melk en zoetje of suiker, mjammie! En cappuccino vind ik ook errug lekker

Heb gelezen, maar geen tijd nu om uitgebreider te reageren, moet omkleden en zo werken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:11

Ahhhh wat een lief puppy'tje Diddletje <3
Hahahaha nee Thijs dat kan dan niet (gelukkig maar) onze Blondie wil ook de hele dag spelen. Bente negeerde haar op een gegeven moment gewoon (hing Blondie zo'n beetje over Bente heen af en toe :') ) en Ollie geeft haar af en toe een flinke opdonder, dan dimt ze een beetje (of rent heel boos rondjes om Ollie heen :+ ).

Onderaan deze pagina staat 'mijn' droom/kwijl paard...
http://www.horseking.nl/index.php/paarden
die zwarte tinker met dat enorme behang, wow wat een paard ....
Heb er een paar weken naar gekeken maar uiteindelijk dus niet eens heengegaan want heeft totaal geen nut 't dier zou denk ik binnen paar dagen over me heen walsen schat ik zo in :7

Vandaag flinke wandeling gemaakt met Wiske (hond) en Ollie, was heerlijk in het bos. En met Blondie gefreestyled in de bak, vind ze zo leuk :):) en nu moet ik eigenlijk van alles nog doen maar totaal geen zin :=