[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:29

zo, vakantie een weekje,
wat hier betekend,
verjaardagsboodschappen doen, huisje poetsen, dierenvoer klaar zetten voor een week etc etc
koffers pakken,
kikkerkar op de aanhanger klaarzetten.
trailer vertreksklaar maken,
pownie-eten klaar zetten voor een week,
och en nog veel meer...
maandag voor midweek naar de veluwe met hele hebben en houwe..
en dan de hele zooi weer trg thuis opruimen, wassen etc etc

nu maar duimen dat geen heimwee krijg

heb wel internet als t goed is hele week, dus dan meer tijd voor meelezen en kletsen...
tm maandag aaf, druk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:04

Wat gaaf Bicci je gaat met poown, kikkerkar en hubby op stap, wat leuk!!!
Biancocoo maar een witte Swift met jou erin is natuurlijk helemaal *D

Ja stom eigenlijk maar met zo'n wedstrijd 'moet' je wel verder, je hebt geen tijd om na te denken dus je gaat er gewoon voor en dan denk je later pas van jeutje heb ik dat gedaan :P Ach ja zo kom je hopenlijk elke keer weer stapje verder :7

Hier eens nadenken wat we gaan eten :Y)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:31

Veel plezier bicci!

Wat raar van dat verliespunt tine.. Hopelijk gauw opgelost.

Frensie druk aan de poets

VHU lekker gemend en ook druk gepoetst!

Enneuh, ja ik heb een heel fijn gesprek gehad! Maar nog geen akkoord... Moet nog sowieso 2 weken wachten daarop. Ergens heel jammer, maar aan de andere kant heb ik echt het gevoel dat het goed zit, het voelt gewoon geweldig!
Al is de opdracht wel ietsje veranderd..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:57

sl-heeft rare dromen over de familie,maar het reuze naar haar zin daar *D
ask,frencie, zullen we een wedstrijdje kreukels-strijken doen???word het strijken vast een hele leuke klus _O-
wat een thabor...zo was easy ook als ik sun pakte of terug zetten,nu is hij beetje easy...(jullie vroegen waarom ik zelf antibiotica spoot,de DA weet dat ik het kan en scheeld hun weer een afspraak/ritje mijn kant op)
poeltje: hoe gaat het met je kaak? ben je het vloeibare eten al zat?
bicci:hele fijne dagen met je kermitdekikkerwagenmetpipilankouspaardervoor :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:01

@HT; ik ben zo vreselijk slecht dat ik dus gewoon níet strijk O:) Kom je op zich best mee toe :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:07

@S_L , was je berichtje even kwijt :o wat leuk om weer even van je te horen! Heimwee kan ik me heel goed voorstellen, als ik al een keer drie weken op vakantie ben (wat vrijwel nooit voorkomt) heb ik al heimwee :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:21

zag een topic dat Dennis er weer een nieuw toppertje bij heeft,gefeliciteerd met de kleine man *\o/*
aks: je kan de kleren ook onder je matras leggen,volgende dag kreukvrij(mits je ze goed neerlegt natuurlijk) :=

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:32

HT daar heb ik nog nooit van gehoord, onder je matras leggen, hihi. Misschien wel een idee!!

Bicci fijne vakantie!!!

Aks fijn dat het gesprek goed gegaan is!

VHU ook een poets en paardendagje gehad!

Hier weer dienst. Moet morgenochtend om 05.30 uur opstaan om om 06.00 uur een verpleegkundige binnen te laten op de post. Hij moet om 06.30 uur met de trein om vervolgens te vliegen. Wordt een vroegertje dus...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:33

Om jullie op de hoogte te houden, gister avond, heel stiekem binnen een kwartiertje (tja, als je je merrie binnen zet en er is weinig aan de hand verwacht je niet binnen een kwartier je veulen :+ ) geboren:
[KS-ITP] Geboren: Flynn van stal Denci

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:02

Bicci, heel veel plezier komende week, wat lekker genieten zeg ....een midweek lekker saampjes !!! toppie.
Aks..goedzo !
Dennis, nogmaals gefeliciteerd met Flynn, gave naam hoor !
ik heb al heimwee.....voordat ik uberhaupt op pad ben gegaan... |o :o :=
ik heb een hoofd als een gieterrrrrr.....wazig..af en toe wat licht in mijn hoofd, heb kleine shetlander even geborsteld die was wel blij met de aandacht, is zo'n lief ding ! <3

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:09

kermitdekikkerwagenmetpipilankouspaardervoor hahahahhhahahah, dies vet :))

dankjewel allemaal voor de lieve wensen :)

hebben net de kikkerkar op de aanhanger gezet en vast gesjort..nu wachten op de bestelde pizza..jummie.heb honger als paard.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:05

@Bicci: hahaha, kermit en pippi op pad, ontzettend leuk, zeg; heel, heel veel plezier :j *\o/* .

@Akshay: fijn dat het gesprek zo goed verlopen is.

Hier paard gelongeerd, die had genoeg spatjes, de hond moest rennen voor d'r leven }> en Romeo gemend op de wei.
Ging goed, alleen had hij ineens de tong over het bit (vorige les ook ineens, daarvoor nooit last van gehad), helemaal in paniek.., maar daarna alles ok en er lekker aan kunnen rijden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:14

Dennis gefeliciteerd met je lieve en mooie veulentje!!!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:24

Hallo mede menners!
Ik heb helaas al een hele tijd niet meer kunnen mennen met Sil, vanwege verkoop Sulky en het toch niet veilig vinden met mn prachtige concourswagen.
Nu heb ik via de boktmarkt een leuk veilig karretje gevonden en ben ik bezig hemel en aard te verschuiven om een manier te bedenken om hem bij mij te krijgen.

Denken jullie dat een kar geschikt voor ponys vanaf 90 cm tot 140 met een spoortbreedte van 1.10 past in een 1,5 paardstrailer?
volgens mij moet het qua breedte geen probleem zijn (breedte is een trailer denk ik 1,30) maar qua lengte weet ik het niet.

Sorry voor mijn hartsikke ego post, wil de kar graag hebben :P

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:27

Vragen aan de verkopers wat de lengte is, zonder lamoen, en dan trailer opmeten?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:29

Ja die zeggen dat het wel past, maarja het is 1,5 uur rijden en wil t niet voor niets doen hahaha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:17

Lief veulentje <3
Jenkins, wij hadden onze Dutch (spoorbreedte 1.25, lengte wagen was 2.15) in een 1.5 paards Blomert trailer, die was 1.35 breed (en met lengte ging het precies, hadden nog zo'n 15 cm over).
Dus ik denk dat het zeker wel lukt.
Maarrrrr wil jij KNHS wedstrijden gaan rijden? En is jouw paardje wel een A of net een B? Oftewel is hij max stokmaat 1.17? Anders mag je niet met de 1.10 breed rijden. Maar moet je dus op 1.25 gaan zitten....

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:25

VHU oke passen moet het dus wel. Sil is 1.15 gok ik, dus nog net een Atje dan. Maar ik ben toch niet in de mogelijkheid om wedstrijden te rijden, gaat me er meer om dat ik veilig wil rond rijden.
Heb tot dinsdag middag om iemand te vinden om de kar op te halen, anders gaat ie naar een ander.

Duim voor me alsjeblieft hahaha, dan kan ik ook weer gezellig meekletsen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:35

Ik duim zeker voor je! Maar als hij 1.15 is dan kun je met de wagen die je op het oog hebt ook KNHS D/V wedstrijdjes doen hoor, mocht het ooit zover komen, dus helemaal leuk toch?

Zo'n wagentje past ook op een VW pickup of verhoogde transporter, Ford Transit of Renault Master e.d., wellicht heb je iemand in je vriendenkring die zoiets heeft?

Ik heb ook nog een super leuke wagen in de verkoop (die van Snuitje) wil ik wel bij je komen brengen hoor :P

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 06:00

Goedemorgen!! :O
Tis nog vroeg, toen ik net thuis naar buiten stapte, waren de vogeltjes lekker aan het fluiten! Nu regent het... Ben op mijn werk. Verpleegkundige is zijn spullen aan het controleren en gaat daarna naar de trein, dan kan ik weer naar huis om vervolgens om 8 uur hier weer te zijn :+ Sliep vannacht ook pas na half 1, dus ik denk dat Gwin een dagje vrij heeft. Ga lekker staart wassen en als het droog is aan de hand laten grazen en lekker tutten. Gaan we maandag weer rijden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 07:58

:wave:

Hier ook weer regen... Wilde op de fiets naar 't werk.. Maar dat gaat 'm met dit weer echt niet worden.. Ga me niet zeiknat laten regenen om dan nog heel de dag te werken, bekijk het maar :P

En verder doet m'n rug eigenlijk toch teveel pijn om te gaan fietsen :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:00

Goedemorgen,
Mijn les is verplaatst naar vanmiddag. Eerst vond ik het jammer, maar nu ben ik wel blij, want sinds 6.00 u regent het hier HEEL hard. Volgens buienradar is het vanmiddag droog.
Ik heb eerst een half uur les aan de hand, lekker buigen voor Janouk en daarna een half uur zitles voor mij, dus dan wordt het buigen voor mij :D

Gisteren 6 uur onderweg geweest met Image. Het was heel druk onderweg. En vooral bij file rijden laat Image je weten dat ze er genoeg van heeft. Timmer, timmer, timmer. Maar veilig weer thuis met nieuwe schoenen. De hoefsmid was super tevreden over haar hoeven en haar lijn :D Altijd fijn als je eigen beeld klopt bij dat van de deskundige.

Veel plezier allemaal vandaag, maak er een mooie dag van.

Hier nog foto's van SGMW Amsterdam 2012
Haha die Janouk, die schrok van de waterbak. Dat hoofd :D
https://picasaweb.google.com/1173037411 ... 3183852370

Echt heuvel op in galop
https://picasaweb.google.com/1173037411 ... 9260472786
ER staan nog meer foto's van ons in dit album

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:46

Wat een leuke foto's! Wat een raar waterbakje, zo'n waterbak daar springt Bente dus gegarandeerd met een joekel van een sprong overheen het lijkt ook wel een bak van een springparcours als ik het zo mag zeggen :o veel plezier met het buigen en strekken :+

Hier vanochtend ook giga-regen .... loop elke keer om 06.30 / 07.00 uur al met de honden buiten voor het eerste rondje anders redt Wiske het niet maar wat een water zeg niet normaal.

Hier dagje met gezin, dus geen stal ...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:31

@Janouk: Image weer nieuwe schoentjes na een hele onderneming *\o/* en wat zie ik nou? Hebben jullie heuvels in A'dam :D .
Fijne les, vanmiddag, leuk zo veelzijdig.

Ik hoop ook nog in te kunnen spannen, ergens vandaag.
Verder veel regelen, klussen en schoonmaken, dit weekend.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:41

kikkerkar met stippel gaan een weekje op vakantie lekker !!!

Janouk die gekke bekken trekt en image met nieuwe schoenen.

Jenskins ik denk wel dat dat gaat passen hoor in een 1,5 paards. Mijn karretje van 1,10 paste in een
boedelbakje.

VHU paardloos dagje.

Hier is het ook donker het regent niet meer maar dat heeft het wel gedaan. Vind het wel jammer had gehoopt dat
de paarden nu 24/7 de wei op zouden kunnen.

Vandaag even om een nieuwe tuinset en miss gordijnen bestellen voor de slaapkamer. Vanmiddag nog even met
de pony's aan de slag.