ik ga proberen je via mn mobiel een pb te sturen zo! Balen dat de karkoper niet op kwam dagen.. Zit met mn trouwe frommelfiets in de trein. Waardeloos de trein
sander_lotte
Geplaatst: 10-03-11 11:10
@ Lacuna: wat je zegt over honden klopt ook wel. Honden weten vaak niet beter. Onze hond die niet terugkomt als ik haar roep (oude labrador) is ook niet door ons opgevoed. Wij hebben haar op 1,5-jarige leeftijd gekregen van mijn oom en tante, zij konden er niets mee aanvangen (liep de baby omver en deed te actief. Maarja wat wil je, beestje moest 24/7 in een kelder zitten en was als ze er even uit mocht!) Met onze jonge hond (zondag wordt ze 1 jaar) ga ik al 8 maanden naar de hondenschool en ik blijf ook naar school gaan, ik vind dat heel belangrijk. Ik wil met een gerust hart gaan wandelen en weten dat ze aan mijn voet komt wandelen als ik het vraag. Veel plezier bij de paardjes trouwens!
@ Maisie: de hoefsmid zou hier ook nog eens moeten langskomen... Romeo zijn hoefjes zien er nog goed uit, maar de smid is deze winter nog niet geweest denk ik Nu de lente er weer aan komt, kunnen de ijzers er weer onder. Jij ook veel plezier met de les vanavond!
@ schaduw: ja hè? Dingen die voor ons vanzelfsprekend zijn, zijn eng voor die ukjes Zelfs een paaltje dat staat waar het niet hoort te staan kan enorm eng zijn! Of een chips-zakje dat plots naast de weg ligt... Vervelend zeg dat die man niet is komen opdagen! Daar kan ik ook echt niet tegen!
@ tallechie: nog even volhouden meid, nog even en je bent er vanaf!
@ shaduw gaaf !!! en leuk dat ie zo braaf was. Had je dan nog een 2span tuig?
Ferro is idd licht hoefbevangen geweest vorig jaar juli. Gelukkig nu geen last meer van maar het blijft natuurlijk opletten.
Ik weet niet precies maar geloof dat ze dik 4 maanden op deze ijzers hebben gestaan. nu gaan ze dat niet redden in het voorjaar groeien ze altijd harder. Morgen worden ze geent en dan nog een wormkuur en de tandarts en dan zijn ze weer helemaal gereviseerd en kunnen ze er weer tegen!!
Heb er nu 4 paardjes op zitten, Zoë in ponyrijlesje, Sunny aan de longe met elastiek + elastische bandage achter zn billen, Storm grondwerk en onze hoogdrachtige fries ook grondwerk/zwangerschapsgym Werd nog heerlijk verwend door mn stalhoudster, ze had voor mij een broodje gezond zonder ham meebesteld
Nu gauw ff omkleden, en dan door naar nog 2 paardjes, en dan zit mijn paardendag er weer op. Straks maar even een uurtje inlassen voor mezelf en dan vanavond lekker aan de studie. Morgen weer college's volgen, gelukkig alleen de ochtend dus smiddags nog lekker naar mn freubels. En dan mn kar uit elkaar schroeven en achterin de auto mikken, want morgen gaat vriendlief er een nieuw bank-schuif-balans-systeem op maken, en mn nieuwe spatborden moeten erop gezet worden en mn rem wordt vervangen.
M'n koniks stonden er allemaal nog, me rot gezocht naar 7 stuks.. maar die stonden hutje mutje achter/onder een braamstruik te schuilen voor de regen en de wind, knappe hengst stond me heel boos aan te kijken toen ik ze vond
Ik rijd vanavond even langs stal, wilde naar het bos gaan maar daar ben ik op 't moment niet bekwaam voor
Naaltje fijn dat ze er nog stonden. Schaduw veel plezier Lacuna lekker druk dagje en nog een drukke planning succes.
Ik ben net even naar het dorp gegaan. Ben lopend vanaf mijn schoonouders gegaan zodat ik de hond daar af kon zetten. Normaal is het een eitje, maar ben nu kapot. Ben ongeveer een uur weggeweest, heb last van mijn bekken en mijn buik. Volgende keer toch maar wat meer verdelen. Maar dit zijn de laatste spulletjes. Nog wat extra spuugdoeken gekocht en hele gave puma schoentjes
lanouska
Geplaatst: 10-03-11 16:18
@ iedereen veel plezier met datgene wat jullie aan het doen zijn @ tallechie niet meer druk doen dus nu last van bekken en buik wel leuke schoenen gescoort
ik heb een paard te rijden voor 2 x in de week voor ohz heb maandag eerste les gehad en had woensdag dus flink spierpijn maar had ook al in geen 6 of 7 jaar rijles gehad en doe waarschijnlijk met een paard mee met de menwedstrijd in bronneger in de hobby klasse (als de wedstrijd door gaat) ik ben weer lekker druk dus al heb ik geen eigen paard haha
VanHuisUit
Geplaatst: 10-03-11 16:23
@Lacuna, ik bedoel dus eigenlijk K-bazen hoor, die honden doen ook maar wat, je hebt helemaal gelijk. Ik vind het volkomen belachelijk dat bij ons in het bos hondenuitlaten de ruiterpaden gebruiken als uitlaatterrein en de honden zelfs gaten laten graven goed ik ff blij dat ik er nooit meer kom
@Tallechie het is echt afzien zeg jouw laatste weekjes
@Schaduw super het ging dus goed gisteravond!!!
@Naaltje, die hengst zal wel hebben gedacht, had ik me net goed verstopt, heeft ze me toch gevonden
Mensen, ik ben blij als het klopt heb ik een hele gave tweewieler 'trainingswagen' (zo noemen ze hem) gekocht vanochtend. Overigens niet met onafhankelijk geveerde bomen, dat dacht ik maar was niet zo. Het is in feite een vergrote versie van die ik voor Snuit en Alwyn heb. Super degelijk, gegalvaniseerd en als ik het goed heb opgemeten de juiste maat voor Rizanta. Het is een Van der Wal uit Nijetrijne, die ook die marathonwagens maakt. Het is een 2e handse maar je ziet het nauwelijks eigenlijk, dat spul roest dus niet (hier en daar wat aanslag op de boutjes/moeren) en het slijt ook niet. Heb helaas fototoestel vergeten mee te nemen en nog zien te verzinnen hoe ik hem op stal krijg
Rijden ging best wel goed. Ik had dus nog last van mijn heup maar na even stappen viel dat enorm mee. Heb nog wat kunnen draven, galopperen en zelfs doorzitten. Ook nog goed schouder voor geoefend. Vind het toch wel erg fijn dat je bij een paard oefeningen onder het zadel kunt doen op stukken waar je vindt dat ze aangespannen nog wat beter moeten. Rizanta vindt momenteel linksom moeilijk voor de wagen, dus lekker veel linksom gedaan.
de dressuur 19 maart en wordt lekker druk dagje want rij met het tuig en kar van me moeder maar die oet zelf ook rijden en we doen ook met 2 en 4 span mee
@ tallechie, 25 april is het hoor, het is op 2e paasdag. Ik doe wel mee @ lanouska, haha toch nog spierpijn, en dinsdag maar opvallen dat je nergens last van had. Hoezo zou de menwedstrijd 19 mrt niet doorgaan????
VanHuisUit
Geplaatst: 10-03-11 16:41
@Lanouska, sorry had je berichtje niet gezien, we hadden denk ik gelijkertijd gepost. Wat fijn zeg, wat voor beestje is het? Men je er zelf dan mee of iemand anders? Wennen he als je zo lang niet hebt gereden
Dat zeg ik Normaal gesproken ben ik daar ook vrijwilliger, alleen wilde dit jaar zelf mee doen. Alleen dat wil nu niet. Maar als het een beetje mooi weer is kom ik kijken. Dan is de kleine ongeveer 2,5 week oud dus kan dan best even komen mits alles goed gaat
ik wilde de link van de schoentjes neer zetten, maar is niet zo handig. Dan weet iedereen wat het wordt. Even geduld dus
VanHuisUit
Geplaatst: 10-03-11 16:47
Nou Tallechie jij bent erg optimistisch, als je kind 2.5 week oud is en je hebt dan of een normale of keizersnee bevalling achter de rug ga je echt nog niet een poosje kijken bij een wedstrijd hoor, ben je blij dat je net weer enigszins op de been bent en alles onder controle (incl jezelf ) of jij bent werkelijk superwoman natuurlijk Tegen de tijd dat je alles in je auto hebt geladen wat je nodig hebt en naar plaats van bestemming bent gereden ben je al zo afgedraaid dat je het liefst direct weer terug gaat. Of je komt aan moet je kind weer een schone luier, drinken of je moet zelf naar het toilet of zoiets en wat moet je dan met je kind Ik vond het in het begin een enorme uitdaging, die uitstapjes
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-03-11 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt
@VHU; foto zien!! lekker dat 't goed ging met reuzin @tallechie; foei, doe nou ook 's lekker niks
lanouska
Geplaatst: 10-03-11 16:49
@ tallechie ja leek rijden we ook met het 4 span @vhu het zijn arabo friezen, heb ze allemaal (5 paarden) al een x voor de kar gehad maar mag er nu 1 ohz rijden tot er een andere amazone gevonden is, die wat dichterbij woont, was indd wennen @ bettepet er zijn misschien niet genoeg deelnemers
Daarom zeg ik ook als het wil, maar ga er vanuit dat ik dan kleine eindjes kan lopen. Mijn ouders zijn daar vrijwilliger dus kan met de auto op wedstrijd terrein komen, stoel kan mee dus kan gewoon bij de hindernissen gaan zitten. En zitten doe ik thuis ook dus kan ergens anders ook. Ik hoef dan max 500 meter te lopen want ze kunnen mij daar met de auto afzetten
Als het niet wil dan wil het niet, daar ben ik nu wel achter. misschien denk ik er inderdaad nog wel te licht over, maar zodra ik een beetje kan lopen en het is mooi weer wil ik wel weer een beetje buiten zijn. Binnen zitten heb ik nu wel gehad.
tine10
Geplaatst: 10-03-11 17:10
@ Tallechie: ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk toch echt dat je alles iets te enthousiast voorstelt. Je zit dan nog in je kraamtijd, dan doe je echt niet veel. Je bent al blij als je weer normaal op een stoel kunt zitten. Dan ga je echt niet bij een buitenwedstrijd zitten kijken. @ Lanouska: leuk!!! Wel foto's plaatsen hier!! @ VHU: fijn dat je toch gewoon kon rijden. Dat valt dus toch weer mee. Je houdt ons nog wel in spanning met je tweewieler hoor. We willen hem zien. @ Naaltje: kan toch goed tellen @ schaduw: gefeliciteerd met je schoonouders. @ Lacuna: lekker volle dag
Ben helemaal uitge....... Net gesprek gehad op school. Zoon doet het heel erg goed, luistert goed, en heeft veel plezier.
lanouska
Geplaatst: 10-03-11 17:12
@ tine ga zaterdag weer rijden ohz zal dus kijken of ik iemand kan tricken om foto's te maken. leuk dat je zoon het zo goed doet