[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:29

@Naaltje dat zal dan gebeurd zijn bij Snuitje afgelopen jaar. Maar onder 100 grs deken stond hij dus ook al te zweten, met dat beetje haar dat er nog op zat. Dus het werkte bij hem niet, dat is duidelijk :+
Citaat:
Dekens/scheren/beleid daaromheen ligt gevoelig heb ik al eens gelezen op bokt, wil alleen mijn mening geven

Vooral blijven doen, doe ik ook hahaha. Maar denk als je ervaringen uitwisselt dat je wel ideeen opdoet, mochten mensen daar behoefte aan hebben.

Wat een programma zeg, wie trouwt mijn zoon 8)7

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:37

:wave:

:oo Wow, volgens mij heb ik vier of vijf pagina's doorgelezen... gaat heeeeel snel...

Tallechie heeft getobt met Daan, hopen dat deze nacht lukt met het nieuwe schema, je hebt zelf ook je energie nodig door nachtrust! Ik duim voor jullie

Veel meningen over scheren en dekens... ik heb Har de afgelopen twee winters in de dekens gehad, maar man, wat een gehannes met die dingen. Bovendien doodeng als je beetje hebt gereden en hij staat nat zo vatbaar voor een kou... Ik was van plan dit jaar met behulp van stalhoudster een scheerronde te overwegen, maar eerst maar concentreren op beter worden.

Trainen... tsja, voor de zomervakantie waren we echt fanatiek bezig (2/3 keer per week ohz + 2/3 keer per week mennen en 1 keer per week longeerlijn, heerlijk!!!), Har zag er ook super uit, helaas is na de zomervakantie het leven erg hectisch geweest en net toen ik 't weer wilde oppakken kwam de kreupelheid...

Net weer met DA overlegd, morgen komt DA weer langs, houd 'm 's morgens even zonder metacam zodat hij zonder pijnstilling even beoordeeld kan worden. Zonodig zet 'ie na het onderzoek een pijnstillingsinjectie, dat werkt in elk geval snel. Na onderzoek kunnen we plan de campagne voor pijnstilling tijdens weekend gaan maken en de vervolgstappen beoordelen.
Vandaag ging het trouwens redelijk aardig met Har, maar gisterenavond was hij zeer zielig en heeft hij dubbele dosering Metacam gekregen in overleg. Gelukkig helpen de virtuele knuffels van alle vriendinnetjes wel heeeeel goed hoor ;-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:51

knuffels voor Har! :(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:08

Ik zal ze doorgeven :+
Balen, nu komt vrijdag onze kar en 't wordt mooi weer... -O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:26

-O-
zal je altijd zien...

wie weet knapt 'ie snel op en blijft 't nog even mooi weer... 8-)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:18

@tas thnx voor commentaar op bluetje het is ok echt zo n droppie <3 mega schattig en braaf knuffel best stond braaf stil terwijl ik behoorlijk lang bezig was het tuig op maat te krijgen en netjes op te leggen :=

@VHU ik ben ook sceptisch over de buiksingel dat zwarte spul onder borstriem en onder de schoft ziet er super uit verwacht daar geen problemen buiksingel ga ik absoluut preventief een bontje halen :)* verder verwacht ik ok niet zo n problemen gezien dat er niet echt spanning op staat ofzo. Ik heb er lang over getwijfeld maar ik vond nergens negatieve commentaren van mensen die het zelf gebruikte dus ik heb het erop gegokt ben benieuwd hoe het uitvalt tijd zal het uitwijzen zeker

over dekens tjah doe er niet aan. Cyclo heft wel ooit deken op gehad ze kwam namelijk vorig jaar maart bij mij maar had hele winter op stal gestaan waar het overdag en snachts ong 18 graden was maw niet echt koud dus had absoluut geen wintervacht... toen ze aankwam was het moooi wer maar al paar dagen daarna gieten en waaien koud :brr: ze stond te bibberen dus snel van vriendin een vrij dikke waterdichte winterdeken gaan halen (want die was gestopt met deken op te doen) later afgebouwd naar lichter deken en daarna overdag af snachts op. en sindsdien geen deken meer op. Echt een ijsbeer wordt ze wel niet in de winter, heft zeker een schuilstal nodig. Ik stap mijn paard goed uit en zorg dat ze op adem is en dat ze genoeg te eten hebben ze is als ik haar achterlaat op het weiland nog nat thv zadel/singel meestal. Is nooit fout gegaan maar had wel altijd ad lib ruwvoer en schuilstal ter bescikking. Ik rij uiteraard wel op gevoel en zal ook als ze erg bezweet is algner stappen. Pony heb nog maar kort maar zal zelfde gaan gok ik en idd zal wel niet veel mennen als het zo mega koud is want mijn voeten bevriezena l op cyclo in de winter laat staan op de koets :=

prinsje sterkte met har hopelijk snel beter kan je je nieuwe wagen testen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 02:17

Ik zit hier voor de vijfde nacht met een krijsend kind. Weet niet meer wat te doen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:28

hopelijk toch nog wat geslapen tallechie.
Knuffels en duimen voor har!

Zit al in de bus naar school. Maar niet eten vandaag,mn darmpjes worden daar boos van, haha. Ben wel zowat alleen met les. Hoorde dat er heel veel niet gingen omdat het te vroeg was..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:31

tallechie schreef:
Ik zit hier voor de vijfde nacht met een krijsend kind. Weet niet meer wat te doen

:(:)

Al Chamodent tabletjes/druppels geprobeerd tegen tandjes/oorpijn? Daar zit Chamomilla in en dat helpt goed bij kleintjes met doorkomende tandjes.
http://www.vsmkind.nl/chamodent_druppel ... 3god5gcMsg

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:18

@ tallechie: wat vervelend zeg, hopelijk betert het snel!

Je mening over scheren geven is inderdaad goed. Zoals ik al heb gezegd, weet ik er helemaal niets van dus is het zeker welkom om meningen te lezen!
Mij leek het gewoon logisch dat een paard verkouden zou worden als ie geen jas (lees: vacht) meer aan heeft... Een 0-grams deken weet ik ook dat niet helpt, omdat het isolatie-effect dan weg is.

Romeo staat nooit in een dichte stal, altijd inloop. Maar ik ga dus ook meer hooi voeren om zeker te zijn...
Zouden jullie een pony die reeds een beetje hoest (enkel 's ochtends) bezweet op de weide zetten?
Zoals ik al eerder gezegd heb, leg ik meestal eerst een uurtje een fleece deken op totdat hij een beetje droog is, maar is dit een goede oplossing? Of manipuleer ik hiermee weer die isolatielaag?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:23

@Tallechie heb met je te doen :(:) en met Daan en je man natuurlijk, maar lijkt me een ramp. Niet echt ervaring hiermee, ja wat ik al verteld had maar dat stelt niets voor vergeleken met hoe het nu bij jullie is ;(

@Naaltje ik geef ook vaak college om 8.30 uur, maar ben gewoon heel streng (geworden), als studenten er (regelmatig, zonder afmelden) niet zijn of op bepaalde tijden opdrachten niet inleveren krijgen ze gewoon een 1. Werkt erg goed :+ Begrijp het wel een beetje maar, aan de andere kant als je 'gewoon' werkt moet je soms nog eerder beginnen dus ~~}>

@S_L dat deed ik ook bij Snuitje. Romeo had toch bijna standaard zo af en toe zo'n 'vaag' hoestje? Weet niet wat wijsheid is, hoe ik het nu bij Snuit doe en heb gedaan staat eindje terug :list:

Wat is het weer mooi weer :D Vanochtend manlief uitgezwaaid, tot over twee weken }:0 Moet vandaag werken, net zoonlief weggebracht en hond uitgelaten en schuif zo aan in de file -O- :roll:

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:40

Houd het ff niet meer bij hoor, zit met m'n hoofd in de wolken :-)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:45

Mogge,

@IngridM, speciaal voor jou :=
Afbeelding

Vanmiddag ga ik weer werken en proberen het normale ritme op te pakken. Alhoewel het me wel zwaar valt. Overdag gaat het redelijk maar 's nachts kan ik niet slapen en lig alleen maar te malen :o

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:50

Ehhhh bedankt Olga :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:57

@Ollie zal nog wel lange tijd zo blijven vrees ik voor je.... jullie zijn ook door zo'n rollercoaster van emoties heengegaan afgelopen maanden / jaren wellicht al want je schoonmoeder was al enige tijd ziek toch? Dat gaat je niet in je koude kleren zitten.
Voor alles denk ik laat maar gebeuren hoor, wat niet gaat gaat niet en als 'men' geen begrip heeft, so be it. Genieten van het mooie weer, je gezin en de paardjes :(:)

Ik moet nu echt weg... anders geven de studenten mij een 1 hahaha.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:05

Ollie1 schreef:
Vanmiddag ga ik weer werken en proberen het normale ritme op te pakken. Alhoewel het me wel zwaar valt. Overdag gaat het redelijk maar 's nachts kan ik niet slapen en lig alleen maar te malen :o

Kan ik me heel goed indenken hoor. Toen mijn oom een paar maanden geleden kwam te overlijden, heb ik daar ook nog een tijdje last van gehad.

Kreeg net een smsje. Opa is net overleden..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:30

@Poeltje: gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies van je opa :(:)

@Ollie: :(:) :(:)

@Prinsje: beterschap en een dikke knuf (((())))) voor Har!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:32

Gecondoleerd Poeltje :(:)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:37

Tallechie: Jeetje, arme jij :(:).

Har die wat beter ging :D.

Poeltje: Gecondeleerd :(:)

En nog over scheren :+.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:37

@ Poeltje: jeetje zeg, wat een naar smsje! Was hij ziek?
Ik weet in ieder geval hoe het voelt, ik kan ook elk moment zo een smsje ontvangen over mijn oma... Ontzettend veel sterkte!

@ VHU: je inderdaad, Romeo heeft dat vaag hoestje nog steeds. 's Morgens kucht hij zo een 3 keer (er zijn dagen bij dat hij niet hoest) en voor de rest hoor ik hem niet. Ook tijdens de arbeid hoest hij nooit. Ik kan de dierenarts weer laten komen, maar het lijkt me nutteloos.

VanHuisUit schreef:
Vorig jaar Snuit paar keer echt heel nat gehad en dan een half uurtje nastappen aan de hand met dekentje erover, daarna dus uurtje op stal met dekentje erover en dan zonder deken plus berg hooi in de inloopstal, hij is er niet ziek van geworden maar ik vond het geen prettige gedachte en ook ongelovelijk veel werk.

Doe je dit nu nog steeds zo?

Ik zet hem altijd in de inloopstal met deken op gedurende een uurtje, maar meestal gaat hij gewoon naar buiten om te rollen en appeltjes te zoeken (er staat een appelboom in zijn weide). Zou dat kwaad kunnen als hij goed op adem is?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:38

Poeltje gecondoleerd.. :(:)

Verder vanuit de les even geen reactie mogelijkheid

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:26

Poeltje gecondoleerd...!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:46

janouk schreef:
tallechie schreef:

:(:)

Al Chamodent tabletjes/druppels geprobeerd tegen tandjes/oorpijn? Daar zit Chamomilla in en dat helpt goed bij kleintjes met doorkomende tandjes.
http://www.vsmkind.nl/chamodent_druppel ... 3god5gcMsg

Dat heb ik inderdaad al gegeven, maar werkt niet.

Hij is gewoon klaar wakker halverwege de nacht en slaapt dan pas na 3 uur weer.
Zelf ben ik ziek, keelpijn, oorpijn, hoofdpijn en koorts dus komt ontzettend slecht uit.
Wil vanmiddag naar het consultatiebureau om te kijken wat we kunnen doen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:48

Poeltje gecondoleerd. Ollie ook nog veel sterkte

Duik mijn bed weer in

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:04

Poeltje gecondoleerd

Ollie heel veel sterkte

Tallechie beterschap!